ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Zapojenie autorádia
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Zapojenie autorádia

A samotné zapojení autorádia?
Datum: 23.01.2017, 18:57
Od: Tomík
WWW: http://www.tgear.cz/jak-spravne-zapojit-autoradio-navod-z-leve-kapsy

Dobrý den, to je zajímavé. Ten to návod popisuje pouze zapojení antény, je to tak že? Hledám právě různé články ohledně zapojení samotného autorádia. Ale i tak se mi to dříve nebo později bude hodit. Tak trochu si "hraji" a "vylepšuji" auta škoda. :D


RE: autoanténa
Datum: 8.07.2012, 15:25
Od: Marian Gajdoš

miro si zo žarnovice ak ano mame rovnaky problem z antenou ozvi sa potom si zavolame


RE: RE: rada zapojenie
Datum: 8.07.2012, 15:18
Od: Marian Gajdoš

Zdravím mám škodu octaviu combi 2001 horších oblastiach mi rádio JVC špatne hrá zistil som že do antény mi nejde elekrtika sú tam 3 káble stoho dva šrovbovacie ako koaxilne a jeden tenší modro čierny do žiadneho nejde štava.Rádio je dobre zapojené na dobrých miestach hrá dobre.Prosím o radu ako mám dostať štavu do antény ako prepojiť koncovku vstupu do antény.


Anténa na střeše Felicie
Datum: 26.05.2012, 19:31
Od: Mio Štercl

Nějakej zmetek mi ji odšrouboval, zjistil jsem to až po delší době, že se mi přelaďoval Rock Max (nehrál nijak špatně, ale rádio Sony usuzuje, že příjem je slabý a tak to přeladuje) na silnější stanici.


autoanténa
Datum: 7.03.2011, 21:51
Od: Miro Precuch

Kúpil som autoanténu plutva(cz.ploutev)jak ju zapojit na octavku mod.2004 rádio mám LG.Originál špatne pracuje vypadáva signál.Díky za pomoc.


RE: Fantomové napájení autoantény
Datum: 15.05.2010, 8:43
Od: Rastislav Zahradník

Ahoj čítal som tvoj odkaz ako si vyrobil napájač antenného napätia pre autorádio mohol by si prosím ťa nakresliť a popísať bližšie mám podobný problém ako ty za radu vopred Dakujem !!!


RE: RE: RE: RE: Autorádio Sencor
Datum: 2.09.2009, 22:48
Od: bořek stavitel

Ano taky jsem se setkal s touto závadou, mám doma dvě rádia sencor jsou od sebe tak 5 let staré a každé znich má červenou diodku která nepřetržitě bliká, a to je to jádro problému, řešení jednoduché, stačí rádio rozdělat a diodku jednoduše odcvaknout kleštěmi.


Problém se zapojením autoradia SENCOR
Datum: 8.06.2009, 17:29
Od: Petr Novák

Dobrý den, mám problém s autorádiem SENCOR CD-3654 MR ve felicii. Při zapojení mi vyhazuje pojistky a nesvítí tak potkávací světla. Pokud někdo víte, co s tím, nebo máte podobný problém, odpovězte na email.


RE: RE: zesilovac v antene
Datum: 10.05.2009, 20:24
Od: Jaroslav Zajac

Kúpil som Felíciu comby r.v. 2001 a potrboval by som zistit orginál zaojenie ISO konektora "A" vo Felícii aby som to vedel upraviť pre autorádio SONY CDX-GT23. A kde by som zohnal zadný repro. 15W 4 Ohm.Ďakujem


RE: RE: RE: RE: Autorádio Sencor
Datum: 5.11.2008, 18:32
Od: Jan Očenáš

Problém s autorádiom SENCOR som mal tiež,Asi po týždni po inštalácii do Fábie bola batéria totálne vybitá.Nevedeli mi odstrániť príčinu poruchy ani v servise . Po preštudovaní konektorov ISO na rádii a v aute .Problém je v pripojeí napájania elektrického vysúvania antény v konektore "A" autorádia , pin 5. Je potrebné prerušiť tento prívod a je po probléme.Inak som s Sencor-om spokojný hoci to nie je žiaden HI-FI prístroj. VIď článok z 11.2001 zapojenie konektorov


RE: RE: RE: RE: Autorádio Sencor
Datum: 5.11.2008, 18:12
Od: Jan Očenáš

Problém s autorádiom SENCOR som mal tiež,Asi po týždni po inštalácii do Fábie bola batéria totálne vybitá.Nevedeli mi odstrániť príčinu poruchy ani v servise . Po preštudovaní konektorov ISO na rádii a v aute .Problém je v pripojeí napájania elektrického vysúvania antény v konektore autorádia. Je potrebné prerušiť tento prívod a je po probléme.Inak som s Sencor-om spokojný hoci to nie je žiaden HI-FI prístroj.


RE: RE: RE: Autorádio Sencor
Datum: 25.05.2008, 11:44
Od: Alex

Bohužel i ja mam na aute Sencor jen tyden a už mam slabou baterku,vědet to tak ten šmejd nekoupim nevim co stim,jedině se ho zbavit. Kdo ma stejny problem pište mi na email.Diky.nebo ICQ 375 286 401


RE: RE: Autorádio Sencor
Datum: 9.11.2007, 17:15
Od: Václav Šebek

mám felici a sencor a taky mám ten problém,ale nevěděl jsem že to dělá radio, hledal jsme jinýho šotka. Kdyby někdo věděl co s tím taky dejte vědět díky.


RE: Autorádio Sencor
Datum: 9.04.2007, 20:27
Od: Jaroslav Soukup

proč se vybíjí autoradio sencor ve fabii. děkuji


RE: Autorádio Sencor
Datum: 20.03.2007, 18:14
Od: myscho

mne to robi tiez a newim co s tym!!!???


Autorádio Sencor
Datum: 27.02.2007, 21:15
Od: Libor Holba

Mám Autorádio Sencor a po zapojení přes originál konektory mi po 14-ti dnech vybije baterii.Při běžném jezdění.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 25.01.2007, 22:30
Od: Lukáš

Ahoj měl jsem stejný broblém ,hledl jsem a nenašel musíš si je natahnouot sám ...po odkrytí bočních krytu u podběhu kola pod palubovkou jsem našel 1 na leve a 2 na pravé straně nějaké zastrčky a po vykoušení jsem zjistil že jsou to připravené přípojky na zadní bedny pačko pak dej vědět nejlepe na mail


Fabia Fantómové napájanie
Datum: 4.01.2007, 20:33
Od: Peter H.

Dobrý deň. Zapojil som fantómové napajanie na anténu a modrý káblik z tejto redukcie na ISO konektor č. A5 a všetko hralo tak, ako má. Ale po zasunutí autorádia do boxu, už nehralo vôbec nič. Ked som to znovu odmontoval (fantomovú redukciu) hralo to ako tak ne všetky stanice FM a AM,WM mi nehrali vôbec. Chcem sa opýtať, či som mohol mojou monťážou odpáliť antenný zosilovač v anténe. Auto mám Fabia 09/2006


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 9.12.2006, 19:50
Od: tom

zdar máš to na eurokostky ???


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 12.07.2006, 10:47
Od: Pavel Vranešic

ahoj kabely pro zadní reproduktory nejsou ve standartu musíš je natáhnout k ISU ( venkovní piny ,zelené-levá,fialové-pravé)


rada
Datum: 3.06.2006, 13:48
Od: trhon rostislav

ma a sní vede antena a tenky černy dratek a nevím kam mam zapojit ten tenky dratek mužete mi prosim poradit předem diky m škodu favoryt radio sony na antennim přivodu mam krabičku


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 30.05.2006, 15:46
Od: Pavel Vodák

z isa nemusíš u předních sloupků jsou konektory nachystané


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 17.04.2006, 17:49
Od: Tomáš

Čau všichni. Koupil jsem si Felicii 1,3 Mpi 98 a mám problém se zapojením zadních reproduktorů. Seriově tam byly montovány v předních dveřích. Potřeboval bych vědět zda se musí natáhnout nový drát z ISO konektoru v rádiu, nebo tam jsou ty kabely připravené a stačí zapojit repro. Nevím kde ty kabely mám hledat. Když jsme u toho rádia nevíte někdo kde by se dal sehnat návod od BLAUPUNKT KINGSTON DJ. Zatím moc díky Tomáš


RE: zesilovac v antene
Datum: 1.04.2006, 11:12
Od: MIKI

Jak je to z antenním zesilovačem u Fabie r.v. 2005/2006 ? Kolik reproduktoru je ve Fabiji a nemá někdo technicke data k těmto reprakum ? Diky


zesilovac v antene
Datum: 31.03.2006, 10:49
Od: kutil

Obcas delam audio do ruznych znacek aut od japoncu az po skody.U feld jsem jiz nekolikrat musel puvodni zesilovac v antene odstranit pro jeho nefunkcnost(nulovy prijem)zesilovac byl doslova uhnity kvuli vniknuti vody pozor na to.Vyjmul jsem plosny spoj a propojil na primo dratkem.Mimochodem ten zesilovac spis zhorsuje prijem kvuli vlastnimu sumu...u kvalitnich radii to degraduje vlastnosti vstupniho dilu radia. Test anteny zda ma zesilovac ci ne je jednoduchy:vemte ohmetr a nastavte rozsah cca 200 ohmu jeden kablik od meraku pripojte na stredni stineny vodic od anteny a druhy pripojte na prut anteny ohmetr by mel ukazovat cca 0-20 ohmu=antena nema zesilovac ,pokud namerite hodnoty radu k-ohmu /pri zviseni rozsahu/tak ma antena zesilovac a vyzaduje napajeni fantomove, nebo muze byt prerusen nekde stredni stineny vodic k antene!!!


RE: rada zapojenie
Datum: 30.12.2005, 18:15
Od: Octavia Tuning
WWW: http://octavia.profitux.cz

To znám to se mi také stávalo protože to originální rádio má jinak drát na napájení stačí v tom konektoru jeden drát přehodit a je to hotovo


rada zapojenie
Datum: 21.10.2005, 13:51
Od: rado

radio som zapojil ale pamet sa vyzdy po vybrati panelu resetuje ...co stym?


zapojeni autoradia
Datum: 5.09.2005, 16:00
Od: Miluse Skramuvska

Prosím vás o radu.Po výměně autoradia značky Panasonic ve voze Peugeot 206(prosté přepojení ISO konektorů) mi nezůstávají v paměti uložené radio stanice.U minulého autoradia uloženy zůstávaly.Poraďte někdo PROSÍM,PROSÍM


RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 9.08.2005, 17:00
Od: Pepa

Zapojuje se na pin 4 nebo 7 (podle toho, kde je spínané napětí +12V po zapnutí zapalování) - Fabia to má proti stardardnímu zapojení konektoru ISO tyto piny přehozené. Vývod se zapojí na střední (živý) vodič koaxiálního kabelu od antény.


RE: Neinformovaný autor!
Datum: 4.08.2005, 13:50
Od: sutyn

Četl jsem si vaše články a stále jsem nepochopil, kam zapojit tzv. Fantomovou anténu? Do pinu 5 ? Tam je ale dle nákresu stálé napětí ?


RE: Nejde zapnout ???
Datum: 6.05.2005, 11:24
Od: Pepa

Myslím že standardně prohozenými piny 4 a 7 v ISO konektoru u vozů Fabia a Octavia. Některýn autorádiím to vadí, některým ne.


Nejde zapnout ???
Datum: 28.04.2005, 15:44
Od: Lotr

Ahojky lidi, vyměnil jsem radio blaunpunkt (stare s kazetou) za Medion 80403. Instalace byla jednoducha, jenom vytahnout a znovu zasunout ISO konektor. Ale, nejde mi zapnout radio, kdyz nemam klice v zapalovani. U stareho radia to slo. Nevite im by to mohlo byt?


RE: Fantomové napájení autoantény
Datum: 17.01.2005, 15:08
Od: toams wte

nazdar je to sice mimo ,ale nevi nekdo jak donutit symfonii z octavie aby bezel podsvit i v jinem vozidle nez octavce?


Fantomové napájení autoantény
Datum: 25.09.2004, 16:18
Od: Pepa

Zkoušel jsem zakoupit výhybku pro napájení předzesilovače v servisu Škoda, chtěli za ní 490 Kč. Dá se ovšem při troše zručnosti pořídit levněji, použil jsem napaječ pro zesilovač televizní antény za 48 Kč (bez adaptéru 230V/12V), a protikus konektoru za 9 Kč. Funguje perfektně, nevýhodou je, že se musí pro instalaci přerušit anténní kabel.


pomoc!!!
Datum: 22.07.2004, 14:53
Od: kosta

Fabia classic ma vo vybave pripravu na radio /4repro, kabelaz+antena/. Ale teraz montuju priamo vo vyrobe panel na radio, ktory je v celku, vylisovany z 1 kusa. Co s tym? Nechcel by som kupovat novy panel za cca. 500Sk, ktory pozostaval z viacerych kusov a vo vybave asi pred rokom bol. Nema niekto s tym skusenosti?


Autoradio a signalizace zapnutych svetel na Fabii
Datum: 28.06.2004, 13:25
Od: Tomáš

Zdravim. Autoradio Philps (asi 456, zjistil bych) negativně ovlivňuje cinnost signalizace zapnutych svetel ve Fabii (8/2000, 50kW, Comfort). Servis tvrdi, ze neni jine reseni, nez vymena radia. Muzete mi nekdo poradit, jak tuto zavadu odstranit bez vymeny autoradia. Predem diky.


Škoda Forman silverline
Datum: 27.04.2004, 14:44
Od: APiK

Škoda Forman silverline - ten samý problém. Včera jsem "nabastlil" odbočku a "jede" to jak víno.


Škoda Forman silverline
Datum: 27.04.2004, 14:40
Od: APiK

Škoda Forman silverline - ten samý problém. Včera jsem "nabastlil" odbočku a "jede" to jak víno.


RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 16.05.2003, 10:27
Od: lukáš

K té nostalgii - lze Felicii 98 (facelit) jednoduše upravit, aby se blinkr choval stejně jako ta Š100? (když nechám zapnutej blinkr při vypnutym zapalování, aby zůstala svítit obrysovka vpředu a vzadu na té které straně). Dost často postávam v noci na kraji vozovky a podobná úprava by se šikla... Jo a když sem si objednal do té Felicie připravu na autorádio, ale anténí kabel nemá přídavnej vodič, znamená to, že je anténa napájená tím středním vodičem? Spíš bych si tipnul, že je ta anténa bez zesilovače, protože je nepatrně menší (spodek) než anténa na sousedovo Feldě combi, co má ten kabel přifařenej. Nicméně rádio (Clarion) hraje k plné spokojenosti.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 13.05.2003, 9:33
Od: Roman

No já jsem na tom stejně, ve své feldě (96) mám taky odštípnutý ISO konektor (asi původnímu majitely ukradly rádio). Tak by mě zajímalo popis zapojení všech drátů. Dík


Autoradia atd.
Datum: 7.05.2003, 14:19
Od: Dado

Zdravim vas.Ja len tolko k tymto clankom.Po prestudovani casopisov, ktore sa zoberaju aj testami audiosuprav montovanych do automobilov, som dospel k tomuto nazoru.Kazda jedna automobilka dava do svojich automobilov len to najlacnejsie.Pocnuc autoradiom, reproduktormi(nedal by som za ne ani 5 korun) konciac kablami a antenov. Je zaujimave ze napr. automobilka BMW mala nekvalitnejsiu audiosupravu ako Skoda ! Samozrejme su auta,ktore maju seriovo montovane uplnu lahodku napr.Lexus(tusim ze Bosse), Infinity... Jednoducho nie europske.Ale uz je to rok co rok lepsie. Clovek ktory nemieni vysolit za 4xrepro min.8000 - 10000 korun a za autoradio s CD prehravacom 9000 - 25 000 korun nech povodne radio ani nemeni. Snad zmenit len repro za kvalitnejsie.Inak to nema vyznam.Vo felicii sa da spravit zazrak uz za 12 000 korun.Treba ale menit zadne plato. Co sa tyka toho forda s atypickym autoradiom. Samozrejme ze sa tam da dat ine autoradio.Predavaju sa na to rozne adaptery za par korun, ktore vobec nenarusuju celkovy vzhlad pristrojovky. V krajnom pripade sa da autoradio zapojit aj bez konektorov.Kablik po kabliku. Je to vsak pracne,treba mat urcite zaklady z elektriky,elektrotechniky.Ja som mal 120-ku teraz mam Nivu,takze inak sa to ani nedalo. Majte sa skvele.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 7.05.2003, 7:24
Od: Karel

Žlutý vodič radiopřípravy ve Felicii je zcela jednoznačně napětí pro osvětlení přístrojové desky a patří na pin A6. U některých autorádií se jím volitelně napájí podsvětlení displeje a tlačítek - pak, pokud máte regulaci intenzity vnitřního osvětlení regulujete i intenzitu podsvětlení rádia, nebo a to je častější se po rozsvícení světel a vypnutém rádiu rozsvítí vypínač autorádia, tak abyste ho ve tmě snadno našel - takto mi ve feldě fungoval např. Blaupunkt. Jinak v klasické radiopřípravě ve Feliciích je do ISO konektoru přivedeno pouze trvalé napájení na pin A4 a odtud drátovou propojkou na pin spínaného napájení A7. Zrovna o víkendu jsem sousedovi zapojoval autorádio v jeho Felicii r.v.98 a bylo to tam stejně. Nějaký borec mu tam kdysi přitáhl spínané napětí z pojistkovky, řekl že to chce s tím spínáním, tak jsem mu ho zapojil právě na A7 a funguje to. Trval na tom, že ten drát nemám prověřovat, tak jsem to tak nechal, taky vzhledem k tomu, že na přívodu do rádia byl ještě jednou jištěný.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 4.05.2003, 21:58
Od: dubas

Na ten zlutej drat je privedeny permanentni napeti, je to na napajeni pamneti radia. Na origos konektoru je napajeni na dvouch pinech, takze nejde vypinat radio klickem zapalovani, musi se to vyvist z 15 od zapalovaci skrinky. Jak se rika DODO -Doma Dodetat-.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 4.05.2003, 21:18
Od: martin

zlutej bejva ostry + z pojistkovy skrinky porad pod napetim pro zalohu pameti predvolej radia. mozna si to pletes s oranzovym, kterej obvykle bejva napojenej na spinac sveteli a podsvetluje obvykle zapinaci spinac radia nebo cast panelu i pri vypnutym radiu ale zapnutejch svetlech. zkratka abys po tme videl, cim si to radio zapnes a nemusel to hmatat


RE: RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 4.05.2003, 11:41
Od: Jan Smrz

Me jsem ted delal radio u kamarada take ve felicii (96) kde bohuzel byl puvodni ISO konektor odstipnut a dosud jsem neprisel na to k cemu je zluty drat, co jsem meril je neustale bez napeti. Ma nekdo poneti, kam to vede? Dik.


RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 2.05.2003, 16:19
Od: vici

ja vcera operoval kombajze LXi z 97meho, mel pripravu pro radio a napajeni anteny bylo pres zvlastni drat ktery vedl soubezne s antenou - byl k ni "pritaveny, ci prilepeny" od vyroby...


RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 2.05.2003, 14:22
Od: milan

Dnes v Incar pri koupi Fantoma prodavac rikal ze Felda z tovarny od roku 99 ma napajeni anteny pres anteni kablik. To vysvetluje nepritomnost problemu u roku 98. Neni ale jasne v od ktereho modelu. Jak znam Skoda Auto tak tam budou po prechodnou dobu obe reseni.


RE: RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 30.04.2003, 13:14
Od: Alf

Tak hoď spínané napetí pro rádio na "15" - dotahnes ji bud od spinaci skrinky nebo z pojistkoveho panelu - který je to pin na kterém konektoru ted nevím, buď se podívej do Zendrycha nebo do nějakého návodu - třeba k alarmu Jablotron, tam je to myslím taky - návod se dá stáhnout na www.jablotron.cz nebo je to na http://magic.elsyco.cz. ALe tuším, že "15" je i na konektoru u pojistek, kam se strká kabel z přípravy pro rádio ( je zelený) - ale ruku do ohně za to nedám, v hlavě to fakt nenosím.


RE: RE: RE: A co Felda?
Datum: 30.04.2003, 8:53
Od: dubas

No ja potrebuju aby radio nehralo porad, i pri vyndani klicku ze zapalovani, jen kdyz jsou rosviceny kontrolky.


RE: RE: A co Felda?
Datum: 30.04.2003, 7:52
Od: Alf

Pro Feldaře: Ve standardní připravě pro rádio rádio hraje pořád, bez ohledu na polohu klíčku zapalování. Mně dávali rádio (Sony XR 5300) už u prodejce, "fantoma" tam mám - jestli tam byl z fabriky nebo ho tam dodali nevím, na faktuře "interní zatížení prodejce" jsem o něm nenašel ani zmíňku - kdyby ho tam dodávali, měli by ho účtovat. Použití svorky "P" (která je na spínací skříňce, jak se tu někdo ptal) je blbost, protože napětí na tomto konektoru se objeví při uzamčení volantu (nostalgie fy. Škoda, kdy se u Š 100 a spol. tímto dala rožnout páčkou blinkru parkovačka na požadované straně). Pokud chceš ovládat rádio kllíčkem zapalování, tak když dáš spínané napětí na "15" nebude to hrát bez zapnutého zapalování. Pak Ti nezbyde, než z tranzistoru, asi 3 odporů a kondíku vyrobit obvod, který bude invertovat průběh napětí právě na tom "P". Já to mám, chodí to dobře, akorát si to chce pohrát s obvodem v závislosti na použitém tranzistoru, aby to v klidu mělo co nejmenší odběr (já cca 3 mA). Tím pádem rádio hraje pořád kromě případu, kdy je uzamčen volant.


Fabia
Datum: 29.04.2003, 23:19
Od: Michal

Tak jsem si to dnes vyzkoušel také. Všem doporučuji, pakliže to u rádia jde, nevyndavat konektory z ISA, ale prohodit napájecí kabely - většinou červený a žlutý přímo na pojistkách rádia. Je to nejjednodušší cesta. Ostatní jsem zapojené neměl, resp. ovládání antény bylo u rádia také na konektor, takže šlo odpojit. A Fantómový konektor jsem nesehnal, takže zatím to je na normální antení redukci.


RE: RE: U Fabie je to rovnake
Datum: 29.04.2003, 18:11
Od: Jiří Čech

Když jsem kupoval napájecí díl, měl na obalu napsáno "Napájení autoantény Fantóm" - takže odtud to berou všichni, kteří nejsou elektrikáři.


RE: U Fabie je to rovnake
Datum: 29.04.2003, 14:55
Od: Pavel K.

Re:"....neviem kde beriete ten hnusny nazov "fantomove" napajanie..." Jenom bych chtel doplnit, ze vyraz "fantomove napajanie" je prevzat z telefoni techniky. A dokonce existuji i SUPERFANTOMY :o)a to i ve slovenstine :o)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 29.04.2003, 11:03
Od: Karel

Pin A1 slouží pro funkci Smart volume nebo taky "Gala" a u škodovek je na něj přiveden "tachometrický" signál umožňující automatickou regulaci hlasitosti vzhledem k rychlosti vozu, samozřejmě u příslušně vybavených autorádií. Zajímavý je taky pin A6, který slouží k přenosu napětí při zapnutém vnějším osvětlení vozidla, což u některých autorádií umožňuje ovládat jas displeje, případně osvětlení tlačítek regulátorem pro osvětlení v autě - je to docela efektní, i když displej ani tlačítka pak nesvítí, pokud se nezapnou světla v autě. Nevím jak je to teď s pinem A5, možná se už poučili, ale jak jsem už uvedl, prohození trvalého a spínaného napájení většinou nedělá potíže a rádio tak po zapojení do originál instalace vesele hrálo...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 28.04.2003, 22:43
Od: lmk

Pepiku, teda estli si myslel tim clovekem s polovinou znalosti me... :-) (fakulta elektrotechniky a informatiky VSB-TU...) musim se pouze :-). Ale v jednom mas pravdu: a to plati pro fsecky: Zbytecne rypat do original autoinstalace je prasecina.Pro pridavani picovinek neni nad svuj vlastni obvod, samozrejme dobre propajeny, zaizolackovany a samozrejme s vlasni pojistkou!! U Favoritu to plati dvakrat!! Jak ti potom neco nefunguje, hned mas jasno.:-) Srdecne lituju toho experta na teplou vodu co mu to shorelo... PS: a nebrec, nigdo se do tebe nestrefoval :-))


Daewoo AKL-3010
Datum: 28.04.2003, 22:30
Od: Peter

Mam Daewoo AKL-3010 s vyvodom na CD menic. Nevie nahodou niekto ako to mam zapojit aby som to mohol pouzit ako vstup pre standardny CD prehravac? Ze to ma nejaku DIN zasuvku a som dufal ze jednoducho najdem piny a pojde to ale ta potvora tvrdi po prepnuti ze CD menic nieje pripojeny. Takze zatial hrajem cez kazetovy adapter. Druhy problem je ze aj ked to pekne hraje na FM, na dlhe a stredne vlny ma mizerny prijem. Pouzivam original Skoda antenu a zapajali to v servise. Za kazdu radu budem vdacny.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 28.04.2003, 18:38
Od: Jiří Čech

Podle popisu zapojení konektoru, který jsi popsal, šlo buď o nějakou specialitu určenou přesně pro určitý typ jimi dodávaných rádií, nebo někdo udělal osudnou chybu při montáži. Já mám Oct. Combi 2003 a rádio Grundig, odpovídající původním rádiím ve Feliciích, mi po namontování hraje "poslušně", pouze nebylo zapojeno napájení antény, které jsem vyřešil přídavným "fantomem". Pin A5 jsem měl volný, žádný vodič k němu nevedl, zato na pin A1 je cosi přivedeno, ačkoliv tam Grundig nemá vůbec nic psáno (nezapojený vývod). Asi jejich Symphony mají něco jinak. Každopádně souhlasím s tím, že je mnoho povolaných, ale málo vyvolených - do elektriky se hrabe kdejaký blbec, který dá 0,5 mm2 vodič na odběr 15 A a potom se diví, že se mu odkudsi kouří (posledním takovým hitem bylo použití stíněného mikrofonního kablíku 0,15 mm2 pro napájení dvou zadních mlhovek). Místo pojistky 8 A se "pro jistotou" (aby se pořád nepřepalovala) namontuje 20 A a je to! A mohl bych pokračovat donekonečna.


RE: RE: A co Felda?
Datum: 28.04.2003, 13:54
Od: Karel

Feldu jsem měl (ročník 98), dával jsem do ní dvě autorádia, pokaždé bez potíží, pouze Blaupunkt vyžadoval redukci ze 150W anténního konektoru na 50W, ale tato redukce byla součástí dodávky autorádia. Problém může být dvojí: 1) Některé přístroje umožňují snížit citlivost vyhledávacího ladění podle intenzity signálu, tak aby např. ve městech, kde je více vysílačů se stejnou stanicí byly přijímány pouze kvalitní signály. Na Blaupunktech se to dalo nastavit ve funkci Sens, teď mám srovnání se Škoda Symphony a mám pocit, jako by tam byla tahle funkce zapnutá trvale resp. jsem nezjistil, kde se dá nastavit - oblíbené stanice jsem si naladil manuálně a dál to neřeším. Takže pokud automatickým laděním naladíte pouze nejsilnější stanice a tyto pak hrají dobře, půjde asi o stejný problém. 2) Felicie mají standartně anténu s předzesilovačem, umístěným na střeše v patce antény. Tento je napájen zvláštním vodičem, který je vedený souběžně s koaxiálem - je na něm doslova nalepený. Napájecí vodič je pak zavedený na faston, který visí na drátku z ISO konektoru - na kterém pinu už nevím, ale asi A5 nebo ještě tak A3. Pokud je tedy toto zapojení v pořádku - na tomto fastonu se nejpozději po zapnutí rádia objeví napětí, pak je možná pokažená samotná anténa, zkrátka ISO konektor ve Felicii je podle mě zcela standartní.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 28.04.2003, 10:43
Od: Karel

Tak fajn, zrovna před měsícem mi v deset večer zvoní u branky chlap ať mu okamžitě podám kýbl s vodou - hoří mu jeho skvělá Škoda 130L po GO. I hasiči měli co dělat, kvůli jednomu "skvěle zapojenému" relátku. Jsem elektrikář a něco o tom vím. Málo kdo si dá tu práci a vodiče přidává k originál svazkům, dost lidí neumí rozdělávat plasty, nemá kleště na fastony natož na piny do ISO konektorů, neví co je izolačka, smršťovací bužírka a neumí to pořádně s pájkou. Viděl jsem dvě auta, které vyhořely od zapojování autorádia, jednou to bylo v souvislosti s hands-free - všechno profi práce. Dělal jsem si na svých autech kdeco a zapojení autorádia vidím taky jako banalitu, ale zbytečně cvakat do originál instalace se zdráhám a řešení které jsem popsal mi z mnoha důvodů připadá nejčistší a nejbezpečnější. Navíc je to na 100% vratná úprava, která nemá vliv na záruku. Nechápu, proč se do mě trefují zrovna pánové, kteří evidentně nemají ani polovinu potřebných znalostí.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 26.04.2003, 19:53
Od: Limak

Fobie z elektriny v aute: vis kdy muze auto od elektriny shoret: Zkratim to, pokud pominu vadne soucastky,stare autoradia a nejake dalsi smejdy, pak jedine od toho, ze se dotkne živý kablík(+) nekde na kostru. Pak zacne skrat, jiskreni a pokud pridas jeste trochu slamy tag i plaminek:-) Pokud teda i ten Franta odvedle nebo ty poradne fsecko zaizolujes, pouzijes dobre kable a nepripojis negde neco co nemas (tvoje chyba...) tag ti nic neshori.Staci vedet aspon par zakladnich veci o elektrine. jen me to donutilo napsat. Kdybys videl moji prokablovanou skodarnu, asi by ses divil. (ja se divim taky :-)) Za minulou sobotu mi v ni zmizlo dalsich 25m kablu :-))A pag ze jsou skodofky maly auta... :-)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 25.04.2003, 22:01
Od: Tomáš Černý
WWW: http://www.nejedly.com/cerny-tomas

Jiri: Ta skromnost neni falesna, to mi ver.


RE: A co Felda?
Datum: 25.04.2003, 20:19
Od: Milan

Taky nevim,ale asi ano. Ted mi doslo proc ve Felde hraje obycejnej Pioneer namontovany autorizovanym servisem a kdyz tam strcim Sony tak chyti pouze nejsilnejsi stanice. Loni jsem patral v manualech a volal do Brnenskeho servisu ROS jak je napajena antena, kde ma vlastne privod tak mi technik do telefonu rekl kdyz tomu nerozumim tak at jim to dovezu a oni mi to za penizky spravi.


RE: RE: RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 25.04.2003, 18:34
Od: Jiří Čech

Zapínání a vypínání autorádia je kromě správně zapojených konektorů dáno nastavením rádia, aspoň tak to má Grundig (autorádia nejsou zrovna mým koníčkem, nejsem příznivcem aparatury za spoustu peněz, která navíc láka zloděje). - U Octavie jsem měl přípravu již v ceně, na pinu 5 naštěstí nebylo nic přivedeno, Grundig tam má buď ovládání antény, nebo napájení anténního zesilovače. Stačilo zastrčit kablík s konektorem a bylo vyděláno. - Je zapotřebí si uvědomit, že Škoda Auto dodává svoje autorádia (nic levného) a nemá zájem na tom, aby šlo jednoduše použít rádia jiných výrobců. chceš-li, zaplať. Podle mne není sama, kdo takový postup používá. Jestli si dobře vzpomínám, na Ford Focus se dá namontovat pouze rádio dodávané Fordem, protože atypický tvar čelního panelu (doplňuje tvar palubní desky) neumožňuje montáž jakéhokoli rádia jiného (udajně kvůli zamezení krádežím, takové rádio je totiž v jiných autech k ničemu). - Myslím si, že příprava pro autorádio přímo z fabriky má cosi do sebe, nemusíš se zabývat hledáním vhodných připojovacích míst a pokud máš dokumentaci k rádiu (u kradených rádií to nebývá zrovna zvykem), není problém si případné odchylky z zapojení pinů upravit (jednotlivé konektory se z držáku dají vyjmout a zasunout jinam). Kromě toho už jsou namontované reproduktory a propojeny s druhým konektorem, stačí pouze zasunout. - Nejvíce se mi líbí, když někdo studuje VŠ elektrotechnickou a skromně o sobě říká, že není dostatečně odborně znalý...


RE: RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 25.04.2003, 10:56
Od: Tomáš Černý
WWW: http://www.nejedly.com/cerny-tomas

Hm, asi to tak bude, ja mam proste z elektriky v aute strasnej strach a pripoustim, ze nejsem dostatecne odborne znaly.


RE: RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 25.04.2003, 8:10
Od: Petr Váňa

Fobie z neceho je podle me jen nedostatek informaci a z toho plynouci strach. Pokud se do elektriky pousti odborne znaly clovek, ktery ma patricne nastroje vubec nic nehrozi. A je jedno jestli je to technik servisu, nebo franta odvedle.


RE: Neinformovaný autor!
Datum: 24.04.2003, 22:25
Od: JeT

Rad bych polemizoval na Vasim doporucenim koupe vozu s komplexni radiopripravou - napr. u vozu Skoda Octavia je prizvucne "za hodne penez malo muziky"


RE: RE: Offtopic, ale (skoro) zivotne dulezity
Datum: 24.04.2003, 15:50
Od: Zabakus

Diky pane Cechu za info, byl jsem tam, meli je tam, ale jenom do dnesniho rana, kdy je vsechny nejakej clovek koupil (asi 9). Ja tam byl odpoledne, takze nic... Nakonec jsem ale prece jenom byl uspesnej v Autodilech 2R (http://www.2r.cz/).


RE: Neinformovaný autor!
Datum: 24.04.2003, 15:39
Od: Diesel

Take jsem se setkal s nestandardne zapojenym ISO konektorem v oktavce s pripravou na radio. Misto toho aby clovek to radio jednoduse pripojil, musi kolem toho nejdriv litat s voltmetrem .... Jsou to prasata.


RE: RE: Neinformovaný autor!
Datum: 24.04.2003, 15:22
Od: Tomáš Černý
WWW: http://www.nejedly.com/cerny-tomas

Ta fobie je zcela namiste.


RE: RE: A co Felda?
Datum: 24.04.2003, 15:08
Od: dubas

Svorka "P" je na spinaci skrince ?


RE: A co Felda?
Datum: 24.04.2003, 14:56
Od: thomas

Pokud vím, tak felda standartně takovou přípravu nemá, nebo alespoň já ji neměl, musel jsem to tam dodělat, a jsou dvě varianty, buď na svorku "P", což je první poloha klíčku po zastrčení a otočení, nebo svorka 15, což je druhá poloha klíčku, značená I ( tuším ), výhoda "P" je po chcípnutí motoru otočením klíčku doleva nezhasne radio.


A co Felda?
Datum: 24.04.2003, 14:21
Od: Dubas

A co Felda, ma taky problem s napajenim zesilovace? Ovsem mam jiny problem, radio se nevypina spolu s klickem od zapalovani. Je to normalni pro Feldu? Radio je SONY s ISO konektorem. Vi nekdo jak na to? Dik.


RE: Neinformovaný autor!
Datum: 23.04.2003, 23:13
Od: SiMi

A proc ta fobie ze zasahu do elektroinstalace?


Neinformovaný autor!
Datum: 23.04.2003, 22:30
Od: Karel

Tak pokud si autor myslí, že "fantómovou anténou" to vyřešil, tak to nezná záludnosti techniků Škody Auto. Škoda že si nepřečetl, co jsem tu psal už před dvěmi měsíci: Trošku jsem v článku postrádal upozornění na odlišnosti zapojení ISO konektoru v originálních přípravách na autorádia ve Fábiích a Octáviích (asi od roku 1998). Většina škodovkářů asi ví, ale pro ty, kteří nevědí uvádím: 1) Přehozené pozice pinů č.4-obvykle trvalé napájení a č.7-obvykle napájení spínané otočením klíče v zapalování. Tato záměna ovšem podle mých zkušeností u současných kvalitních přístrojů nepůsobí obtíže. 2) Pin č.3 je obvykle nevyužitý, ale u některých přístrojů je na něj vyvedeno napětí spínané přístrojem pro elektrické výsuvné antény. Ve Škodovkách je tento pin vyveden na diagnostickou sběrnici CAN, kde může poškodit případně připojený diagnostický přístroj! 3) Pin č.5 je ovšem lahůdkou nad jiné vybranou. Zatímco drtivá většina přístrojů má na tento pin vyvedeno přístrojem spínané napětí pro el.výsuvnou anténu (někdy se toto napětí používá také pro booster), škodovka na tento pin přivádí druhé trvalé napájení, což po přímém připojení přístroje může mít za následek zničení právě tohoto spínacího obvodu. 4) Problém je také s tzv. aktivní anténou, jinak řečeno anténou s předzesilovačem napájeným přímo ze signálního kabelu - tedy koaxiálu. Škodovácké rádia jsou vybavené tzv. výhybkou, takže odpadá separovaný vodič pro napájení předzesilovače. Tuto výhybku však většina rádií nemá a proto je třeba ji zapojit mezi rádio a originální svod od antény. Napájecí vývod této výhybky se pak připojí nejlépe na vývod autoádia - pin č.5, aby po zapnutí přístroje byl napájen i předzesilovač. Touto výhybkou lze také vyřešit častý problém, že totiž hodně autorádií používá tzv. 150W nebo-li DIN anténní zdířku, zatímco svod antény je vybavený tzv. 50W nebo-li ISO anténním konektorem. Proto se výhybka vyrábí ve dvou provedeních, a to ISO-ISO, nebo ISO-DIN. Výhybka se pak prodává pod označením "Separátor napájení", nebo u Škodovky jako "Adaptér pro fantómové napájení antény". Autoelektrikáři situaci obvykle řeší tak, že na konektoru v autě ustřihnou přívody na pin 5 a 3, prohodí pozice pinů 4 a 7 a zapojí mezi svod antény a zdířku přístroje výhybku/separátor napájení, jehož napájecí vodič zapojí do uvolněné pozice č.5, tak aby se do antény dostávalo napětí až po zapnutí rádia. Mi se toto řešení nelíbilo, proto jsem si raději vyrobil redukci ze dvou ISO konektorů a separátoru napájení, tak abych nezasahoval do originálního konektoru ze Škodovky a mohl tak kdykoliv nasadit originální rádio Škoda, navíc takové zásahy zavánějí požárem. Údajně má tuto komplexní redukci dodávat fa Blaupunkt, ale právě kvůli kutilskému přístupu techniků značkových servisů je obtížné ji získat - budu ještě pátrat a informaci podám. Závěrem chci ovšem doporučit, aby si každý, kdo si kupuje nové auto, objednal z výroby komplexní radiopřípravu i v případě, že si nechce hned koupit rádio. Příplatky za ni jsou minimální a prostředky ušetřené v budoucnu značné. Každý zásah v interiéru hrozí jeho poškozením, zásahy do elektroinstalace hrozí požárem. Jinak zvuk ve Fábii je s originální přípravou výborný, ale pozor: Příprava se čtyřmi reproduktory znamená, že budete mít repra jen vpředu - dva výškové a dva basové, rozhodně si připlaťte za repra dozadu!


U Octavie combi také
Datum: 23.04.2003, 19:01
Od: Jiří Čech

Se stejným problémem se potýkám i já, použil jsem rádio Grundig, které se montovalo pod značkou Škoda do Felicií (má malý odnímací panel, proto jsem si ho tam přemontoval). Asi orig. Grundig tuto úpravu nemá.


RE: Offtopic, ale (skoro) zivotne dulezity
Datum: 23.04.2003, 18:58
Od: Jiří Čech

Zkus Autodíly E+H na Lužinách u metra "B" , stanice LUKA (nesplést se stanicí Lužiny), něco tam v krabičkách měl.


CENA ?
Datum: 23.04.2003, 17:19
Od: Dare

Nevite nahodou jestli takovouhle antenu nema i Nissan Primera ? A kolik asi stoji ta redukce ?


Offtopic, ale (skoro) zivotne dulezity
Datum: 23.04.2003, 16:46
Od: Zabakus

Do patku 25.4. potrebuju tady v Praze sehnat mosazny ozubeny kolecko do tachometru Skoda (jsou prej stejny na vsech tachometrech PAL). Ocesal jsem si (svoji blbosti) to kolecko, co je na desitkovy hridelce a v patek a sobotu potrebuju, aby mi sly pocitadla... za jakoukoliv pomoc (i treba info kde se da sehnat - nejsem prazak, takze to tu moc neznam) moc diky (tel. 777-377656 - David)


Otazka
Datum: 23.04.2003, 15:58
Od: Ludo Palaj

Nie je nejaka podobna habudura aj na VW polo 1.4 r.v. 96?


RE: U Fabie je to rovnake
Datum: 23.04.2003, 15:05
Od: impact

nejen fabie, ale snad vsechny koncernove vozy...


U Fabie je to rovnake
Datum: 23.04.2003, 14:47
Od: geezer

Takisto dopadla aj Fabia. Ak je radio z "fabriky" vsetko ide ako po masle. Citlivost radia je vyborna, ale ked si kupite japonca, alebo radio od ineho vyrobcu, musite radio napajat po napajacej vyhybke (neviem kde beriete ten hnusny nazov "fantomove" napajanie).



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů