Komentáře k článku: Spouštěč Škoda 1000MB-130 RE: Samomazna loziska Datum: 14.08.2006, 16:45 Od: Jakub Dostál Myslim si to taky..Jako údržbář už jsem vyměnil i horší věci,takže z globálního pohledu si myslim,že není problém si to vyměnit,ani jako laik. starter Muj startér se nechce vubec točit točí se hrozně líně jak kdyby bylo něco přidřenýho skoušel jsem ho vyměnit ale bylo to to samí dával jsem nový uhlíky a baterku taky nabíjel a nic.Tak se chci zeptatjestli nevýte čim by to mohlo být děkuji RE: RE: problém so štartérom tiez sa mi to teraz stavalo, vymenil som volnobezku s pastorkom a uz to nerobi. teraz po vymene mi vsak robi to, ze po nastartovani motora, ked sa pastorok z venca vysuva, mi to dost zasramoti, ako zub o zub...neviem co s tym mam robit. starter som znova rozobral a vsetko postupne preskusal a zlozil. vsetko ide krasne, starter na sucho funfuje ako ma, startuje to tiez pekne, len to sramoti pri vysuvani :( nova volnobezka s pastorkom vyzera byt rovnaka ako stara. cim to teda moze byt? su tam aj nove loziska, uhliky, vsetko ide lahko, nic nedrhne. RE: problém so štartérom Tohle se mi taky stavalo a mohla za to spatna volnobezka. Zacne prokluzovat. Jak to udela jednou, je v haji. U me se to pomerne rychle zhorsovalo. Samomazna loziska Vymenu samomaznych lozisek urcite neni potreba sverovat servisu. Vymena doma trva kratsi dobu nez jedna cesta do servisu. Potrebujeme jen kulatinu, kladivo a nova kluzna loziska. Vyhodou je sverak. Jsou to vlastne mosazne trubky. Obe stoji cca 30Kc. Loziska jdou snadno vyrazit a narazit. <br> Pro dalsi udrzbu a opravy doporucuji knihu od Andrta, je to tam dobre popsane vcetne kvalitnich obrazku. RE: RE: RE: RE: Můj problém se startérem Zrovna nyni jsem doresil tento problem. Na vrakaci jsem koupil za padesat kacek starter do Skody 120,cestou jsem se zastavil koupit nove uhliky a loziska (bixy)Doma jsem jej rozebral vykoupal v Arve (rotor a stator NE!)co slo ocistit tak jsem opucoval.Nechal jsem si na soustruhu srovnat komutator.Vymenil kluzne loziska,proplachnul volnobezku a namazal tukem ve spreji.Co slo jsem promazal a hlavne poradne ocistil koncovky kabeku aby mela kudy jit elektrika.Poskladal a hura s nim pod auto. Podotykam ze nejsem zadny odbornik na auta,ale jen kutil. Chce to jen sebrat odvahu chut do prace a hlavne pamatovat si co jsem odkud vybral.Starter zas neni zadny div sveta aby si jej clovek neumel dat dokupy sam.Mozna ze me k tomu privedlo i to,ze jsem si nechal opravovat starter v servisu za 700Kacek a za pul roku jsem byl tam kde pred tim.Nechtejte videt jak vypadal "repasovany starter"ze servisu co jsem vytahl z auta,ten ze srotplacu byl pred opravou lepsi.Je ,ale dobre precist si vice nazoru a vychytavek tady na netu a vybrat si pro sebe co potrebuji. S pozdravem ML. problém so štartérom mam problem so starterom...ale este to nie je take vazne... niekedy mi pri startovani zbehne starter "naprazdno", akoby pastorok sa nevysunul. sem tam to spravi aj 2x ci 3x zasebou. ale zatial vzdy naskoci. v com moze byt problem, pred mesiacom tam bol meneny cely rotor. dik RE: RE: Liny starter Líný startér:-) Jestli ti tyhle problémy provází taky "lítání ručičky teploměru", pak je to jasný. Měl sem stejnej problém a vyřešil semho banalitou - překostřením motoru. Snad ti to pomůže:-) RE: RE: RE: RE: riesenie najcastejsieho problemu. Neskusali ste niekto nahodou pouzit predne viko a pastorok z embeckoveho startera na starter z felcky? je to menej narocne ale hlavne netreba menit veniec, ten zostava povodny embeckovy. RE: RE: RE: riesenie najcastejsieho problemu. este maly dotaz na >> zdenek.dvorak >>.zotrvacnik z feldy som pri vymene porovnaval zo zotrvacnikom zo skodovky.je to vlastne jeden a ten isty kus (okrem zubov pocitadla otaciek u feldy).tento fakt na ktory si ma upozornil (spolupraca startera so sotrvacnikom)povazujem za dobry postreh.sam doteraz neviem na kolko percent zapadaju zuby startera do zubov zotrvacnika.(dokonca ani sused "MR sublera" ktory sa "v skodovke narodil" ma na to neupozornil).tym chcem povedat ze tvoju radu akceptujem a v najblizsiej dobe podrobim starter dokladnej prehliadke. RE: RE: riesenie najcastejsieho problemu. kto ma novsi typ skodovky tak nemusi upravovat roztec na zotrvacniku.u starsich skodoviek staci prelisovat iba samotny ozubeny veniec (pocet zubov na zotrvacniku z feldy je nizsi ako u skodovky).co sa tyka spojky ,je najlepsie ju montovat ako set kvoli tvrdosti centralnej pruziny.druha vec starter;po namontovani je jeho vzdialenost v klude od zotrvacnika dostatocna k tomu aby nedochadzalo k neziaducim dotykom o veniec zotrvacnika.je to jednoduche ako keby si menil original spojku+starter.mam to nahodene v aute uz rok a pol a osvedcilo sa to pozitivne.(podotykam ze vsetky diely su original skoda a boli uplne nove).zelam vela uspechov. RE: RE: riesenie najcastejsieho problemu. Startér z Felicie je vlastně skoro stejný jako bežně v obchodech dostupný rychlostartér který se nyní používá jako náhrada za starý typ !!! Rozdíl mezi původním startérem a rychlostartérem je jen v jedné součástce a to v té která slouží pro přichycení k bloku !!! Tuto výměnu kterou jsi popsal bych osobně já neriskoval protože bych si nebyl jistý délkou vysunutí ozubeného kola do věnce...tj. jestli jsou od sebe ideálně vzdálené !!! Pokud ozubený kolo startéru bude ve věnci nasunuto jen napůl může dojít třeba při zapomenuté zařazené rychlosti a bez sešlápnuté spojky k takové námaze ozubeného kola startéru které povede ke stržení zubů a tak k případné další další výměně startéru či věnce !!! RE: RE: Liny starter Tato popsaná závada má jako nejpravděpodobnější příčinu ve vadném vinutí rotoru či statoru !!! Tuto závadu si dle mého názoru nejste sami schopni opravit pokud nemáte doma navíječku elektromotorových vinutí !!! RE: riesenie najcastejsieho problemu. To tam ten starter pasuje na ty 2 srouby?A venec si jako daval z feliny? Musi se to tam vevnitr nejak upravovat??Sory ze se tak blbe ptam,ale asi bych o tom zauvazoval.. riesenie najcastejsieho problemu. nekonecny problem s nefunkcnym starterom som vyriesil tak ze som ako nahradu osadil starter z felicie.treba sice menit aj veniec kvoli hustote zubov,ale moj problem je minulost.zaistil som si tak spolahlivost svojej "babicky" skodovky a znacne znizenie momentoveho odberu prudu.odporucam vsetkym skodovkarom.je to investicia ktora sa naozaj oplati. RE: Liny starter Joo tak tohle delal ten muj kram taky a nejlepsi bylo, ze ze zacatku se otacel rychle a kdyz byl hodne pomaly, tak naskocil motor(vzdycky:-)Bylo to tak neskutecny, ze jsem to radsi ani nikam nepsal. Baterka mohla byt jaka chtela (zkousel jsem jich vic), delal furt to same. Pak se v nem tata hrabal (cistil vsechno mozny) ale problem pretrval- no ale furt startoval. Pak zacal vynechavat uplne (to jsem psal niz) a vyresila to vymena vydlice, ale linej byl dal. No a tu lenost jsem vyresil vymenou stateru, ted tam mam nejakej strasne malej oproti puvodnimu. Ale skutecne nejsem odbornik, zkus se zeptat v nejaktualnejsi diskuzi, tady uz to cte mene lidi. Liny starter Chtel jsem se zeptat, zda jste uz nekdo neresil problem "slabeho" starteru. Mel jsem ve voze starter, ktery nebyl schopen normalne roztocit motor. Jen se "prevalovaly brambory". Vymena starteru za novy pomohla, takze to neni ani baterkou, ani spatnym ukostrenim. Elektromagneticky spinac jako celek jsem pouzil do noveho starteru, takze prechodovy odpor na kontaktech taky nebyl. Komutator ani uhliky obehane nejsou. Co se tyce lozisek, videl jsem uz startery s vetsi vuli, ktere tocili normalne. Jen jsem je nezkousel namazat. Myslite, ze by to pomohlo a mohlo vyresit muj problem? I samotny starter vyndany z vozu bezi pomalu. Pro predstavu uvadim ze vykon starteru je mensi asi o 75% oproti tomu novemu. (Pojmem novy starter myslim starter na skodovky vyrabene pred r.v. 1984, nepouzity peclive uschovany cca 15 let ve sklepe :-)) Startér jen cvakne a nic... Ahoj lidi, mám ve Š130 rok starý startér, je to ten nový s reduktorem. A poslední dobou se mi stává následující. Když nechám auto nějakou dobu stát (např. do druhého dne či déle), tak po otočení klíčku do polohy "točím se startérem" se nic nestane. Po navrácení klíčku o jednu polohu zpět se zezadu ozve slyšitelné cvaknutí. Takhle to vždycky zkusím párkrát rychle po sobě, pak pár minut počkám a pak normálně nastartuji. Čím déle auto stálo, tím déle musím počkat. Takhle to vypadá jako magie, ale mě připadá, že je tam něco zatuhlýho, co musim počkat, až se uvolní. Nevíte, čím by to mohlo být? Jestli je to ten elmag. spínač, tak asi budu muset startér vymontovat, což vzhledem k LPG nádrži za zadníma sedadlama bude jistě radost sama... Dík za případnou pomoc JIRKA RE: RE: RE: RE: RE: RE: nestartuje Asi to bylo fakt tou vidlici, zatim to beha. RE: RE: RE: Můj problém se startérem Ne, neřekli mi co tam bylo vadného. Zatím to startuje bez problému tak doufám, že to tak nějaký čas vydrží. Uvažoval jsem, že bych problém neřešil návštěvou servisu, ale že bych koupil na vrakáči celý startér a prostě jej vyměnil. To je ale podle mě docela riziko - protože nikdy nevím co tam vlastně kupuji, v jakém je to stavu a jak dlouho to vydrží. RE: RE: Můj problém se startérem A řekli Vám co na té kotvě nebo se taky dá říct rotoru bylo vadnýho protože jediná věc která mě napadá že by při závadě rotoru mohla způsobovat Vaše příznaky je jedině ohnutá osa rotoru. Jestli je tomu tak, má to určitě nějakou příčinu a v tom případě se to může brzy opakovat. S tou cenou novýho Vám kecali protože lze ji sehnat na 100% za 1019,20 s DPH. Ten obchod je Mladé Boleslavi. V Praze 10 na Hornoměcholupské 600 je vrakoviště kde mají celý startér na 120ku za 500Kč, na Fa za 800Kč, na Fe za 1500Kč a na Octavku a Fabii za 2000Kč. Všechny ceny mám z internetu, protože já jsem z Brna. Vzhledem k tomu že mám taky starou škodovku navázel jsem blízkou spolupráci s jedním vrakáčem a spřátelil se s jeho majitelem a tím jsem získal slevy jak prase. Radím Vám udělejte to taky tak. Oni na tom vydělají i když Vám dají 75% slevu tak jako mě!!! Škodovkářům zdar!!! RE: Můj problém se startérem Můj problém z 3.6.2003 vyřešen. V příspěvku z 3.6.2003 jsem psal o svém problému se startérem. Protože se pořád nedařila najít příčina, zavezl jsem auto do opravny. Tam na to také hned nepřišli - při přeměřování se vše zdálo být dobré. Nakonec zjistili, že je ve startéru špatná kotva. Tak tam dali nějakou repasovanou. Za kotvu jsem zaplatil 500 Kč (nová je prý za 1300 Kč) a za práci 255 Kč. Celkem tedy 755 Kč. Teď to už startuje perfektně a snad to nějaký čas vydrží. RE: RE: RE: RE: RE: nestartuje Tak jsem ten starter uplne rozebral. Snad moje postrehy nekomu pomuzou. Chyba byla asi ve vysouvaci vidlici pastorku(ten bordel uvnitr nepocitam). Byla obehana asi o 3mm od krouzku, ktery zajistuje vysunuti. Da se rict, ze by se asi po nekolika desitkach startu zlomila. Obehanim se na vidlici vytvoril zub, ktery v klidove poloze zapadl nad vysouvaci krouzek. To zrejme zpusobilo zaseknuti vidlice pri startu. Proto to nekdy slo a nekdy ne(vidlice se bud zasekla, nebo pri nejakem otresu pri jizde se posunula tak, ze zase fungovala). Koupil jsem novou a co nevidet ji vymenim, pak teprve budu moci na 100% rict, ze to delala ta vidlice. Prozatim pouzivam jinej starter, protoze jsem nutne spechal na chatu :-) RE: RE: RE: RE: nestartuje Presne na to se tenhle vikend chystam, uvidime jestli to pomuze. Diky RE: RE: RE: nevracejici se pastorek Zkuste ten tuk vytřít a použít místo něj naftu ale musíte ji nechat nějakou dobu působit na kov elmag spínače. Nafta pronikne do pórů v kovu a když ji po nějaké době cca 10 minut otřete suchým hadrem. Mělo by to pro namazání stačit. Takovéto způsoby otěru se vazelínou nedají dost dobře mazat. Škodovkám zdar!!! RE: RE: RE: nestartuje V tom případě zkuste podle postupu popsaného v článku udělat na startéru běžnou držbu a vnitřek el. mag. spínače vytřete hadrem namočeným do nafty ale pozor aby se nafta nedostala do prostoru kde je spínací kontakt. To stejný udělejte s tělesem elektromagnetu. Nechte to tak deset minut a pak to vytřete suchým hadrem z vnitřku el. mag. spínače. Pokud to i potom bude dělat problémy, vyndejte z el. mag. spínače pružinku a napište jestli to běhá lehce nebo jestli to nějak nedrhne při vysouvání. RE: RE: nevracejici se pastorek Spinac je dobry... A namazany, mozna, ze prave to je problem, i kdyz pouzity tuk moc vizkozni neni. Mozna, ze se nevraci pave kvuli namazani, ale tenhle problem bych cekal spis v zimne. Je to slozeny ze dvou starteru a zadny z nich tenhle problem nemel... Spinaci kontakt je v poradku. Nerozpina se jen kvuli tomu, ze pastorek zustane vysunut... mam pocit, ze se patorek na hridely rotoru pri zaberu nejak vzprici a kousne a dokud je starter v zaberu (tj. motor nenaskoci) nevraci se. RE: RE: nestartuje El.mag spinac (spinaci civka) to asi neni, vzdyt jsem psal, ze jsem ji vymenil za novou. Baterie taky dobra. Mam ted starter doma vyndanej a zkousim ho na baterii z druhyho auta. A zjistil jsem,ze pri prvnim pokusu se pastorek vysune a toci se, pokud hned na to provedu dalsi pokus tak hovno a pastorek se ani nehne. Tak ho vytahnu rucne a pak to zase jde. Potom to zese nejde. Jsem z toho jelen. RE: nestartuje Odhaduju to asi tak že se Vám to bude stávat častěji a častěji dokud nevyměníte akumulátor. Jinak bych Vám chtěl říct že stačilo si přečíst jedny z prvních reakcí na tento článek!!! Škovkářům zdar!!! RE: nevracejici se pastorek S tímto problémem jsem se setkal u naší Avie v práci ale přesnou příčinu nevím. Tipoval bych to na špatnej elektromagnetickej spínač. Možná by stačilo jenom trochu promazat tělo toho elektromagnetu. Pokud by nepomohlo promazání je možná závada přímo na spínacím kontaktu toho elektromagnetickýho spínače!!! nestartuje Potreboval bych poradit s problemem. Mam S105 a pred tydnem se mi stalo, ze jsem otocil klickem a nic(baterie OK). Tak jsem to roztlacil a kdyz jsem dojel domu tak starter uz zase fungoval. Nekdo mi poradil, at vymenim el.mag. spinac, tak jsem to udelal(nahodou jsem mel novej doma), vyzkousel jsem na parkovisti 3x nastartovat-vse OK, jeste predtim jsem vyzkousel spoustec venku, jestli funguje a vse bylo OK. Druhy den jsem dojel ke krizovatce, chcipnul mi motor a problem se opakoval-spoustec ani tuk. Asi to bude nejakej blbej spoj. Nevite nekdo nahodou, kde by mohla byt chyba(myslim nejake choulostive misto, kde se casto neco rozpoji), uz se mi nechce to furt rozebirat a davat zpatky. Diky nevracejici se pastorek Z nejakeho duvodu se mi pri startovani po delsim stani (>12h) nevraci pastorek pri prvnim startovani. Nerozepne se ani spinac, takze starter toci motorem stale, dokud ten nenaskoci. Kdyz motor naskoci a starter se odlehci, pastorek se vrati. Stejneho efektu lze dosahnout odpojenim baterie. Dalsi startovani uz vypada normalne. Pri zkouseni starteru mimo auto se nic patologickeho neprojevuje... Problemy nastaly po vymene rotoru. Pastorek se po hrideli pohybuje lehce, bez problemu... Setkal se s tim nekdo? Bohuzel,mam LPG a vyndavni starteru spodem je celkem akrobacie, tak s tim nemuzu moc experimetovat :-( RE: Moje trable Ospravedlnujem sa za chyby. Nabuduce si to skusim este precitat, nez to poslem. Tentokrat nebol cas. Mx Moje trable Zdravim! Mam staršiu S120 GLS. Možno sa niekedy dostanem k napísaniu článku o mojich trampotách, ale teraz k štartéru. Po udalosti s alternáorom (odtrhnutý kontakt na uhlíkoch) mi brat vybil batériu, bola už asi 5 ročna a prilis jej to nepomohlo, bolo leto a než som sa k tomu dostal ubehlo minimalne 16 hodín. Potom, v zime, som ju tiež pár-krát trošku potrápil a už prestávala vládat, dobíjať batériu každý týždeň sa mi zdalo už trochu veľa. Kupil som novú EXIDE Ultra s "magickým očkom". Výrobca udáva max štartovací prúd 510 A pri -18 st.C a bla, bla, bla. Celkom iste to nemusí byť pravda, pravdou ale je, že za podobnú cenu by som dostal Akumu , bez "očka" (ja viem, že je to otočný hustomer), a horších parametrov. Dôvodom bola akcia, lebo vraj sa ten model s "očkom" prestal vyrábať. <BR> A tam sa to začalo. Štarty boli krásne, ale (zafungovala axioma a zlučovaní chýb) keďže motor mal problémy s voľnobehom, tak sa stávalo, že ho bolo treba občas trošku štartovať. A stalo sa zrovna manželke, keď sa ponáhľala k zubárke aj s juniorom v aute, že musela zastaviť auto, motor zhasol, a ... nič. Prvý krát v živote som diagnostikoval chybu na aute cez telefón. Štartér. Vedel som, že roztlačenie musí zafungovať, tak sa vrátili. <BR> V servise mi vimenili štartér za nový s reduktorom. Na tom starom odišlo vinutie rotora viac ako 5 spojov. <BR> A celé to hovorí len o tom, že nebabri, keď funguje, nemeň, keď to chodilo doteraz na toto a keď už babreš a meníš, tak čakaj, že budeš meniť toho oveľa viac. <BR> A samozrejme, chyba príde v ten najmenej vhodný okamih. RE: Můj problém se startérem Tohle dela Fiat Bravo moji pritelkyne: za studena v pohode, za tepla nekdy v pohode, nekdy to jen jednou skytne (nastesti to staci). Taky bych to videl na spatny kontakty a vzhledem k tomu, ze za tepla se toci vetrak (i pri vypnutym motoru), az budu mit chvili cas, zacnu kontrolovat a cistit prave tam. Snad to pomuze... RE: RE: RE: RE: Můj problém se startérem Děkuji, až bude čas tak to tak udělám a určitě dám vědět jak to dopadlo. RE: RE: RE: Můj problém se startérem V tomto případě Vám radím znovu to samé. Nechte si baterii proměřit nějakém obchodě s bateriemi kde je i nabíjí. okud Vám řeknou že baterie je OK, zkontrolujte a očistěte veškeré spoje na kostru a na startér. RE: RE: Můj problém se startérem Moc všem děkuji za odpovědi. Můj akumulátor je ale tak rok starý. A navíc jsem to zkoušel i s akumulátorem z bráchova Favoritu. Dělalo to samé... RE: Můj problém se startérem Tieto veci sa daju lahko lokalizovat meranim napatia na svorkach akumulatora. Ak akumulator strati napatie pri startovani, moze byt este skrat v starteri. Ak sa napatie na aku drzi, pri startovani ale poklesne silne napatie merane napriklad na svorke alternatora, je potrebne hladat zly kontakt. Ak je napatie na svorke startera dobre je prerusene nieco v starteri. Typicky s pomocnikom sa da zavada lokalizovat v priebehu par minut. Otestovanie aku v servise je zalezitost minuty. RE: RE: Můj problém se startérem Přesně tak, dělává to špatný akumulátor, už se mi to dvakrát stalo také. Po výměně aku bylo vše v pořádku. Problém je v tom, že jak se začne auto na silnici natřásat, uvolněné kaly zkratují články a nedostaneš z nich proud. Po ustálení kaly sednou a chvíli je vše v pořádku. RE: Můj problém se startérem Je to zajímavý ale to byl přesně důvod proč jsem se do toho startéru pouštěl i já. Teprve dneska jsme společně s kamarádem v jeho autodílně do které jsem byl měsíc objednaný zjistili příčinu. A tou je špatná baterka. Měl jsem úplně stejný příznaky. A zhoršovalo se to tak, že pokud to nechytlo na poprvé i za studena už se startér ani nepohnul. Takže už týden auto musím roztláčet pokud s ním chci odjet!!! Při startování byl pokles napětí na baterii až na 2V. Zkoušel jsem to řešit i 55A alternátorem, až do dnes bez účinku. Můj problém se startérem Mám problém se startérem, poradí mi někdo prosím? Mám Š 120, model 1987 a začal na ni zlobit startér. Sa studena je to normální, roztočí se a v pohodě nastartuje, ale za tepla nestartuje vůbec, případně se točí velmi těžko, jen vyjímečně motor naskočí. Tohle dělá ale po delší jízdě, když bych chtěl po vypnutí motoru hned zase startovat. Startér jsem rozebral, vyčistil, vyměnil ložiska a uhlíky, ale zlešpilo se to jen částečně. Změna v článku Článek prošel korekturou autora, proto některé starší komentáře mohou být "mimo" téma. RE: Spouštěč BOSCH Zkus www.bosch.cz, da se tam dostat na seznam servisu a prodejcu (ale chce to chvilku hledat a uz si to nepamatuji). Jinak na www.magneton.cz najdes seznam vyrobku Magnetonu Kromeriz a i "cross reference" nejen s Boschem podle typovych cisel a mozna zjistis ze nektere dily budou zamene ci Ti to i jinak pomuze. Pro ostatni: na strankach Magnetonu najdete el. dily na spoustu vozu bud primo podle typu nebo prave podle cisel original vyrobcu a tak i usetrite za kvalitni nahradni dily na zahranicni vozy. RE: RE: Nepřesnosti v článku Pravdou je, že slovo "kolektor" byl svého času dost rozšířené a každý většinou věděl o co jde. Kolektor je v elektrice označení vývodu tranzistoru, komutátor je správné označení pro část elektrického točivého stroje. Na slově bych nebazíroval, člověk je tvor chybující (kdybyste věděli, kolik chyb musím ve svých článcích opravit, než se dostanou na web...). RE: RE: zbytecna prace.. Klidek, neni to zas tak spatnej clanecek :o). Jen tak dal... RE: zbytecna prace.. Dobrá pokud to berete takto tak proti tomu se nic nedá namítat, ale nechtěl bych s Vámi a Vaším autem zůstat někde na silnici stát jenom proto, že jste třeba na doporučení výrobce něco nevyměnil...třeba olej, který se má měnit každý rok nebo určitý počet km i přesto, že maže motor i za deset let!!! Ovšem otázka je jak, že? Jak je to dlouho co jste měnil olej??? Mimochodem pokud je mi známo tak tyto stránky jsou určeny k inspiraci a pomoci!!! Co se týče fotek tak za ty se omlouvám všem. Neměl jsem k dispozici jinej foťák než ten ze kterýho jsou ty fotky! (Levnej digiťák, který neměl blesk.) Nejsem ani žádnej fotograf a rozdělávat znovu fungující startér kvůli fotkám se mi opravdu nechtělo a ani jsem na to neměl čas. RE: Nepřesnosti v článku Tento článek vznikl na základě knihy z roku 1972. Jste si jist, že se to takto neoznačovalo v roce 1972, nebo že to není to samé jen nerozšířené??? zbytecna prace.. Ty fotky jsou fakt hodne ilustrativni a hlavne podexponovany, zkus obcas pouzit blesk. jinak ja zastavam nazor co funguje na to nemakat, to bys mohl rozdelavat kazdyho pul roku cely auto. ALe to poznas casem... Spouštěč BOSCH Koupil jsem Škoda Rapid 130 se spouštěčem od fy BOSCH, bohužel se mi nedaří sehnat nahr. díly do tohoto startéru. Nemáte někdo nějaký kontakt na prodejnu, kde by do toho měly ND? Případně se podělte o zkušenosti s tímto spouštěčem. Díky. Nepřesnosti v článku Jen bych chtěl upozornit na určitou nepřesnost na kterou jsem přišel. Zařízení na rotoru, které autor článku nazval "Poté překontrolujeme kolektor (dosedací plošky uhlíků)", tak toto zařízení na rotoru se nazývá komutátor a ty dosedací plošky jsou lamely komutátoru. Škoda 110 Napsal jsem článek, ve kterém jsem popsal postup údržby startéru podle své "stodesítky". Takže pokud má někdo ve svém novějším voze startér jiný, nemohu sloužit! Pan Čech doplnil ve svém komentáři mírné rozdíly mezi těmito startéry. RE: RE: Elektromaneticky spinac Jeden malý detail - starší typy spínačů (cca do roku 1980) neměly víčko s kontakty demontovatelné, bylo zapertlováno tak, že jeho demontáž většinou končila poškozením. Kontakty (šrouby a spínací plocha) se dostanou koupit jako náhradní díl, pokud jsou hodně opálené, je lépe je vyměnit. Před montáží je dobré naprázdno spouštěč roztočit a zkontrolovat vysunutí pastorku, jestli je dostatečné, případně přihnout páku. Páka se časem obrušuje (vodící kroužky na volnoběžce se mají namazat) a je nutné ji vyměnit. Několikrát jsem viděl páku rozpadlou, bodové sváry obou polovin povolily. při každé demontáži páku aspoň vizuálně zkontrolujte a případně pronýtujte nebo vyměňte. Kontrola spouštěče stačí po 50 000 km, pokud udržujete motor v takovém stavu, že je zapotřebí dlouho "točit", než motor naskočí, je lépe se věnovat seřízení motoru, než pravidelným opravám spouštěče. Poslední verze tohoto typu byla zkoučena i v provozu typu Stop - Start (ve městě se vypínal motor při stání na křižovatkách) a 50 000 km vydržel úplně běžně bez znatelně vyššího opotřebení. Ovšem také motor chytal na první otáčku. RE: Elektromaneticky spinac Spinac je fakt mrcha, me se stavalo, ze starter jenom "cvaknul" a neroztocil se - muselo se nekolikrat otocit klickem rychle za sebou (pri trose sikovnosti se nemusi zapalovani vracet do polohy 0) a pak naskocil - pomohlo vycisteni tohohle spinace. Bacha, az ho budete skladat, ja jsem si pri utahovani tech 2 matek ustrih takouvou tou "kapkovitou" podlozkou jeden z tech letovanych vyvodu (pekna pakarna). Jo, a pokud byste chteli opravovat jen tenhle spinac, tak ten se da vymontovat bez vyndavani starteru. Prijde pokecat do noveho diskuzniho Fora... ...ktere se nachazi na adrese www.skoda-board.net a je venovan vozum Skoda. Prijde se podivat a pomoste nam ho rozjet. RE: Elektromaneticky spinac Spis hodne bezproblemovejch startu.Pri demontazi je lepsi postavit auto zadkem vejs a od zadu se pod nej vsoukat.Se starterem jsem si vytrpel az az. Elektromaneticky spinac Celkem podrobne popsana udrzba spoustece, jen bych jeste doplnil. Je vhodne sundat plastove viko elektromagnetickeho spinace( je treba povolit dva srouby a odpajet privod), potom nejlepe pilnikem zarovnat dosedaci plochy kontaktu tohoto spinace. Protoze spinac je namahan proudy okolo 100A, tak se casem na kontakty napece cast materialu. Muze tak dochazet k propojeni okruhu starteru jeste pred uplnym vysunutim pastorku, roztoceny starter se pak snazi vsunout toci se pastorek do starteroveho vence.(za prislusneho zvukoveho doprovodu, oprotrebeni obou dilu ...) Opetovne smontovani spinace je velice jednoduche, staci pajka a sroubovak. Pokud nekdo vycistil a promazal cely starter, tak tenhle jednoduchy ukon zvladne hrave taky. Hodne kilometru bez problenu preje Stenly
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|