ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Karburátor Š105-120
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Karburátor Š105-120

RE: velká spotřeba-kdo poradí
Datum: 6.11.2007, 16:43
Od: Petr Prchal

Jak se chová motor?Škube nebo drží špatně otáčky na volnoběh?Pokut ano mrkni na všechny těsnění.Co bohatost směsi?Nehrál jsi si s ní?Třeba máš moc bohatou směs.


RE: nejede to
Datum: 6.11.2007, 16:39
Od: Petr Prchal

Svíčky jsi předpokládám dával ten samý typ?Pokut ano mrkni napřed na kabely.Hlavně jestly jsou u všech dotaženy koncovky a nebo jsou správně nasazeny v rozdělovači.Jsou li starý vyměň je!Stojí pár korun.Hlavně dávej bacha ať si je nepřehodíš.Vyndej vždy ze svíčky a druhý honec z rozdělovače a dělej vždy pouze jeden kabel.Kdyby nepomohlo písni znovu.


nejede to
Datum: 12.11.2006, 10:08
Od: Martin Slezak

jen tak pro presnost mam skodu 125L r.v. 1989.


nejede to
Datum: 12.11.2006, 9:59
Od: Martin Slezak

zdravim.měnil jsem svicky a po zapojeni mi to na volnoběh chcipalo.tak jsem vycistil karbec ale nejak to nejede.otacky na volnoběh uz drzi ale ma sklon obcas chcipnout.neumim poradne nastavit směs a otacky.taky z auta nedostanu takovej vykon jako pred vyměnou jen tezce vytahnu na 100km\h.na rozjezd to sebou cuka i kdyz uz motor zahreju.poradite?dekuju


RE: RE: problem
Datum: 2.04.2006, 8:53
Od: tomino

dik ya radu.


RE: problem
Datum: 1.04.2006, 16:23
Od: kat

jasne ze to vadi,uz kdyz das jiny tesneni nez tam patri(vypada skoro stejne,ale neni)tak ti volnobeh nepujde,tim padem kdyz mas jinej spodek a jinej vrsek,tak je to jeste horsi.


problem
Datum: 29.03.2006, 13:01
Od: tomino

mám problem menil som pod horním vičkom tesnenie a daval som zo edsr a nechce my isť volnobeh spodok mám sedr a vrch edsr vadí to na ten volnobeh a to tesnenie na stari typ ked mám spodok nový typ?


velká spotřeba-kdo poradí
Datum: 5.11.2005, 21:27
Od: Lukáš Forezby

Zdarvím všechny Škodovkáře!!!!! Mám problém a potřeboval bych poradit,mám 105L a po kompletním vyčištění karburátoru mám velmi velkou spotřebu.Auto jezdí tak za 12 l/100 km.Přitom nemá žádný extrémní výkon a nejezdím s ním jako závodník!!!Prostě úplně normálně tak do 3000 ot/min.vzduchový faltr jsem už vyměnil a žádné známky zlepšení!! Prosím o zaslání prřípadné odpovědi na můj email L.Forezby@seznam.cz.Jsem začátečník se Škodovkami a proto prosím o radu !!!!!!A předem děkuji za případnou odpověď!! PS:Škodám zdar!!!!


A co jiný trysky?
Datum: 19.09.2005, 20:45
Od: Venca "Deep Eyes"
WWW: www.deepeyes.mysteria.cz

Zdravím, mám takový decentní problém. Odešel mi karburátor, původně SEDR s EDSRovým víkem, fachčil perfektně, ale teď jsem místo něj dostal EDSR a nějak to nní to ono. Auto jde pomalu do otáček a o studeným motoru ani nemluvím. Pomohlo by mu přetryskování, resp. pře-všechno-děravý ze SEDRu? prostě těleso nechat a trysky a vzdušníky přeházet? a jak to pak seřídit? Moje šáde je 105L rv. 86 a sériově je na SEDRu. díky Venca


Karburátor 120
Datum: 22.08.2005, 14:14
Od: Martin

Měl bych dotaz,jsem úplný amatér a začíná mě zlobit pravděpodobně karburátor na mé Š 120 M (rv 1984).Když se mi podaří motor po delším přemlouvání nastartovat tak chvilku jede v nízkých otáčkách a cirka po 15-20 s se rozběhne do normálních otáček.Kamarád co mi to šteluje říká,že se s tím asi moc nedá dělat,že je to už přece jen staré auto.dík za radu


RE: RE: RE: odvaril jsem karbec?
Datum: 23.07.2005, 13:08
Od: Pavel

Morrison: jo, diky moc ze to tu takhle pises, me se stalo uplne presne to samy a nevedel sem v cem muze byt chyba tak sem si precet tady diskuzi, taky se mi to stalo po tom co sem to trochu prehanel s otackama (zavodil sem s fiatem), a pak mi nebezel neutral. jo a taky mi tam chybel ten samej sroub co tobe :)


RE: Jednokomorový karbec
Datum: 30.06.2005, 22:36
Od: Petr Prchal

Ahoj.Domnívám se že tvůj karbec bude asi je Š100.Dříve jsem jí měl a tendle karbec tam byl.Přesně si už nepamatuju ty průměry trysek a vzdušníků ale jestly má takový táhlo s kusem plechu které je připojeno na strunu od plynu a pasuje ti potrubí na hlavu tak je to na 99% karbec ze stovky.Na samozápaly byl nemocnej když byl starej vzduchovej filtr.Nevím proč ale dělal to.Petr.


karbec škoda 130
Datum: 27.04.2005, 9:45
Od: L.S.

Můžete mi někdo poradit?Moje škůdka se mi za studena,někdy i za tepla strašně dusí.Už jsem karbec čistil a šteloval aspoň tisíckrát a pořád nic.Dík


RE: Jednokomorový karbec
Datum: 28.03.2005, 2:13
Od: TuX

seřizovat motor na nižší otáčky volnoběhu a bohatší směs. Odpojovač není potřeba ani tam, kde je sériově montován - jen to chce mít vše pořádku, hlavně seřízení. Já mám místo něj zátku. Pak člověk alespoň pozná včas každou "zradu", právě podle doběhů.


Jednokomorový karbec
Datum: 20.12.2004, 21:31
Od: Jaromír Vokálek

Nejdřív bych chtěl pozdravit všechny škodovkáře a jsem rád ,že jsem našel tyhle stránky.Potřeboval bych radu ohledně karbce.Namontoval jsem na 105 motor sáni s jednokomorovým karbcem difuzor průměr 24 mm. Výřizl jsem závit do potrubí a použil výstup na posilovač brzd z orig. sání.Výsledek mě docela překvapil menší spotřeba lepší pružnost motoru.Negativa dlouho trvá než se zahřeje a pří přehřáti občasné samozápaly to si myslím ,že jo to způsobeno absencí elek.ventilu na uzávěr paliva.Nemáte někdo s tímto zkušenosti nevíte z čeho je ten karbec předem dík a škodovkám zdar


RE: už si zase nevím rady
Datum: 24.09.2004, 19:36
Od: Joe Finde

Lepší je SEDR v mnoha ohledech.Ale jestli to chceš vyměnit,rozvaž to.SEDR stojí strašný prachy a z autošrotu bych ho nekupoval.Já sám mám EDSR.Pokud máš možnost levně SEDR,určitě si ho tam dej. (Síla odpovědět po půl roce,co?)


RE: už si zase nevím rady
Datum: 20.02.2004, 14:23
Od: Martin

mam erkove sací potrubí v případě zajmu napište na email.


už si zase nevím rady
Datum: 7.02.2004, 11:21
Od: Ondík

Dobrý den, vlastním škodu 105 a pořád mi vrtá hlavou, je-li lepší karburátor SEDR, nebo EDSR? Má některý z nich lepší vlastnosti, nebo spotřebu? jaký krburátor by jste zvolil, nebo ne své káře máte vy? díky Fux PS:díky za předchozí radu ze spořičem benzínu..


plech pod karburátorem
Datum: 13.12.2003, 20:48
Od: Ondík

Nedávno jsem měnil karbec a nevěděl jsem jestli tam ten plech mám dávat. ten můj plech měl dvě díry, obě plně průchozí.ovšem ještě tady na tom plechu byl další plech a ten měl obě díry s tou bestiálností (vypadá to jako vrtule). mám to tam ten druhej plech dát? opravdu tolik vadí zmenšený průtok vzduchu? šetří to vůbec benzín nebo jenom zmenšuje výkon? Jestli tomu někdo rozumí napište mi prosím na Email: Ondrafux@email.cz


Autodíly Krč
Datum: 9.09.2003, 17:53
Od: Martin

Tak tam jsem dneska volal (potřeboval jsem sadu trysek na LS SEDR), paní byla značně nervózní a že prý s tadytěmi věcmi končej. Takže jak je v článku popisováno tak tady už ty díly asi neseženete! Odkázala mě na známou firmu - pana Lavičku z Jižňáku, volal jsem tam a má fšechno, takže tam zítra ráno jedu.


RE: úprava ekonostatu
Datum: 9.09.2003, 17:50
Od: Martin

Člověče udělej si něco s těma stránkama (hlavně pozadí) - to se nedá číst a bolej z toho oči!! To bližšie info tam taky na první pohled nevidím (v sekci techpar1)


úprava ekonostatu
Datum: 7.06.2003, 9:38
Od: Janša
WWW: http://www.skoda136gl.szm.sk

Pozdravujem všetkých Škodovkárov! Tak po prečítaní všetkých článkov ohľadom karburátoroch na S105-136 a mojich skúsenostiach ,ktoré som dal na svoju stránku doporučujem tým čo "za málo penez chcú veľa muziky" upraviť svoje Škodovečku tými úpravami plus zväčšiť trysky ekonostatu na hodnoty S120LS, alebo zohnať iba vrchné víko z tohto karburátoru a namontovať na svoj pôvodný a tiež zdvyhnúť plavákovú komoru-ak máte zlé štarty ráno2x až 3x-na 18mm od vrchného okraja karburátora.Bližšie info na mojich stránkach-sk-v sekcii techpar1.V prípade dotazov píšte na môj mail! ŠKODE ZDAR! Janša


RE: Dotaz
Datum: 6.06.2003, 8:51
Od: bohous s

me uz to napadlo dat tam dva obycejný sedry místo vebrů,který se dost blbě shaněj,ale je to dost narocný na upravy a toho casu je zbytečně moc ztracenýho,stejně to pojede stejně,jako před tím


saci potrubi
Datum: 24.05.2003, 11:37
Od: daggereall

nevim kolik se delalo typu saciho potrubi na skodovky ale mam na s120 s posilovacem brzd saci potrubi ktery ma tvar jak potrubi ze s110.zadny vyvrtany diry jak ostatni potrubi co mam v garazi ale krasne hladky a ma original vystup na posilovac,zadna dodelavka.pokud zezenu fotak tak bych to vyfotil a poslal na web.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Sani a karbec
Datum: 2.02.2003, 17:36
Od: jansa
WWW: http://www.2002.borec.cz

Keď som si prečítal TO otryskovanie Tvojho karburátora - to auto vôbec ide???!!!Skús si zmerať akceleráciu a tiež Túúúúúúúú spotrebu.Len nie podľa originálneho tachometra a počítadla kilometrov.Reálnejšiu hodnotu dostaneš podľa návodu na www.2002.borec.sk! Ja naháňam autá do 1,6i a 2.0D a je to úžasný pocit ked na teba po predbehnutí začudovane pozerajú čo v tej SKODOVEČKE je za motor!!!! Ale ak sa chceš iba premiestňovať z miesta A do B tak potom je TO OK!!!!!


obr.2-vyleštený karbec
Datum: 2.02.2003, 17:27
Od: Jansa
WWW: http://www.2002.borec.cz

Tak sa môžte pozriet na jednoduchú úpravu karburátora s trochu hádankárskou tematikou.Tý čo tomu rozumejú vyberú hneď spravnu odpoveď. Majte sa!


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Sani a karbec
Datum: 21.01.2003, 21:09
Od: Petr / Fatal

Jen na 1. stupni. Na 2. mam vzdusnik 185 (zatim). Trysky mam taky zmenene, akceleracni pumpu nemam, ekonostat taky ne, omezovac vykonu na 2. stupni jsem taky zrusil, klapka 2. stupne je rizena mechanicky (ne podtlakem), tryska volnobehu je rizena elektronikou. Zatim jsem spotrebu nemeril.


foto
Datum: 20.01.2003, 19:58
Od: Janša
WWW: http://www.2002.borec.cz

Zdravím všetkých na stránkach Škoda-ak by Vás zaujímali obrázkové dokumentácie z presného merania rýchlostí kliknite na moju intrentovú stránku-v dohľadnej dobe tam bude aj špuciálne upravený sériový karburátor zo S130GL!


RE: RE: RE: RE: RE: Sani a karbec
Datum: 16.12.2002, 22:08
Od: flico

Na obidvoch stupnoch? A co na to spotreba resp. vykon?


RE: RE: RE: RE: Sani a karbec
Datum: 16.12.2002, 15:11
Od: Petr / Fatal

A co zvetsit prumer vzdusniku? Ja jsem to udelal (vzdusnik 200).


RE: RE: RE: Sani a karbec
Datum: 28.11.2002, 21:59
Od: flico

K upravam karburatoru. Skusal uz niekto navrtat viac mensich dier do emulznych trubic (ci by sa nahodou lepsie premiesaval benzin so vzduchom a tvorila by sa homogennejsia zmes, mozno ze by to viedlo narastu vykonu a k uspore benzinu)?


RE: Plech pod karburatorem
Datum: 27.11.2002, 23:51
Od: Samantus
WWW: http://samantus.wz.cz

Tak presne tohle se mi stalo asi pred trema hodinama v Pardubicich na Dukle na Shellce, proste sem tam k benzince prijel s horicim autem (motorem, pouze takovej malej plaminek), no a co se mi stalo: Prasklo mi vicko karburatoru v miste, kde je zasroubovany benzinovy sitko a benzin mi kapal, ne primo tekl, na vyfukove potrubi a vesele si horel, este ze mam hasicak a jediny co shorelo je benzinova hadicka a mam trochu vopalenej futral na vzduchovej filtr, zejtra vymenim viko a bude klid -snad-.


RE: RE: RE: RE: Karbec
Datum: 22.11.2002, 10:19
Od: fido

presne tak...zalezi kus od kusu, jak se o to kdo stara. sam mam rapida 130 r.v. 85, najeto 135000km sem 2. majitel (koupe od znameho, ktery se o nej dost moc staral) a pri tomto poctu ujetych km vali porad docela slusne (150 v peti lidech a este by sel, ale jizdni vlastnosti pritakove rychlosti a tak zatizen :o( ) ted se chystam nechat udelat repasi karburatoru od profesionala (a prej by to nemelo bejt drahy) tak vam pak napisu jak to chodi...a hlavne papka. tak cus a skode zdar


Přelňovaná 110ka
Datum: 12.11.2002, 9:21
Od: Tonda Liška

Na moji zavodni 110ku jsem skusil namontovat 120kový karbec a výsledek je výborný.Super akcelerace a jak se otevře podtlakem druhá klapka,tak to je mazec.Zatim tam mam puvodni vacku a toci to asi 6600rpm.Všechno je OK,ale nechce mi to držet volnobeh.Karbec je SEDR a je to ten starsi typ s regulaci volnobehu na leve strane.Nevite nekdo cim to muze byt?


RE: Fotky karbecu (Š120, r.v. 1978)
Datum: 11.11.2002, 16:17
Od: Peter

Vsetko sa dotahuje na slusne momenty aby sa to nevytriaslo za jazdy a to je vsetko. Ak nezamenis trysky nic sa neda pokazit.


RE: Dotaz
Datum: 5.11.2002, 20:05
Od: ja a zase ja

Jenom na okraj. Neco podobneho uz jsem slysel. Domnivam se, ze by mohlo jit o neco jako nahradu stupnu celym karburatorem. Tzn., prvni karbec by mohl byt jako jeden stupen, a druhy karbec by otviral az nasledne. Mimochodem, jak moc ovlivni slicovany, vylesteny, ale hlavne stejne dlouhy potrubi ode vsech valcu, vykon? Dekuji


Fotky karbecu (Š120, r.v. 1978)
Datum: 1.11.2002, 13:41
Od: RiKo

Když ho celej rozeberu a vyčistím a vyměním ty všechny šrouby a trysky a těsnění..., tak když se to dává dohromady, utahují se všechny ty trysky atd. nebo musí mít nějakou vůli. Jde mi o to, že kdyby se všechno nějak ovlivňovalo a muselo se nastavovat, pak by se snad ten karbec ani nedal složit. Je jasný, a píše to i Andrt, že ty dva seřizovací vzdušníky pro základní nastavení a nastartování motoru je potřeba lehce dotáhnout a pak dle předpisu vytočit (nemám teď knížku po ruce tak nepíšu o kolik). Co ale s těma všema ostatníma vzdušníkama a tryskama a různejma šroubama? Mají se normálně slušně dotáhnout a hýbat se má jen s těma dvěma? Nemáte náhodou někdo karbec, příp. i v rozdělaném stavu, přímo na fotkách? Pokud se nějakej takovej fanda najde, prosím ho o zaslání fotek na riko@seznam.cz


Dotaz
Datum: 27.10.2002, 16:21
Od: Pavel

Zdravim.Nenapadlo Vás někoho zkusit použít dva karburátory?Měla to tuším 130LR.Je to proveditelné tak, aby cena + čas tomu věnovaný odpovídal dosaženým výsledkům(vyšší výkon, lepší reakce motoru na přidání plynu apod.)?


RE: Karbec Tatra 613
Datum: 25.10.2002, 7:23
Od: Radek

V žádném případě se na T 613 nedávaly karburátory s menšími difuzery. To si jenom "painteligenti" mysleli, že pokud dají do T613 karburátory ze Škodovky, budou jezdit za 5l/100 km. Absolutní blbost. Jezdili za 15 až 18 a byl úspěch, když vytáhli 150 km/h. A hle, dali zpátky co tam má být, motor konečně seřídil někdo kdo ví o co jde a v tu ráno to jelo přes 200 a za průměrných 11 až 12/l/100 km. Každý motor potřebuje své. Těžko "osmnáctistovku" nakrmíte škodováckým karburátorem aniž by ste měli pedál neustále na podlaze. Takže pokud budete schánět karby T613, je to SEDR 32/34 č. 2934. Cokoliv jiného (pokud pominu starší 613 karburátory 32/34 EDSR, případně historické DDSR) je vždy jen majitelův "bastl".


RE: Karbec Tatra 613
Datum: 15.10.2002, 15:05
Od: Peťa

A co spotřeba?


úprava karbur.2.kom.
Datum: 13.10.2002, 20:04
Od: K.Janša
WWW: http://www.2002.borec.cz

Všetkým čo mi písali a aj tý čo by mali záujem trochu si zlepšiť motorové vlastnosti svojej ŠKODY 105-136 tak navštívte www-sránky:www.2002.borec.cz. S podravom Škode ZDAR! Kazo s SK!!!


RE: úprava karb.S-105-136!
Datum: 9.10.2002, 22:13
Od: Petr / Fatal

Taky jsem prekopal karbec (S120L), ale krome mechanickeho ovladani 2. klapky (asi podobne jako Vy) jsem zmenil i dalsi casti (akceleracni pumpu, ekonostat, osazeni vzdusniku i trysek atd). Spotrebu nemam jeste zmerenou. Na 1. st. mi to da v pohode pri plnem obsazeni pres 125, 2. st. jsem se neodvazil otevrit. V kopci nebo pri akceleraci je ale otevreny 2. stupen poznat. Mam take pripravene elektronicke rizeni volnobezne trysky, brzy jej vyzkousim. Pokud by byl zajem, napsal bych o teto uprave clanek. Skode ZDAR!


RE: \"Cukání\"
Datum: 3.10.2002, 22:21
Od: libor scerba

ahoj stepane k tomu cukani na "lehky plyn"mel jsem stejny problem a nemohli jsme na to dlouho prijit.ale nakonec se povedlo pricina byla v rozdelovaci.dole na rozdelovaci,az pod stahovaci objimkou je takovy unaseci kotouc.prenasi kroutici moment od rozvodovych kol na hridel rozdelovace.pozor nemyslim sroubova kola.ten kotouc je soucasti rozdelovace.cely rozdelovac vyndej jako kdyby jsi ho chtel cely vymenit.staci povolit stahovaci objimku a rozdelovac snadno vytahnout.ted uvidis ten kotoucek.je k hrideli rozdelovace pripevnem takovym valeckem a pojisteny pruzinkou aby ten valecek nevypadl.v tomto spoji NESMI BYT VULE.nebo jen minimalni.jestli je tam vule tak rozdelovac nedava presny predstih.pozna se to prave v provoznich otackach a malem zatizeni.vetsinou je to doprovazeno lehoumkym klepanim ventilu pri akceleraci.nemusi to byt ale pravidlem.zkus se podivat nic za to nedas a uvidis cau pidalka.


130<105
Datum: 2.10.2002, 12:39
Od: Mirek

Dobry den. Sice to nepatri primo primo do teto sekce, ale protoze uz jsem pomerne zoufaly, vlozil jsem svuj dotaz i sem. Mel bych otazku ohledne vykonnostniho propadu u stotricitky. Uz nejaky cas je chuderka pridusena jako stopetka a ja nemuzu najit pricinu problemu. Do sebemensiho kopce je nutno radit dvojku, rucicka se obava prekrocit magickou hranici sta kilometru a o patem rychlostnim stupni si muzu akorat pocist v odborne literature. A jake jsou vlastne priznaky? Proste to nejede, ale na druhou stranu je vse ok - startuje, necuka, nezere vic, nikde netece. Ke vsemu se ted ale po par poslednich jizd zacaly ozyvat ventily, ktere vzdy pri sebeprudsim seslapnuti zacnou rachtat. No, a protoze jsem bohuzel uplnym zacatecnikem, rozebral a vycistil jsem pouze karburator ( mel jsem totiz podezreni na neotvirajici se druhy stuen), seridil ventily, vycistil rozdelovac a "od oka" srovnal predstih. Moc dalsich veci uz me nenapadalo. Snad jenom smes... kvuli tem ventilum, a nebo tez podtlakova regulace pro predstih pri vyssich otackach. Na tyto dve veci jsem se jeste nekoukal. Nasel by se tedy nekdo, kdo se setkal s podobnym problemem a znal by nejaky osvedceni zpusob jeho odstraneni? Vsem predem dekuji.


úprava karb.S-105-136!
Datum: 27.09.2002, 22:59
Od: Kazimir Janša

Prečítal som veľa článkou o opravách karb.na Skodovky rady 105-136 s karb.motormi.Ja som urobil a som s tým veľmi spokojný-otváranie druhej komory mechanicky.Pri pridávaní plynu si druhú komoru otvorím kedy ja chcem a nie podtlak.Viem kedy jazdím na prvú komoru a kedy si "trochu"otvorím druhú.Mal som to urobené na všetkých Škodovkách od 120,130 a teraz to mám na 136L.Ked som staršie Skodovky predával tak všetci kupujúci boli prekvapený akú má akceleráciu.Po autostráde som to vyskúšal tak,že som išiel na prvú komoru na Š136L-sedan,asi 130-140km/hod a na 30-45sek.som otvoril druhú komoru.S136L sa rozbehla na 150-160km/hod a potom som "ubral"-na prvú komoru a rýchlosť mi ostala rovnaká ako na otvorenú druhú komoru. Pri tomto spôsobe jazdy som išiel po autostráde stále v ľavom jazdnom pruhu a spotreba 6,35L/100km!!! Tým to spôsobom odstránite aj neotváranie druhej komory ak je zaseknutú klapka,najme u staršých a vybehaných karbur. Ak bude mať záujem a vyrobenie si takáhoto zariadenie-je až veľmi jednoduché-pošlem návod mailom. Pozdravujem všetkých Škodovkárov!


RE: RE: RE: Turboefekt...
Datum: 26.09.2002, 7:52
Od: denycek

Jo ted delam lesteni toho potrubí na Fávo a je to potěš klobas. Doufám že to půjde poznat a pojede to o něco líp. Nemáte někdo zkušenost s prodloužením sacího potrubí podložkou pod karbec, cca 1-2 cm, udělá to něco?? Díky


RE: RE: RE: Karbec
Datum: 24.09.2002, 7:06
Od: luna

Souhlasim skoro se vsim, ale sam mam 120 ktera navalila 170 000 bez generalky a ani potom nezrala olej a nic. Ale bylo to sluzebni auto meho taty, takze jediny ridic celou dobu. Rok vyroby 1988. Myslim ze udrzba dela divy. Ty skudky co se prodavaji na inzeraty prosli uz tolika rukama ze zivotnost nebude ani polovicni.


RE: \"Cukání\"
Datum: 13.09.2002, 19:42
Od: David Pítra
WWW: http://www.volny.cz/pitrad

Měl jsem stejný problém-nejen, že mi 120cka cukala při nižších otáčkách, ale často mi vystřelila takovou prdu do výfuku... Nechal jsem vše prohlédnout, vyčistit, seřídit,.... jako ty, a zjistil jsem, že problém je v Aralu ;-( jejich speciál je svinstvo...a Robin Oil to samý.....Shell ani nemluvim... nechci dělat reklamu, ale nejlip jsem na tom u "ezza". P.S.: Jenom doufam, ze jezdis taky na special...


"Cukání"
Datum: 5.09.2002, 8:33
Od: Robert Štěpán

Prosím o radu... Před pár měsíci mi začala moje 125ka (70000km, rv 1988) při jízdě na "lehký" plyn cukat a to při cca 1800 - 2500 otáčkách. Když přidám, je to lepší. Nechal jsem si vyčistit a seřídit karburátor, vyměnit svíčky, vyměnit zapalovací kabely, palec v rozdělovači a seřídit ventily. Taky jsem měl prasklé těsnění pod hlavou, takže mám i komplet přetěsněný motor, nový olej i s filtry a nový výfuk. Benzín čerpám výhradně u Aralu. Prosím o jakýkoli nápad, který by mě toho cukání zbavil. Díky


RE: RE: Karbec
Datum: 24.08.2002, 14:36
Od: Jiří Čech

Je sice chvályhodné, že máte snahu vše čistit a seřizovat - jenže je potřeba znát aspoň teorii daných přístrojů. Když čtu, jakým způsobem prasíte co můžete, je mi z toho nanic. Vyleštit kanály sacího ptrubí moc nepomáhá pokud neuděláte i hlavu, po slícování potrubí a hlavy je to o fous lepší. Vyčistit karburátor je dobré, pokud ho potom necháte na emisích seřídit - jinak to akorát víc žere a smrdí. Tam se také okamžitě odhalí netěsnosti u hřídelů klapek, které mají na chod motoru závažný vliv. Uvědomte si, že volnoběžný systém karburátoru je systémem HLAVNÍM, v městském provozu a v nižších rychlostech provoz na něj převládá. Materiál karburátoru není hliník, ale zinková slitina, která je měkká a při dotahování karbu k sacímu potrubí se prohne ani nevíš jak - potom se už vůbec s ničím nedomluvíš. Plech pod karbem má stínit karb od tepla z výfuk. potrubí, takže odstraňovat nedoporučuji, pouze vystřihnout lamely u druhé komory. Důležité je mít v pořádku zapalování, aby neměl rozdělovač vůle a sem tam vyměnit kontakty - pokud se na nich dělá pecka, vyměň i kondenzátor. Základní předstih nastavuj stroboskopem, jakýkoliv jiný způsob je špatný (už jsem za svůj život toho něco navyzkoušel a hlavně naměřil). Svíčky (a vzduch. filtr) měň po 15 000 km bez ohledu na značku výrobce, pouze platina vydrží daleko víc. Jak to nechce v zimě chytat, okamžitě nové svíce. Kontroluj akumulátor a jak maká dobíjení, při zvýšených otáčkách bez rozsvícených světel nemá klesat napětí pod 14,0 V, po rozsvícení většinou klesne na 13,5 V. Před zimou aku dobij, během zimy dobíjej každých 4-6 týdnů, ale AŽ SE AKU PROHŘEJE NA POKOJOVOU TEPLOTU, promrzlý se nedobije (kdo nevěří je vůl). Benzín kupuj jen u značkových čerpadel, značková aditiva pročišťují sací trakt včetně karbu, po cca 4000 km to je poznat na výkonu (a také tam nelijí vodu). A pokud máš u 105-130ky najeto přes 100 000 km, přemýšlej o generálce, tyto motory neměly dobrý materiál válců a většinou ve 120 000 kolabovaly. Do generálkovaného motoru, pokud jsi ho důkladně vyčistil od karbonu, lej jen a pouze moderní oleje (doporučuji polosyntetiku Texaco -Havoline), SuperMogul patří do historie. Motory s obtokovým filtrem taktéž. A nakonec životní zkušenost - respektujte seřizovací hodnoty výrobce, pokud neuděláte rozsáhlejší úpravu motoru, kde je nutno používat jiné nastavení předstihu, vůlí ventilu a seřízení karbu atd., nemá smysl vymýšlet blbosti. Vždy se to projeví na výkonu, spotřebě, startovatelnosti nebo životnosti. Když něco nevím, zeptám se, přečtu "chytrou" knížku nebo seženu automechanika. Čau.


RE: Karbec
Datum: 31.07.2002, 20:39
Od: Olda Starý

Problém bude ten, že je karbec asi špatně seřízený. Na karbeci jsou dva šrouby pro seřízení volnoběhu. Vlevo šroub přídavného vzduchu, vpravo "utopenej" pro bohatost. Otáčením každého z nich se dá regulovat volnoběh. Ty máš asi ten na vzduch hodně povolenej a ten na benzín taky aby ten nadbytek vzduchu byl kompenzovanej přílivem paliva. Vše se zdá OK, motor chodí. Ale jak dáš sytič, tak směs se paradoxně ochudí, protože vedle trysky sytiče je tam i vzdušník. Zkus pokusně ten šroub přídavného vzduchu utáhnout a povolit o cca 2 otáčky. Otáčky motoru by měly klesnout. Doporučuji zajít na emise a nechat ho seštelovat, bez analyzátoru to nejde. Na rychlost volnoběhu mají vliv dva seřizovací prvky,takže stejné otáčky se dají seřídit jejich různými kombinacemi. Ty kombinace se liší ale v procentech CO ve výfuku. Jednou jsem si s karbecem hrál, vše v pořádku, akorát z toho lezlo 9 procent místo 1,5. To mi řeli až na emisích. Hodně zdaru.


RE: RE: RE: Sani a karbec
Datum: 30.07.2002, 21:43
Od: SiMi

Jo, je to pravda z udaje skodovackyho tachometru je treba ubrat vetsinou tak 10-15%... Melo by platit pravidlo, ze jedna otacka nahonu = jeden ujety metr - pri pouziti nejakeho rychlostniho serva se to pak da snadno skalibrovat...


RE: RE: Sani a karbec
Datum: 17.07.2002, 7:12
Od: Miki

Ja som sanie tiez vylestil pred rokom na mojej 130 GL, som s tym spokojny. Mam tiez upravenu hlavu - kompresiu 11,5:1. +Upravene 4-iskr BOSCH sviecky s presahom do hlavy. Original karbec 130-kovy SEDR mi tiez nasaval falosny vzduch /daval som ho rovnat, ale vydrzalo to kratko a zas to iste/ tak som sa nasral a dal som tam starsi typ ESDR z uzovky 120, ktory som komplet pretryskoval z tryskami z toho mojho original 130-koveho SEDR. - po tejto uprava sa zacalo auto chovat uplne inak. ESDR ma totiz trosku iny system prepravy zmesi ako SEDR, takze ked som ho pretryskoval vznikol zaujimavy hybrid. Ked zatiahnem vzdusnik behu naprazdno na doraz, motor nezhasne /pri karbeci SEDR by zhasol/ Zvlastne je to, ze motor sa chova uplne inak ako skodovka. Natocim to studene a v pohode bez akehokolvek cukania a dusenia ide bez syticu do otacok, sytic vobec nepouzivam - jedine za studeneho rana len nastartujem a hned ho dam dole a idem. Naopak ked je motor zohriaty zle to startuje.Dalsia zvlastnost sytic funguje /po pretryskovani karbecu/ tak, ze cim ho v kabine viac stiahnete tym ma vyssie otacky - ale nakoniec ked ho dam uplne dole tak sa klasicky vypne. Predtym ako som ten stary ESDR pretryskoval sytic nefungoval mal totiz malu trysku nevhodnu pre 130-ku, nestacil plnit vhodnou zmesou. Motor ma vysoky tocak uz od spodu /vacka je original, ziadne ostra/, motor ide hned za plynom bez ziadnych oneskoreny oproti klasicka skodovka. Auto zrychluje aj za studena vyborne a v dosledku ide lepsie ako 1.4 MPI 50 KW - Fabia Auto mam samozrejeme v predu na original nizkych sportovych strunach a tlmicoch. Novy lak PPG, plna syntetika olej, disky 5J atd... Zrychlenie mam 13 s /v serii 15 s/, maximalku - budik ide na doraz, cize tachometrovych 180 km/h - ALE nech si nikto nerobi iluzie o presnosti tachometru v skodovke ! Je tu plno takych co si myslia ze ked im budik ukazuje xxx je to skutocne xxx a pisu tu nezmysly !!! Hlavne mam zle skusenosti s presnostou otackomeru a rychlomeru u poslednych typu pristrojoviek. Takze budme realisti z tej maximalky nech si kazdy odrata min.15% - taka je ralita


RE: Sani a karbec
Datum: 8.07.2002, 19:15
Od: impact

kdyz tu nekdo zmini nejakou vec, material nebo neco podobneho (treba ten silichrom), tak taky napiste kde se to da sehnat PLS!


Sani a karbec
Datum: 8.07.2002, 15:33
Od: Chatra

Nedavno jsem se pustil do neceho podobneho. Nejdriv jsem upravit tvar saciho potrubi pilnikem a brouskem na vrtacce, pak smirglem. Ten jsem namotal na kousek kulatiny se zarezem a upnul do vrtacky. Doporucuju nesetrit olejem. Pak jsem to dolestil silichromem, ten dela na povrchu film, takze se to dal nezanasi. Pak jsem rozlouskl karbec a vymenil vsechny tesneni a navic jsem upravil jeho tvar- vsechny otrepy pryc, stejne jako odlite cislo prumeru vzdusniku. Pote co jsem to s kamaradem slozil jsem neveril, ze sedim ve sve stare zdechline. Maximalka se zvedla o 30 Km/h, spotreba se snizila a motor jde mnohem ochotneji do otacek. Taky jsem odrezal tlumic sani. Trvalo mi to tri dny a noci, byl jsem spinavy jak ciganske hracky, vykouril karton cigaret (ty uklidnuji lip nez orisky) ale stoji to za tu namahu. Nafotim, poslu (ted upravuju hlavu tak to poslu spolecne) Preju pevne nervy... Chatra


vyfukove potrubi
Datum: 6.07.2002, 23:54
Od: Přemek

Shanim vyfukove potrubi na skoda rapid 135,136, ne na favorit. Je to to potrubi ktere ma na prirube vyfuku jen 3 stefty. Kdo by se ho chtel zbavit nebo vi kde se da sehnat at posle sms nebo zavola, na cene se domluvime dik. Kontakt 0732/803872 nebo 0628/372656


RE: RE: RE: Turboefekt...
Datum: 5.07.2002, 14:21
Od: Beaver

Ohledně číštění je postačující vyndat horní díl s tryskama a pořádně to profouknout stlačeným vzduchem, ten spodek (plováková komora) je trochu horší, ale je dost velká na to, aby se tam člověk dostal a šmelc vyčistil třeba hadrem. Pozor na nejrůznější membrány v karburítoru, pokud má něco membránu a je to přidělaný ke karbecu, tak je to potřeba odmontovat, jinak hrozí nebezpečí, že to profouknutím stlačeným vzduchem tu membránu zlikviduje. Repase karbecu spočívá hlavně ve výměně všeho co se hejbá, protože se to opotřebovává + všech těsnění. :)


RE: RE: Turboefekt...
Datum: 5.07.2002, 13:20
Od: tappaja
WWW: http://www.tappaja.wz.cz

Cau, zajimalo by me, jakym zpusobem jsi cistil ten karbec...Ty mas pristup k ultrazvukovy pracce? Jak moc se to vylesti? Byla by nejaka fotecka? Potreboval bych zrepasovat karbec na moji bestii, ale nevim jak zacit...Dik za odpoved.


RE: odvaril jsem karbec?
Datum: 4.07.2002, 22:27
Od: Michal Juhascin

Ahoj, ja som mal podobny problem, ked som skusal na svojej 120 maximalku, isiel som asi 3 minuty plny plyn. Po dojazde mi tiez auto chciplo a 2 dni sa s tym nedalo jazdit. Potom po vychladnuti bolo vsetko v pohode, bohvie co to bolo. Inak, este malickost - ak ti na teplomeri ukazuje pohodovu teplotu, neznamena to este, ze sa voda nevari, mam s tym zle skusenosti, teplomeru moc never.


Karbec
Datum: 4.07.2002, 13:01
Od: Duski

Je to trochu OT ale mam problem s karb je to 120L EDSR (starsy typ) Ide celkom v pohode, ale sytic neumerne zvysi otacky, nemam otackomer ale odhadom tak na 2000 ot/min. Je to aj pocut motor reve jak besny, volnobeh ma pritom norm otacky.Karbec je pouzity z ineho auta, lebo ten moj povodny tahal falosny vzduch vsade kade sa dalo. Nevie niekto cim by to mohlo byt? Dalsi problem je ze ak dotiahnem srob pridavneho vzduchu tak motor bezi dalej. Nemal by chcipnut? Diky


RE: RE: Turboefekt...
Datum: 3.07.2002, 19:30
Od: Morrison
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Copak to jednoduchý sání na 105,120 nebo 130 se docela dá udělat i jen rukama, ale favo sání to je teprv lahůdka :) No chtěl jsem jen připojit pár rad jak to jde rychlejc. Celkem se mi osvědčil asi 25 cm kus bovdenu, kterej jsem upnul do vrtačky a na konec, kterej jsem asi do centimetru bavil svrchni izolace, jsem natočil kus drátěnky na nádobí. Kámoš Ctirda psal, že podobně jde použít kus zahradní hadice (dole bude pro umožnění upevnění do vrtačky potřeba vsunout do hadice kus nějaký kovový kulatiny), akorát nevim, jak se na opačnej konec upevňuje něco, čim se leští, možná by to šlo udělat na konci krátkej svislej řez do hadice a tam pak nasunout pásek ze smirgláče... Morrison


RE: RE: odvaril jsem karbec?
Datum: 3.07.2002, 19:09
Od: Morrison
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Tak už jsem to vyřešil, byla to samozřejmě uplná blbost, ostatně tak to bejvá většinou... Potvrdilo se mi to, že problém je v karburátoru. Konkrétně jak jsou na obou bocích karbu pod záslepnejma šroubama vzdušníky okruhu volnoběhu, tak jeden z těch šroubů (funguje v podstatě jako zátka) mě během cesty beze slova opustil :) Tím byl v podstatě okruh běhu naprázdnou mimo provoz a to se projevilo i v nízkejch otáčkách... Nejlepší je, že jsem hned jak se to začalo cukat a chcípat jeden z těch šroubů kontroloval, ale k tomu druhýmu, ke kterýmu se nedá jinak než sundat tlumič sání, jsem byl línej lézt... Holt pohodlnost nemusí bejt vždycky pohodlná :o( Dík všem za rady, Morrison


RE: odvaril jsem karbec?
Datum: 3.07.2002, 0:56
Od: Boss

No mě osobně to dělalo podobnou věc,že když jsem po delší jízdě odstavil že to okamžitě chcíplo...ale třeba při popojíždění po městě ne..akorát když jsem tomu trochu naložil..a při jízdě kolem 2000 otáček a mírným přidání to střílelo do výfuku,nebo karburátoru,to nevim..Pak jsem zjistil že mám uvolněnej ten..no doufám že to napíšu správně,odpojovač volnoběhu nebo tak nějak,prostě ta blbost v karbecu jak do ní vede ten drátek a bylo rozhašený zapalování..Stačilo nahrubo seřídit a od té doby je klid a jede to v pohodě..


RE: odvaril jsem karbec?
Datum: 2.07.2002, 23:22
Od: Baghira

Zaznamenal. Přesně před čtrnácti dny se mi po podobné cestě z Tábora začalo auto chovat velmi podobně. Byli to pístní kroužky...totálně jsem je zapekl. Celkem k vzteku závada. Nech si změřit tlaky ve válcích a uvidíš jestli to je ono.


Karbec Tatra 613
Datum: 2.07.2002, 22:48
Od: Petr

Pro vyšší výkon se dá namontovat karburátor z Tatry 613, je úplně stejný, jen má difuzory tuším 23 a 27. (105 má 20/23 a 130 22/24) V tý Tatrovce jsou 2. Je třeba dát pozor, aby měl skutečně takovéto difuzory, na některé typy Tater se montovaly i menší.


odvaril jsem karbec?
Datum: 2.07.2002, 22:31
Od: Morrison
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Z Tuningparty jsem (pro zachovani pohodovy atmosfery ;) valil chvilku (2 minutky) asi 5000rpm na dvojku. Po zpomaleni motor okamzite chcipnul a od ty chvile uz se to pri nizsich rychlostech (do 80 km/h) neskutecne cuka a na volnobeh to okamzite chcipne. Zajimavy je prave to, ze na petku to pri rychlostech od tech zhruba 80 km/h jede uplne normalne, ubytek vykonu jsem nezaznamenal. Nejdriv jsem zkousel hledat chybu nekde v zapalovani, ale kdyz jsem to zkusil natocit (studeny, cili se syticem), tak to volnobeh udrzelo (treba i nejakejch 1500, ale mozna i 1000rpm) a jet se s tim taky da. Z toho usuzuju, ze jsem nejakym zpusobem odvaril karbec. Podotykam, ze teplota se ani pri tech 5000rpm nedostala za hranici bilyho pasma, cili naprosto normalni hodnota, tak se mi zda dost divny, ze by se ten karbec treba horkem prohnul nebo tak... Pro uplnost mam 105 motor s SEDRem. Nevite nekdo co s tim muze byt, pripadne nezaznamenal jste nekdo stejny problem? Dik za rady, Morrison.


RE: RE: RE: Turboefekt...
Datum: 2.07.2002, 21:59
Od: Beaver

Jelikož jsem na přesnější práce strašně nešikovnej, nechal jsem si udělat leštění a lícování od profíka. V každým případě je to práce naprosto šílená, pokud to chce člověk opravdu udělat dobře. To lícování potrubí obzvlášť. A mimochodem, pokud budete mít rozdělanej karburátor, mrkněte na plovák, do mýho asi teče benzín, následkem čehož se přeplňuje komora, smrdí to a zbytečně se to vypařuje. Pokud máte přeplněnou komoru a plovák v háji, zalepte ho tmelem nebo tak něco. Pro vyleštění ve finále je v případě silné oxidace (no i slabé oxidace) nebo zasvinění dobrý použít takovou jakousi brusnou hadru. Jak se to menuje nevím, ale mělo to fialovou barvu a vypadalo trochu podobně jako lisovaná skelná vata či co... :)


RE: RE: Turboefekt...
Datum: 2.07.2002, 18:19
Od: Baghira

Zdravim, je to celkem jednoduché, co budeš moci odstraníš brouskem na vrtačce, ze začátku je nejlepší použít hrubější (nezanáší se tolik a víc pobere). Především na to zůžení mezi výstupy z obou komor, mě se podařilo ho téměř úplně odstranit. Nezapomeň potrubí slícovat s karburátorem a na výstupu k hlavě. Dále už jen hrubý brusný papír (asi tak 60) a pilníky. Co bude obroušeno nahrubo pečlivě přebrus na jemno (120-240). No a potom už jen k dokonalému lesku prusná pasta. Já použil brusnou pastu na ventily (myslim že na ventily ???). Příjemnou zábavu...


Plech pod karburatorem
Datum: 2.07.2002, 18:04
Od: Pavel

Co se tyce te oriskove cokolady pry staci na nervy samotne orechy a ten kdo ma vedle garaze mohutny orech tak jako ja ma na podzim vyhodu:-) Ale ted vazne, plech pod karburatorem doporucuji zachovat protoze jsem jeste nevidel karbec do 120 ktery by byl uplne tesny takze neco samozrejme ukapne na plech od kud se to ovsem behem chvilky odpari a nezpusobi skodu ale co to asi udela kdyz to kapne na rozhavene vyfukove potrubi si lze domyslet, uz jsem videl 120 ktera pry vyhorela od tohoto. Jinak "setric" na plechu meli snad 105 a 120L, modely 120LS ,GLS (alespon ja jsem mel plech s dvema dirama na GLS), 130 a vyse (proste vse co ma jezdit na benzin od 95oktanu vyse) ho nemaji ale jinak je plech zameny.


sací potrubí
Datum: 2.07.2002, 11:46
Od: Eda

...akorát koukám na článek, s tou čokoládou máš pravdu - fakt uklidňuje :-))). Sací potrubí s "R-ka" se dá použít i na "M-ko", akorát to chce do něj vyvrtat díru a vyříznout závit pro redukci na hadici podtlaku k posilovači brzd. Potrubí nemá sice moc tlusté stěny, ale není to větší problém. Výsledek je na motoru opravdu znát, oproti "normální osmičce" je leštěný ovál opravdu o něčem jiném :-))). E.


RE: Turboefekt...
Datum: 2.07.2002, 7:22
Od: futura

Na lesteni se chystam,moc jste me tou cokoladou nepotesili,ale vysledny efekt za to asi stoji.Jen mam dotaz,jakou techniku nejlepe pouzit.Jasne,ze vlastni ruce,ale podrobnosti o pripadnych nastavcich na vrtacku,hrubosti smirku a ostatni by se docela hodily.Takovy popis technologie,jestli by bylo mozny.Diky,at Vam to jede.


Turboefekt...
Datum: 1.07.2002, 20:03
Od: Baghira

Zdravim, předně... ty vagony čokolády si pořiďte dva, je to fakt pakárna. Já to dělal dohromady asi 40 hodin (dělal jsem to co nejpečlivěji). Akorát mě po této úpravě překvapil takzvaný "turboefekt" neboli sekundový akcelerační propad po prudkém sešlápnutí plynu. Nevěděl jsem co s tím a nakonec pomohla výměna membrány na druhém stupni v karburátoru (byť ta současná byla nepoškozená) a auto jede jak z praku. Škodě zdar



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů