Komentáře k článku: Octavia 2 combi RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje Datum: 13.10.2004, 15:47 Od: Jiří Čech Na otázku u tribotechniků mi řekli KAPKA JE MOC, takže si to přeber. Nejde o změnu barvy jako u klasického smíchání oleje s vodou, ale o působení toho glykolového svinstva na olej. Rs má pravdu, je dobré olej nechat nějaký kilometr ujet a potom ale okamžitě ještě horký vypustit. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje Olej se meni po zhruba 50-100km/aspon jedno prohrati motoru od vymeny tesneni hlavy, aby stih pozbirat bordel, co tam napadal. Fridexu staci 20 ml a muzes supat pro novy olej (vcera se mi postestilo behem pretesnovani). RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje To JC: Vážně se ten olej zničí? Jak moc a kolik se tam toho fridexu musí dostat, aby pak byla nutná výměna? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje Jenže když mám hlavu dole, mohu vyčistit spalovací prostory od úsad, totéž platí pro písty. Šavlováním nějakou podpěrnou pákou uprostřed spalovacího prostoru mohu akorát tak tyto úsady uvolnit, co se potom stane jsem už kdysi popsal v článku Oleje. Jasně že nikdo nedává nový olej při výměně těsnění, protože každý šetří haléře tam, kde se jedná o tisícové hodnoty. Kdysi měly škodule spodní výpustný otvor v bloku průchozí a kapalina se dala vypustit kompletně z celého motoru, dnes je tam sice zátka, ale za ní není otvor. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje 2 JC: Souhlasim s tim, ze je lepsi hlavu pri vymene gufer sundat a souhlasim s tim, ze fridex, kterej se pri tom dostane do oleje jeho kvalitam moc neprida. Ale....jeste jsem se v realnem svete nesetkal s nikym, kdo by pri vymene tesneni pod hlavou menil zaroven i olej a nebo se o tom jenom zminil :) RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje Vymena guferiek postupom, ktory som popisal netrva o nic dlhsie ako pri demontovanej hlave, potrebujes tie iste nastroje a usetris kopu prace aj tesnenie. Ak nemas aj iny dovod demontovat hlavu, je to vyhodnejsie. Pri demontazi hlavy by sa hodilo ju dat aj zarovnat, kontrola presahov vloziek, je tam riziko pohnutia vlozky, potrebujes dalsie naradie. RE: RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje Lenost se nevyplácí. Skuečně je lepší sundat hlavu, ale potom musíš dát nové těsnění pod hlavu a hlavně předpokládej, že se dostane nějaká chladící kapalina do oleje, fridex olej zničí, je tedy dobré vyměnit i olej. RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje Já vim že to se ti asi chtít nebude, ale sundej hlavu a máš to bez starostí-dělat to přímo na autě je blbost. A co se týče těch pružin tak předchozí komentář má pravdu-rukama to nezvládne nikdo-možná tak superman. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Jawa 350 Style, v seriove verzi 0-100km/h necelych 9s. A to se razenim az na trojku... RE: RE: RE: RE: Spotřeba oleje Na prsty zabudni. Potrebujes paku na stlacanie pruzin alebo ekvivalentny doma zhotoveny pripravok. Ak nemas knizku od Andrta, pozri si ako to vyzera v nejakom knihkupectve. Demontujes kozliky ventilov a sviecky. Vsetky otvory v hlave zapchas vhodnou handrou (aby nic nemohlo spadnut dovnutra). Valec v hornej uvrati zabrani prepadnutiu ventilu do nenavratna, ale pri praci montazi a demontazi pruzinu ho musis pridrziavat vhodnou tyckou prestrcenou cez svieckovy otvor (Pozor na zavit!). Ak si nikdy nevidel ako sa to robi, spoj sa s niekym, kto to uz aspon videl a ma urcitu uroven mechanickej zrucnosti. Este je problem uvolnit zarvane poistky na vrchu ventilu, co sa robi ranou 300 gr kladivom cez gola nastavec alebo vhodnu trubku na tanier pruziny (ventil je volny, rana ma sposobit zasunutie ventilu asi o 2 - 5 mm). Pri nevhodnom usporiadani hrozi ohnutie ventiloveho drieku. Dalsie riziko je, ze poistky uvolnene ranou kladivom mozu spadnut do motora. Na to je tam vyssie uvedena handra. Kedze sa pracuje s pruzinami, je dobre mat poruke pomocnika. RE: RE: RE: Spotřeba oleje Rad by som si vymenil spominane gufierka na ventiloch, len by ma zaujimalo ako sa to robi. Staci mat valec v hornej uvrati, aby ventily nevypadli z hlavy? J eproblem s vyberani, nasadzovanim gufierok? Pretlacim prstami ventilove pruziny? A pretlacim potom klaviaturou pocas nasadzovania ventilove pruziny? Pripadne su tam nejake ine podstatne horsie uskalia, ktore som si nevsimol? Nebite ma ze sa tak hlupo pytam, hlavu som este nerozoberal, ale chystam sa :). Teda bez toho aby som ju daval dole z motoru. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim 2 JC: Hmm, jenze proud tou pridrzovaci civkou neprestane tect po tom, co se rozpoji klicek, ale az po te,co se v dusledku tohoto magneticka pole obou civek odectou a nasledne odpadne silovy kontakt. Coz je neco jineho - ikdyz ve vysledku je to na prvni pohled to same. (Teoreticky, pokud by ta preklenovana civka mela vyznamne mezizavitove zkraty, nemusel by - zcela paradoxne - spinac vubec rozepnout). No vidim, ze ta moje poznamka na okraj nebyla vubec zbytecna.... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim 2 JC: Takze abychom predesli do budoucna nedorozumnenim, tak si tu vsichni svatosvate slibime, ze od priste budeme svoje prispevky uvozovat zhruba necim podobnym jako tento muj :) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim Poznámka měla být na příspěvšek simiho, protože skutečně jsem nepředpokládal, že někdo z přítomných nepochopí, že když se uvolní klíček, vypne se proud do spínače a tento odpadne. --- S vomlnoběžkou můžeš udělat jen jedno - vyměnit prasklé pružiny a namazat vnitřní drážkování tukem. Jinak je cokoliv jiného zbytečné, rozpertlování jen ukáže jak na tom volnoběžka je a protože nemáš ND tak stejně nic neopravíš. Volnoběžka musí jít otáčet rukou (s mírným odporem) ve směru protáčení, v opačném směru musí okamžitě "zaseknout" bez sebemenší vůle. Pokud tomu tak není, je zralá na výměnu. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim Ono obecne je vynaseni rychlych soudu nad nekym (nebo necim) klasikou na tomto i jinych webech :) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim Jedine ospravedlnenie pre posledny JC prispevok je to, ze obcas ludia, vratane mna, pisu rychlejsie nez myslia. :)Vediet ako vyzera a z toho vyplynie aj ako funguje volnobezka ma zmysel v tom, ze budem vediet co s nou mam robit. Ci ju mozem vyplachat v benzine, ci do nej mozem natlacit vazeliny atd. Bez tychto vedomosti mozem urobit viac skody nez uzitku podobne ako to cinia niektori tuzeri a servisaci. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim Já myslel že jsou zde všichni natolik inteligentní, že jim dojde jak se startér "vypíná". --- Volnoběžka je nerozebíratelná a i kdyby jsi ji rozpertloval nic Ti to nebude platné, protože poškozený vnitřek nelze opravit. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim Mozno by to bolo dobre. Ked tu uzdlhsie "rec stala" a ked neviem ako funguje volnobezka :). Je mozen ze ten starter postupne odchadza len by ma zaujimala preco a co v nom odchadza. Ked som ho cistil jedine co sa mi nepodarilo rozobrat je volnobezka, lebo som nemal ani sajnu ako na nu. Podla toho co som videl je asi nerozoberatelna. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim jeste by to chtelo podotknout, ze po uvolneni klicku, zacne prochazet proud opet obemi vinutimi, ale tim, co je preklenovano, prochazi v opacnem smeru nez pri zacatku startovani a v dusledku toho se mag. pole alespon castecne odectou kotva odpadne, kontakt se rozepne a proudy ustanou... RE: RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim Je to velice jednoduché - vinutí statoru a rotoru má jen velmi malý odpor a chová se pro malé proudy jako zkrat, tedy se dá považovat za vodič. První vinutí elmagnetu je zapojeno od svorky 50 (faston od klíčku) na spodní silový kontakt elmagnetu (ten co už vede dovnitř spouštěče), při startování prochází nejdříve proud od fastonu přes vinutí na druhý kontakt a přes vinutí spouštěče na kostru, jakmile se kontakty sepnou, toto vinutí je zkratováno (svorky 30 a 50 se dostanou na stejný potenciál) a tudíž bez funkce. Druhé přídržné vinutí je zapojeno normálně od svorky 50 na kostru a proud přes něj prochází tak dlouho, dokud držíme klíček v poloze Spouštění, v prvním momentě fungují obě vinutí společně. Proud okolo 40 A působí jen zlomek sekundy do momentu, než se sepnou silové kontakty, potom klesá na cca 7 A. Celá tato sranda byla zavedena do výroby od modelu 1980 a měla za úkol snížit zatížení akumulátoru o nějakou tu ampéru, původní elmagnety měly trvalý proud cca 15A; zároveň se přešlo na měděné vinutí statoru, startér měl větší výkon. K tomu přibyl ještě pomocný kontakt 50a, kterým se přivádělo napětí na svorku 15a zapalovací cívky s předřadným odporem (zavedeno ve stejnou dobu). Jádro elmagnetu je od té doby volně výsuvné, první typy s jedním vinutím měly na druhém konci jádra čep pro připevnění můstku silových kontaktů, který bránil vypadnutí jádra z vodícího pouzdra, víčko bylo zapertlováno a nešlo demontovat. Oprava se prováděla výměnou celého spínače. Změna konstrukce ohledně možnosti opravy kontaktů si vyžádala změnu provedení jádra, které tlačilo přes pomocný čep (mající vlastní pružinu) na můstek kontaktů. Toto provedení se prakticky používá dodnes, odšroubování dvou šroubů a odpájením vinutí elmagnetu se víčko sejme a dá se opravit (což se dnes už dělá málo, hlavně autorizovaný servis nic neopravuje). Ohledně vysouvací páky - pokud je obroušená, je nutná její výměna, nebo vysouvání zlobí. Páka se musela kontrolovat na prohnutí, volnoběžka se musela vysunout naprázdno do předepsané polohy, pokud ne, kontrolovalo se přihnutí. Také zářez, do kterého zapadá čep nesmí být vyčochtaný a páka se nesmí v ruce rozpadnout na dva kusy. Na volnoběžce jsou dvě pružiny, které mají jistý úkol a nesmí být prasklé nebo nějak jinak poškozené, potom vysouvání a zasouvání nefunguje optimálně. Jinak je také možné, že ve vysouvá a zasouvá správně, ale volnoběžka je vadná a prokluzuje, což vypadá jako že se nezasune do záběru. Asi budu muset napsat o spouštěčích nějaký článek. RE: RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim Aha. A mne sa hned zdalo divne to male jadierko :). Vdaka za usmernenie. Starter som rozoberal, lebo predtym nechcel vypinat a tocil bud furt motorom alebo bezal len tak naprazdno. Rozobral som ho takmer uplne (len loziska som nemenil, lebo vole som nezbadal), vycistil az sa leskol, namazal MoS vazelinou vsade kde sa dalo. Paka bola nasadena dobre aj som ju dobre nasadil (inac sa nastastie nedalo :) ), akurat sa mi nezdala zostava pruzin, ktoru som si nezapamatal, ale po znovu rozobrati som zistil, ze sa ani inac dat nazad nedaju a takisto som nedal do veka s uhlikmi tu umelu podlozku, pretoze som o nej nevedel (stara bol davno dezintegrovana). Na pake bolo zaujimave len to, ze vidlicka, ktora posuva volnobezku bola silne opotrebovana, ale nevyzeralo to, ze by opotrebenie malo vplyv na funkciu. Menil som kurat veko elektromagnetu, lebo stare som rozstiepal pri povolovani matic. Ked tak nad tym rozmyslam, tak teoreticky by sa starter nemal roztocit bez vysunita pastorku. Lenze zase som vnutro elektromagnetu namazal vazelinou, takze pri vtiahnuti jadra vnutri asi vznikne pretlak, ktory nema kam ujst a ten zatlaci tlacidlo na kontakty. Uz potrebujem objasnit len to ako sa to prepina medzi tymito vinutiami a ktore je napajane priamo zo spinacky? Ak by to bolo to 40A tak by spinacka asi dlhu zivotnost nemala, alebo je to cele inak? RE: RE: RE: Problem s vleckou To presne chci rict, uz jsem to od te doby nikdy nevytrhnul, a to jsem s tim zacal jezdit do zatacek o dost rychlejc. Dlouho jsem to vsechno meril, nez jsem na to prisel, ze to je tim, protoze cim je vetsi negativni odklon, tim dal do sebe musi kola byt, aby to melo spravnou sbihavost a navic se tim zkrutem zvetsuje Pavlem zmineny mereny rozmer, dalsi, co by mozna pomohlo, je montaz kratsich a tvrdsich pruzin, ale to zase bez toho vyztuzeni nema vyznam. RE: RE: RE: RE: Problem so startovanim Jádro je v elmagnetu jen jedno, to druhé je pouze tlačítko spínající kontakty, které je tímto jádrem ovládáno. Dvě vinutí jsou tam pro vylepšení funkce, první je na proud 40 A a má za úkol rychle vysunout pastorek (po vysunutí se vyřadí z činnosti), druhé (7 A) je ve funkci po vysunutí pastorku a pouze přidržuje jádro v zasunutém stavu. Pokud se startér roztočí a nevysune, je nějak vadná vysouvací páka (nebo špatně nasunutá na čep jádra), nebo prasklá pružina na volnoběžce. Chce to rozebrat a prohlédnout. RE: RE: RE: Problem so startovanim dve jaderka?? Mam za to, ze je tam jedno - velke, ktere zaroven macka na "tlacitko", ktere dale macka na plech kontakru. A ta dve vinuti jsou tam kvuli necemu jinemu. RE: RE: RE: Problem s vleckou 2 Viky: Tvuj clanek jsem cet fcetne kunimentaru, ale nemyslim, ze vystuzeni to vyresi. O vikendu zalehnu pod auto a budu merit a merit a porovnavat a porovnavat az mi z toho hrabne, pak treba zajedu k tobe, jakozto expetovi na vlecku :) RE: RE: Problem s vleckou Viky: Chces rict, ze se ti to spravilo vyztuzenim ramen? cili ze od te doby uz jsi kloub nevytrhnul? V tvem clanku jsi nic takoveho nezminoval. OT: Bocni ochranne listy Felicia Potrebuji sehnat gumove bocni ochranne listy na Felici - stary xicht. Nejlepe po jednotlivych kusech, 12 stovaku za origo sadu fakt tedy nedam ::-(((. Nejlepe Praha. Nevi nekdo? Felicia - geometria Po kolizii s obrubnikom (zniceny pp disk aj pneu) felicia (1999) zatahovala vyrazne dolava. V skoda servise nastavili geometriu (620 SKK) a tvrdili, ze ziadne deformacie ramien a napravnice nenastali. Po oprave ostalo nepatrne zatahovanie dolava. Po reklamacii prehodili pp a lp kolesa a mozno este urobili aj nieco ine, a auto teraz zatahuje nepatrne doprava. Kolesa, ktore mam teraz vpredu boli vpredu aj sezonu predtym, tesne pred nehodou som ich prehodil dozadu a na zadnej naprave spravili 800 km a tendenciu k tahaniu do strany som nepozoroval. V servise ale tvrdia, ze uplne je mozne eliminovat tahanie len ked kupim par novych gum. Tiez mam pocit, ze je auto vyrazne citlivejsie na sklon cesty. Kde je problem? Aka je optimalna zbiehavost pre tieto auta. Tahanie do strany je tak nevyrazne, ze pri jazde po meste je prakticky nezistitelne, pri dlhsich cestach mi ale vadi. RE: Problem s vleckou 2 Pavel K.: Hmm.. skoda, ze jsem 130ku uz prodal, me se povedlo kloub vytrhnout dokonce 3x, jestli jsi necetl clanek tady, ktery popisuje, jak jsem to opravil, tak si ho precti, oprava/uprava pomohla a do "specialu" se to hodi. Ale jinak se muzeme treba i dohodnout, ze bych si ti taky lehnul pod auto. :-) Mimochodem.... jeste jsem si vpomnel na "rovinkare" -> jednoho jsem nedavno potkal a strasne se nastval, kdyz jsem ho predjel, jak jen to slo (jelikoz jsem se ja pitomec za nim placal 5km, v nadeji, ze pojede nekam do jinam, ale von zrovna chtel jet tam co ja, a pak to malem serval, jenom aby mne na rovinkach dohonil, no desnej exot. Jinak jeste co se tyce predjizdeni.... nedavno mne zprava trefil Mercedes 308 (velka dodavka), protoze mne mel vedle sebe a nekouk se a zrovna dneska jsem stejnym zpusobem malem naboural ja nekoho, ale nastesti jsem si ho na posledni chvili vsimnul. Proste v aute je dneska clovek porad jednou nohou v prusvihu. RE: Problem s vleckou Meral si to na oboch stranach? Co tak vymlatene uchyty sikmych ramien, silentblokov v nich alebo ohnute sikme ramena trosku inac nez je obvykle? Tymi silentblokmi v pozdlznych ramenach by to ovplyvnene byt nemalo aspon nie natolko. Uz ma napada len nejako divne urobena geometria. Mozno mas nejake odlisne domceky pozdlznych ramien. Proste ked posunies koleso dopredu, teda smerom k zbiehavosti, tak sa loziskova skrina na konci sikmeho ramena vzdaluje od prevodovky. A co Acka, ake su? Odporucam lahnut pod auto a pozerat na to tak dlho az ta volaco napadne. :) RE: RE: Problem so startovanim Lenze starter ma uz od skodoviek s motorom vzadu dve jadierka. Jedno spina kontakty a jedno vysuva pastorok. A ma aj dve cievky. Aspon pokial viem. Mne najprv starter nechcel prestat tocit (robilo to najma vo velkych mrazoch), takze zom ho rozobral, vyhladil papierom 1000 velke jadierko a namazal MoS vazelinou (spolu so vsetkym co malo vyznam mazat). Akurat som tam nedal pertinaxovu podlozku, pretoze som o nej nevedel (povodna tam uz nebola :) ). Teraz sa obcas starter rozbehne, ale pastorok sa nevysunie. Pritom jadierko je lahko posuvatelne. Tiez neviem cim to je. Zeby som to prilis premazal aj tam kde som nemal? A k tym zmluvam pri predaji auta. Nie je to na slovensku nahodou tak, ze zo zakona za auto stale predosly majitel ruci (za chyby ktore malo pocas predaja a ktore neboli odsuhlasene kupujucim) este 6 mesiacov? A to bez toho ci je nieco o tom v zmluve alebo nie? Druha vec je samozrejme sudna vymahatelnost tohoto prava. Problem s vleckou Sice OT, ale doufam, ze nekdo poradi. Jde mi o to, ze po instalaci vlecky je zadni naprava ponekud sirsi, nez je zdravo a v jedne ostre leve zatacce do kopce se mi podarilo vytahnou levy klobovy hridel z vnitrniho kloubu. Je to vlecka z S130 r.v. 84.......Ovsem horsi je zjisteni, ze moje zadni naprava je z nejakeho duvodu sirsi, nez je zdravo. Pozadal jsem Labrose o zmereni vzdalenosti mezi spojem klob. hridele a poloosy (priruba s 6ti imbusy) a delici rovinou prevodovky. Nameril 41cm, cimz mu verejne dekuju za nezistne vynalozenou namahu :) A stejny udaj jsem zjistil i na kolegove rapidu. Muj special ovsem vykazuje v klidu na rovine 43,5cm vysledkem cehoz je ponekud nasponovanejsi manzeta vnitrniho kloubu a na omak nevelka rezerva pro vytazeni trirameneho klobu pri properovani napravy. Diky vetsimu rozchodu jsou i zadni pruziny dost "zalomeny" a tlumice nakrivo. A jako na potvoru se vnejsi hrana podelnyho ramene dre o kastli pri properovani zadku. Napadla me jedina vec a tou jsou spatne namonteny silentbloky na podelnych ramenech - ted je mam namontovany podle vykresu v Andrtovi tj. opacne nez na kyvce tzn. jakoby s vetsim rozchodem ramen. U obrazku je douska, ze do 7/84 se silentbloky montovaly opacne a tak jsem doufal, ze kdyz je otocim lecos to vyresi. Jenze hlubsim studiem jsem dospel k tomu, ze takhle se silentbloky montovaly na garde a 130-136 je maji vzdycinky montovany s tim vetsim rozestupem (opacne nez kyfka). Tak se od vcerejska zmitam v pochybnostech, kde muze byt chybka. Geometrie je v pohode nastavena a ted tohle. Ma nekdo nejaky napadecek nebo alespon doplnujici otazecku? :) RE: RE: Spotřeba oleje S tymi guferkami je to tak ako som napisal. Mam kamosa, co robi v Skoda servise a bezne vymienaju guferka na favoritoch pri takych priznakoch. Guferko stvrdne a horna cast funguje ako lievik (preto tak vysoka spotreba). Nakoniec vymenit guferka je asi 1-2 hodinky prace v pohodovom tempe(hlava sa nedava dole). Oproti tomu vymena kruzkov vyzaduje ovela vacsie nasadenie. A ak motor naozaj nejavi ine znamky opotrebenia, stoji to za pokus. ------------ V pripade prichytky reflektora som nepochopil o co tam islo, ale nytovanie je mozne rozobrat a naspat spojit trhacimi nytmi. RE: RE: Problem s pojistovnou Jednou mi jeden člověk z jeho viny zbořil předek u 10 let starého fava a na pojišťovně první co bylo, že začal pojišťovák mluvit o stáří. Začal jsem se ježit a naštěstí to byl pojišťovák u kterého měla techtle mechtle naše firma s likvidací škod. Takže mi to nakonec zaplatili všechno, ale jinak nevím nevím. Problém byl v tom, že napohled to auto bylo ok, ale po ráně se ukázalo, že blatníky, lemy podběhů už byly chycené, takže se to pěkně rozvalilo. Naposled s felicií, kde mi jouda s jaguárem zbořil dveře a vymloval se na to, že mu škube automat, mi to všechno včetně pojistky vyřídil servis, byl tam zase problém že to bylo přes 20000,- a mi nevolali policajty, ale to prý padá na triko škůdce a jeho vztahu s jeho pojišťovnou. RE: Problem s pojistovnou Pokud jde o plnění z povinného ručení, měli by Ti zaplatit uvedení do předchozího stavu, tedy zaplatit opravu v takovém rozsahu, v jakém bylo auto před nehodou. O amortizaci by neměla být řeč. Když mi ženská s Mercedesem zacouvala do LP dveří, Česká pojišťovna zaplatila všechno bez řečí (cenu nových dveří a lak podle nějakého ceníku, chcechtáky na ruku), a to šlo o škoduli deset let starou. Nevím o kterou pojišťovnu jde, ale důkladně a pomalu si přečti celou pojistnou smlouvu a začni na ně řvát (to často účinně funguje). Pohroz jim soudním znalcem a uvidíš co se bude dít. Když jsem kdysi (1998) ťuknul zezadu na mokru do Alfy, šel jsem na pojišťovnu, nahlásil škodu a na dotaz co bude dál mi odpověděli, že pro mne už nic, že to zařídí všechno sami. Otázkou je jaké plnění od nich chceš, jestli opravu v autorizovaném servisu, nebo peníze na ruku. On je totiž v tom rozdíl - pokud dělá opravu autorizovaný servis, pojišťovna (aspoň Česká) zaplatí výměnu celého dílu, pokud si to necháš udělat někde u soukromníka, zaplatí pouze jeho opravu (vyklepání a lak). Každopádně se nenech, když mi ženuška zbořila stotřicítku, vyřval jsem si na nich o 5000,- Kč více, než mi chtěli původně dát (vše na základě znění smlouvy, a to jsem u toho neměl policajty (bral jsem to jako do 20 000,- Kč). Ovšem vše závisí na textu smlouvy, jestli je tam amortizace výslovně uvedená, tak s tím asi nehneš. Amortizace se ale započítávala jen u havarijních pojistek. RE: Spotřeba oleje Nenalil jsi nějaký "zázračný přípravek" do oleje? Jaký olej jsi tam naposled dával? Otázkou je kde se olej ztrácí, tak velké množství signalizuje zapečení (nebo zanesení odváděcí drážky stíracího kroužku) pístních kroužků, přes gufera toho asi tolik nevyteče, stodvácy gufera neměly a takovou spotřebu nevykazovaly (i když i to není vyloučené, protože je jiný tvar horní části vodítka). Problem s pojistovnou Cau lidi, mam takovy dotaz mimo misu, ale potreboval bych radu od nekoho, kdo se s tim setkal. Pred mesicem jsem mel nehodu, nejaky frajirek neubrzdil auto a podival se do kufru me Felicie. Samozrejme ze to vysetrila Policie CR, urcila toho mladika jako vinika, takze opravu meho vozu mela zaplatit pojistovna ze zakoneho pojisteni. Jenze ted me pojistovna uhani/pry existuje amortizace a tak budu muset urcitou castku uhradit. Pritom auto bylo v perfektnim stavu, ma najeto necelych 30 tis. (jezdim spise firemnim). Co muzu delat? S tim klukem se tezko domluvim, on mi nic neda a kdyz to dam k soudu, tak pry vysledek je nejisty. Poradi mi nekdo? Predem dik RE: Spotřeba oleje Guferka pri ventiloch - vymena pomerne jednoducha a pomaha na 99%. Spotřeba oleje Potřeboval bych poradit. Můj motor u favorita 94BMM 50kw najeto poctivých 136tkm začal letos v létě z ničeho nic žrát olej a to 1l na 1000km (tedy poslední dva tisíce když jsme byli na dovolené). Dřív jsem jezdil od výměny oleje k výměně oleje bez jediného dolití. Přitom, olej pravidelně měněn po 10 000km, těsnění hlavy a vany měněno při 100 000, emulze na víčku není, chladící kapalina neubývá, motor táhne pořád stejně dobře, spotřeba paliva nestoupla, olej nikde neteče. Kde začít hledat chybu? Případně kam šáhnout nejdřív? RE: RE: RE: RE: RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU Ke skubani, kdyz mi lehce skubal motor, priciny byly ruzne: spinave svicky (pri pridani plynu ale skubal vice az prestal palit jeden valec), praskla membrana podtlakove regulace predstihu, spatne nastaveny volnobeh, spatny kondenzator na rozdelovaci, spatny predstih, nove vycistene a tedy maximalne zpruchodnene trubky ke karbu (ty od krytu filtru vzduchu), spatny benzin... RE: RE: RE: RE: RE: RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU Odpovednosti za provoz vozidla se zbavuji prodejem tak jako tak. Ale asi byla minena odpovednost za vady auta, tak pak by asi zalezelo na smlouve, pokud tam vsak neni vyslovne uvedeno neco jineho (nebo tam napr. neni formulace, ze se vec prodava "jak stoji a lezi"), tak odpovednost za vady vuci bazaru trva... Aby nedoslo k nedorozumeni, bavime se o relaci puvodni majitel - bazar... RE: RE: RE: RE: RE: RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU ...Nojo, když v bazarech se moc neprodávají ameriky, a když už se tam nějaká objeví, tak je právě většinou šuntovní :o) RE: RE: RE: RE: RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU Prodejem do bazaru se zbavuji jakékoli odpovědnosti za další provoz vozidla, protože tot přebírá bazar. Jakákoli reklamace mne tedy nezajímá. Protože hodně lidí vůbec neví jak se v takovém případě chovat, dají auto do bazaru, shrábnou peníze a tím je to pro ně vyřízené - hlavně je to rychlé. Auto v bazaru ještě neznamená, že je to šunt - pokud pomineme AAA... RE: Problem so startovanim Pokud by nevysouval pastorek, nesepnuly by se ani kontakty a startér by se netočil. Podle všeho je vadná volnoběžka, už má na to asi i roky se odporoučet. Nová stojí okolo 500,- Kč. --- Cukání: pravděpodobně něco v zapalování, není na škodu vyměnit i svíce, případně všechno od vn. Může být i problém v znečištěném povrchu zapalovací cívky, nebo ukostření kondenzátoru. V benzínu to nehledej, to bys skákal jinak. RE: RE: RE: RE: RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU Zkus vyměnit zapalovací kabely,třeba si je jen od někoho puč abys zbytečně nevyhazoval peníze. RE: Problem so startovanim Problém bych viděl ve špatný cívce na starteru.Sepne,ale nevystrčí pastorek do záběru.Měl jsem stejnej problém,největší sranda tenkrát byla,že mi asi tejden před tim,co to začlo takhle blbnout,jeden servisman repasoval startér.Než abych se s nim dohadoval,tak jsem to sám rozebral a stačilo cívku rozebrat,vyčistit a lehce namazat vysouvací čep.Už jsem na tom najel 50 000 km a zatim pohoda. Škodě zdar! RE: RE: RE: RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU Moje zkusenost je takova, ze do bazaru nikdy. Prijde mi, ze do bazaru davaji lidi auta, ktere nemuzou sami prodat. A tak sup tam s nim, snad nejaky vocas si to koupi. -----Lidicky ted resim problem s moji 120. Kdyz jedu na malo plynu, jen tak ji lehtam, tak mi to skube (je to asi takove jako, kdyz jedete na jednicku a popojizdite, akorat mene to skube, ale mnohem intenzivneji). Kdyz seslapnu plyn tak to prestane. Vetsinou tak mezi 2-3tisici otackama. Nad 3tisice to jede v pohode. Je jedno na jakou rychlost jedu, skube to na vsechny stejne. Cim vic lidi v aute, tim je to skubani vice znat. Diky RE: RE: RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU Nákup a bazaru má svoje pozitiva, např. poskytnutí záruky (mluvím o zavedených a dlouho fungujících bazarech), ovšem cena bývá vyšší. Na inzerát se můžeš celkem slušně napálit, nebo naopak koupit velmi dobré auto. Každopádně se AAA AUTO vyhýbej co největším obloukem, bylo o nich napsáno dost negativního. RE: RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU Ad AAA: no vzhledem k tomu, že např.: 1) uvedená kupní cena vozu platí někdy pouze při nákupu na leasing... 2) smlouva má X stránek s různě velkými písmenky (to nejdůležitější je nejmenší)... 3) o AAA už bylo napsáno dost... já bych už v bazaru auto asi nekoupil, minimálně zaplatíš o 30 procent víc, než když si ho seženeš od soukromníka a napsat kupní smlouvu a zkontrolovat, zda auto není kradené, taky není problém.... RE: AAA AUTO NA SLOVENSKU AAA? Nenene! Mozna ze reknou, ze maji smulu, protoze prodavaji hodne aut a tak je mezi nima vic s problemy. Ale je divne, ze tech par mych znamych, kteri si tam auto koupili, meli vsichni nejaky problem... Problem so startovanim Uz dlhsi cas mam problem so startovanim mojho Favorita 135 LS (1992). Po otoceni kluca v zapalovani je pocut ako starter toci ale motor sa nepretaca.Nastartuje mi to az po 5 - 6 pokusoch. Kde mam zacat hladat chybu a ako to opravit? Dakujem za rady. Skode zdar. AAA AUTO NA SLOVENSKU Docital som sa , ze do konca tohto roku ma zacat na slovensku svoju prevadzku v cechach a na morave velmi rozsireny autobazar AAA AUTO.Ake s nim mate skusenosti? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Lidi, co rikate na tohle: http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A040826_152306_auto_ojetiny_fdv ? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Hmm a co takhle system typu ROLA (kterou prave zavreli kvuli nedostatku penez). Paterni trasy jako Prah-Brno-Ostrava, Praha-Usti, Praha-Plzen by snad mohl zvladnout. Zbytek uz by docoural kamion. Urcite by se musel dotovat. Ale snad platime dost velke dane, aby urednici vypocitali jak na to a nastavili podminky, ktere donuti dopravce ho pouzit. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Ono je to často i o střetu zájmů. Když jsme před několika lety s kamarády jeli úzkokolejkou z Jindřichova Hradce do Obrataně, prozradil nám průvodčí, že přednosta stanice Jindřichův Hradec provozuje velmi výnosnou autospediční firmu a tu že silně upřednostňuje před železnicí ("Podívejte se, pane, vlakem to trvá strašně dlouho, my vám to tam naším kamionem hodíme cobydup.") :-D RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE U nás se od přepravy spotřebního zboží vlakem upustilo kvůli častému vykrádání nijak nezabezpečených vagónů. Je totiž velmi těžké přijít na způsob, jak vagón uzamčít a mít možnost ho v kterékoli stanici odemknout. Jeden typ klíče - to si zloděj dokáže pořídit hravě... Znovu opakuji, že problémem ČR a SR je malá rychlost vlakové přepravy. Uhlí, písek, srová ocel, ruda - to ano, ale ostatní zboží je problém. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Vlaková doprava je určena pro úplně jiné účely než dopravu zboží do obchodů a ten kdo tohle říká snad spadnul z jahody na hlavu. Každá větší fabrika má přímé napojení na železniční síť. Většinou má i svojí vnitřní železniční infrastrukturu. Snaha států EU by měla být ta, aby přímé převozy materiálů a zboží mezi těmito fabrikami neprobíhaly žádným jiným způsobem než právě pro železnici. Jsem přesvědčen, že by současný personální stav zvýšený pohyb na nákladových a překladových nádraží bohatě zvládl. Problém je tom, že ve spediční politice firem je železniční přeprava tak trochu opomíjená. Když se pohybuji po fabrikách tak velmi častý obrázek jsou téměř "přirezlé" vagóny ke kolejím a pod. Pokud jde i o menší přesuny zboží je železnice velmi lehko přístupná. Když si dáme malý příklad: ze SRN do ČR má převést zboží jedné spediční firmy dejme tomu 5 nákladních automobilů, které vyjedou z jejího centrálního skladu v SRN a přesunují zboží do centrálního skladu v ČR. Z těchto skladů to pak většinou rozvážejí a svážejí menší nákladní automobily typu Avia atd. Stačilo by, aby tato firma měla svůj centrální sklad přímo na nákladovém nádraží a zboží přesouvala v kontejnerech na nákladních vagónech. Problém je asi ve vyšší vstupní investici a smlouvami. Jedná se asi o lepší napojení mezinárodních železničních sítí, vybudování nákladových nádraží v průmyslových zónách mimo centra měst, bezpečnost vlaků a politika železničních přepravců atd. Stejně si myslím, že Evropa k tomu bude muset časem dojít, protože kapacita dálnic má svoje hranice stejně tak zatížení životního prostředí a náklady na správu dálnic. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Nejdriv musis mit papiry na nakladak nad 3.5t a praxi s nim. Pak si muzes udelat papiry na naves/prives. Papiry na nakladak na 3.5t (aspon, kdyz ja jsem to delal) byly narocne asi jako na osobak, akorat, se jezdilo se sirsim a delsim autem (IFA). Jinac o nicem. Prumerne inteligentni opicak to zvladne taky. ;-) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE 2Powerslide: Asi se neshodneme a ptento problém zde nevyřešíme. Teď ještě názory na řidičská oprávnění na velká auta. Jak je to, když se kupříkladu teď rozhodnu, že chci jezdit s kamionem, co pro to musím podstoupit? H. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Něchtělo se mi vypisovat obě republiky sólo, když už se tady mluvilo v obou jazycích. O socializmus nešlo ani omylem. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE CSR???? Aby se nam slovensti soudruzi neurazili :o) A nebo jde o Ceskou socialistickou republiku - pan je vizionar? :o))) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Problém ČSR je v kopcovitém terénu, prostě se zde nedá vlakem jezdit rychle všemi směry, proto je vlaková doprava z dnešního pohledu archaická, protože nedokáže dopravit zboží včas. Pokud by bylo možné jezdit do většiny míst obou republik rychlostmi okolo 160 km/h, velké objemy by vyšly ekonomicky levněji a hlavně ekologičtěji (na 1 přepravenou tunu/100 km vychází jen nějaké deci paliva), než přeprava náklaďáky. Ovšem kdyby byly v zadeli ryby... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE Mam taky pocit ze sa take nieco deje, akurat, ze do velkoskladov to privezu tie nakladiaky a z nich to rozvazaju pikapy po pidiobchodikoch. Je to tzv. pristipkarenie, ale mnohi si na tom dokazali zarobit popri pikapovi aj na mercedes (ten uz vsak nemaju na vozenie nakladu, ale len seba vecer do krcmy na biliard). A ak ide o velke obchody, tak tym mozu priviest naklad v kontajneri, ten uz len prelozia na nakladiak, ktory bude pendlovat hore dolu po meste cely den. Lenze to by sa na tom neprizivilo tolko pristipkarov. Ale to si nevsimajte, to su len dristy cloviecika, ktory nema ten zaludok kupovat za 100tSk predavat za 200tSk pricom mu tych 10% k zivotu bude uplne stacit. :) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co Ono taky hodne zalezi jestli clovek jede sam nebo nekoho veze. Nikdy bych si neodpustil kdyby se nekomu koho jsem vezl neco stalo. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE No, dobrej nápad. Takže máme dvě možnosti. Buďto přivedeme kolejovou vlečku skoro ke každýmu obchodu, takže se budeme topit v kolejích a vlaky nás budou s.át daleko víc než nás teď se.ou kamióny nebo se zboží bude vozit menšími auty z nejpřístupnějších nádraží. Náklady na kg a km neuvěřitelně vzrostou, protože je pořád ekonomičtější, ekologičtější a já nevim co ještě když třeba třicet tun nákladu veze jeden kamion se spotřebou řekněme 35 litrů nafty na 100 km na vzdálenost třeba 1000 km, než kdyby těch 30 tun přivezlo na nádraží 60 aut se spotřebou 8l/100km. Auta vezoucí zboží na vlak by pravidelně vyvolávala dopravní kolaps, vyprodukovala neuvěřitelné množství exhalací, a zaměstnávala podstatně víc lidí. Nejen k jejich řízení, ale také k nakládání vlaku. Vše by se enormě zdražilo, zhoršilo by se životní prostředí a ekonomika by šla do pr... ZLATÝ NÁKLAĎÁKY! RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co Mě na silnicích se.ou kamiony. Jednak z hlediska ekologie, a druhak z hlediska bezpečnosti. Auta jsou to rychlá, silná, přetížená(většinou) a hlavně za tim knedlíkem sedí kokot(většinou). Měl jsem na cestách pár zážitků, kdy jsem takouvouto zbraň hromadného ničení buďto potkal, nebo jí byl předjížděn(dříve se škodárnou na dálnici) a kdy se mi opotila záda. Nevíte někdo, zda musí kokoti knedlíkáři před tím, než je posadí za knedlík, dělat nějaké psychotesty k odhalení "nevhodných" povahových rysů? Nebo si prostě mladej nevybouřenej kluk udělá řidičák céčko a déčko(nebo jak se to dnes označuje) a jde jezdit a vybíjet si agresivitu na silnice?! Vím jen, že u strojvedoucích není legrace dostat se přes náročné zkoušky, a to jezdí po kolejích a nemusí předjíždět, (ne)dávat přednost... Kdepak, NA KOLEJE S DÁLKOVOU NÁKLADNÍ PŘEPRAVOU, VLAKY RULEZ!!! H. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co vše Na neuhnutí musí být člověk jednak připraven a hlavně tvrďák. Jinak automaticky volí úhybný manévr. Pokud by šlo ale o nějakého blba, který se mi lepí na nárazník a neustále na mne bliká, tak mu to klidně zašlápnu - pokud potřebuji udělat GO zadní části karosérie. Pokud mám papírově auto v pořdku, ale jinak neprodejnou šunku, klidně se nechám důkladně od někoho odřít, abych za toho křápa dostal aspoň nějaké peníze. Ovšem při možnosti čelního nárazu nikdo se jako velký hrdina nechová, pokud není po pěti jointech nebo dávce pervitinu. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno To bude zalezet na rychlosti a tyky na aute ktere proti me pojede a kdo se mnou pojede. Rekl bych, ze asi nejvic zalezi na reakci. A to bude uhnout. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co vše Tatry a další náklaďáky jsou taky nepříjemné, ale hodně řidičů si (asi) uvědomuje "své" rozměry, zatím mě ohrozilo více osobáků než náklaďáku. Ovšem jeden pořádný tahač zvládne udělat paseku jako 50 osobáků :-( Je těžké se rozhodovat jestli uhnout nebo ne, když do okamžiku střetu zbývá i méně než sekunda. V tak krátkém čase spolehlivě fungují asi jen zmíněné pudy sebe-a-auta-záchovy. A pak taky naučené postupy, člověk se až diví, jak se ta noha sama na brzdu tak rychle dostala... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co vše Myslim ze v realne situaci bude to dilema uhnout/neuhnout hodne rychle vyreseno nasemi instinkty/pudem sebezachovy :-} RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno Když pojedu s nákladní Tatrou, tak neuhnu určitě. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už 2 qweer: Znamena to, ze az priste v protismeru nejakej ofrout nezvladne zatacku, ze neuhnes :) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už Právě to je ten problém - když nemáš svědka že jsi to neudělal nezvládnutím vozidla, jsi za blbce Ty. Také jsem o tom několikrát přemýšlel, jestli uhnout, nebo ho odřít. Uhnout může znamenat méně komplikací s nenabouraným autem, nebo naopak havárii na vlastní triko. Neuhnout zase riziko těžkého zranění. Vyber si. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem Taky jsem uhybal, ale uz to nedelam. Jednou jsem projizdel zatacku, proti me se vyritil favorit a vynesloho to az do meho pruhu. Tak jsem mu uhnul. Strhnul jsem to a najel na krajnici, kde byla trava, na ktere jsem dostal smyk a rozsekal jsem auto o strom. On ujel a kdyz prijela dopravka tak jsem jeste dostal pokutu za to, ze se po krajnici nejezdi. :-( Pry kdyby jsme se srazili tak by to bylo o necem jinem rikal policista. (ale obavam se toho, ze bych tu uz asi nebyl) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem pře Pri predjizdeni je nejlepsi pedal na podlahu a mit to co nejdrive za sebou, i kdyz to pak znamena treba do dalsi zatacky silne brzdit. A pokud jsem predjizden, uhnout, ubrat plyn, nebo pribrzdit, hodne casto se mi snazi predjizdejici magor zaradit zadnim naraznikem do meho predniho. Mit silnejsi (myslim naraznik a plechy) vuz, tak bych uz minimalne pet lidi poslal s hodinama na svodidla, proste bych neuhnul. Uz mi leze krkem nekomu vecne uhybat, nedavno si jeden kreten jel proti me ve svem offroadu prostredkem cesty, musel jsem uhnout az jsem se bal ze sjedu z krajnice... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel Taky se mi uz parkrat stalo, ze kdyz jsem na nej zatroubil tak zacal koukat do zrcatka a to potom se dejou veci na silnici. Parkrat se mi stalo, ze jsem radeji jel za nim nez abych ho predjel. Ze vsecho nejvic miluji mobilujici vozrali RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... 2 Fastest: To neznamena, ze budu blikat a troubit na kazdy pomalejsi auto, ale pokud dojizdim auto, ktery se nejakym zpusobem chova nestandardne (tedy ne auto, ale ridic) = napr. 50kou mimo obec, jede prostredkem silnice, v noci za nesnizene viditelnosti sviti mlhovkama, ridic ma neco na hlave nema MPZ Izraele :) atd.,atd....... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... Řidič nesmí bránit předjíždění rychleji jedoucímu vozidlu - neznáš toto náhodou z autoškoly? Jinak použití houkaček bylo právě pro zvýšení bezpečnosti provozu povoleno, dříve to nebylo možné. Použitím kterékoli houkačky totiž na sebe upozorňuji, že chci provést tento manévr. Nikdo tady o předjíždění v mlze nemluvil, nebo se snad pletu? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... Tak nevím kdo je tu vedle jak ta jedle, jestli já a nebo Ty Fastesi. Jestliže někoho předjíždím a on se nepodívá do zrcátka a vjede mi na poslední chvíli do cesty, tak to rozhodně není nic příjemného. Mám-li volit mezi škarpou a klaksonem (světelným nebo zvukovým), tak volím klakson!! Jsem gauner? :-o RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... Je povoleno při předjíždění na sebe světelnou i akustickou houkačkou upozornit. Někdy to zkus, fakt to pomáhá. Odpověď: to je vrchol gaunerství.....hlavně v mlze šofér před tebou chvíli pojede podle intuice.Předjíždění je věc,která může počkat na příhodnější chvíli.... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... 2 JC: Probliknuti sice pomaha, ale uz nekolikrat jsem se setkal s oklobukovanym seniorem, kterej se me snazil v okamziku, kdy jsou obe auta pri predjizdeni vedle sebe, vytlacit do skarpy. Nemusim dodavat, ze kdyz jsem v bitve o hole preziti pouzil klaxon, dedek na me jeste pul minuty blikal, co si to jako dovoluju. To uz fakt clovek nevi, jestli bliknout a zahoukat soucasne a pro jistotu vystrelit davku ze sapiku, aby o sobe dal vedet :) Ale abych nesiril mezigeneracni zast, jednou me takhle chtela u Breznice ze silnice sestrelit mlada pinda v Corse :) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... jo, pákistánci taky držej volant za houkačku. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... Něco na té houkačce bude. Indonézani na Floresu, když projíždějí úzke serpentiny v horách, tak do každé zatáčky houkají. Nikdy jsem si nevšiml, že by v těch zatáčkach měli při vyhýbání problémy a to tam jezdí jak blázni. Při předjíždění u nás to musí být to samé :-)))) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... Je povoleno při předjíždění na sebe světelnou i akustickou houkačkou upozornit. Někdy to zkus, fakt to pomáhá. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... Díkez za vysvětlení :o) zas v těch čechách nejsem až tak často, abych ten žargon stihl pochytit :) Někdy ale k tomu fištrónu při předjíždění chybí navíc aj snaha podívat se do zrcátek, ... docela se bojím v poslední době předjíždět. Co se mi minulý měsíc asi třikrát přihodilo - předjíždím do kopce (dopředu vidím dost daleko na hodně bezpečné předjetí) dvě, tři, čtyři auta, které mají dohromady sotva těch mých 200 koní... (tím chci naznačit, že mít z těch koní třetinu, tak bych se do toho manévru nepouštěl) a když už jsem na úrovni toho prostředního, tak to auto (shodou okolností to byla vždycky stříbrná oktávka TDI-asi na ně mám fakt nechutnou smůlu), se na mně začne tlačit... jednou to bylo fakt o milimetry... fakt už teď nejradši jezdím hodně brzo ráno :-( RE: RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... Souhlas, to jsou přesně ti řidiči (myslím ty "jantary, tukany, voutloně a mimoně"), kterým je silné auto leda tak na dvě věci (na požádání mužu říct na jaké :-). Nalepit se na někoho a pak na rovince šlápnout na podlahu a předjet dokáže každý jantar, tukan, voutloň ba dokonce i mimoň. Ale udělat stejný manévr se slabším autem, umět začít přidávat plyn ve správnou chvíli, aby mělo auto dostatečnou rychlost na bezpečné předjetí ve chvílí, kdy právě mine protijedoucí a udělá se volno.... To chce krapet fištróna :-)))) RE: RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... Jantar je v dane oblasti proste "polodrahokam" :) Tady ve strednich Cechach je to bezny slangovy vyraz :) Synonyma: tukan, voutloň, mimoň.... RE: RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... kdo je to Jantar? :)) to sem eště neslyšel... RE: RE: Co všechno už jsem předjel ... 2 Minno: Ono nikdy to neni tak jednoduchy :) Existuje ridicska skupina "rovinkari", ktera potrebuje pro svoji existenci, jak uz nazev napovida, rovinky, kde vsem muzou dokazat, ze vykon jejich motoru x jejich ridicske "dovednosti" = rychla jizda. V okamziku, kdy se charakter silnice zmeni na zatackovitou az serpentinoidni, menej se nasi rovinkari na brzdy provozu a to je prave moment, kdy si neberu servitky, protoze predstava 10km stravenych za jantarem, jehoz cestovni rychlost ve vertikalne a horizontalne hodne clenite krajince je najednou na urovni zrucneho ridice Avie, me zrovna dvakrat nelaka :) RE: Co všechno už jsem předjel ... tiež zastávam pri šoférovaní takú 'teóriu', že predbehujem len tých, čo idú fakt pomaly, alebo len keď sa fakt ponáhľam, no i vtedy s mierou, a radšej si nadbehnem tam kde sa dá. Keď ide niekto medzimesto 90, tak nemám dôvod honiť to na 120 len aby som sa dostal pred neho... Co všechno už jsem předjel ... .. vždycky si vzpomenu na svého bejvalého šéfa, který byl naprosto v pohodě ať jel čím jel, libo jestli 1.3kou nebo "dvoulitrem". Jezdil vždycky podle předpisů a auto zbytečně neštval. Vždycky když přišel do práce, tak mi vypočítal co všechno ho na cestě předjelo a on že akorát dva cyklisty ... Samozřejmě s nadsázkou. Omlouvám se Promiňte, že sem píšu něco úplně mimo. Kdybyste měl někdo zájem, prodám 130 Gl za 20000. tel. 723586785.Když tak ,prosím, nepište.Dík RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 47kW Leč, ta kterou jsem předjížděl, stříbrná nebyla. Byla nějaká hodně tmavě modrá nebo tak něco :-))) RE: RE: RE: RE: RE: RE: 47kW No stříbrná většinou implikuje služební, naopak to funguje s menší pravděpodobností :)) RE: RE: RE: RE: RE: 47kW Já mám služední Octavii a není stříbrná... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: pr Pája: Nevim, za jak dlouho udělá moje 350ka stovku, ještě mě to nenapadlo změřit, ale až se zase k ní dostanu, tak si zkusim vzpomenout a orientačně to změřim. Teď mám dokonce dvě třistapadiny, jednu s dvoukomoráčema a jednu s normálníma doutníkama, tak to bude zajímavý porovnání. Nicméně se stále považuju pouze za pokročilejšího začátečníka, takže z toho určitě nevyždímu to, co by dokázal zkušenej jawamaniak. ;-) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 47kW Tak na tom jsme se v práci všichni shodli. Několikrát jsme ty fotky bedlivě prohlíželi a to auto má bezpečnostní zónu pro cestující celkem neporušenou. Jestli-že je pravda, že Hlinka podlehl zraněním hrudníku tak je vysvětlení jednoduché. Přední airbag má větší zpoždění, protože se počítá se spoluprácí s bezpečnostním pásem. Zřejmě tedy nalítnul na volant a v ten moment to bouchlo a bylo neštěstí na světě. Airbag není peřina jak si někdo myslí, ale má za úkol přidržet tělo při nehodě v bezpečnostní zóně. Lidé kteří přežili nehodu s airbagem tvrdí, že potkání s ním bylo jako náraz hlavy do betonu. Jsou to dva systémy, které musí být použity současně! Nehoda nepřipoutaného řidiče ve vozidle s airbagem může paradoxně dopadnout hůře než bez něj. RE: RE: RE: RE: RE: RE: 47kW Když už jsi zmínil bezpečnostní prvky - Hlinka také nebyl připoutaný, jinak by z toho auta vylezl po svých. Zase tak sešrotované to auto nebylo. Prostě dostal ránu airbagem a bylo to. RE: RE: RE: RE: RE: 47kW Já si myslím, že problém skutečně není v motorech, ale s tím kdo to řídí. Zkušený řidič si dokáže poradit i s relativně slabším motorem, ale musí umět zacházet i s tím silným. Kolik už jsem se svým favoritem 50KW předjel oktávek 1.9, který si to po Benešovský šinuly 65kmh kopec nekopec a naopak kolik mě předjelo naprosto bezhlavým způsobem když jsem jel 100kmh (tedy už s porušením předpisů, ale pořád na hranici toho co ještě policajti nechaj) bez kousku rezervy. Někdy mi připadá kde ty lidi nechali pud sebezáchovy. Mám pocit, že někdo prostě zjistí, že šlápne a ono to jede, ale neví co s tím a někdo je opravdu magor, který jen čeká na to až někdy v zatáčce potká pěkně rozjetou Tatru a pak mu nepomůže, ani padesát airbagů, deformačních zón, abs a nevím čím ty lidi ještě argumentují, když jim to člověk řekne. Hlavně nedej bože, aby potkali rodinu na výletě ve feldě. Těmhle lidem opravdu přeju tu Tatru. RE: RE: RE: RE: 47kW Nebyla ta oktávka náhodou stříbrná (=služební)?? :) Jinak mohelničák je fakt naprostá paráda!! Tam se teprv ukáže, co doopravdy znamená High Torque Performance :) Ale je stejně nakonec tristní sledovat jaxe v tom kopci přejdíždějí dvě koktávky (ani jeden řidič samozřejmě včas nepodřadí), jedna jede 65 a druhá 68... bohužel na našich cestách klasika :( RE: RE: RE: RE: 47kW Nojo, pokud je problém na klasickém místě (mezi volantem a sedadlem), tak to nepomůže asi nic. :-(( RE: RE: RE: 47kW Ano, robi. RE: RE: 47kW HTP sa robí 6 aj 12 ventil? RE: RE: RE: 47kW Mas naprostou pravdu, ze je lepsi mit silne auto a vykonovou rezervu. Jenze problem je v tom, ze hodne ridicu jede casto na doraz i s tim silnym autem. Predjizdeji v mistech, kde je to opravdu nadoraz a stejne zadnou rezervu nemaji. Navic to musi umet. Jel jsem na HK z Olomouce. V Mohelnicaku jsem mel pred sebou 1.9TDI Octavii. Jeji ridic ale netusil ze i s takovym autem je treba do kopce podradit. Vysledek? Suse jsem ho s tim svym "chrastitkem" 1.2 predjel... Kdyby umel podradit, neskrtnu si. Ale neumel. :-) RE: RE: 47kW Tak si to tak pěkně čtu a mám dojem, že se u nás nic nad 1.6 snad ani nemůže prodat, protže tu jsou všichni spokojeni s tím nejslabším co se nabízí 8-(. Pro mne je teda rozdíl jezdit a JEZDIT. Ono je sice hezké, že se ty slabotiny rozjedou třeba na 160km/h, ale třeba mě vážně nebaví při každém předjíždění "uvažovat" jestli to na tom useku dlouhém 1km opravdu stihnu předjet. Jak tu někdo psal že má něco s 55kW a není brzda provozu - opravdu to auto není brzdou provozu (máme doma mj. i GIII 1.6 55kW), ale při tom předjíždění už tam kolikrát taky není žádná výkonová rezerva. Taky nejsem rozvna nadšený, když při plně naloženém autě cítím sebemenší stoupání. Prostě mám raději svého dvoulitra, který mi umožnuje, díky dosti vysokému výkonu, předjíždět bezpečněji. RE: RE: 47kW Ono, uprimne receno, kdo chce jezdit opravdu rychle, tak si nekoupi skodovku nebo libovolny jiny maly vuz vubec, ze? A navic, co je to vlastne "rychle"? :-)) RE: 47kW HTP má buď 40, nebo 47 kW, záleží na počtu ventilů. Zrychlení z 0 na 100 km/h má (40/47 kW) 18,4/15,9 s, Combi 47kW 16,3 s, ale má vyšší maximálku - těch 162 km/h. Ovšem pro tuto rychlost musí být ideální podmínky, pokud možno nefoukat ne do kopce. Podle mne kdo chce jezdit rychle, tak si HTP nekupuje. RE: 47kW Proc ne? Zda se ti to hodne nebo malo? <br> Na 162 se to vazne rozjede, soudim tak podle otacek. Samozrejme zalezi na podminkach, ale to je jasne. 47kW Fabia 1.2HTP má skutočne až 47kW?? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni Kybergreg: za jak dlouho udělá ta třiapůla stovku??? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: pr Fabie proměřují o 9,8 - 99% do plusu, to je oficiální měření. Chtěl bych někdy vidět 1,2 HTP jet těch skutečných 162 km/h, Fel 1,6 55 kW měla psáno praktický totéž a skutečně tak i nějak jela, což odpovídá i teorii podle výpočtu. Je sice pravda, že Fa 1,4 50 kW má psáno 164 km/h, ale 3 kW nejsou 2 km/h a rozdíl v objemu motoru udělá svoje. Já mám v propag. letáku psáno 160 km/h pro 1,2 47 kW, ovšem chtěl bych to vidět v praxi. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni 1.2 ma max rychlost 162km/h Neprepocitaval jsem to na otacky motoru, ale pocitam, ze to je nekde na kraji cervenych na coz se to auto rozjede. Pak, apson me, to ukazuje o neco vic nez 170km/h. O 200km/h tu nikde nepadlo ani slovo. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni kome Jistě, myslím, že se tu všichni bavíme o tachometrových rychlostech, ne o skutečných, ty se zjišťují obtížněji. Mě moje 130ka taky přeměřuje. Podle GPSky při 130 km/h (ukazuje tacháč) jedu reálně cca 115-120 km/h. A skutečných 130 jedu, když to ukazuje cca 140-150. Ale tím se nezatěžuju, aspoň nemám šanci překročit povolený limity a díky tomu jsem ještě nikdy nedostal pokutu za rychlou jízdu. Btw. moje Jawa 350 při 130km/h ukazuje 160... To mám rychlou mašinu, co? ;-))) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Pro vsechny, kterym fabie jede po dalnici v pohode xxx km/h a nekdy i o 20 vic :) Predevcirem jsem testnul nekolikrat tacho sluzebni 1,4ky fobie a pri 160 na tacho to opakovane vychazi (podle dalnicnich kilometrovniku) na 144km/hod REALNYCH cili nejakych 10pct chyba jen to hvizdne :) Takze az zas bude nejakej fabiator s defaultni 1.4kou basnit o 200 na dalnici..... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment S 1,2kou zkušenosti nemám, ale s 1,4kou fabií kombi jsme jeli do chorvatska v pěti lidech, plnej kufr až po střechu a na střeše "rakev" přes 2 metry dlouhá a taky plná věcí. A taky to těch 130 bez problémů jelo, víc jsme z toho neždímali (nebylo to potřeba, nikam jsme nespěchali), akcelerace bez problémů, řek bych, že to bylo i živější než moje 130ka když v ní jedu sám. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Motory 1.4 44kW a 1.2 47 kW jsou vcelku srovnatelné. Možná je ale spokojen s 1.2 proto, že je jeho soukromá. Mě to proti 1.4 připadá jako šicí stroj a taky se mi zdá, že tomu dřív dojde dech. Jezdím s oběma. Ale nic proti, klidně bych jí koupil i vzhledem k pov.ruč. Jinak k těm motorům, nejsem žádnej penzista, ale že bych musel mít zrovna dvoulitr ? Pro mě by byl rozumným kompromisem 16V 55 kW. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Jo, to mam experimentalne overeno na nemeckych dalnicich. Meli jsme plne auto (4 lidi + plny kufr kramu) a jelo to 140 bez problemu a kdyz bylo potreba tak i 160. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Kamarád má jako firemní auto Fabii 1.4 a jako svojí soukromou Fabii 1.2 a je prý rozhodně více spokojen s tou 1.2. Je to o chlup živější motor a i ve čtyřech lidech se s tím na dálnici dá v pohodě jet 130-140Km/h. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Hmm, tak změny se dějí. Skutečně do kombíka tu 1,2ku dávají. A dokonce tam přestali dávat tu škodováckou 1,4 50kW (asi ji ta 1,2ka nahradila). Na druhou stranu do nový oktávky zatím nabízejí jako nejslabší 1,4 MPI 16V 55kW, což tak špatný být nemusí. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Ale davaji: viz www.skoda-auto.cz Zaspal's dobu :-) Nebo ze by me podfoukli a podstrcili mi vetsi motor? :-o RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Hmm, já jsem myslel, že Fabia combi má v základu škodováckej 1.4MPI 50kW, čili že se do ní slabší motory vůbec nedávají...? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Panove, jsem rad, ze nejsem jediny, kdo tvrdi, ze 1.2HTP neni spatny a nevykonny motor. Jak uz jsem tady kdysi rikal, jsem s Fabkou Combi 1.2HTP velice spokojeny (statisiku uz mam docela dobrou: ~30Mm/8 mesicu) Formule to neni, ale rozhodne se to auto nelouda a na silnici urcite neprekazi i kdyz je plne nalozene. To same bude i s novu Octavkou 1.4 RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Já už jsem svoji zkušenost s HTP popisoval jinde, takže tady jen dodám, že mně ten "motůrek do stěračů" taky pozitivně překvapil. Zhruba do 100 km/h je to auto překvapivě živé, pak celkem rychle umírá, ale dá se s tím dostat i na těch 140 reálných, když je člověk trpělivý. Nadruhou stranu, Daewoo Matiz je zezačátku ještě agilnější, ale zase ta bezpečnost pokulhává.... Myslím si, že motory 1,9 i 1,4 mají takový objem právě proto, aby spadaly do vyšší kategorie ručení... :( RE: RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Je pravda, ze na prvni pohled Octavia II s motorem 1.4 budi dojem, ze se do auta ten motor nehodi. Ale ja mam Fabii 1.2, ze zacatku jsem byl taky skepticky, ale jak jsem si to auto koupil, tak jsem zmenil nazor k lepsimu. Za necely rok a pul jsem najel 50 tkm, i na dalnicich, plne zatizen a nebylo to tak spatny. Samozrejme nemuzu konkurovat BMW a Mercedesum, ale diky vysokemu tocivemu momentu je to lepsi nez Skoda 120, ktere jsem byl taky majitelem predtim. RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment Starší řidiče dávám jako neoddiskutovatelný případ, protože skutečně lidé nad 50 let si už nepotřebují nic dokazovat a většinou jezdí tak, aby se ve zdraví dožili důchodu a ten důchod si potom také užili. Je také mnoho mladších, kteří nemají k autu takový vztah, jak by si mnoho z nás představovalo, je to pro ně jen přibližovadlo a svým způsobem nutné zlo. Jedinou chybou motoru 1,4 je, že není o 50 ccm menší, aby se vlezl do levnějšího pojištění. A jinak 1,2 HTP zase takový šnek není, ale zase si musíme uvědomit, že na dálnici to nebude žádné dělo. už to nechajte tak Ide o jednu jedinú vec. O to, či si dokážem z ponuky motorov vybrať, a to je dôležité. Ak áno, nie je sa o čom baviť. Pretože tak ako niekomu nevyhovuje najslabší motor, tak isto sa niekomu môže zdať najsilnejší motor "príliš" silný pre túto kategóriu auta a teda príliš navýšená cena:-) RE: RE: RE: RE: RE: prvni koment No ja nejsem zadny zavodnik ale do motoru 1.4 v Oktavce bych taky nesel. Verim tomu ze to pojede celkem svizne ale nebavilo by me na tom na dalnici furt "stat" a pri sebemensi potrebe akcelerace radit o dva stupne dolu a tocit to "k cervenymu" .... RE: RE: RE: RE: prvni koment Koukam, ze jsme s p.Cechem pridali komentar temer soucasne... Uz je to tu :-) Stari ridici... Nerikal jsem to? :-) RE: RE: RE: prvni koment Tema "slaby motor" jsme tu uz probirali u Fabie 1.2 HTP... Nikam ty debaty nevedou, maximalne se clovek dozvi, ze kdyz v tom jezdi, tak je duchodce, co ma auto jen na nakupy.... :-))) Proste, at si kazdy koupi na co ma a co mu vyhovuje. 1.4 v nove Octavii urcite taky nebude tak spatne! RE: RE: RE: RE: prvni koment Ze škodovek má 75 k pouze Fel 1,6 a Fab 1,4 16V, s tou první jsem najel asi 200 000 km a brzdou jsem nebyl ani omylem, s Fab nevím, ale je těžší a objem je objem. Jenže pánové, existují mezi námi jedinci, kterým tento motor stačí a je jich celkem dost, mnoho starších řidičů jezdí svým tempem, protože si uvědomují, že na víc nemají (na rozdíl od mnohých výrazně mladších řidičů). Sestava motorů se mi také zrovna nelíbí, ale každopádně proti 742 nebo socialistickému Favu je výběr motorů neskutečně široký. Pokud se to někomu nelíbí, může si koupit jinou značku, socializmus v tomto ohledu dávno skončil. RE: RE: prvni koment Martin HANKE->> skus to porovnat rovnocenne, t.j. aj s plne nalozenou starou 105kou :-) RE: RE: RE: RE: prvni koment No, ale tvých 75 koní (pokud dobře usuzuju z linku, tak jde o druhý nejhezčí model škodovky po MBX) váží sotva 900 kilo a těch samých 75 koní v o trochu modernějším balení bude mít se snad 1400kilovou bestií docela problémy... 90km/h jede i Maluch (vyzkoušeno-maximálka asi 102 :)), ale za jak dlouho? Neříkám, že se s tím nedá jezdit, dá se jezdit právě aji s tím Maluchem, ale na nové auto které si hraje na střední třídu a stojí půl mega a více je to prostě mizerie... no řekni upřímně, nehodila by se do oktávky nějaká solidní benzínová motorizace? BTW: nejezdím starou škodovkou... .) RE: RE: RE: prvni koment No, nechci tady rozbíhat debatu na téma co je a co neni "normální motorizací", ale, neber to osobně, většina lidí, kteří tady plácají něco o tom, že normální motorizace začíná na 1,8 16V a pokud auto nemá alespoň 110 koní, nestojí za nic a nedá se s tím jezdit se nesvezla (teď nemyslím na místě spolujezdce) s ničím jiným než se starou škodovkou... Mám auto, které má "pouze" 75 koní a rozhodně si nemyslím, že jsem brzdou provozu, proto mně lehce berou do vrtule hlášky typu normální motorizace začíná na 2.0 TDI nebo 2.0 FSI Turbo. Pokud vím, pořád na českých silnicích a dálnicích platí 90 km/h resp. 130 km/h a to tyto auta bez problémů dosáhnout i s motorem 1,4 MPi.... RE: RE: prvni koment Ten motor tam je proto, aby mohli napsat: "Nová škoda oktávia již za xxx tisíc kč"... samozřejmě, že s normální motorizací (dnes s přimhouřením oka možná 2,0 TDI) a vybavením bude cena dvojnásobná, ale marketing je marketing... Ale prý se chystá 2,0 FSI Turbo, to by mohla už celkem pěkná hračka do města. RE: prvni koment Kufr je pekny, ale proc tam proboha nabizeji i motor 1.4MPI? S tim motorem, kdyz to auto plne nalozis to pojede hur nez stara S105. pekná kára... pekná kára, Octavia combi sa mi páčila aj v starej verzii. RE: prvni koment a co s tim? prvni koment No má to rozhodně velkej kufr,vzpoměl jsem si na starou OMEGU,tam se vesla cela kapela
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|