Komentáře k článku: Teorie motoru 2. Diagnostika Datum: 13.03.2009, 13:35 Od: Pavel Marek Zdravim. Chtel jsem se zeptat jestly nemáte někdo Diagnosticky hodnotyy pro Felicii 1.3.... Díky... Objem No jo, už mi to došlo. RE: Objem přečti si znovu celý odstavec... Objem Zdravim.Pane Cechu jak ste to myslel že vybrousenim prohlubne ve dnu pistu o 0,5 mm ziskate na objemu.Vždyť zas stratite na komp.pomeru.No nevim? RE: RE: RE: Náporové sání auta jsem nikdy moc neřešil, ale je tu debata o náporovým sání, který se dost využívá u motorek a našel jsem dobrej článek i s výsledkama, že ani u rychlostí nad 200 to nemusí fungovat zrovna nejlíp http://www.lpx.cz/tisk_cl10.htm RE: RE: RE: Náporové sání Větráček opravdu ne-při 5000ot/min je potřeba pro 1000cm3 motor asi 150m3/h vzuchu.To větráček do potrubí asi nedá. Ale náporové sání stojí za zkoušku. Na sací hrdlo(modré) se nasadí kus trubky Kopex ohnuté nahoru pod mřížku ve spoileru, na spoiler lapač vzduchu (třeba z piksly od oleje 1l z umělé hmoty) a je to. Nic to nestojí. Je to znát hlavně na 3.rychlost -trochu lepší akcelerace a maximálka. (pro názornost -těch 150m3/h znamená trubkou průměru 45mm asi 95km/h průměrnou rychlost vzduchu) RE: hluk Opakuji, na větráčky zapomeňte. RE: RE: Náporové sání Myslím že jste mi ušetřil spustu zbytečný práce:) Moje stodvacítka 200 prostě nejezdí (nechápu proč:). hluk K tomu hluku:ja mam na R-ke vadu 2 basaky NOKIA, vysky IDENTITY(nie som si isty),samozrejme vyhybky, radio SONY 4X14W a nemam zo zvukom agregaru ziane problemi dokonca ani pri 4000 otackach. Skoro nic nepocut.--- Na pana CECHA. Zabudovanie ventilatora nie pred filter ale medzi filter a karburator? Mozno je to len blud. RE: Náporové sání Jakýkoliv větráček před filtrem je pouze blbá okrasa a na nic nemá vliv, jeho příkon akorát odebírá výkon motoru přes alternátor. Tyto větráčky jsou schopné dávat tak akorát vzduch pro volnoběžný chod a to je tak asi celé. Větráky z topení nemají nějaký zvláštní tlak a jsou konstruovány na relativně velké množství vzduchu pod malým tlakem. Navíc jim chybí dostatečný objemový výkon. Funguje pouze něco ve výkonových relacích turbodmychadla, které je umístěno mezi karburátorem a motorem. Turbo před karbem vyžaduje hermetické zakrytování celého karburátoru, jinak se rozhodí tlakové poměry a bude vzduch foukat přes karburátor ven. Filtr musí být vždy jako první element cesty vzduchu, takže cokoliv před ním je špatné. Jestli jsi tou rourou myslel náporové plnění, tak to funguje někde nad 200km/h a to jen tak trochu aby se neřeklo. Komíny formule 1 jsou tam proto, že je motor celý zakrytován a měl by problémy s nasáváním, tak se nějak musí definovat proudění. Někde jsem měl kompletní výpočet náporového sání a pro nějaký větší efekt by se spotřebovala značná část výkonu velkým odporem vzduchu. pokud chceš zlepšit plnění, nejjednodušší je normální sportovní filtr od Greenu na www.autodoplnky.cz. Náporové sání Pane Čechu, v první řadě bych Vám chtěl VELMI poděkovat za osvětovou činnost, kterou provádíte na tomto serveru. Měl bych na Vás dotaz ohledně náporového sání a vůbec vřazování různých urychlovadel vzduchu před vzduchový filtr. Podle různých článů o přínosu sportovních filtreů a podle teorie karburátoru usuzuji, že by podobný systém mohl mít svůj smysl.Očekával bych od toho zlepšení plnění válců směsí, zmenšení ztrát vlivem využívání síly motoru na sání. Nevím však jak se s tím vyrovná karburátor. Teoreticky by to neměl být ážný problém protože karburátor (i trysky a vzdušníky) z principu pracuje na rozdílu tlaků nad a pod difuzorem. Mám v plánu umístit na své š120 LS před vzduchový filtr axiální venilátor (třeba z š100) který by měl zlepšovat přísun vzduchu v malých rychlostech. Do velkého sacího středu potom umístit trubici (prům. asi 15cm) a přes zadní kapotu ji vyvést ven z vozu do nasávací hubice. Chtěl bych se zeptat co od toho podle Vašeho názoru mohu očekávat a jestli to vůbec má smysl. Mnohokrát děkuji za byť stručnou odpověď. Původně jsem Vám chtěl napsat mail, ale pak jsem si řekl že by to možná vrtá hlavou i jiným. RE: Paměť Hlučnost škodovek nikdo nevyřešil, ani naši taťkové, ani ve fabrice ne. I po úpravách od modelu 87 to nebylo podle představ. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hluk S120M ...0,3 % znamená, že saje jen v místech kde se řízne. Jelikož má pěna po zaschnutí uzavřené póry, je nenasákavá. Zkus si kousek pěny na noc ponořit do vody, uvidíš sám. Jinak pod tím deklem jsou hned vedle těch velkých otvorů do prostoru za sedačkami tři malé kruhové díry průměru asi 1,5cm..., mám taky starší typ a já je tam mám...teda už nemám :-))). Paměť Tak chlapi,pozeptejte se otců,dědů...jakou fintou-upravou uložení silentbloků motoru se zbavili hlučnosti.Vždyť už bylo vyřešeno! Akorát zapomenuto.....a je to škoda. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hluk S120M No já nevím ale vzadu pod oknem mám děr několik podélných(je to starší provedení kastle,novější mají jenom dva kruhový otvory,zakrytý záslepkama) a je to jenom malinká dutina,která slouží k bezprůvanovýmu odvětrávání,a tu přece nebudu pěnit..... RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hluk S120M No tedka fakt sleduju, jak se vyvyji debata o odhlucneni S120. Fakt jsem zvedavej jak se nekonec dohodnete, kezdopadne dodam jen ze nasakovost 0,3% je u me proste spatne vyrobena houba, nemuzu si pomoct, ale tohle cislo se mi zda proste veliky. Ale fandim vam vsem. Ja zacnu tim, ze vymenim silentbloky (uz je mam doma), pak zkusim rozpulit ten drzak vejfuku a dam mezi dve pulky gumu, zkratak dle navodu takdy na TW a pak uvidim. Zadopdane protoze mam 4,22 4q tak mi spolucestujici pri 130km/h rikaj at uberu, ne ze by se bali ale boli je z toho randalu hlava (sou ve vetsine pripadu mekky) tak to budu muset resit, fakt je to slyset hodne a D1 je moc dlouha na to aby to tu chvilku vydrzeli bez povsimnuti.---- TOmas Cerny RE: RE: RE: RE: RE: Hluk S120M Hlavne si na praci s penou kupte gumovy rukavice, protoze dostat ji z rukou, kdyz zaschne (a kdyz chvili budete delat, tak zaschne) je stoprocentni pakarna (vyborne na to funguje pemza :-))) Ja jsem ji zkousel nahnat do ty pricky, co drzi motor a opravdu jsem se vyradil :-). Ale funguje to, to ne ze ne... RE: RE: RE: RE: Hluk S120M Do té přepážky se dá dostat ze shora, kde jsou pod tím deklem pod okno tři díry přímo do té dutiny. Pokud jde o montážní pěnu, tak nechápu jak někdo mohl přijít na to, že je nasákavá??? Nasákavost je 0,3%...tedy téměř nulová, kdyby tomu bylo naopak, pak bych litoval lidí co jí mají kolem oken... Krom toho pro ty co tvrdí, že nepřilne k povrchu plechu...už jste ji někdy zkoušeli od plechu odtrhnout? Já ano a nepovedlo se! Vzdy zůstane část přilepena. Pěna má také dobrou difuzní složku, což značí, že dobře odvětrává, ale velice špatně nabírá vzdušnou vlhkost. No...po několika letech jsem část pěny z určitých míst odstraňoval a musím říct, že rez jsem pod ní hledal marně a přitom byla na velmi exponovaném místě a na čistém plechu. RE: RE: RE: Hluk S120M Otvor do motorové přepážky je ze strany škodováckého superkufru-po vyříznutí nalepené koženky s tlumící plstí (nebo co to je)..stačí zaťukat a přesný zvuk jak do překližky zezadu skříně. RE: RE: RE: Hluk S120M Nic v zlom, ale s tou montaznou penou Vam nezavidim. Ona sice nenasiaka, ale na plechu nedrzi ani nahodou (ina teplotna roztaznost) a ked sa pod nu dostane co i len kvapka vody, tak uz stade nikdy nevylezie a pod nou to bude pekne hnit. Snad len ak je po dnou urobeny velmi kvalitny nater a ten este pre istotu prestriekany mnohymi vrstvami rezistinu, tak tie plechy maju sancu. A navyse ked voda v dutinach skondenzuje a stecie nadol, tak popod tu penu paradne vyvzlina az na povrch. Ucinok tej peny na tlmenie hluku je najma v tom, ze vyplni dutiny a tym zmensuje rezonancie, ale prenosu hluku nebrani. Rovnaky ucinok ma vsak aj hruba vrstva nejakeho antikorozivneho nateru a ta plahy naopak chrani. Ako najpraiznivejsi ucinok peny vidim v tom, ze kym to pod nou nezhnije, tak sa zvysi odolnost auta voci narazu, lebo ta pena bude cast narazu absorbovat a cast prenasat na ostatne plochy. Mirelon nasiakavy nie je, lebo je to bublinkova folia (nie pena ako molitan, to si asi pletiete) a ma vsetky bublinky okrem tych kde je odrezana, celistve. Takze nasiaka len na krajoch (kde bola odstrihnuta/odrezana) a aj to len trochu. Mirelon drtina je vsak nastrihana takmer uplne, takze je nasiakava takmer vsade. A to co pisem nie su teoreticke taraninky, ale prekticke skusenosti, ked som likvidoval penu z auta po predoslom majitelovi. Peter RE: RE: Hluk S120M Montážní pěnou mám vyplněné některé dutiny a dokonce i výztuhy ve dveřích (to by mohlo i trošku zmírnit následky bočního střetu). Vždy jsem však myslel, že příčka mezi motorem a kabinou je jen jeden plech. Kudy tedy dostanu pěnu dovnitř? Je nutné udělat nějaké otvory? Kde? Nebo se tam někudy dá dostat přímo? Hluk S120M Mám připravený otvor do přepážky motoru s víkem (zatím přichyceno šrouby)..měl jsem v úmyslu mirelonovou drt prostříkat Resistinem a nacpat do přepážky a víkem s gumovým těsněním zavřít.Třeba i zanýtovat trhacími nýty.Překvapuje mě zkušenost nasávání vody.Mám kousek-zkusím,protože ostatní parametry mi připadají dobré: Parametry materiálu Mirelon tepelná izolace 3mm mirelonu = 70mm cihelného zdiva zvuková izolace 4 dB / 1mm měrná hmotnost 22 kg / m3 tepelná vodivost 0,039 W.m-.K-1 tepelná odolnost -60°C až 90°C index šíření plamene 0 m / min dodávané tloušťky 2, 3 , 5 mm (viz Morrisonovy stránky) Tak já nevím.....Pete. RE: Hluk S120M Hlavně ne mirelon,je pórovitej a saje jako houba,mluvím z vlastní zkušenosti,je dobrej třeba pod koberce ale ne do dutin.... Hluk S120M Mám dojem,že právě na netu bylo použití montážní pěny z hlediska nasákavosti vodou nedoporučováno!Asi může být rozpor ve značce montážní pěny-nevím.Jen na doplnění-samotný držák výfuku je rozdělen a přenos váhy je přes silentbloky.Materiál na vyplnění motorové přepážky plánuji drcený mirelon s případně nastříkaným voskem na bázi Resistinu-dutiny.Ale zatím jsem nesehnal dostatek odpadu Mirelonu. RE: RE: Hluk S120M Montážní pěna se prodává i (LOW Exp.) tj., že minimálně nabývá a může být také nehořlavá což v autě není na škodu... Mám tím udělané veškeré dutiny už několik let a kromě toho, že motor není na volnoběh slyšet, tak se o dutiny nemusím starat, protože se pěna nalepila na stěny v dutinách a nepronikne tam ani vlhkost, jelikož je pěna nenasákavá. RE: Hluk S120M Jistě, dokonce doporučuji. Dříve jsme to vylévali barvou, dnes by se s opatrností dala použít polyuretanová pěna ve spreji. Ovšem opatrně, velké množství pěny na jednom místě způsobí vyboulení plechů, pěna nejde po vytvrzení stlačit. Ještě bych vyměnil silentbloky na motoru. Pokud jde o vůz do modelu 87, je dobré vyplnit příčku držící motor pískem (oba konce potom zavařit). Také držák výfuku musí být k motoru připevněn s vůlí, otvory držáku propilovat, ať je otvor klidně po namontování držáku o 2 mm větší než šroub. Totéž na příčce motoru v místě připevnění ke karosérii. RE: Hluk S120M ...no já jsem to dělal stavební montážní pěnou a funguje to bezva. Hluk S120M Konečně jsem našel pasáž o hluku S120...nečekal jsem zázraky,ale v podstatě pokud mám smůlu a vlastním "blbou"výrobní šarži.Zkoušel jsem všemožné rady a mám dojem že vše zbytečně.Nechápu škodovkáře,kteří se leta vysmívali a vysmívají Trabantíkům-vysavačům.Uvnitř je méně hluku proti S120M---má jiný kmitočet zřejmě - žádné dunění.Ale zpět k pokusům.Nechápu,proč přepážka motoru je dutá a zhotovená z 0.7mm (tak nějak)prolisy zpevněného plechu.Dokonalý rezonátor!A nyní otázka na p.Čecha:čím tuto "díru" vyplnit-má smysl,nemá smysl....Dík. RE: RE: RE: Otvaranie ventilov pneumaticky/hydraulicky Pneumatické ovládání žádný motor F1 nikdy neměl, šlo o pneumatické pružiny. Pneumatická pružina nemá problém s vlastními kmity a snese větší rozsah stlačení. Ovládání je normální vačkou. Otáčky motoru jsou dané malým zdvihem okolo 50 mm, tehdejší přeplňované motory extrémně vysoké otáčky nepotřebovaly. --- Dá se použít i vačka z Felicií do roku 1998, ale jen pokud má excentr na pohon palivového čerpadla. RE: RE: Otvaranie ventilov pneumaticky/hydraulicky S pneumatickym ovladanim porve prisel Peugeot v motorech pro F1 (nepamatuji si rok). A zatimco ostatni vytacely motory na 12000ot. Peugeot tocil v prvni fazi na 13500ot a to uz bylo poznat. Dnes to na F1 pouzivaji asi vsichni a pri 18000-19000ot si nedovedu predstavit vacku ktera by to zvladla. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE ...ta vačka z Feldy 50 KW (254/254) je značená žlutě... RE: RE: Otvaranie ventilov pneumaticky/hydraulicky 120ku si kvuli tomu kupovat nebudu:o)) radsi budu tem 7,5kW verit:o))))))))))) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahad Jo a rozdíl mezi 40kW Fa a 50kW Fa je také v kompresi 8,8:1/9,7:1 a karbec má trochu jiné trysky na 1stupni, ale to je spíš kvůli emisím a taky byl použitý jiný rozdělovač. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Va A co pružiny z Feldy, který měly jen jednu pružinu? Ty se nedaj použít v kombinaci s těma původníma? Nejostřejší vačka, která se montovala seriově a jde do Fačka a starších je z Feldy 50kW BMM (254/254) Novější Feldy měli jiný rozměr ložisek. Jaký je však její zdvih to nevím, ale s touto vačkou a vyleštěnou hlavou a slícovanými kanály jsem měl ve Fávu něco přes 55kW. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka Podlož kupovanými z Favorita a budeš mít klidné spaní. Nebo sežeň pružiny z 120 LS z roku 1976-7, kdy se montovala jen jedna a byla tvrdší než obě dohromady ze 120. Na vačku z eRka (označená mezi vačkami modrým pruhem) a nebo z F 136X (zelený pruh) to stačí. --- Vačky se mezi sebou vizuálně poznat dají velmi těžko, výsledku se dopátráš namontováním a změřením při vůli 0,43 mm zastudena. RE: svicky do fa. Svíčky toliko použij od řádných to firem typu Denso, NGK, Bosch či Champion. Neuvedíc stupeň kompresní ni velikost vačky otevření není možné moudré rady poskytnouti, i kdybys velbloudem velmi moudrým byl. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 Ještě k těm podložkám pod pružiny ventilů,pokud je pro mně hranice 5500 otáček magická a nepřekračovaná,tak žádný podložky nepotřebuju?Jak to bylo řešený u rka?Mělo stejný pružiny jako obyčejná 100-110?Ty měly stejný pružiny jako 120.... svicky do fa. zdravim timto všechny, a měl bych pro zmenu dotaz, jaké svíčky do favorita? stav uprav na motoru jest takový: snižená hlava, ř.j, vačka, kat.vyndán, !lpg!, (ten! u plynu jest toliko proto, že bych nechtěl žádné svíčky pro LPG, z důvodu, byť subjektivního, názoru, že jsou taktéž toliko k lejnu vhodné. Jestli by to mělo nějak ovlivnit radu, tak se bude měnit výfukové potrubí a příslušentství. Možná kdyby nějaké rady o tom výfuky, Co, jak a jaký rozměr uvítal bych taktéž. P.S.:Mladé Bol. mam nějakou zpravu řešící onu úpravu výfukov.soustavy u Fa. sk.A, ale do toho patrně nepujdu. Diky všem, kdo se s takými lamami, jako jsem ja, budou trochu zabývat a poradí. Tomas RE: Otvaranie ventilov pneumaticky/hydraulicky Hydraulické (a elektrické) ovládání ventilů je ve stadiu závěrečných zkoušek, ovšem mám obavy, co takový systém udělá za 200 000 km, přece jenom je možnost poruchy hydrauliky (těsnění) daleko vyšší než u čistě mechanického provedení. Ovšem nechejme se překvapit, pokud u BMW pustili do světa tak významné sdělení, nebude to od věci. Ovšem nic nejde otevří nebetyčně rychle, ale jistě bude rychlost otvírání výrazně vyšší než u klasiky s pružinou (či vzduchovou pružinou). --- Nevím co umí CIMBU, ale běžně se přečipováním dosáhne nárůstu asi o 3,7 kW, obohatí se směs a trochu se přidá na předstihu, posune se blíže k hranici detonací. Také jde o to, jak se zvýší výkon, jestli při maximálních otáčkách nebo v otáčkách středních, které mají na akceleraci větší vliv. Znovu opakuji, že jsem popisovanou úpravu realizoval na svém autě a podle měření akcelerace se výkon asi o těch 7,5 kW zvýšil. Motor měl před úpravou najeto asi 6 000 km po GO. Kdo nevěří ať tam běží - předělej a změř, potom se budeme bavit dál. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 Jo to je pekna teorie. Ale ve skutecnosti to muze mit parametry ponekud jine. To asi to same jako kdyz Cimbu nabizi upravu 50kW mpi chipem na 61.5kW. Na brzde to pak ma 51kW kdyz se dari:o) asi si to taky spocitali na kalkulacce:o))) Otvaranie ventilov pneumaticky/hydraulicky Napadla ma jenda vec. Sice to asi bude blbost, ale preco sa na riadenie otvarania ventilu namieto vackoveho hriadela nepouziva nejaky pneumaticky alebo hydraulicky valec. Dalo by sa s tym v podstate vytvorit variabilne casovanie ventilov a vyhoda je v tom, ze ventil by pol prakticky "hned" otvoreny/zatvoreny naplno ked ma byt (lepsi vyplach/plnenie) a mozno ze by sa tym aj odlahcil motor (nebol by tam vackovy hriadel). Ale asi je to velmi pomale na to aby sa to dalo zrealizovat (alebo cele je to blbost). RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,v Tak si zkus spočítat nárůst výkonu při zvýšení komprese o 1,5 stupně a další nárůst při nárůstu otáček o 10%, změnu díky bohatější směsi, všechno sečti a potom přestaneš mít hloupé připomínky. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahad Krasna teorie:o) vyrazny rozdil je fyzikalni velicina. jeden vyrazny rozdil=7,5kW presne. cili pokud clovek upravi motor, a ma dva vyrazne rozdily, ma to o 15kW navic:o))) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla d Předpokládám takové maličkosti jako komprese asi 9,5-10:1 a přetryskování karburátoru aspoň podle 120 LS. 1,5 mm se udává při točení nad 6000 ot/min, pokud bude jezdit do 6000 ot/min. stačí z Fa a nebo dokonce vůbec žádné. Z vačkou z eRka to stejně moc nad 5 500 ot/min nejede. Nárůst výkonu je dán posunem hranice točivého momentu výše, kdy pokles momentu v max. otáčkách je menší než u série (viz vzorec v Teorii motorů I). Rozdíl mezi Fa 40 a 50 kW je ve vačkách a je zhruba stejný jako u Š 120, nejsou změněny vahadla a ani není přetryskovaný karburátor, pouze je upravena odstředivá regulace předstihu. Rozdíl 10 kW je poctivě změřený a tak nevidím důvod, proč by se o 7,5 kW nemohl zvýšit výkon u stodvacítky. Přesně tuto úpravu jsem měl na svém autě a rozdíl byl dost výrazný. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 12 A to nemluvím o podložkách pružin,píše se že 1,4-1,6,potom zase že stačí favoriťácký(1mm),myslím že až taková tolerance není ok..... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Tak sem projel všechny komentáře,a sem tam něco se mi nezdá,jako například ten nárůst 7,5 kw u vačky a vahadel z éra.Docela by mně zajímalo jakým to výpočtem se na to přišlo,že by odečtením hrubýho výkonu rka a čistýho 120?Nic proti ale ať mi nikdo nevykládá že jenom vačkou a vahadlama se dá nahonit skoro 10 koní čistýho výkonu.... RE: RE: RE: RE: RE: RE: studené starty Vicko 0.1MPa jsem pre dvemi lety sehnal, bohuzel uz nevim, kde :-((. RE: RE: RE: RE: RE: studené starty Pravděpodobně se Ti při plnění chladícího systému nepodařilo všechny trubky odvzdušnit a tak až se motor pořádně zahřál, voda vyletěla nahoru, protože ji vzduch nenechal kolovat. Dále bývá problém v použitém termostatu, myslím výrobce. Motorad dělá malé talířky a voda málo cirkuluje (přestože je termostst plně otevřen, vodu pořád škrtí - vlastní zkušenost!!), proto se střední teplota dostala asi o 10 st. výše než je normál (okolo 90 st. u Fa) a tak při cca 100 st. začala vařit. Pokud použiješ termostat Wahler s velkým talířkem, tento problém nevzniká. Každopádně použití termostatu ze Š 120 není pro Fa vhodné, teplota je příliš nízká, motor je počítán na vyšší teplotní stav. Dej tam Wahler na Favorita a nech motor ohřát na místě, pokud otevřeš topení a odvzdušňovací ventilek v kufru, vzduch při zvýšených otáčkách vyjde ven (pozor, Fridexy poškozují lak, vodu z odvzdušňováku do něčeho chytej). Předělával jsem pár aut na Fa a problémy jsem nikdy neměl. Každopádně musíš použít čerpadlo chladící kapaliny ze škodovky, má větší vrtuli, Fáčkové nestačí honit vodu dokola. Víčko na tlak 0,1 MPa není k sehnání, nikdy se mi ho sehnat nepodařilo a tak jsem dával nové stodvacítkové a jezdí to dodnes. (Stačilo by trochu podložit pružinu, přetlak je stejně jen pro zvýšení bodu varu, aby voda neletěla ven, za normální teploty není tlak v systému tak vysoký.) RE: RE: RE: RE: RE: studené starty o vareni je halda komentaru u clanku Cladis, chladim, chladime I., treba tam neco najdes. K teromostatu 88st. C patri vicko 0.1MPa, ktere se dost blbe shani... RE: RE: RE: RE: studené starty Mám 120 dal sem do ní motor z Facka ale po ujetí pár Km mi zacala týct voda mezi hlavou a motorem!Sundal sem hlavu nechal ji zarovnat(byla dost vyžraná)koupil těsnění všechno sem zadělal a koupil sem si termostat do Fačka ten na 88 stupňů a jel si pro benzín všechno se chovalo normálně ale když sem jel nazpátek tak sem vařil!!Byl sem naprosto zoufalej protože sem věděl že sem všechno udělal jak nejlíp sem uměl!!Vrátil sem tam termostat na 80 stupňů ujel sem 35Km a nic chladilo se to normálně!!!Může mi někdo tohle vysvětlit???Když by mi tekla voda do válců a nebo by šli plyny do vody za jak dlouho by se to uvařilo????Není to třeba víčkem na vyrovnávací nádržce je na 0,04 Mpa. RE: RE: RE: studené starty A kolik mas kompresi? Nedelaj Ti to svicky? RE: RE: studené starty jo ta komprese je větší. takže ten 98 je nutnost. Po zahřátí vše ok, divné jsou jen ty starty,tak jako tak diky. RE: studené starty Natural 98 je podle mne zbytečný přepych, jestli nebyla zvýšena komprese. Podle popisu (ŘJ) jde o nějaké vstřikování a tady se bez testeru neobejdeš. Zkus motor zahřát na LPG a potom přepni na benzín, co to dělá. RE: RE: RE: Silentbloky Vždy, když dám nové silentbloky, tak se hlučnost sníží. U kyvadlové nápravy je problém v tuhosti uložení převodovky, popsal jsem to snad v Teorii motorů 1. V uložení motoru se dají dělat kouzla, ale chce to zkoušet. Já netvrdím, že popisovaná úprava je špatná, ale nic o ní nevím a tak jen dávám "do placu" možnosti problémů, které mohou vzniknout. studené starty zdravim, mam jeden problem. Favorit, upravy: hlava, vačka, ŘJ, kat. není (papirově je to 90), LPG studené starty na LPG ted v tomto počasí ani nezkouším, takže nastartuju na Benzin (NAT.98), starter felda a chytne hned, ale za okamžik začne kuckat, občas z toho mam 3valec, moc se mu nechce přidavat, tak to řešim, že přepnu na plyn a na ten je vše ok. copato že to nechce na benzin za studena? že by jednotka davala zbytečně moc? dik RE: RE: Silentbloky Někde (možná i tady na Techwebu) jsem četl, že hlučnost by to mělo naopak snížit. RE: Silentbloky Vždy jsem používal originílní silentbloky a popisovanou úpravu jsem nikdy nepotkal. Změna uložení motoru může zvýšit hlučnost. RE: str. dil. Na mém Fávu (karbec) se po vyndání středního dílu přesunul max. točivý moment do vyšších otáček (o cca 1000ot/min, tedy kolem 4500) a do 1600ot/min se motor spíše dusil, takže rozjezdy byly při min 1500ot/min a pak už to jelo dobře. Ale co to udělá u stříkačky, to netušim. Pokud zachováš kat, tak by to mohlo být OK, ale chce to otestovat na konkrétním motoru. Silentbloky Zdravím odborníka další otázkou či prosbou.Motor me stodvácy kleká-brzo bude třeba vyměnit silentbloky.Není nějaké řešení,jak to změnit.Prý se dávali z Faček po upravě úchytů.Dík. str. dil. Mam jenom otazecku, co se stane kdyz dam do haje stredni dil vyfuku,je to Facko strikacka,predem diky. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Nemá žádný, pouze optický dojem. Větší průměry se používaly při vačkách nad 260 st. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Dakujem za odpoved. Este by ma zaujimalo, ci ma nejaky prinos pouzitie vyfuku (s vyfukovym potrubim) z S110R (ma o nieco vecsi priemer "rurky na konci") na motor S120LS. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Na EDSR se používá kulatina 10 mm, 12 mm platí pro SEDR. Správně je důležitější zmiňovaných 20 mm od hrany horního víka. Doporučuji použít otryskování podle předpisu výrobce, při rychlostech okolo 80 km/h musí spotřeba klesnout pod 6,5 l/h. --- Točivý moment se také zvýší a posune se jeho maximum asi na 3500 ot/min. Pokud si dobře přečteš Teorii motoru 1, tam je vztah mezi momentem a výkonem popsán. --- Plech s vrtulkou ponechat, jen tu vrtulku odstřihnout. Plech odstiňuje karburátor od horkého výfukového potrubí. Vrtulka mi také nějak nebyla jasná, asi měla lépe rozprašovat palivo. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Este by ma zaujimal nazor na podlozenie karburatora podlozkami (medzi karburatorom a sacim potrubim) a potom plech s "vrtulkami" ktory sa dava na sacie potrubie. Ma to vyznam alebo to mam vyhodit. Andrt pise ze "plech" ma byt iba na 105,120, na LS tam nema byt. Po tom, co som prisiel na to, ze ten plech tam je (na morote 120LS) a ze karburator EDSR bol "spickovo" osadeny 1. stupen 180(V)/135(T), 2. stupen 160(V)/145(T), sytic 110(T), volnobeh 1. stupen 40(T), 2.stupen 50(T) a hladina niekde 15mm od veka plavakovej komory, (proste trysky totalne poprehadzovane) mi nejaka spotreba cca 6,5 - 7l/100km pri jazdeni cca 80 - 100(hlavne do kopcov)km/h nepripada nejako vysoka (a este mam dost volny rozvodovy remen). Da sa ta spotreba spravnym osadenim trysiek este znizit (popr. tym podlozenim karburatora alebo plechom s "vrtulkami")? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Mal by som dve otazky. 1. Ak sa pouziju na motor 120LS vahadla a vacka z 110R zvysi sa tym aj spotreba (o kolko a pri akom jazdeni vyssie/nizzsie otacky)? Vykon narastie cca o 7,5 kW a co na to moment. Posunie sa do vyssich/nizssich otacok? (pri rovnakom osadeni karburatora). 2. Ako sa ma nastavovat hladina v karburatore EDSR? Podla ANDRTA to ma byt tak, ze sa vsunie medzi plavak a veko 12mm gulatina ... a podla ineho zdroja na vysku hladiny v karburatore 20mm od okraja veka karburatora s tesnenim. Pritom ked sa to urobi podla jedneho nesedi to podla druheho. Kde je pravda ? Dakujem. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Podložky z Fa mají asi 1 mm, rozměrově souhlasí s Š 120, dají se použít. Pokud nedáš "C" vahadla, nebude to ono, výkon bude menší, hlavně ve vysokých otáčkách. --- Natural 91 má určitou rychlost hoření při přiměřeném stlačení, po které dosáhne maximálního tlaku. Pokud použiji Natural 95 při stejném kompresním poměru, vrchol tlaku se dostane za optimální bod pro tento motor, palivo dohořívá během expanzního zdvihu a zvýší se teplota výfukových plynů v momentě otevření výf. ventilu, ten je více tepelně namáhán a může dojít k jeho podpálení (po delší době provozu v tomto režimu). Kromě toho uniká ještě značné množství energie, klesá výkon a zvyšuje se spotřeba. Pokud nezvýším kompresní poměr, musím zvýšit předstih zážehu. Zvýšení se pohybuje mezi 2 a 5 st., podle velikosti základního kompresního poměru. Toto vysvětlení není sice absolutně přesné, ale na pochopení funkce snad dostačující. Proto platí, že pro každou velikost kompresního poměru má být používáno palivo přiměřené oktanové hodnoty (dodržovat předpis výrobce). Platí, že většího zisku dosáhneme zvýšením kompresního poměru, než zvětšením předstihu. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Mám takoví asi blbý dotaz ale zajmá mě co se vlastně stane když je motor dělaný na Natural 91 a naleje se tam Natural 95?Co se deje s tim motorem? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Apropos co se stane když tam ty C vahadla nedám a nechám origo.Bude to tak moc znát? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Ty zmiňovaný podložky pružin z favorita jsou OK?Myslím jak síla(těch zmiňovaných 1.5mm) tak průměr.Favorit má průmery obou pružin stejný jako 120? OT: Kastle znova Uz jsem jednou nabizel: Prekazi mi kastle, puvodne pripravena na vymenu. Protoze mi prekazi hodne, necham ji za 500,-, mate nekdo shnilou kastli? :-)) Ostrá vačka do Š130 Zdravím všechny příznivce Škodovek, také já jsem pyšným majitelem tohoto vozu. Konkrétně Škody 130 GL. Nejsem příliš technický typ (studium na univerzitě s humanitním zaměřením mluví za vše:-)) Donesla se ke mě zpráva, že v Mladé Boleslavi dělejí kompletní úpravu s ostrou vačkou na autě. Cena se pohybuje okolo 5000 korun. Bohužel už jsem se nedozvěděl na koho konkrétně se obrátit. Proto prosím o pomoc, jestli někdo náhodou neví kam bych měl třeba zavolat nebo tak. Předem díky za pomoc. Škodovkám a jejich majitelům zdar. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Jo - a podkládají se obě pružiny, hodnota 1,5 mm není kritická, ale musí být u všech ventilů stejná (jestli bude 1,4 nebo 1,6 neřeš). Při použití mnou zmiňované vačky a "C" vahadel nemusíš nic měřit, vyjde to. Kompresi do 10:1 a karburátor otryskovat jako LS. Hlavu snížit (platí pro Š 120) o 1,6 mm, u Š 120 LS o 0,4 mm). Ovšem jestli máš dost najeto, motor brzy odejde, opotřebené šály to dlouho nevydrží. A Natural 95 bezpodmínečně. RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Blok se většinou - aspoň jinou možnost nevidím jako průchodnou - přehřátím motoru při nedostatku vody. Motor se roztáhne dost nepravidelně na různé strany a tak dojde v místě největší koncentrace napětí k deformaci, což je někde uprostřed bloku a ten se prohne. Jinak deformace z provozu motoru je jev běžný, každý trochu lepší mechanik ví, že by se před GO mělo provést vyúhlování bloku (velmi náročná práce a tak na to kašlou). --- No to bych řekl že vadný plovák všechno rozhodí, hladina v plovákové komoře je určujícím činitelem pro všechny "sací vztahy" v karburátoru a poku není správně seřízena, nejde se s ním domluvit. --- Podložky u litinových hlav nejsou, není důvod. Nerez je volovina, kdo se s tím má obrábět, stačí běžná ocel 11 353 apod. (vyhoví i lešenářská trubka). RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Ale jinak ta hodnota 7,5Kw nahoru,to je docela dost slušný....Ale když už to budu dělat tak se radši 10kŕát zeptám ať je to v pohodě,nechci pak za pochodu řešit nejrůznější problémy(jako třeba prasklý pružiny) a proto se ptám někoho kdo tomu rozumí. Což v podstatě znamená že mohutně děkuju Jiřímu Čechovi.... RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Ještě k těm podložkám,hodnota 1,5 mm je přesná?Uvažuju o vysoustružení těch podložek z nerezu...Jo a podložit musím jednoduchý i dvojitý?Mimochodem,když o tom tak přemýšlím ,tak tam přece musí být nějaký podložky už v sérii(myšleno u litinových hlav...),tak to mám ty starý vyndat nebo ty nový 1,5 dát na ty starý nebo jak?A tu vůli mezi závitama přeci ovlivňuju právě těma podložkama,lebo som to zle pochopil? PS:dík za odpověď,asi ptám jako debil.... RE: RE: RE: RE: RE: OT SEDR pri provozu na LPG Koukam, ze mame ten samej problem. Posledni vychytavka, kterou jsem zatim zkousel, byla "GO" plovaku - zdalo se mi, ze mosazna cast ma ve spoji s plastovou casti velkou vuli, coz muze zpusobovat, doufam, vyssi hladinu. Vychazim z toho, ze plovak se pri LPG mlati v prazdne plovakove komore a vznika tam velka vule - u SEDRu se nastavuje vyska hladiny, tak, aby se jazycek plovaku dotykal kulicky jehloveho ventilu, kdyz plovak ma distanc 12mm od vika karbecu (je to tak?). To by mozna vysvetlovalo muje problemy se startem na sytic. Startuje to na benal a se syticem dost blbe, ale kdyz vypnu privod benalu a hladina po par pokusech o spusteni klesne pak to na chvili ukazkove blafne a chvili bezi. Plovak jsem zgeneralkoval predevcirem a vcera jsem uz "nenabootoval" :o(((. Plovak byl plnej benalu a benzin strikal SEDRU usima. Plovak jsem vymenil za dalsi s odstranenou vuli a dneska po ceste do prace jsem zadnou diru v plynu nepocitil (musim zatukat). Studeny start zkusim dneska po ceste z prace, taxem zvedav. Co na to x-perti? King RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 12 Prohnuty blok jsem mel 2x, jednou na S120(1979) a potom i na 1000MB(1968?). Moje teorie je: a) unava hliniku b) nevyvazenost klik soustavy s pretaceni c) moc utazena hlava (ale to neni v 2. pripade mozny, bylo to momentakem.... Je na tento jev nejaky oficialni nazor? Jsou i automechanici, kteri mi tvrdili, ze tohle se nikdy stat nemuze a ze jsem zrejme naprostej idiot, ale ja jsem nameril prohnuti o 0.8mm.... Dotaz Zdravím všechny škodovkáře.Mám takový problém.U mého Favorita 136 r.v.90 se při akceleraci začne kolem 3500ot./min. ozývat klepání motoru.Byl jsem na paltestu a prý je vše v pořádku.Zkoušel jsem omezit podložkami podtl. regulaci předstihu,ale moc to nepomáhá.Při jízdě do kopce třeba na 5.rychl. stupeň nic neklepe,takže na velký přestih to nevypadá.Nemáte někdo podobnou zkušenost?Předem děkuji . RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Jak se muze prohnout blok motoru??To se taky muze stat? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Nejprve se dotáhne podle uvedeného pořadí momentem 17-20 Nm a potom se dotáhne opět podle pořadí o úhel 90 st. a znovu všechny šrouby podle pořadí o dalších 90 st. Matice u svíček jen asi 30 Nm (jinak utrhneš svorníky). Dále se již nesmí šrouby dotahovat!! Momentový klíč musíš mít ten menší (4-25 Nm apod.), běžné, které se používají na škodovky, začínají většinou až od 28 Nm. Pokud budeš vyměňovat těsnění pod hlavou, tak se důkladně podívej proč to teklo a dle toho se zařiď, jinak Tě to čeká znovu. Viděl jsem také prohnuté bloky (vnitřní válce níže než krajní) a to je dost velký problém odstranit. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Okolo sacího potrubí to určitě neuniká protože ten motor mám ve 120 a vodu do saciho potrubí sem nezaved!!Jaký zvlaštní postup dotahování??To myslíš podle toho obrázku který je v literatůře??To má 120 taky ne ta se akorát musí potom jestě dotahovat že jo.Jak moc to mám utáhnout?Momentoví klíč nemám! RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Dají se použít podložky, které jsou dávany v sérii na všechny hliníkové hlavy pro oddělení pružiny od hliníku, tzn. že je má i Favorit. Ale hlavně se držte, až vám prodavač řekne cenu (naposledy 17,- Kč kus a to jich potřebujete 16 - 32 ks). Jinak se dají vysoustružit z běžné oceli podle rozměrů originálních kusů. Kalení není nutné, tak malou silou (myšleno na 1 mm2) se nedeformují ani omylem (po 30 000 km byly jasně patrné stopy od soustr. nože). Pozor na vůli mezi závity pružiny - při plném otevření a vůli asi 0,3 mm za studena musí být min. 0,5 mm mezi závity, jinak pružina časem praskne (nikdy nesmí dosednout závity až na sebe). RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS O to podložení pružin se taky zajímám, ale ještě jsem to neviděl. Jsou na to nějaké speciální podložky nebo se používají nějaké vobyč? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Jestli jsi to nikdy nedělal, tak se do toho radši sám nemontuj. Voda může unikat okolo sacího potrubí mezi ním a hlavou, stačí vyměnit těsnění nebo pokud je únik nepatrný, použít nějaký z přípravků na dotěsnění chladící soustavy (např. Gold Eagle Leak Stopper - 105 Kč u pumpy, přečti návod!). Hlava u Fa má zvláštní postup dotahování, pokud se jednou dotáhne, dále se v provozu nikdy nedotahuje! RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Ne motor nekouří teplota je normální.Usoudil sem podle toho že mezi motorem a hlavou na tom místě jak je výfukoví potrubí je modrej potuček!!Ještě že fridex je modrej!!Ono to zas tak moc neteče!!Ja sem ten motor koupil nedavno a ten předešlí majitel řikal že měnil těsnění takže když to nenechal zarovnat tak to bude asi tím vid? RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Budou to umet vsude, kde delaji GO motoru... Vetsinou spis byva problem, ze se dostavaji plyny z valcu do vody a zavzdusnuji chladici okruh, coz vede vetsinou (ale ne vzdy) k "podivnemu" chovani teploty a vareni. Voda do valcu? - treba podle toho, ze motor abnormalne hodne bile kouri. Nenapsal jsi, co te vlastne vede k domence, ze mas spatne tesneni... /obcas k podobnym problemum vedou i utopene vlozky/ RE: RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS A kde dělaj to zarovnání chci říct pod čím to mám najít ve Zlatých stránkách??Dá se nějak poznat jestli ta voda teče i do válců??? RE: RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Nedotahuje. A hlavne se musi srovnat (prebrousit), jinak je cela operace k nicemu. RE: RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Mam dotaz!!Zjistil sem ze mi trochu tece voda pod hlavou.Mam to zkusit trochu pritahnout nebo mam vymenit tesneni!!Je to Favorit.Jak je to kdyz vymenim to tesneni pod hlavou utahnu hlavu.Dotahuje se po ujeti par Km na studenem motoru jako u 120 nebo uz se nedotahuje??Nekdo mi rikal ze hlinikova hlava se uz potom nedotahuje!!Diky za rady. RE: Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Vačka z eRka nebo 136x a C vahadla zvýší výkon asi o 7,5 kW, záleží také na otryskování karburátoru. Jednoduché pružiny se používaly jen po určitou dobu, později se přešlo na unifikaci všech motorů s dvojitou montáží pružin, já jsem těch jednopružinových moc nepotkal. Jejich síla odpovídala zhruba součtu obou pružin z Š 105-120. Stačí je podložit o cca 1,5 mm a do 6000 ot/min se není o čem bavit. Já jsem tuto kombinaci měl dost dlouho v autě a běžně se Favority moc nechytaly (staré typy 46 kW). (Popisovaná kombinace přesně odpovídá převrtanému eRku. Nutný Natural 95.)--------- Řadový čtyřválec má nevyváženou jen jednu veličinu, jakýkoliv čtyřválcový V-motor má minimálně dvě a nebo tři. Zhodnotit oba typy společně (a hlavně krátce) dost dobře nejde, ploché motory se konstruují ze zástavbových důvodů nebo pro snížení těžiště, řadový motor je výrobně levnější a bývá k němu lepší přístup při servisních úkonech. Plochý motor komplikuje řešení potrubí a umístění případných karburátorů atd. RE: RE: RE: RE: Co boxery? Když už se bavíte o boxerech. 4válec boxer vs. 4válec v řadě. Který je na tom líp? Celkově, nejen co se vyvážení týče. TR Vačka 110 R ,vahadla do 120LS Co říkáte na kombinaci vačka 247 a C vahadla a motor 120LS?Někde sem čet že do 120 je to ok,myšleno motor742.12 ale co 742.12X?Vačka ještě budiž ale co ty vahadla?LS má jednoduchý ventilový pružiny ,myslíte že to s těma C vahadlama bude ok? RE: RE: RE: Co boxery? Nejmenší počet válců, kdy lze dosáhnout úplného vyvážení je 6 a to v řadě. Pokud jsou válce uspořádány do V, vyvážit se dá jen plochý šestiválec tak, jak jsem to popsal. Ostatní úhly vykazují vždy určitou nevyváženost. RE: RE: Co boxery? Pokud vím, tak šestiválec je sám o sobě vyváženej i když je "v řadě". RE: Co boxery? Ploché šestiválcové motory jsou plně vyváženy jen v případě sedmkrát zalomené kliky (každá ojnice se chápe samostatného čepu na samostatné klice), jinak je to horší, ale jako celek lepší než u čtyřválce. Ale počítat se s tím nebudu. Co boxery? Jak je to s vyvážením u tzv. motorů "Boxer"? Např. Alfa-Romeo. RE: RE: RE: OT SEDR pri provozu na LPG Já sice nemám Škodovku ale když jsem uvažoval o LPG u své Lady,poptával jsem se lidí,kteří už přestavbu měli na, jejich zkušenost.Tvrdili,že,když se jezdí jen na plyn "vyschnou a ztvrdnou těsnění" v karburátoru a pak to bude na benzín jezdit hůř.Já proto večer po dojezdu přepnu na benzín,aby byl karbec přes noc plný,pak na něj ráno nastartuju,jinak jedu jen na LPG.Po 12tkm zatím žádné potíže. RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT SEDR pri provozu na LPG Doporučený způsob jízdy - spouštění a ujetí několika km do prohřátí motoru a dojezdy opět na benzín - má něco do sebe. -- Pro plynové motory se vyrábí speciální olej na minerální bázi, ale výkonnostně je na úrovni Super Mogulu, či-li nic moc. Já používám polosyntetiku. Ovšem o LPG bychom mohli psát donekonečna. RE: RE: RE: RE: RE: OT SEDR pri provozu na LPG Ono se asi vyplatí jezdit alespoň 50 kilometrů na benzin na jednu nádrž LPG. Mám takto najeto asi 17.000 km a zatím v pohodě. Akorát když se jede dlouhou dobu na LPG, tak se začne přidírat druhá klapka. LPG je o hodně sušší než benzin což má neblahý vliv na součástky karburátoru a na větší spotřebu oleje. RE: RE: RE: RE: OT SEDR pri provozu na LPG Jenze ja v tom karbci nic zanesenyho nevidim (profukoval jsem, prolejval kde cim). Hlavni systemy obou komor jsou ciste - na to jsem se zameril, kdyz ma plyn trvale mrtvou (dusivou) polohu mezi 1/2 a 4/5 chodu, tak kde jinde by mel byt problem. Vysusovani povrchu kovu nejsem s to vubec posoudit... Tak ja ten ventil testnu v HL propanu... Treba se s nima pujde nejak domluvit... Proc by to bylo na nich? Tim ze si sam udelas do instalace zasah je pak vse na tebe... Jenze ta legracka stoji asi 1500Kc, ale je to relativne bezpecne experimentovani... Az budu mit v aute svoji RJ, tak si s tim pohraju. Bohuzel to vazne na tom, ze nemam v aute jeste prevodovku s dirama na snimace setrvaku, coz vazne zase na tom, ze chci soucasne dat novou zadni napravu a nemuzu sehnat leve zadni sikme rameno za rozumnou cenu. RE: RE: RE: OT SEDR pri provozu na LPG U funglovky ještě není karburátor zanesený "zplodinami" z LPG a další problém je vysušování povrchů kovů. Zinková slitina karburátoru asi není nejvhodnějším materiálem pro LPG. Elektricky řízený ventil se používá u katalyzátorových motorů na dořizování bohatosti podle lambdy. Jenže mi ho nikde nechtěli samostatně prodat, asi z bezpečnostních důvodů (neschválené provedení, když to bouchne, bude to na nich). Ale měl jsem stejný nápad, protože jsem motor nebyl schopný ideálně seřídit na provoz LPG (buď příliš bohaté, nebo příliš chudé - podle otáček motoru). RE: RE: OT SEDR pri provozu na LPG No jo, jenze kdyz je to funglovka tak to jezdi i na benzin bez problemu a i prechody jsou v poradku.... Klapka druheho stupne jde naprosto volne, ale jeji pridiraci tendence je mi duverne znama. Na jednom z karburatoru jsem to uz opravoval... Ale furt nemuzu prijit na to, cim to LPG karburatoru skodi... Zajimalo by me nejake elektronicke davkovadlo plynu (nemusi to byt zrovna vstrikovani LPG pred ventil, stacil by nejaky ekvivalent SPI), s rizenim si rad pohraju :-). Nabizelo by se zacit u elektronicky rizeneho sroubu maxima, jako je u nekterych systemu, ale obavam se, ze je to ztrata casu... RE: OT SEDR pri provozu na LPG Karburátor byl vyroben pro provoz na benzín a dokonce benzín olovnatý. Pokud se dlouhodobě používá pouze agresivní LPG, karburátor se všelijak ucpává a klapka druhého stupně se přidírá. Pokud se pravidelně karburátor "neproplachuje" provozem na benzín, končí to takhle. Problém s přechody na druhém stupni způsobuje zde tolik jinými vychvalovaný mixer, který naruší tlakové poměry v karburátoru a mnoho nepomáhá ani přetryskování volnoběhu druhého stupně. Karburátor se s LPG nemá rád, navzájem se oba negativně ovlivňuje. A může si o tom plunivkáři myslet co chtějí, je to tak. (Mám LPG také a tyto problémy mám také, takže jsem se také snažil pátrat po příčinách.) Zkuste jezdit na Shell V-Power, třeba se to zlepší. OT SEDR pri provozu na LPG Cim to, ze uz vsech karuburatoru SEDR se po ujeti 10-30tkm objevi pri provozu na benzin "dira v plynu"?? Zpocatku to zacne jako problemy pri prechodech (prudka akcelerace) a skonci to tak, ze se v chodu pedalu udela "mrtva poloha" ... Tu mam ted asi 1/2 do 4/5 chodu pedalu. V teto oblasti se motor zacne dusit a resenim je bud doslapnout az k podlaze, nebo pedal trochu uvolnit. Na LPG se vse chova normalne (coz neni divu). Situace se mirne zlepsi, kdyz se na benzin ujede v kuse tak 100km, ale jen nepatrne. V pocatecnich fazich objevujici se zavady (problemy pri nahle akceleraci) pomaha zapnuty sytic (coz nelze pouzivat stale, nehlede na to, ze to nic neresi). Vycisteni karburatoru (vsim moznym) nepomaha, ani vymena trysek, hladina je v poradku (tedy podle v Andrtovi popsaneho postupu), nezda se, ze by byl karburator nejak zprohybany a nekde to prisavalo falesny vzduch. Co s tim? Mam s tim zkusenost ze trech aut, v HL propanu o tomhle jevu vedi, ale tim jejich zkusenosti konci, poradit nic neumi... RE: RE: RE: RE: RE: Starty?? Pokud dokážeš sám najít vadný díl, dá se prostě vyměnit - hlavně všechna táhla a seřizovací šrouby musí zůstat v původním nastavení. Ovšem s LPG zatím nepomohu, musím nejprve získat nějaké informace, Fa na LPG jsem ještě nedělal. Zkusím Ti poslat nějaké obrázky. RE: RE: RE: RE: Starty?? no to bolo asi do druheho komentaru ale to nevadi ..... uz aj zlozitejsie veci ako LEKR sme rozobrali si myslim ale ked neni vykres tak sa clovek uci "za jazdy" co nemusi vzdy dobre dopadnut ...... cely problem je ze ak to dam tuna na SK spravit (dakemu babrakovi do servisu) tak: 1, zobere za to vela penazi (viac ako 500-800 SK sa mi vidi vela, ale priznam sa ze nevim co stoja tie somariny co treba pomenit) 2, nie som si isty ci to vydrzi dalsich 150000km alebo aspon 2 roky ..... uz som videl totiz vseliakych indianov (autorizovany servis skoda) .... a dalej je tam LPG a to tiez nevim ze ake upravy sa robia na karburatori ked sa to montuje; tu je daco k tej problematike ale ja neznaju rusky http://ford-euro.chat.ru/engine/2e3fil.htm; a co tak dat uplne iny karbec (renault fuego) ale otazka je ako sa bude tvarit LPG ??? a otazka za kolko to na slovensku zozeniem ..... RE: RE: RE: Starty?? Laická veřejnost by se měla v podobném případě (LEKR není žádná hračka pro děti) obrátit na veřejnost odbornou, tedy nějakého šikovného mechanika. Pokud je totiž některý z uvedených dílů poškozen, musí se vyměnit a karburátor seřídit, což není legrace. V Praze bych mohl doporučit člověka, který takové věci dělá (po objednání na počkání). RE: RE: Starty?? Jsem absolutni laik, neslo by mi to vysvetlit jako nekomu kdo tomu absolutne nerozumi?? Opravim to doma sam? Ja jsem si myslel ze to muze byt starter v haji... RE: Starty?? Pokud se při zapnutí klíčku rozsvítí kontrolky a při spouštění nepohasnou, je buď chyba ve spínací skříňce, nebo je zrada v elemagnetickém spínači na spouštěči. Může být zoxidovaný konektor na elmagnetu. Pokud při startu aspoň něco cvakne, jsou asi opálené kontakty v elmagnetu, které spínají hlavní proud do spouštěče, nebo mohou váznout uhlíky atd. Nejdříve bych v případě opakování závady změřil jestli jde šťáva k elmagnetu a potom bych prověřil spouštěč. Starty?? prosim o pomoc. Mam obrovsky problem se starty - nekdy kdyz prijdu k autu a chci nastartovat tak pri poloze klicku kdy se uz ma startovat se nestane nic. Je to to same jako kdyby jste startovaly bez baterky, proste je klicek ve starotvaci poloze ale absolutne nic se nestane. Nemuze to byt baterii, mel jsem tam 3 na zkousku, 2 starsi, jedna uplne nova, nabita. Pri roztlaceni to ale normalne chytne. Ale jindy zase nastartuji normalne, a potom treba 3 musim roztlacovat. Nevite cim to muze byt? Mam Favorita 92 RE: Teorie motoru 2. Ten zlepšovatel to dokonce vyráběl, ale už je prý dlouho v důchodu a nikdo v tom nepokračoval. Měl jsem to v autě a nepozoroval jsem žádný provozní ani "spotřebový" rozdíl. Při měření emisí na STK se měří volnoběžný systém a tak výsledky nejsou dostupné (jen na výzkumáku se měří při výkonu chytáním plynů do pytle atd. a to je pro nás nedostupné). Udával se pokles výkonu ve vysokých otáčkách o 4 - 5% (v návodu). Jednu tuto komoru mám dole v dílně a nejde o žádný zázrak. Teorie motoru 2. Mám na Vás dotaz či prosbu.Kdysi dávno jakýsi zlepšovatel Skody 120 vylepšil rozprašování v ejektoru difuzeru karburátoru z jednoho bodu - originál za vícebodové.Dokonce měl ověřeno měřením zplodin.Zajímal by mne Váš názor a případně pokud náhodou nevlastníte náčrtek této úpravy.Díky,Pete. RE: RE: RE: Zdroj Sloh bude povědomý proto, že jsem Moravák od Brna, i když dnes bydlím v Praze. RE: RE: Zdroj Vazeny pane Cechu, omlouvam se za narceni z plagiatorstvi, pouze se mi zdal velmi povedomy sloh, kterym Vase clanky pisete. Je mi totiz duverne znam, protoze shodou okolnosti dokoncuji studium prave na Vojenske Akademii v Brne. RE: Zdroj Vazeny pane JZ, me mrzi, ze jste nezverejnil jaka konktertni skripta tipujete. Precijenom kdyz to mate v oku, proc se neukazat. RE: Zdroj Nejsou to VŠ skripta, je to běžná technická literatura, která u nás vyšla a dnes je pouze v technických knihovnách. Pokud navštívíte větší knihkupectví, jsou tam nově vydané knihy od jednoho autora (jméno si nevzpoomenu, ale je to někdo z Vojenské akademie Brno nebo tak nějak), kde je ale dost odborně podaných informací, které chtějí na pochopení znát základy aspoň na úrovni automobilové průmyslovky. Kdybych měl sepsat všechnu "použitou" literaturu včetně patentové literatury, byl by seznam delší než články. Ovšem jde tu o jedno nepochopení - já neopisuji pasáže z knih, i když občas si pro osvěžení a zpřesnění musím nějakou knihu otevřít. RE: Hluk Vyráběly se svého času přídavné odhlučňovací sady, kde bylo umístění nakresleno. Zkus povolit příčku motoru asi o dva závity, s autem popojeď na motor asi o 50 m na rovině a zase příčku utáhni. Někdy to dost pomůže, je to stará finta. A vyměň silentbloky na motoru, pokud se za čas prověsí, motor není v uložení nijak tlumen a dělá to větší kravál. Ovšem některé škodovky se skutečně hlukově nepovedly. Také rezonuje zadní čelo, šroubovali jsme na něj přídavné závaží (kus těžkého plechu). Zkus také zvětšit otvory na držáku výfuku, které jsou pod šrouby na motoru, výfuk nesmí být napružený, jinak také podporuje randál. Zdroj Vazeny pane Cechu chtel bych vas pozadat o zverejneni zdroje z ktereho cerpate. Tipoval bych to na skripta CVUT. Mrzi me ze pokud cerpate ze nejakeho takovehoto zdroje, nepovazujete za samozrejmost jeno zverejneni. Hluk Jenom k té hlučnosti,u mojí škodovky (84,M) je to docela hrůza,zvlášť ta rezonanční složka,na předních sedadlech jakž takž ale vzadu síla,vylepování nejrůznějších skelných vat a podobně sice trošku pomohlo akustické složce ale někde je pořád zakopanej pes.Například vzadu při 2200-2300 otáčkách člověku zalehnou uši ,je to naprosto skvělá rezonanční skříň,ve předu pohoda.Natavovat desky z bitumenu se mi nechce,ale koupil sem samolepící antivibrační desky,a teď přemýšlím kam je nalepit,aby to potom nebylo horší.Mám v plánu plechovou část horní odkládací desky za zadníma sedačkama,spodek zavazadlovýho prostoru vzadu,vnitřek zadních blatníků,pod sedačky vzadu,a podlahy...Co vy na to?
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|