ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Silentbloky Š1203 do Š742
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Silentbloky Š1203 do Š742

RE: RE: OT - neon
Datum: 17.10.2006, 11:02
Od: johny bravo

Zajímá mě proč by to musel byt zrovna idiot.Někdo to má rád a navíc tyhle věci neoslnují a nedělají nic co by mohlo normálního řidiče se zdravím rozumem dráždit.Takže by mě zajímalo co ti hlásí ten tvuj mozeček za blbost!!!!


RE: RE: Dotazy k prevodovce
Datum: 16.06.2006, 15:46
Od: jouda mojha

ahoj prosim tě nemáš schéma převodovky na škoda 120 5ti kvalt?


RE: RE: RE: RE: origo tvrde
Datum: 5.11.2005, 19:06
Od: t smid

ja taky nejlepsi za komancu byl moskvic 412 to bylo delo


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 22.06.2004, 13:03
Od: jan Vlček

no určitě pozná když mu zastavíš-dálkáče jsou naštelované přímo dopředu a mlhovky tak 15m před auto...a navíc to pozná podle zapojení...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 7.06.2004, 14:16
Od: Petr

Pozna policajt rozdil mezi mlhovkami a pridavnymi svetlomety? Mlhovky jsou dobre taky pri (pomale) jizde v noci v lehkem terenu, lepe osvetli nejblizsi "cestu".


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT
Datum: 21.02.2004, 19:46
Od: Jiří Čech

Test neřešil úroveň, ale srovnával velkou část produkce mezi sebou. Já jsem s Feldou najel okolo 200 000 km a zdálo se mi osvětlení vozovky relativně dobré, ovšem záleželo také na značce žárovek, které byly zrovna namontovány. Nejlépe svítily naše teslácké. Jak si člověk navykne na přídavné světlomety, potom se mu zdá normální světlo nedostatečné. Jestli je Mazda takovými žárovkami vybavena, tak na evropský trh nepatří, protože žádné takové nejsou v Evropě homologované pro normální provoz (nebo jsi nějaké homologované už viděl?). Spíše šlo asi o to, že to nikdo nekontroloval při prodeji. Natočené mlhovky do boku být mohou, jen se bez mlhy nesmí používat.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - n
Datum: 21.02.2004, 13:42
Od: Petr Němeček

O testu TUV jsem se také kdysi dočetl a celkem mně překvapil. Hlavně tedy u felicie. S felicií jsem služebně najezdil dobrých 40tis.km (byla skoro nová)a s obyč. žárovkami byl subjektivní pocit "černoši v tunelu". Když to srovnám např. s favoritem+ obyč. žárovky, tak je to docela bída,ale to je můj osobní pocit. je fakt, že kvalitní žárovky dokáží dělat zázraky. přesvědčil jsem se o tom v noci ze včerejška na dnešek. Kamarád si namontoval do fa. žárovky se zvýšenou svítivostí+ namodralý efekt (značku netuším, cena 280Kč/ks) a výsledek je skutečně překvapující. Ovšem to , že 100W do auta napatří, no nevím. Nebudu nic hledat, ale např. MAZDA 626 starších ročníků dejme tomu 85 je takovými žárovkami vybavena z výroby a pro evropský trh.Co se týká osvětlení vozovky, o to nám jde hlavně. Nikdo z nás asi nedovede svítit za horizont a co se týče osvětlení zatáček používám drobný fígl(pravda v rozporu s vyhláškou). Před jízdou, jak Vy říkáte "jako prase" (s přibývajícím věkem už jen zřídka) si natočím mlhovky nepatrně do stran, docela to pomáhá vzhledem ke směru a šířce světelného kuželu mlhového světla. A pokud počítám s tím, že svítím daleko víc, stačí světla ztlumit na větší vzdálenost a hlavně za volantem nechrápat. Při 100W mi elektrika nehoří, vzhledem k pověstné kvalitě elektriky francouzů jsem světla natahal nově a dostatečně dimenzoval.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 21.02.2004, 9:21
Od: Jiří Čech

Jistě, co se týká osvětlení povrchu vozovky, tak více světel atd. osvětlí POVRCH vozovky lépe, ale neosvětlí zatáčky, silnici za horizontem atd. Pouze vytvoří větší možnost oslňování ostatních - a nejen protijedoucích - vozidel. Když to porovnáš s denním světlem, byť je pod mrakem, tak i sebelepší světlomety neudělají ani 25% takové viditelnosti. 100 W žárovky do auta nepatří, celkem úspěšné jsou normální H4 se zvýšenou svítivostí, které nic z elektriky nezničí. Správně - nové paraboly jsou vždy lepší, než starší zoxidované. A ještě jeden poznatek - když budeme srovnávat pouze vozy s klasickými parabolami, tak nejlépe svítí Fa a Fel, tyto poznatky zveřejnila před delším časem TUV po rozsáhlém testu světel (myslím že to bylo někdy 1994-5). Osvětlení vozovky bylo nejrovnoměrnější a z auta byl nejlepší "světelný" rozhled.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 20.02.2004, 23:10
Od: Petr Němeček

Zdravím vás, Chtěl bych se vyjádřit k vašemu výroku ohledně počtu světel a jejich zapojení. Nebudu řešit zapojení světel a jejich používání a nepoužívání, Od toho máme vyhlášku a každý ať si jedná podle sebe, konec konců následky si ponese každý sám. Ale s tvrzením, že šest světel neosvítí silnici lépe než čtyři nemohu souhlesit. Důkazem je např, výbava soutěžních vozů na nočních RZ.Ikdyž je fakt, že širokozářič není to samá jako přídavné dálkové. Pro všechny pokud skutečně chcete v noci vidět lépe vzpomeňte si na školní výuku fyziky(optiky).Výce slabších světelných zdrojů bude vždy svítit lépe než méně sebe silnějších (myšleno v reálných možnostech osvětlení automobilu). Můj osobní názor k nákupu žárovek je tekový, že nejsou na škodu silnější žárovky, ale nemusíme chodit do extrémů. Kvalitní žárovky 100/80,90 podle mně nejsou takový extrém a pokud jsou plněny kvalitním plynem je výsledek skutečně překvapivý. Osobně mám na svém voze (peugeot 205) namontovány nová přední světla(ono mnohdy je to lepší krok, než si nechat vypálit el. instalaci 180W žárovkami) renomované firmy, v nich namontovány žárovky 100/90W nemenované firmy z USA(žárovky pro soutěžní vozy, pořizovací cena 870Kč pár, 3 roky záruka(nepochopitelně)). Ikdyž proti vyhlášce zapojeny mlhovky jako přídavná dálková (možnost přepnout do režimu mlhovky) a myslím, že co se týče osvětlení před vozem mohlo by se stydět kdejaké auto mladší konstrukce a roku výroby


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 3.02.2004, 23:57
Od: mike

No spíš bych souhlasil s DEA, protože naši orgáni SuperBa s mlhovkama za jasné noci jistě nezastaví, o těch idiotech co svítí zadní mlhovkou i v létě ani nemluvím. U offroudů platí to samé a když tak to jistě nějaká stovečka spraví. Kdo to opravdu odsere bude škodovkář, který má jednu koncovou 5W a druhou 10W tomu věřte. Přeci že se změní nějaký zákon neznamená, že se změní policajti... Buďme realisty... Zrovna nedávno pan policejní mluvčí vyjmenoval nejnebezpečnější přestupky, které vedou k dopravním nehodám, že by jmenoval prošlou lékarničku, chybějící žárovku a jiné KRYŠO přečiny jsem nějak nepostřehl...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT
Datum: 28.01.2004, 17:27
Od: Jiří Čech

Spíše jde o nesvícení v zimě a nepovoleném rozsvěcování mlhovek a světelných ramp na velkých off-roadech. Zákonem se myslí zákon o provozu na pozemních komunikacích, nebo jak se správně jmenuje.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - n
Datum: 28.01.2004, 14:38
Od: DEA

tak neony se asi odkládaj, neboť v novém návrhu vlády o přestupcích v dopravě (12 a dost:-) je za jeden bod toto: "porušení ustanovení zákona o osvětlení vozidla" Nevím sice, co je to za zákon, ale myslím, že naše policie to může aplikovat od nesvítící žárovky až po jakýkoliv tuning světel:-(


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 27.01.2004, 19:06
Od: kachnis

Musim souhlasit.Zkusil jsem zarovku 100/80 porovnat s OSRAM 55/60 +30%.SUBJEKTIVNI dojem je ze 100/80 a silnejsi jsou zbytecnost..Tyhle OSRAMky jsou za skoro stejnou stejnou cenu jako obycejny H4 v Kauflandu...Kdyz ke kazdy prihodim 30 penez mam uz +60% a to se vyplati vic nez kupovat drahy 100W,ktery nicej paraboly..PS: 4 tlumeny pouzivam jenom pri neprizni pocasi :) jinak mi ty 2H4ky staci :) nejsem prece slepej .)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 27.01.2004, 14:29
Od: Rs

Podobna rada: Spocitejte si prurez lan(k)a a konektor na 100W tak, aby ubytek napeti byl max 0.25V. Potom to udelejte pro 180W a az to tam budete mit, tak zacnete premyslet, jestli 55/65 +60% ucinnost nejsou dostacujici. Pokud ne, zkuste si spocitat, kolik % svetla prida dvojnasobny prikon a kolik prida tepla. Pokud Vas to neprejde, zkuste najit "znackovou" 180W zarovku a dejte mi vedet, pokud cena jedne pujde pod 300Kc.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 18:26
Od: Jiří Čech

Sviťte tím, čím je možné svítit legálně a zbytečně nevyhazujte peníze za 180W žárovky a podobné nesmysly, šest dálkových světel neosvětlí silnici lépe, než čtyři, která jsou správně seřízena, akorát oslňuješ na velkou vzdálenost protijedoucí řidiče. O tom jsem psal, jestli to někdo pochopil špatně, za to já nemohu.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 17:19
Od: DEA

no, ne. To bych od p.Čecha nečekal...:-), že se má omezovat svícení... radši nesviťte vůbec, pouze v noci. Jinak je to ale správně (všechno). Mimochodem, v sobotu jsem koukal na A.I. (Umělou inteligenci) a to jejich auto mělo asi 10 světel v řadě a svítilo i ve dne, což amíci vůbec nedělaj, takže budoucnost je jasná...:-) Jinak mlhovky a příd. dálkáče už mám.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 17:06
Od: Jiří Čech

Jestli máš čtyřoka z LS, tak tam jsou vnitřní přídavná dálková a tak další není možné přidat, pouze mlhovky. Mít zapojené všechny čtyři oka jako tlumená také není povoleno. každých 100W na elektrice = 0,2 l/100 km na spotřebě, tak sviťte co nejvíce, Sobotka se Špidlou budou mít radost...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 16:05
Od: Rosta

Ale je neco jineho dat tam svetla ktere tam muzes mit anebo ty nejruznejsi a nejruznobarevnejsi svetylka,ktere tam nemaji co delat.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 14:08
Od: kachnis
WWW: greendevil.wz.cz

No abych se priznal na aute mam vepredu dvojty LS svetla, pod naraznikem mlhovky a jeste bych chtel pridavny dalkovy.Zarovky pouzivam H3 55W a 4*H4 55/60 +60%, v prostrednich dalkovejch mam modry parkovacky a nepocituju potrebu jezdit na 40ce stofkou ani delat jiny kraviny.A videt pred autem je jedine dobre.Navic na kazdy auto muzes nabastlit 1 par dalkovech a 1 par mlhovek.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 13:14
Od: DEA

Myslel jsem, že sjou tyhle stránky o tuningu a co se týče osvětlení, trendy jednoznačně spějou k zvyšování počtů světel a jejich intenzity (pochopitelně v rozumné výši). Před pár lety tady byly zakázané 3.brzdový světla a dnes je to do nových aut povinnost z výroby. Podívejte se na nový passaty nebo volva - svítěj jak stromečky.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 10:47
Od: Pavel K.

2 Peter: Tos vystihnul presne :) Zakladem je mi pres cely zadni okno "NO FEAR" (nejdrsnejsi sorta :) nebo "TUNNING" (to neni preklep :). Dulezity je aby na aute bylo minimalne 47 svetelnych zdroju zaricich vsemi moznymi i nemoznymi smery - modrymi vysokosvitivymi LED pocinaje, 160W halogenkama konce. Ne nadarmo se tomu rika "X-mass tree tuning" :)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 10:33
Od: Peter

Ked vidim modre svetlo pod autom, viem, ze sa mozu zacat diat veci a idem do strehu. Majitel takeho auta spokojne predbieha na plnej ciare v neprehladnej zatacke, zmeni pruh uprostred krizovatky, predbehne vas 100 km/hod na styridsiatke... Proste uzitocny doplnok. Existuje este kopa prima veci (cierne folie, obrovske spojlery), ktorymi tito experti jasne signalizuju "ZACHRAN SA KTO MOZES"


RE: RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 26.01.2004, 9:19
Od: DEA

No, profesionální neony za několik tisíc mají opravdu všude, ale to je pro mě moc drahé. Ten nápad s mlhovkama není špatnej. Jinak se mi to pochopitelně líbí, jinak bych si to tam logicky nechtěl dávat. Modrá barva je výsadou policie a sanitek a je s ní celkem problém, červená je zase jako brzdová nebo zpětná, oranž. jsou blinky, takže by byla nejlepší nějaká zelená nebo tak. Problém bude nový bodový systém, už jsem koukal, že za "špatné osvětlení vozu" je jeden bod a to může být cokoliv - od prasklé žárovky až po vybrané kryty v osvětlení SPZky u š742 aby to svítilo i červeně. Nezbývá než počkat a uvidíme.


RE: RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 25.01.2004, 15:33
Od: Rosta

Mi teda tyhle ruznobarevne svetylka na aute vadi treba proto ze kdyz pak clovek nekde takove auto treba na nejakem spatne prehlednem miste nebo za spatne vyditelnosti potka tak nevi jestli stoji na ceste kolotoc nebo kde to vlastne jede.


RE: RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 24.01.2004, 23:59
Od: kachnis

by me zajimalo proc vetsinu ridicu stve???Me osobne nestve a znam spoustu lidi, kterejm se to libi a divaj se na to s obdivem jak to vypada...ja neony nemam ataky se mi to libi...proc si vysazenej na modrou?


RE: RE: RE: OT - neon
Datum: 24.01.2004, 22:26
Od: SiMi

Muze mi nekdo vysvetlit k cemu je neon pod autem??? Teda krom toho, ze vetsinu ostatnich ridicu stve, hlavne, kdyz je modrej...


RE: RE: OT - neon
Datum: 24.01.2004, 18:31
Od: Kachnis

Nevim odkud ses, ale u nas v Moste to maj v kazdy vetsi mototechne.Jsou 2 verze: prvni ma 2 ks 60cm zarivky a 2ks 120cm zarivky za 4500 peněz a druha verze 4x60cm zarivky za 2500 peněz..Muj nazor je ze zy ty penize si radsi koupim treba pridavny svetla a takovy blbiny...precejenom odlitne sutr od kola a zarivka je na sracku...radsi bych treba nabastlil pod auto pridavny zpatecky s 15W zarovkama na ktery muzes dat nejakou barevnou cepicku...takovahle blbustk ate vyjde o dost levnejs(cca 120peněz/ks)


RE: OT - neon
Datum: 24.01.2004, 13:44
Od: Alois

Nazdar, já s tím mám tu zkušenost, že když vidím jet auto, pod kterým něco různobarevně svítí, tak vím, že to tam musel namontovat totální idiot (pokud se svítí pod stojícím autem a někdo se pod ním válí a něco spravuje, tak je to pochopitelné, ale ten první případ ne).


RE: OT - neon
Datum: 8.01.2004, 9:10
Od: Vikyt

Pokud vim, policie to nejen nerada vidi, ale dokonce to vidi VELICE nerada, aspon v mem okoli. Nekdo dava pod auto zadni mlhovky. Jako vhodny bych videl LED pro automobilovy prumysl , prodava je GM Electronic za par korun pod znacenim L-HPWA-DL... Ale je to jenom moznost.


OT - neon
Datum: 7.01.2004, 16:35
Od: DEA

Nazdar, předem omluva za komentář mimo téma; chtěl bych se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s neonem (ev. jiným typem světla) pod autem - např. kde to koupit, kam to nejlépe narvat a hlavně, co na to policie... předem díkes DEA


OT:zadni plato
Datum: 29.12.2003, 14:28
Od: SiMi

Omlouvam se za OT, ale nevi nekdo, kde sehnat - nejlip novy - zadni kozenkovy plato do rapida? staci ty dva kusy svarene kozenky. Eventuelne by postacilo nejake know-how, jak ty dve kozenky k sobe podomacku svarit, nebo jak to udelat - i uplne jinak, ale tak, aby to bylo hodne podobne originalu?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: cloume to, co s tim?
Datum: 29.12.2003, 8:00
Od: Rs

Kdo hleda, najde, schemata na id2.cz vychazi z Jeff's. Pripadne neco je i z domeny .ru, ale schvalne jsem odkazal na Jeff's, protoze jaksi je funkcni, s layoutem DPS a je to dobry odraz pro zacinajici :-))


RE: RE: RE: RE: RE: cloume to, co s tim?
Datum: 29.12.2003, 0:18
Od: jojo

co sa tyka komunikacie s ECU, tak by som sa rasej pozrel na www.id2.cz


RE: rererererererrererere
Datum: 24.12.2003, 16:20
Od: radim nebourat :-)

Stastne a vesele!


RE: rererererererrererere
Datum: 23.12.2003, 22:22
Od: Jiří Čech

Takže po šestém pivu...


rererererererrererere
Datum: 23.12.2003, 21:28
Od: pavel boural

me stalo to samy na favoritu 136 z r.1990.Po dukladne prohlidce sem zjistil, ze je auto rozbite a nechal sem ho odvezt do servisu skoda, kde mi rekli to samy a vubec me vlastne nezajimate a nevim proc vam to vubec pisu.vsichni ste asi blazen a ja asi ani nemam favorita.PS co je to favorit???


RE: RE: RE: RE: cloume to, co s tim?
Datum: 23.12.2003, 8:28
Od: Rs.

No, s tim prevodnikem jsem ti to navrhoval spis na zamysleni do budoucna. Jeden valec nezapaluje (pokud je mechanicky OK-kompresni tlaky) svicka (vypalit nad plyn. horakem)-kabel (cca 10 kOhm) - koncovky - palec rozdelovace - nahodne uzvejkany privod k zapalovaci civce. Podle mne s trochou snahy si to spravis sam. Cteni diagnostiky ti najde nektere zkraty/preruseni a umozni ti sledovat lambdu za provozu (jizdy), tj. neni nezbytne nutne


RE: RE: RE: cloume to, co s tim?
Datum: 22.12.2003, 21:13
Od: J.K.

Jo, jo, trefili jste se asi do cerneho. Ted uz vim proc je ten silenej zapach od vyfuku (asi jako tri trabanty najednou), spotreba je odhadem nekde mezi 14-16l. po zahrati ten smrad je skutecne mensi. s tou chladici kapalinou to byl plany poplach, falesny vzduch jsem taky nikde nenasel, a i kabliky jsou O.K., ale skutecne jako nekdo popisuje, svicky jsou radne zadristane a v jednem valci jbyla opakovane po vytazeni svicka uplne mokra . bude urcite potreba pomerit ECU a ostatni udelatka, takze zitra cesta smerem skoda servis, kde oprava bude urcite nelevna zalezitost. ale dekuju vam vsem, jste jednicky


RE: RE: cloume to, co s tim?
Datum: 22.12.2003, 15:53
Od: Jiří Čech

Zápach po nastartování dělá stechiometrická směs, která není "zpracována" katalyzátorem, po ohřátí katu zápach téměř zmizí. Ovšem úbytek chladící kapaliny by asi zaznamenal, i když se nebráním tomu, že chyba může být i zde. Ale nezdá se mi to jako ta správná příčina.


RE: cloume to, co s tim?
Datum: 22.12.2003, 11:14
Od: Radek

Nejde Ti i po ohřátí pára z výfuku? TEn zápach bych tipoval na fridex. Neutíká Ti náhodou chladící kapalina z nádržky? Jestli jo, tak máš pravděpodobně vyžrané těsnení pod hlavou.


RE: cloume to, co s tim?
Datum: 22.12.2003, 10:16
Od: Rs

Jeste mne tak napadlo- jestli jedes na 3 valce, poznas to podle svicky (bude "mokra", zbyle sede nevypalene po studenem startu) a po delsi dobe nanos karbonu zevnitr ventiloveho vika (oboji u mrtveho valce). To co popisujes, byva zpusobeno korekci ECU na nejaky signal hodne mimo standart - upadeny kabel od cidla, sani falesneho vzduchu a kompenzace tohotez a pod. Falesny vzduch to muze sat i jinudy nez prirubami (dve tenke hadicky pod Vstrik jednotku-odvzdusneni motoru-cerna, teplotne zavisly obtok SK-zelene opletena, prip. podtlak do posilovace). Jestli mas notebook a pajku zkus http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/


RE: cloume to, co s tim?
Datum: 22.12.2003, 8:06
Od: Rs.

ke kontrolam: co tak palec rozdelovace, nema vuli, neni vybehany apod (lepi se). hledat: napeti na lambda sonde - musi se menit i za studena saci/vyfukove potrubi - propalene tesneni, co tak snimac vzadu na nem (teplota motoru). rozdily kompresnich tlaku: kolik? U mne to byly kabely a propalene tesneni.


RE: cloume to, co s tim?
Datum: 21.12.2003, 15:00
Od: vici

a jake jsi da svicky?


cloume to, co s tim?
Datum: 20.12.2003, 10:42
Od: J.K.

Pisu do tehle diskuse, protoze vypada ze je jeste ziva... a muj problem je horky... Jsem amater a vsemu tak uplne nerozumim, proto se ptam vas, jestli mi nekdo neporadi v cem muze byt chyba. Mam favo BMM 50kW, objevil se divny problem. Motor zejmena za studena dost hodne skube, abych to lepe popsal po nastartovani a behu na neutral je chod mirne nepravidelny, pri zvyseni otacek zacne pravidelne cloumat s celym vozem, jako by sel na tri valce. vymenil jsem vicko od rozdelovace, kabely, svicky, zkontroloval vuli ventilu-proste to co laik zvladne, ale nic. jeste mne zarazil divny zapach od vyfuku-nespaleny benzin? takze asi opavdu jedeme na tri valce, ale proc??? dik za pomoc.


RE: RE: Dotazy k prevodovce
Datum: 19.12.2003, 22:22
Od: ivan
WWW: http

podla mna najvacsi problem tychto prevodoviek je ohnute tiahlo prevodov teraz mam na mysli vystup radenia z prevodovky co je vacsinou dosledok po vymene spojky ak je vykonana neodborne takze osobne by som vela veci nehadzal na prevodovku ako taku ta pri dobrej opatere vydrzi strasne vela


RE: Dotazy k prevodovce
Datum: 19.12.2003, 18:34
Od: Jiří Čech

Když už je i IV. stupeň špatný, tak je převodovka skoro na odpis. Jednička nejde zařadit proto, protože se při řazení zařadí naprázdno i mezikolo zpátečky, pokud jsou náběhy vymačkané, tak zuby nejdou dobře do sebe a nelze zařadit, přeřazením na dvojku se kola vůči sobě trochu pootočí a potom to jde. Oprava je možná pouze výměnou mezikola a synchronizační spojky I. a II. stupně. Pouhá výměna synchonizačního kroužku nepomůže. Silentbloky na příčce převodovky vydrží velmi dlouho, ale zadní na příčce motoru se za čas prověsí a potom předek převodovky trčí nahoru a táhlo se s tím nemůže domluvit. Poznáš to jednoduše, stačí se na ně podívat, jak moc jsou prověšené. Jestli máš to auto už nějaká léta, tak se ani nedívej a rovnou je vyměň.


RE: Dotazy k prevodovce
Datum: 19.12.2003, 9:23
Od: Oldřich Starý

Silentbloky převodovky není nutné měnit, většinou vůz přežijou. Špatné řazení může být špatnými silentbloky pomocí nichž je přenášena síla z táhla ředící páky na převodovku. Jsou tam dva a časem se doslova rozpustí v oleji unikajícího kolem táhla z převodovky. Problémy jsou hlavně při 1. rychlosti, kdy se přenáší táhlem i otáčení a nadměrná vůle řazení znemožňuje. Než jsem je vyměnil, několikrát jsem se rozjížděl na neutrál:-). Pro výměnu je třeba mimo silentbloků koupit i "plechovku", která je nasazená na hřídeli převodovky, protože její "víka" jsou jištěna ohnutím výstupků a ty narovnání a opětovné ohnutí nevydrží a ulámou se.


Dotazy k prevodovce
Datum: 18.12.2003, 22:56
Od: Petr

Nevite cim muze byt zpusobena spatna funkce synchronu 4. stupne? Dela to co si pamatuju, takze na meziplyn a opatrne razeni 4. z neutralu (vetsinou dole po sjezdu kopce) uz jsem si zvykl. Z 3. na 4. je to ok, pokud neradim rychle jako v rallye. Je normalni, ze 1. st. mi jde obcas pri stani (treba na krizovatce) tezce, pripadne az po zarazeni 2. a zpet na 1.? Nyni blize k tematu - jak casto a jak slozite se meni silentbloky prevodovky (na pricce pod prevodovkou)? Jak poznam, ze je cas na vymenu silentbloku motoru, pripadne dalsich silentbloku na zadni naprave? Jen pro upresneni, mam kyvadlovou napravu. Dik za rady. Skode zdar!


RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 22:41
Od: Petr

Na co minikompresor? Ja nevozim ani pumpu, kola pravidelne foukam kompresorem na 230 nebo na pumpe a kdyby neco, tak nahradni kolo to jisti. A kdyby mi nekdo chtel vyfouknout kola, tak asi vytahne i ventilky...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 20:06
Od: Jiří Čech

Pumpička není předepsanou výbavou, taktéž ani tlakoměr (což považuji za velkou chybu, změřit tlak je zapotřebí před jízdou a ne až u benzínky).


RE: RE: RE: RE: RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 18.12.2003, 20:04
Od: Jiří Čech

Naděje umřela bylo pro Hadače. --- Špatné řazení zpátečky zastudena mívá na svědomí nesouosost táhla řazení. Problémů může být více, ale nejčastěji jsou to vymačkané gumy v domečku, nebo oka ve vahadle (podle roku výroby. Potom je to celkově uhnutá osa pohonného ústrojí, bývá to po špatně opravené ráně na zadek. Velmi často jsou to vytahané silentbloky na motoru a po mnoha letech i na převodovce. Nejlépe je vlézt pod auto a dívat se, co dělá konec táhla při řazení, chce to ale mít auto rovně (nejlépe na rampě) a ještě druhého člověka k tomu. Zkontroluj také konzolu řazení, jestli nemá někde nějaké vůle. Ztuhlý olej všechny problémy odhalí, větší odpory při řazení vymezí vůle a pak nejde řadit. Popisovaný problém naznačuje, že se místo zpátečky řadí čtyřka.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 18.12.2003, 15:28
Od: emc

Covece to je fakt. Me drncelo tahlo prevodovky o spodek tunelu. Jediná možnost která mě napadá je, že se příčka převodovky časem prověsí. Nebo její uchycení v kastli. Tak jsem ji nejdriv trosku srovnal, a protoze to moc neslo kvuli vstupu do nádrže tak jsem ji v těch obloucích fiknul a převaril o cca 1 cm vejš. Výsledek: táhlo nedrnčí, řazení je ok. A ještě jsem měnil ty gumový silentbloky v táhle řazení, ty bejvaj dost vyžvejkaný.


RE: RE: RE: RE: RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 18.12.2003, 14:18
Od: Radek

Problém je v tom, že tam zařadíš 4.kvalt a proto auto má snahu jet dopředu a když rychle pustíš spojku, motor chcípne. Mě občas nejde zařadit zpátečka ani u Fáva, pomůže pustit spojku a znouvu ji sešlápnoz. Zkotroluj si islnetbloky pod převodovkou, mě kdysi pomohlo podložit ty silnetbloky 3mm podložkami.


RE: RE: RE: RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 18.12.2003, 13:42
Od: Petr Janík

Děkuji pane Čech za odpověď na můj včerejší dotaz ohledně špatné funkce zpátečky u mé 5.rychlostní převodovky.Výměna převodového oleje PP 90 za SAE 80 nepomohla.Špatná funkce viz včerejší dotaz setrvává.Po zařazení zpátečky a pomalém pouštění spojky u studené převodovky má auto snahu jet dopředu.Co jste myslel výrokem "naděje už umřela,převodovku musíš rozebrat. Prosím stručně nastínit v čem je problém a možnost opravy S pozdravem Petr


RE: RE: RE: RE: RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 13:36
Od: DEA

takže abych to shrnul - když člověk píchne, tak to stejně musí vyměnit a normálně kola včetně rezervy stejně dofukuje na pumpě. Jinými slovy na nic. Hm, takže asi koupím nějakou jetou pumpičku kvůli policajtům a bude klid. Kolo se fakt asi může jen vyfouknout (tak aby ho mělo cenu nafukovat), když mi ho někdo vypustí. Každopádně díky za odpovědi. Jinak já jsem to viděl za 250,- v nějakým bazaru.


RE: RE: RE: RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 12:52
Od: Luki

Ja teda nevim, ale za svych 12 let, co mam auto, jsem ani jednou nemel uplne prazdny kolo. Asi jsem jeste nikoho natolik nenas..l, aby mi ho vypustil. Kdyz pichnes, tak musis mit dobrou rezervu, to je snad jasne. Proste je to jen na dofouknuti, abys nemusel kvuli tomu shanet pumpu, a to jeste takovou, kde vzduch funguje, posledni dobou je to katastrofa.


RE: RE: RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 10:13
Od: emc

No, tak to je prave nesmysl, protoze dofouknout kolo si muzu u pumpy, ale kdyz mam kolo prazdny (nebo 2) tak jsem v riti.


RE: RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 8:41
Od: Luki

Ten kompresor rozhodne neni na nahusteni, ale dohusteni. Od toho, aby sis nahustil prazdne kolo, je snad kompresor u pumpy, ne? :-) Ja ten kompresor mam a nemuzu si ho vynachvalit, kdyz zjistim, ze nejake kolo potrebuje prifouknout, tak neni problem. I pokud jsou vsechny ctyri kola 0,2-0,3 MPa pod spravnou hodnotou, tak za 10min se to bez problemu vsechno dofoukne. A pokud vozite s sebou jizdni kola, tak na tech se kompresor taky uzivi.


RE: RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 7:44
Od: emc

No, chválit ho vehemantně nebudu, ale už ho mám cca 5 let a funguje pořád. žhavej teda je vždycky, ale už mi nafouk i úplně prázdný kolo od přívěsu na kterým byla tak cca 1t. Ten přívěs stál jedním kolem na chodníku a prázdný bylo to spodní, takže na něm muselo být tak 600-700 kg.


RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 7:39
Od: Petr Pivoňka

Kompresor z OBI? Nikdy více. Jeden jsem už zničil. Řve to, poskakuje, rychle se povolí cosi uvnitř, potká se pístek, už ani nepamatuji s čím, silonové převody jdou do kytek a utíkáš koupit normální pumpičku, to je moje zkušenost. Jako poměrně vhodný, tichý, ne moc rychlý kompresor používám kompresor ze staré ledničky, stačí vypreparovat ven, ekologicky se zbavit freonu, nasadit hadičku na výstup a filtřík na vstup a pumpuješ. Životnost mnoho let, náklady 0Kč, hlučnost takřka žádná, max. tlak odhadem až 20bar, každopádně nafoukne i náklaďák, ale pomalu.


RE: RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 18.12.2003, 6:13
Od: Zbyněk Hadač

Já používám z úspěchem obyčejnou pumpu hustilku, kterou jsem sebral tátovi, když odtahoval na vrakáč starou Oktávku. Není to s ní asi tolik IN jako s kompresorem, ale funguje spolehlivě, má ekologický provoz a když náhodou selže tak stačí namazat píst.


RE: RE: RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 17.12.2003, 20:35
Od: Jiří Čech

Naděje už umřela, převodovku musíš rozmontovat. --- Olej do pětikvaltů i čtyřkvaltů od roku 1984 je předepsán SAE 80, tak tam nelej devadesátku, Bishop to nezachrání. Vyměň olej za SAE 80, případně SAE 80W/90 a potom dej vědět.


RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 17.12.2003, 20:32
Od: Jiří Čech

Za ty miniaturní kompresory jsou i ty dvě stovky moc peněz, po 10 minutách se musí vypnout, kompresorek je rozžhavený až to hezké není a za tu dobu prázdné kolo nenahustí. Svého času se dodával jako nějaká speciální výbava do Octavií nebo dokonce Felícií kompresorek, který byl ale daleko robustnější a více důvěryhodnější. Zkusil jsem ten šmejd z OBI jenom jednou a více už nikdy. Když vezmu do ruky pořádnou hustilku, tak vím co dělám a do minuty mám dohuštěno.


RE: RE: off topic - pumpička
Datum: 17.12.2003, 18:38
Od: PPP

To v tom OBI je nejaky vypredaj? U nas v TESCU aj baumaxe ho maju asi za 700, vynimocne v nejakom inom superhypermarkete bola za 550. V polsku ju dostat za 500, po zjednani bez problemov za 450. Radsej som si vsak kupil "ruskuju masinu" za 700 s manometrom do 600kPa, ktory rachoti ako 10 zbijaciek, ale koleso na skodovke ma za chvilocku :) a ani sa nezahreje. V niektorych veciach sa neoplati setrit, ale zase na druhej strane tento zabera viac miesta v kufri a tak ho vlastne ani nevozim (neviem naco som si ho vobec kupil :) ).


RE: off topic - pumpička
Datum: 17.12.2003, 14:18
Od: Rs

Nafoukne i 3 metrovy bazen pro deti, jenom se musi za chodu primazavat a nesahat na kovove casti :-) princip jednoduchy: motor, prevod do pomala, klikovka pist, kulickovy ventil. Problem byva s tim ventilem, jeho odsazeni je nalisovany plech, takze pri extremnim prehrati vypadne a je po kompresoru. Lec zbyte dobry a vykony motorek na 12V :-) Jinak pocitat s objemem na jednu otacku cca 15 ccm, takze uplne prazdne kolo to pumpuje v tahu dost dlouho (10-15 min). Dobrou nabitou baterku 44 to nevycacha.


RE: off topic - pumpička
Datum: 17.12.2003, 14:16
Od: emc

Jo, funguje to. Ale trvá to, dělá to rámus a poskakuje to po zemi. Ale v OBI za 200,- asi neni co řešit.


off topic - pumpička
Datum: 17.12.2003, 13:22
Od: DEA

Trochu mimo téma - má někdo zkušenosti s elektrickými minikompresory na 12V na huštění pneu? V cené není skoro rozdíl (oprtoti pumpičkám) a stejně nějakou musím koupit, nemám žádnou. Utáhne to baterka aniž by se nějak vymlátila při nouzovém nafouknutí jednoho kola? Má to sílu to kolo vůbec nafouknout?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 17.12.2003, 12:35
Od: EMC

Scanner mám. Zkusím si na to vzpomenout a zejtra to zdigitaluzuju.


RE: RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 17.12.2003, 12:19
Od: Petr Janík

Vidím,že se zde rozeběhla diskuse k opravám převodovky i když původní téma je jiné.Přidám svou trošku do mlýna. Ve své ŠKODA 130 GL jsem měnil v převodovce olej.Jako novou náplň jsem použil na doporučení převodový olej PP 90,jelikož údajně při použití oleje PP 80 jsou v létě problémy s těsností.Nyní již vím,že lepší by bylo použit zde zmiňovaný olej SAE 80W/90.Současně s novým olejem jsem použil i přípravek Bischops- originál receptura 451 pro mechanické převodovky.Po aplikaci nového přev.oleje a přípravku nastaly určité problémy s řazením zpátečky.Ne, že by nešla zařadit,jen po prvním zařazení po odstavení vozidla a pozvolném pouštění spojky má vozidlo snahu jet dopředu,při prudším uvolnění spojky pak motor zdechne. Evidentně je zařazen některý ( 4 ? ) dopředný přev.stupeň Po několikerém opakovaném zařazení je již funkce zpátečky v pořádku.Toto dělá jen při studeném motoru a prvním zařazení.Za provozu a po zahřátí se tato závada neprojevuje.Poraďte včem je problém.Nevhodný převod. olej PP 90, vadná synchronizace,kulisa a táhlo řazení , nebo snad opotřebovanými silentbloky svěšený poháněcí agregát ??? S pozdravem Petr.


RE: RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 17.12.2003, 9:36
Od: Zbyněk Hadač

Pane Čechu, je možné nějakým způsobem znovu nastavit posunuté řadící vidlice bez kompletní demontáže a půlení převodovky například nějakým montážním otvorem a nebo nějakou fintou? Já si myslím, že asi ne, ale naděje umírá naposled.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 17.12.2003, 8:11
Od: Rs

No, vim sice, ze to tak prilis neodpovida Autorskemu zakonu, ale nemas scanner a nejake "anonymni" stranky? viz. http://www.unicos.cz/skoda/


RE: RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 17.12.2003, 7:58
Od: Rs

Dekuji za rady, myslim, ze nektere pripravky lze uspesne obejit (napr plastikove merky ap.), clovek by rad splasil co a kde ma vlastne namerit od nekoho, kdo to uspesne delal ...


RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 16.12.2003, 19:02
Od: Jiří Čech

Uvedený postup je přinejmenším velmi správný postup při opravách převodovek, ovšem je zapotřebí si vzít Andrta nebo dílenskou příručku (kterou Andrt zcela jistě napsal také), kde jsou obrázky a některé důlžité detaily. Co se dá vyměnit bez bolení hlavy: synchronizační kroužky a synchronizační spojky, vložené kolo zpátečky, nějaké šrouby, řadící vidlice, ložiska. Problém ozubení Gleason je v tom, že se musí nastavit správná vzdálenost pastorku od osy kola stálého převodu, protože na tuto hodnotu je soukolí zaběháno a má optimální vůle. Bez přípravku to není možné, ale pokud se soukolí nemění, stačí tam vrátit původní vymezovací podložky a je to. Při demontáži je důležité nepřeházet podložky (zámky) jednotlivých kol hnaného hřídele, protože jsou vybírány podle tloušťky pro jednotlivé zářezy. Všechny díly, které se nemění, by se měly vrátit na původní místo, protože jsou na něm zaběhnuté. Každopádně je nutné počítat s tím, že nových náhr. dílů je totální nedostatek a tak se toho moc nedá vymyslet. Výměna synchronu na stará kola sice cosi zlepší, ale kolikrát je nutné použít větší sílu při řazení. Jestli hlučí některý převod, je to těžko řešitelný problém. Převodovky to nejsou špatné, pokud jsou v pořádku a včas se mění olej. Jediný problém je v nastavování vůle stálého převodu. Přední náhony mají konstrukci převodovek prakticky shodnou, pouze je tam stálý převod tvořen čelními koly, kde se vůle nevymezuje, je daná uložením ve skříni.


RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 16.12.2003, 16:57
Od: Ondřej Skácel

Válí se mi doma dvě polomrtvé 4q převodovky. (u jedné nejde zpátečka a u druhé 2 st.) Jak bude čas a chuť zkusím postup aplikovat. Když tak i vyfotím.


RE: Sprav si prevodovku sam:
Datum: 16.12.2003, 14:40
Od: EMC

... a vem si na to aspoň tejden dovolený, protože napoprvý se to nepovede :-)


Sprav si prevodovku sam:
Datum: 16.12.2003, 13:57
Od: Viky

1) rozmontuj prevodovku; 2) vymen co se da; 3) nasyp soucastky zpatky, tak, jak tam patrej; 4) Pokud jsi nemenil nic v diferencialu, vrat vsechny distancni podlozky, kde byly puvodne; 5) smontuj a utesni celou prevodovku, neutahuj vika hlavnich lozisek diferencialu, budes vymezovat vuli; 6) vika lozisek vyndej a loziska doklepni tak, aby se vsechno tocilo pokud mozno s malymi vulemi; 7) pokus se vika namontovat se spravym poctem distancnich podlozek; 8) jestli dela prevodovka v aute velkej kraval, opakuj kroky 6 az 8..... Mimochodem, zli jazykove tvrdi, ze pokud se prevodovka nezadre, casem se hluk dostane do rozumnych mezi, i kdyz se to smontuje trochu spatne. :-)) POZNAMKA C.1.: Tento postup provadejte pouze na vlastni prevodovce, jinak vam hrozi napadeni jejim majitelem, POZNAMKA C.2.: Prestoze tento postup vypada zbesile, podava uspokojive vysledky a pri dostatecne peclivosti nemusi nutne dojit k destrukci prevodovky. POZNAMKA C.3.: Prosim ostatni, aby mne nekamenovali, tento postup jsem jednou praktikoval, kdyz jsem potreboval nutne funkcni prevodovku, nebot te stare se nejak neudelalo dobre, bylo to v nouzi, ale s takto smontovanou prevodovkou jezdim uz pul roku bez jejiho zniceni, coz je snad dobra zprava pro zoufalce, kteri by to chteli zkusit.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 16.12.2003, 13:49
Od: EMC

To RS: Mam dílenskou příručku pro servisy z roku 1985. Je tam kpl. popsaná demontáž i montáž převodovky, nastavení vůlí a tak. Z týhle knížky určitě vycházel Andrt, protože obrázky se dost shodujou. Měl jsem taky nutkání roloupnout převodovku, když mi vypadávala zpátečka. Ale po přečtení kapitoly "převodovka" z týhle knížky jsem od toho upustil, protože když to chceš udělat pořádně, potřebuješ spoustu vopiček který normálně v garáži nenajdeš, a nebo ten nedostatek přípravků a měřidel musíš vyvážit zkušeností, kterou ale z knížek nevyčteš. A všude ti řeknou že to už nedělaj a ti blbší ti dokonce doporučej nákup novýho auta. (Stalo se mi nejednou, teď už si dělám skoro všechno sám, problém je v tom, že se většínou něco posere když je venku -5. - Dneska mě čeká např. výměna těch plastovejch čamprdlíků ve dveřích, včera mi v jedněch prask když jsem se snažil dostat do auta skrz kouli ledu!)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 16.12.2003, 12:44
Od: Juro

povedal by som, ze po zahriati sa to vyrazne obmedzi, predpokladam, ze nezmizne to uplne kvoli veku prevodovky a polohe, ale zaklad je podla mna v oleji a tiahle, a to by som chcel cez vikend dat do poriadku.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 16.12.2003, 12:35
Od: EMC

Základní otázka je, jestli Ti to dělá pořád, nebo jestli to po zahřátí zmizí. Jestli to zmizí, problém není v poloze ale v synchronu.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 16.12.2003, 11:56
Od: Pavel K.

Mozna blba otazka pro majitele prevodovek s problemovou dvojkou: Co posun konzoly razeni trosinku dopredu?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 16.12.2003, 8:53
Od: Juro

Zdravim Vas, pan Cech, prave kvoli vyoseniu som menil silentbloky, ale stale sa mi zdaju, ze su dole. Cez vikend urcite vymenim olej v prevodovke, dlhsie sa na to chystam, ale som si isty, ze viac ako 40 000km tam este nie je. Taktiez chcem vymenit gumove segmenty na tiahle radenia, uvidim, ci sa to zlepsi. Prajem pekne prezitie Vianoc. :-) Juro


RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 16.12.2003, 8:33
Od: Rs

Pro p. Čecha (případně další): Nechtelo by se vám napsat článek na téma sprav si převodovku sám? Nemůžu k tomu sehnat žádnou slušnou dokumentaci ... Vyžvejkané synchrony a vyloupané zuby se poznají, ale asi by to chtělo změřit/nastavit provozní vůle ...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 16.12.2003, 8:04
Od: Zbyněk Hadač

Mě dvojka za studena řadit jde, ale synchronizace má už svá nejlepší léta dávno za sebou. Ještě jaksi funguje, ale už to není ono. Zatím to řeším lehkým meziplynem a moje žena bez problémů taky. Tady vidíte, že ani pro ženskou není na škodu, když ji v autoškole naučí jezdit s Praga V3S. Bohužel si z té "vétřiesky" odnesla i horší návyky, čímž mě na škodulce posunula v převodovce ty řadící vidlice a to myslím bez rozpůlení nejde nijak opravit. Kam čert nemůže, tam strčí ženskou.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 16.12.2003, 6:54
Od: Jiří Čech

Dvojka je nejvíce zatížená rychlost co se týká synchronizace, na dvojce odchází jako první. Proto jde řadit špatně. Často se také stává, že je poháněcí soustava mimo osu řadícího táhla a potom tam jdou špatně kvalty, někdy dokonce na nerovnostech vyskakují (hlavně čtyřka). Já používám také SAE 80W/90 a problémy nemám.


RE: RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 15.12.2003, 20:32
Od: barman

Trápí mě stejný problém, a to jsem tam dal olej Gyrol 80w90. Dvojka za studena velmi těžko.


RE: RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 15.12.2003, 18:16
Od: Jiří Čech

Olej je předepsaný SAE 80, SAE 75 je už dost řídký. Ono to také chce včas olej v převodovce měnit (40 000 km).


RE: RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 15.12.2003, 16:10
Od: Juro

takze hovoris, ze v prvom rade vymenit olej? OK, skusim, lebo mam pred sebou dlhu cestu, tak nech to je v poriadku. Dakujem za radu.


RE: RE: Silentbloky z facka
Datum: 15.12.2003, 13:05
Od: EMC

Jestli Ti nejde rano zaradit 2, a po zahřátí už jde, tak máš zatuhlý synchrony. Kdysi mi pomoh olej PP75. A ani to o moc víc neukapávalo :-). Fotky pošlu.


RE: Silentbloky z facka
Datum: 15.12.2003, 11:13
Od: Juro

Zdravim Ta, mohol by si to prosim vyfotit? Teraz som totiz menil silentbloky na mojej 105 a stale tam mam prevys. Ak je rano zima, nemozem zaradit dvojku ani ked sa po.... Ostatne mi tam idu a ked som mal motor pridvyhnuty, isla tam aj dvojka,ale ked som odsunul hever, tak to bolo este horsie, ako so starymi. Dakujem


Silentbloky z facka
Datum: 15.12.2003, 10:26
Od: Emc

Už cca 50 000 km mam na motoru silentbloky z tuším vodní pumpy z fava. Je tam úprava držáku s vytvořením objímky a silentbloky sedí každej na jednom dlouhým šroubu ve stejných dírách jako ty původní. Problémy to nedělá, nesvjáší se to, technickou jsem taky už párkrát prošel a navíc se hluk a rezonance posunuly jinam, kde tak nevadí. Pokud by někdo chtěl, můžu vyfotit.


RE: RE: RE: origo tvrde
Datum: 15.12.2003, 0:08
Od: Saky

na prevodovku pasuje je to porad ten samej blok, mluvime li teda o ceske 8mi ventilove fabii, jinej motor jde pouzit taky ale uz ne tak snadno, samozrejme je jeste potreba udelat par dalsich uprav atd, ale to je na dlouhy popisovani, jestli mas zajem ozvi se na mejl par veci ti poradim, uz sem tech motoru do skodovek par zadelal-)


RE: RE: origo tvrde
Datum: 14.12.2003, 21:23
Od: cghjghj
WWW: http://cvm

Ahoj všichni chtěl bych se vás zeptat na něco moc důležitého!!Pasuje motor z Fabie do 130??Je to moc úprav??Když si čtu totiž inzeráty tak stojí skoro stejně jako motor z Felicie.Pasuje na převodovku?Jakej je váš názor?


RE: origo tvrde
Datum: 14.12.2003, 21:15
Od: SiMi

Ale kde je maji? .......


RE: origo tvrde
Datum: 12.12.2003, 14:57
Od: viky

Popsany reseni pocita s tim, ze potrebne soucastky jsou k dostani temer v kazde normalni prodejne s autodily, bez objednavek, cekani a takovych tech neprijemnych veci. Samozrejme neni nad original - pokud ho mame. :-)


origo tvrde
Datum: 12.12.2003, 14:00
Od: Vici

ale na skodovku se daji koupit origo tvrde - dela je tusim Rubena HK a cena je smesna


RE: Previs silentblokov
Datum: 12.12.2003, 13:58
Od: Viky

Neda se rict, jestli se hlucnost zvysila, nebo snizila. Jednak jsem mel ty puvodni silentbloky taky dost zdemolovany a za druhy jsem to delal dohromady s vyztuhou zadni napravy, takze se hlucnost neda posoudit oddelene.


Previs silentblokov
Datum: 12.12.2003, 12:16
Od: PPP

Aky previs maju tieto silentbloky po vymene? Mne na "STK" povedal technik, ze mam silentloky na jednej strane utrhnute a na druhej takmer. Tak som ich vymenil za nove ale obycajne 120ckove a previs je tam furt rovnaky. Je to asi 1 az 2cm. Robim niekde chybu, alebo je to normalne? Nezvysila sa hlucnost motoru v kabine po takejto uprave?



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů