Komentáře k článku: Škoda Felicia 1.6 Turbo schema utaženi soubu hlavic škoda favorit Datum: 31.03.2013, 11:29 Od: ladislav molnár potřebuji utahnout sroubu škoda favorit. potřeboval bych scemu RE: RE: mam takyky felicie Velmi obecne lze rict, ze staci udelat vejfuk. svody a vyresit pripojeni turba + mit programovatelnou jednotku, jako je treba Megasquirt (kData), Vems apod.. V cechach uz je pomerne dost lidi, co s tim jezdej. Kdyz je kompresni pomer do cca 9.5:1 a clovek je soudnej da se kolem 0.5bar tlacit (samozrejme zalezi na velikosti turba) i se seriovyma pistama a vsim ostatnim. Ale skutecne je tam mrte prace ci spis "know how" a to se tezko uci jen z internetu a kor z ceskyho, kde malokdo neco napise a kazdej si to radsi necha pro sebe ci si za to necha zaplatit. RE: mam takyky felicie Pokud mate malo penez nezbývá Vám než vynechat přestavbu na turbo jelikož komponenty k přestavbě nejsou příliž levné hlavně nezapomeňte žemusíte přeprogramovat řídicí jednotku, motor není stavěn na tlak tudíš budete muset nechat vyrobit nové těsnění pod hlavu a mnoho dalšího . + ke zvýšení výkonu je potřeba to rychlost nějak brzdit, chladit motor, olej, vzduch.. Zvažte to..pokud na svém stále trváte porčítejte knihy o motorech a různá fóra kde se o tomto tématu dozvíte o mnoho více. podal jsem základní informace že levně se to udělat nedá.Mrkněte se na cenu turbokitů. pokud stojíte o tutu zástavbu musíte se o problematiku více zajímat. RE: Cena? Ahoj, chtěl bych se moc zeptat ohledně turba do favorita,potřeboval bych komplet návody na zástavbu, a vše kolem. Moc by mi to pomohlo.Díky Cena? Na kolik úprava vlastěn vyšla? Mazec 1.6turbo? Mazec RE: mam takyky felicie Za málo peňazí robiť úpravu na turbo. No neviem. Ako potom budeš platiť benzín do toho??? Myslíš, že spotreba zostane ako pred úpravou a výkon pôjde hore??? Roman. Kluci ste dobří potřeboval bych par rad jak tam dat turbo a jak co mužu co ne např snižen hlavi nebo tak diky za vaší odpověd??? Byli by ste hodny.děkuji!!! RE: RE: Hezke Dobrý den. Reaguji poněkud pozdě na vaše forum, které proběhlo již v roce 2006, ale pokud by se našla ještě nějaká skripta k zástavbě turba, byl bych velice vděčný. V mém případě se jedná o BMW 325i, modelová řada E30 s namontovaným turbokitem. Plnící tlak 1,1 baru. pro původně atmosférický motor je tlak dostačující. Motor prodělal drobné úpravy, které byly převážně zaměřeny na něco jako GO. Příležitostní odlehčení setrvačníku a řemenice, následné vyvážení. Odlehčeny ojnice a komplet dováženy s písty. Vyrobeno celokovové těsnění, mírně vyšší pro zmenšení kompresního poměru. Problém u tohoto vozu vidím elektroniku, která si s touto přestavbou nerozumí. Pokud by jste byl tak laskav a napsal mi pár svých postřehů. Velice bych je ocenil. S pozdravem Roman Blažek (774804081) mam takyky felicie Mam škoda felicie 1.6mpi a malo peněz jak by se dala dobře upravit aby to nebylo drahy. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 j RE: RE: 120 turbo Zdravim. Rad bi som sa dozvedel viac o pouziti turba z fiatu 1.3 v skode favorit. RE: RE: RE: RE: RE: RE: 120 turbo AHOJ! MOHL BYS MNE PROSIM POSLAT NEJAKE PODROBNEJSI FOTA SKODOVACKEHO MNOTORU S TORBEM?BUDU UPRAVOVAT HASICSKOU MASINU.POUZITY MOTOR JE TAZ 1500.POTREBUJI VEDET JAK JE RESENE MAZANI A DALSI VECI.PREDEM DIK.M.SIRBU@SEZNAM.CZ RE: RE: RE: 120 turbo zrataj si tlakove a objemove pomery, o ktorych si myslis, ze by tvoj motor zvladol a podla toho si urci turboduchadlo z jeho charakteristiky... mas este nejaku dalsiu otazku? RE: RE: 120 turbo Ahoj. Prosím te o radu nebo odkazy ohledne zvolení turba a montaze turba do škody favorit.a ma li to vubec cenu (cena pracnost a vysledek)velmi ti předem děkuji! S pozdravem Čičola Petr RE: RE: 120 turbo Dobrý den, bylo by možné poslat nějaké fotky morotu s turbem. Jsem v tom začátečník a chystám se do úprav motoru z favorita. Potřebuji vědět jak napojit mazání turba. děkuji. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turb Tak jsem si dal tu práci a přečetl si celé ty dohady o pohonu turba. Musím dát za pravdu ve všem co zde kybergreg napsal (co se týče účinností tepelných motorů, ztrát, výhod turba atd.) Pohánět turbem klimatizaci mi přijde jako úžasný nesmysl, si vezměte ty otáčky, převody složitost systému. Kdo by to zaplatil? s porovnáním 600,- za řemen. A hnát turbo od klikovky? Vždyť od toho je kompresor, tak buď budu mít kompresor nebo turbo to je jasný. Vůbec tady přeci nejde o teplotu výfukových spalin, ale o jejich výstupní rychlost, to přeci určuje přeplňování. Takže si myslím že zdokolovat turbo je jen v geometrii lopatek, jejich změna a přepouštění, aby jsme mohli kroutící moment využívat v celém spektru otáček a turbo nám vlastně plnilo už od volnoběhu. Toď vše co jsem měl na srdci. Znova připomínám, souhlasím s kybergregem. RE: RE: 120 turbo Dobrý den, chtel bych podrobnejsi info o tom turbu. Jsem si sehnal z Renaulta 5 a chci to do favorita, byl bych rad za nejakou dokumentaci nebo aspon nejake fotky bych se podival. RE: Hezke Jestli ma mistr 110r zajem tak jsem si pred chvilkou prinesl nejake hodne rozsahle skripta zabyvajici se problematikou preplnovani od nejakeho pana hoffmana, ale zatim sem je necetl. Vcera jsem mel moznost nastudovat skripta z mistni technicke univerzity v liberci o preplnovani pistovich spalovacich motoru, ale nic zasadniho jsem se nedovedel navic to melo jen 70 stran a tak sem to prelouskal za chabe 2 hodinky. Ale tohle vipada rozsahleji, sice to neni nic noveho(z roku 1985) ale zato, aspon v sesznamu, se to zabiva preplnovanim celkem do hlouby ma to cca 300stran A4. No uvidime. Jestli to nekoho zajima tak at napise na mail a podam podrobne informace. Cau Vita turbo a co třeba turbo co se dávalo do renaultu byla to 1.4 s karbecem a ještě se to doma válí jen by se muselo udělat turbo, hura ať žijou ptákoviny :-))) RE: RE: 120 turbo zajimame se o pridání turba na karbec v escortu 1.3 '86 začínáme a učíme se . Info nám pomůže. předem díky RE: RE: 120 turbo no ja by som mal tiez zaujem o to ako namontovat turbo do favorita lebo mam neake doma co predtym bolo vo favorite a fungovalo mu to a dal ho teraz mne len neviem ako to tam treba namontovat a co treba zmenit na karburatore aby to slapalo!pomohli by mi neake fotky a aj popis k tomu keby niekto bol ozaj taky ochotny pomoct! dakujem! RE: RE: 120 turbo ahoj mel bych zajem o tve zkusenosti.. taky sem todle delal uplne stejne ze sem daval karbec pred turbo a tak mohl bys mi poslat nejake infoa foto na mail ?? moc diky RE: RE: RE: RE: RE: RE: 120 turbo to: skoda 110r Hrozne rad bych vedel neco vic o tvem konceptu. Uz jsi v tomto 4u naznacil ze jsi ochoten poskytnout nejake podrobnejsi udaje. Timto bych te chtel pozadat, zda bys mi mohl na mail tomas.matejek@seznam.cz poslat jakoukoli dokumentaci o tvem aute. Po par mesicich zjistovani jsem zjistil ze se sposta lidi sice rada chlupi svymi vytvory ale vetsinou nikdo neni schopen predat sve zkusenosti dal. Budu ti moc vdecny, pokud si najdes cas a mrknes do svych dokumentu a neco posles. Dekuji RE: RE: RE: RE: RE: RE: 120 turbo Podle mě je jednodušší,než si hrát s karburátorem,namontovat na ten motor vstřikování a pak až turbo -bez problémů by šlo použít z BMV E30-bosch L Jetronik-s vytvořením mezikusu(jen vymezení roztečí) se dá škrtící klapka našroubovat na origo sání,před napojení sání na hlavu navrtat a osadit vstřiky,do 1 okruhu chlazení zařadit čidlo teploty vody,upravit rozdělovač-namontovat snímací cívku.,na sání osadit váhu vzduchu atd ,pak se už bez problémů dá osadit i turbo -úpravou tlaku paliva a případně i hodnot čidla vody se dá obohatit směs v dostatečným rozsahu.Při plnícím tlaku,kterej ten motor zvládne skrz životnost -vzhledem k životnosti v norm provozu cca 150tis km-bych to s tlakem nepřeháněl. Ideální by asi bylo sehnat elektriku z Fiatu uno turbo -odpovídal by lépe obsahem a v řj má i mapu pro tlak -bohužel nevím,jak složitá by byla instalace-mechanicky(snímání otáček atd). RE: RE: RE: RE: RE: 120 turbo Pomalu začínám rozumět tomu, že smůla diskuzí je, že se v nich člověk moc nenaučí. Taky se stímto problémem totiž potýkám a proto bych rád reagoval věcně. Podle vlastních zkušeností musím souhlasit s tím že karburátor před turbem škrtí průtok a je to znatelné na průběhu výkonu motoru v rozsahu otáček narozdíl od karburátoru za turbem. Ale jde to potlačit karburátorem s většími difuzory. Mnou použitý karburátor byl DDSR s vybroušenými difuzory 24/26 a motor měl stále velké rezervy, což bylo znát velkým zátahem v nízkých otáčkách bez další tendece zvyšování výkonu, jinak celkově se motor choval uhlazeně bez cukání v rozsahu do 8000ot. Ale neměl jsem lambda sondu takže experimentování bylo omezené, rozhodně bych ji doporučoval. RE: RE: RE: RE: 120 turbo No mi nejde o to jet s karoserii skodovky silenou rychlosti, ale jde mi o to, aby skodovka (motor, podvozek, kastla) dokazala konkurovat o generaci starsim vozum. Ja videl cele hnaci ustroji hondy civic narvane do kastle z Trabanta. Nepripadalo mi to jako Trabant, byla to spis "prekaroseriovana" Honda. Muj cil je vyladit skodovku a ne udelat hybrid. Videl sem fungujici karbec z 120 zapojeny za turbem a serizeny tak, ze druha komora otevirala pri vetsim tlaku turba. Pry kdyby byly ty karby dva, zapojene sikovne, mohlo by to valit mnohem lip. Toto me moc zajima. Experiment na bazi Skody. KDyz to ten motor nevydrzi, bude jiny, vzdyt sou dostupne. Mimo to, zkousenosti lidi hovori pro trvanlivost tech motoru! Jinak vsem dekuju za jejich nazory. Sem laik a ucim se. Turbu nerozumim ale chci to napravit, proto je tenhle web ne??? RE: RE: 120 turbo to 110R turbo: Ja bych mel urcite zajem aspon o ty zkusenosti, pripadne i dily. Ozvete se prosim. Diky RE: RE: 120 turbo Ja bych mel urcite zajem aspon o ty zkusenosti, pripadne i dily. Ozvete se prosim. Diky RE: 120 turbo Projektem 1.2T se zabýval podnik AZNP Bratislava. Šlo o skodu 120 turbo s karburátorem před turbem, ten podnik si určitě informace nabyté vývojem ve své době uschovával ale nevím jak teď, když neexistuje. Chce to prohledat místní archivy. Jinak z knížek dostupných v technické knihovně v praze jsem se nedověděl o instalaci turba nebo nějakých vlastnostech přeplňovaných motorů skoro nic včetně všech publikací ČVUT v Praze. (Kromě teorií kompresoru a toho, že autorem 1. návrhu přeplňovaného motoru s využitím pulsního přeplňování je Švýcar Buchi). A kdybych měl srovnat, tak nejlépe vycházejí články o motorech, jejichž autorem je pan Čech. P.S. jestli někdo znáte publikaci o konstrukci přeplňovaného motoru v detailech a praktických radách (jak nastavit směs v různých režimech, jaké je optimální časování ventilů; délka, tvar a objem výfukového potrubí; jak funguje ventil, který vyrovnává tlak paliva v plovákové komoře, aby byl stejný jako tlak vzduchu v potrubí před klapkou-jak je to použito v R5 nebo lotus esprit ) a podobné praktické zkušenosti, tak sem s tím. RE: RE: RE: RE: 120 turbo myslim ze kdyz to chce zkusit, at to klidne zkusi - sam brzo pozna ze preplnovani neni pouze nacpat do valcu vic vzduchu tim ze dam turbodmychadlo a ze je s tim hroooomada problemu(ktere ovsem nejsou neprekonatelne). Ovsem podle toho co jsi napsal, opravdu radsi zacni v knihovne, pak si rozeber a poskladej nakej motor, neco na nem udelej at vis co ma vliv na co a jak se co zmenilo/nezmenilo a tak-neber to jako nakej vysmech nebo podobne-to rozhodne ne-ber to jako dobre minenou radu radu od lidi s trochu vice zkusenostmi. Kazdopadne je moc dobre ze k tomu mas pozitivni pristum a snazis se - je to porad lepsi nez bejt takovej ten blbecek kterymu rodice koupej za maturitni vysvedceni Imprezu STi a on jen pak machruje a pritom ani nevi, co je to pist nebo ventil! Tak hodne zdaru pri tvorbe konceptu 1,2T :-) RE: RE: RE: 120 turbo No, ja Te budu zase pro zmenu odrazovat. :-)) Pokud chces na tomto poli experimentovat, tak to delej na motoru ktery je na preplnovani ponekud lepe uzpusoben nez Old school Skodivka. Ulozeni kliky, lepe dimenzovany blok a tak vubec. Pokud to ma mit alespon nejaky smysl, tak ten motor musi mit po uprave nejake rozumne parametry a charakteristiky vykonu, tociveho momentu, zivotnosti, spotreby, emisi. "Udelat" motor na 100 km ktery se jednou rozebehne s charakteristikou jak Tatry umi kazdy trouba. Pokud to myslis vazne, tak si priprav i docela dost penez ale jako prvni zacni v knihovne u knizek. To, ze panove v clanku zacali u strikacky a VW 1.6 neni jiste nahoda. Pokud jen ale chces auto se silnejsim motorem a myslis si, ze toho dosahnes prisroubovanim turba do 120, tak lepsi reseni je si koupit nejake novejsi a silnejsi auto. RE: RE: 120 turbo Jsem rad, ze se diskuze posunula na jinou uroven, nez jen odrazovani. urcite bych byl velmi rad, kdybys mi poslal informace a treba i nejake planky... Se svarovanim prirub mam bohate zkusenosti, neni nad nerez... Jinak po prozkoumani webu me to jeste vic napumpovalo a v zadnem pripade neodradilo. Hlavne by me zajimalo spojeni normalniho karbecu s turbem. Predem dekuji za informace. Dik opravdu vsem! RE: 120 turbo taky sem byl laik a měl sem kdysi doma funkční motor favorit s turbem z fiatu 1.3 turbo benzin a upraveným karburátorem z erka před turbem, a rád předám zkušenosti tomu koho to zajímá. Je potřeba svařit pár přírub, přidat mazání turba a pak už jenom otryskovat. Můžu poslat fotky a info jak to fungovalo a kde to mělo mouchy a když bude zájem je to všechno k mání (příruby, karburátor) RE: 120 turbo No to mi prijde jako pekna hovadina. Kdyz uz chces nejaky kW navic, tak vyhod motor a sezen si 1,6 z VW a mas to. Pracnost bude stejna, na penize to asi taky vyjde stejne a kdyz Te chytnou policajti, tak taky :-) nemluve o tom, ze ta 1,6ka aspon vydrzi. Ta skodovka Ti pujde za chvili stejne do kopru. RE: RE: RE: RE: RE: 120 turbo Čau škodovkár, čítam si tu tvoj zámer z plechovky vytlačiť čo najväčšie maximum. Ja som mal škodu 120 s turbom, turbo bolo z daihatsu 993ccm, karburátor orig skoda 120 pretryskovaný, namiesto palivovej pumpy elektrické čerpadlo. Fungovalo mi to veľmi dobre, asi po 10 tis km som to vymontoval a predal. motoru nič nebolo. držím ti palce a nedaj sa odradiť nijakými rečami že je to blbosť. RE: RE: RE: RE: RE: 120 turbo Jo to bylo moje první turbo auto, před dvěma lety jsem ten motor přendal do Rapida. Mám s tím najeto přes čtyřicet tisíc. Klidně bych ten karbec použil, nesmíš porovnávat normální karbec a turbo karbec. Jen bych tam dal menší trysku. RE: RE: RE: RE: 120 turbo No nevim no. Zkusim sehnat nejaky karbec, ale je to strasny problem. Leda z VW 1,8T, ale to mi prijde moc velky rozdil. Mislis ze se to da tak moc priskrtit, aby se to nehltilo? Laka me to, ale asi to necham do budoucna a budu se venovat aerodinamice a laminatu. Az bude moznost nejakeho karbecu, pustim se do toho. Jaky pouzivas mezichladic? Ta 130ka tady na techwebu je tvoje??? Dekuji za povzbuzeni a skodovkarum zdar a silu! RE: RE: RE: 120 turbo Já když jsem to dělal tak jsem na internet neměl přístup. Takže jsem okukoval sériová auta a přemyšlel a potom zkoušel, až jsem to dal do kupy. Sání mám z Renaultu 5. Až ten karbec uvidíš, pochopíš svůj omyl. Sání u turbo motoru totiž funguje trochu jinak než u atmosféry. Nicméně věrím že to zvládneš. Zdar tvojí práci. RE: RE: 120 turbo Urcite mas pravdu, ze o tom nic moc nevim. Mam velkou garaz a materialni moznosti dat to do kupy, ale moc tomu nerozumim. Kdes nasel ty potrebne informace? Vetsinou na netu maj nejake fota a technicky takove veci jako je odhadovany vykon, kroutak a spotreba. Pouzite Turbo a nebo karbec nikdo moc neuvadi. Cos pouzil ty? Ja ted jezdim na karbec z T613 a je to Ok. Turbo je dalsi meta... Ale fakt moc nevim jak resit to sani... Nemas nejake odkazy nebo tak??? Kazdopadne dik za odpoved, preju hodne kilometru... zdar RE: 120 turbo Zdravím,nechci se Tě nějak dotknout, ale podle toho co píšeš je opravdu třeba aby jsi podstatně zmnožil svoje vědomosti o problematice turba. Já když jsem začal uvažovat o montáži turba do škodovky, byl jsem na tom podobně jako ty. A věř, že než jsem to zprovoznil musel jsem se opravdu hodně učit.Opravdu spolechlivé informace se shánějí velmi špatně. Je tu spousta teoretiků, ale vědomosti podložené praktickou zkušeností má jen málo lidí. Tím Tě nechci nijak odrazovat, a přeji Ti aby se to povedlo. Je to skvělej pocit jezdit takovím autem já si to užívám čtyři roky. RE: RE: RE: 120 turbo Nenechaj sa odradit recami o chod za svojim cielom. Ja som tak isto spekuloval o turbe v otcovej LADE uz na vysokej skole, ale na to, aby si to zrealizoval sa musi spojit niekolko vhodnych faktorov. Mne to trvalo cca 10 rokov, kym som sa ku tomu nakoniec dostal (nastali vhodne podmienky). TAk isto som sa na tomto fore takme nic rozumne nedozvedel. Bolo tu sice mnozstvo frajerov kt. kde co spravili, videli, maju, ale stale u nich asi nenastali vhodne podmienky, aby svoje sny zrealizovali. Pouzivaj pri tom uplne sedliacky rozum a vacsinu veci vyriesis. Poznam auta FAvorit Turbo kt. riesil problematiku tak dlho az nakoniec aj seriovy karbec akotak fungule. Samozrejme je najdnoduchsie pouzit pretlakovy karburator pre jeho technicke riesenie vhodne na turbopreplnanie. Hlavne si zozen turbo, ktore je co najmensie a robi co najmensi pretlak. JA som sa stal spolumajitelom firmy kt. taketo projekty zivia a preto dufam, pochopis, ze uz nemozem len tak rozdavat rozumy a hlavne nie na takychto verejnych forach. Napisalo nam mnozstvo ludi kt. sa do toho dali a v koncovke ich odradila banalita. Ak sa dostanes do takejto neriesitelnej situacie, napis nam na nasu E-mail adresu a pokusime sa ti aspon teoretickymi radami pomoct. Prajem ti vela uspechov, vela stastia a pevne nervy. RE: RE: 120 turbo OK, chapu ze jsi nejspis strojni inzenyr oborem konstrukce aut. Tim mym, pro tebe zrejme idiotskym, dotazem jsem se te chtel jako konstruktera zeptat, jake uskali me muze potkat. Nerikam ze montuju do auta Turbo, rikam ze o tom delsi dobu premyslim. Dokaz proc zrejme neznam funkci spal. motoru, poloz sve tvrzeni na nejaky dukaz! Jsem laik a moc teto tematice nerozumim. Oduvodni proc toho mam nechat! RE: 120 turbo nechci bejt hnusnej, ale bud se na to vykasli a nebo jeste chvili intenzivne koukej kde muzes, jak vypada a funguje takovej spalovaci motor. pokud trvas na svym zameru, tak nekde neco obslehni a nepremjslej, jak pouzit neco, co neexistuje... 120 turbo zdravim vsechny skodovaky. uz delsi dobu premyslim o zavedeni turba na mou 125ku. Myslim ze jsem konecne narazil na foraschopny web. Precetl sem si snad vsechny prispevky v teto sekci (i jinych ale to neni dulezite) a dosel jsem k nazoru, ze se zde objevuji opravdovi experti ve svem oboru. Chtel bych se zeptat na pro vas zrejme jasne veci, ale ja sem nikdy nevidel motor s turbem a vyuceny automechanik nejsem. Zajimalo by me, jestli pro turbo potrebuju original karbec, ktery by nejakym zpusobem pridaval vice benzinu po spusteni turba. Nebo staci obyč s vetšim vzdusnikem a tryskama? Na netu sem narazil na 130ku s sanim komplet z R5, nevim co je to konkretne za typ turba a karbecu, ale mel by to byt motor 1,4, nejspis. Ale byl to zase original karbec s turbem. Me zajima, jestli muzu treba na karbec z T613 namontovat nejake turbo. Treba z Una 1,3TD. O problematice dieseloveho turba na benzinu se da taky hovorit, ale po nekolika konzultacich sem dospel k nazoru, ze zas takove teploty se standardne nevyskytuji a prece jen ta vrtulka ve vyfuku ma nejake rezervy. Dekuju vsem expertum za profesionalni odpoved laikovi a vsem upravcum skoda motoru preju zdar, silu a hlavne dobre nervy! RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba No, honzo, tohle už fakt nemá cenu komentovat. Ztráta času. No dobře, ještě to jednou zkusim: 1) O ohřívání vzduchu tu meleš akorát ty. Já vždycky psal o ohřívání chladícího média, když šlo o klimatizaci. Přečti si ty příspěvky pořádně. Co se týká turba tak, jak se teď používá (na stlačení nasávaného vzduchu), tak tam k ohřátí vzduchu skutečně dochází a napravuje se to použitím mezichladiče stlačeného vzduchu. Stejně tak by k docházelo k ohřátí (vlivem teploty turba, ne jen vlivem vlastního stlačení) i jakéhokoliv jiného stlačovaného media procházejícího turbem. To je to, na co jsem poukazoval. Px píše, že možným řešením by byl mechanický převod, čili použití oddělené výfukové turbíny a odděleného kompresoru, které by byly spojeny nějakým převodem, v zásadě by stačila i delší hřídel. Nevím, na kolik se stlačuje chladící médium v klimatizaci, ale i kdyby to bylo těch 10-14 atmosfér, tak by na to zařízení na principu výfukového turba mohlo stačit, protože u kompresoru klimatizace se dle mého odhadu nevyžaduje takový průtok stlačovaného média jako u klasického turba. Takže by možná stačil větší převod pro vyšší stlačení a menší průtok, ale to je jen můj odhad. 2) Rozumnou technickou realizovatelnost jsi zmínil teď poprvé. Kromě toho, JÁ jsem psal, že důvod, proč se nepoužívá něco jako turbo pro pohon kompresoru klimatizace, je nejspíš ekonomický (=obtížnější a dražší technická realizovatelnost než u jiných možností). 3) Rozhodně ses mě nesnažil dovést k tomu, že "pri expanzi plyn kona praci na ukor sve tepelne energie, snizuje se jeho teplota, zvysuje objem". O tom řeč vůbec nebyla, navíc je to jasné z principu turba. Naopak, já jsem se snažil dovést tebe k tomu, že ve výfukových plynech je dostatek využitelné energie, jde jen o to, kolik nás její využití bude stát a jaké nám přinese výhody. U turbodieselů jsou výhody jejího využití tak markantní, že se nijak nelituje nákladů na zástavbu turba. U klimatizace zřejmě vychází ekonomická kalkulace jinak. A teď mě ještě napadl jeden argument proti pohonu kompresoru klimatizace výfukovou turbínou. A tím je fakt, že klimatizace ani zdaleka neběží celou dobu, kdy běží motor. U současně používaného provedení se to řeší odpojováním kompresoru od náhonu pomocí spojky, ale v případě turba bychom mohli odpojit akorát kompresor od turbíny, přičemž turbína by stále zbytečně běžela "naprázdno" poháněná výfukovými plyny. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba Presne tak, mate naprostou pravdu. S jedinou vyhradou a to je vyuziti casti tepelne energie - pri expanzi plyn kona praci na ukor sve tepelne energie, snizuje se jeho teplota, zvysuje objem. Jinak presne k tomu jsem chtel kolegu "Kybergrega" dovest. Proto jsem psal o termodynamickych dejich a vsude zduraznoval rozumnou technickou realizovatelnost. Kdyz psal o tom, jak moc je ve vyfukovych plynech vyuzitelne energie, tak jsem navrhl proc se to nepouziva treba k pohonu klimacky. Na coz se chytil a zacal povidat neco o ohrivani vzduchu. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba Podle mne,co se týče účinnosti spalovacích motorů,je to bídné,to je všeobecně známo.Pro roztáčení lopatek turba se využívá kinetická energie výfukových plynů,způsobená jejich rychlou expanzí,tedy proud vzduchu, a tepelná energie není využita.Pokud by byl tento proud (i když horkého)vzduchu dostatečně silný k pohonu kompresoru klimatizace,tak by toho výrobci určitě dávno využili.Je ale rozdíl stlačovat vzduch na 0,5-1 bar a nebo isobutan/uhlovodík na 10-14 bar(přesně by řekli odborníci) a udržet ještě bezproblémový odvod spalin z motoru.Ohrívání chladící směsi od hřídele by se jistě dalo minimalizovat např. převodem. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba Panenko skákavá, zase tady píšeš o věcech, které já jsem nikdy netvrdil. K věci - prohádaných 17% (50%-33%=17%) je v ustáleném režimu při 40% odebíraného výkonu, při zvyšování odebíraného výkonu a zvyšování otáček se procentní podíl odpadní energie odešlé výfukem bude zvyšovat, a tedy mnou prohádaný počet procent se naopak bude snižovat. Takže tvých 25% je ptákovina. Využitelnost energie z výfukových plynů nebude nijak velká, v tom jsem ti už dříve dal za pravdu, nicméně psal jsem, že je jí tam tolik, že to pro pohon turba (i několika turb) bohatě stačí i při té malé výtěžnosti. Co se týká klimatizace - nikde jsem nepsal, že se v klimatizaci stlačuje nasávaný vzduch! Samozřejmě že se stlačuje chladící médium, ale i v jeho případě platí, že není dobré ho při této činnosti zároveň ohřívat, což by se dělo, kdybychom ho stlačovali výfukovým turbodmychadlem. Od výfukových plynů značně zahřáté turbo by stačilo to chladící médium znatelně zahřát i za tu krátkou chvilku, kdy by jím procházelo. To jsem měl na mysli, když jsem psal, že by to byla jedna z nevýhod tohoto systému pohonu klimatizačního kompresoru (tj. kdyby byl v jednom tělese s turbínou, což je normální případ turbodmychadel, o kterých se tu bavíme). S tebou je nějaká diskuse těžká, když každou mou větu překroutíš a vyčteš z ní něco úplně jiného. No nic, asi toho necháme, od elektromotorem poháněných turb jsme se dostali docela daleko a ostatní to už buď nebaví číst nebo se akorát dobře baví. :-) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba 1) Aaaaa, pan je vztahovacny... :-))) 2) To co napsal p. Cech tak to v principu plati. Ale to ja vubec nerozporuju. 3) Prohadanych 17% bych videl spis tak na 25% v ustalenem stavu ale i tak je to v ramci seriozni fyzikalni debaty docela jako dooost nepatricne. Na delsi debatu je mnozstvi rozumne technicka vyuzitelne teto energie (v tomto pripade zejmena tepla). 4) Ano, hlavni duvod bude technicky a tim i ekonomicky. Prenos tepla je naprosty nesmysl. Vzduch do klimatizace nebude jiste nikdo soudny nasavat teply, spise jde o to, ze turbina by byla na spolecnem hrideli s kompresorem klimatizace. Ten nestlacuje vyse zmineny vzduch ale teplosmennou latku (drive freon) ktera proudi do vyparniku a tam pri zmene tlaku odebira ze sveho okoli teplo ze vzduchu hnaneho do kabiny vozu. Tot vse. Keep it easy! RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba Aha, takže se dostáváme do fáze, kdy mě začínáš (zatím velmi jemně a zastřeně) nazývat blbcem. Takže pro Tvou informaci a hlavně Tvé poučení si přečti zde na techwebu články od pana Jiřího Čecha, hlavně článek s názvem "Teorie motoru 1." (http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387), kde mimo jiné píše o účinnosti spalovacího motoru a o tom, kam jde "odpadní" energie (dal jsem si tu práci a ten článek a hlavně ten odstavec v něm našel). Zjistíš, že se běžně počítá s tím, že při 40% zatížení motoru jde třetina energie ze spáleného benzínu na využitelnou práci, třetina jde pryč přes chlazení motoru a třetina jde ven výfukem (ok, prohádal jsem 17%). Při stoupajícím zatížení motoru procentní podíl energie uniklé výfukem roste. Přečti si to, pak si přečti nějakou skutečnou knihu o terii motorů a přijď zpět se hádat. K tomu pohonu kompresoru klimatizace - nemluvil jsem o tom, že důvodem, kvůli kterém se nepoužívá jeho pohon výfukovou trubínou, je přenos tepla z turbíny do kompresoru (skutečným důvodem je zcela jistě důvod ekonomický - pohon přes spojku od řemenice nebo přímo klikovky je rozhodně levnější). Pouze jsem napsal, že by to byla jedna z nevýhod, která by u klimatizace byla nevýhodou dvojnásobnou (zahřívat chladící médium je mírně řečeno nevýhodné). Možná jsem to napsal tak, že to vypadalo jako důvod hlavní, ale to jsem nechtěl. Tak teď si běž něco počíst a nastudovat. Zatim těpic. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba 1) Takže ve výfukových plynech je odhadem 50% energie vzniklé spálením benzínu... - To je naprosty nesmysl. Pouzij selskou logiku a nahlednes ze je to blbost..... :-((( 2) Klimatizace funguje jako chladnicka s kompresorem. A ten kompresor se musi necim honit. Elektrina, pripojeni remenem k motoru, nebo jinym prevodem. Duvodem, ze se to pohon kompresoru neresi zpusobem jako turbo neni zcela urcite prenos tepla sdilenim... 3)Fyzika pro stredni skoly - Carnotuv cyklus, tepelne stroje, tepelne deje, Termodynamicke zakony - doporucuji ke studiu... :-)) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba No, bohužel tepelná bilance spalovacích motorů je skutečně dost bídná. Účinnost benzínových motorů (turbodiesely jsou na tom o něco lépe, stejně jako turbo-benzíny) se pohybuje okolo 36%, starší motory jsou na tom hůře, moderní trochu lépe. Jde o účinnost motoru jako celku, takže odpadní energie (zbytek do 100%) jde jednak na vrub tření a jednak do výfuku. Takže ve výfukových plynech je odhadem 50% energie vzniklé spálením benzínu... Můžu se o pár procent mýlit, ale o víc než 10% to nebude. Tím pádem i při špatné dostupnosti této energie z výfukových plynů je jí tam tolik, že by to utáhlo i několik turb. A co se týká pohonu kompresoru klimačky výfukovými plyny, tak proti tomu hovoří to, že by se od těch plynů kompresor dost zahříval a od něj by se zahřívalo i médium v klimatizaci, což je přesně to, co nechceme (stačí, že se zahřeje tím stlačením). Stejně tak vzduch po průchodu turbem je dost zahřátý a proto ještě musí projít tzv. mezichladičem než přijde do sání motoru. Každopádně by chtělo, jak jsi správně napsal, někde zjistit přibližný příkon turba, aby měl člověk představu, o kolik W či kW se zde jedná. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba Nechci se hadat, budu pres vikend pocitat (doufam, ze budu mit cas).... ale: Podle meho nahledu x kW vykonu z vyfukovych plynu dostat nemuzes, protoze to by byl motor z hlediska tepelne bilance naprosto k nicemu. Nezapomen take na to, ze se snizujici se hustotou energie se tato z nosneho media dobyva podstane hureji. Je to plyn (vzduch), tudiz merna tepelna kapacita mala... Je ale pravda, ze je toho plynu celkem dost. Ted jde o to, jak to vyjde vypoctem. Pro vsechny: Ja nezpochybnuji funkci turba, jen si myslim, ze by slo alternativne resit jeho pohon i jinak a ze by toto reseni bylo z hlediska regulace v dnesni dobe pouzitelne. Jde v podstate jen o to, kolik ma klasicke turbo cinny prikon na hrideli a zda a jak by tento prikon mohl v realnem aute dodat elektromotor. Ucinnost kvalitniho elektromotoru je opravdu kolem tech 90%, spicka je nekde kolem 95%. Takze nevi nekdo, kolik maji turba +- prikon??? Ad vrtulky do sani - To je blbost, to samozrejme nemyslim. Ad popisovana Fabie - prave to turbo musi zajistit narust vykonu nikoli o jednotky kW ale o desitky. Takze pokud 0 od 0 posla, tak je neco spatne. Mimochodem, takova klimacka ma prikony v radech jednotek kW odebirane z motoru a nikomu to nevadi. Je pravda, ze kdyz se klima odepne, tak nektere "vozy" oziji naprosto zazracne. Takova koncernova formule - Fabia "Hovno To Pojede" jest zarnym prikladem. :-))) V tom pripade nevim, proc kompresor klimacky by nemel byt honeny z neuzitecnych vyfukovych plynu... RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba v principu uplne jedno zda vykon pro pohon turba vezmu z vyfukovych plynu nebo z elektriny-tohle je pravda ,ale elektřiny nemáš dostatečný množství-bez toho abys ji doplňoval altíkem o větším výkonu aby to pokrylo aspoň zčásti tu spotřebu.Každý altík klade otáčení motoru odpor,ten je závislý na vybuzení=protože bude velkej odběr bude i vybuzení na max. takže část výkonu ,který to přidá se spotřebuje na pokrytí těchto ztrát. RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba Tak mi to nedalo a našel jsem část na tuning foru http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?t=20454&postdays=0&postorder=asc&highlight=cartech&start=0 a tady je ten zázrak http://www.cartechgroup.cz/?detail&kid=554&did=4228 ,bohužel diskuze na hondaclubu ,kde byl údaj o tom příkonu a další věci momentálně není funkční a nechce se mi to hledat jinde.Každopádně pokud si pamatuju proud byl přes 45A,proto jsem psal cca 500W (pro rejpaly- vím že by to mělo být spíš 550 W,ale radši jsem ubral skrz předpokládaný ůbytek při zatížení).Ano vím jsou startery s 1kw i 0,8 i 0,65 -tohle přirovnání jsem použil jen pro představu jaký zatížení se tam vlastně objevuje.Ůčinnost 90% mi přijde dost přehnaná,řekl bych že pravděpodobnější bude 75-80%-bude záležet na konstrukci motoru,no a poslední větě nerozumím -proč by turbo nepřidalo výkon?? RE: RE: RE: RE: RE: Pohon turba No, Honzo, jsi asi trochu mimo anebo se bavíme o různých věcech. Prostým přidáním turba jsi schopen zvednout výkon motoru řádově o 20-50%, záleží na konkrétním motoru a míře přeplňování, u některých motorů nebo když nemáš velké požadavky na životnost motoru, tak se dá výkon dostat i o 100% výš. Běžné atmosférické dvoulitry mají výkon okolo 100kW, kdežto jejich turbo-protějšky mají výkony zhruba od 120kW do 160kW. To je ten výkonový nárůst, který způsobí turbo. A kde se bere těch, jak ty píšeš, alespoň 450W z výfukových plynů? Zcela jednoduše z jejich tepla - při průchodu turbem se výfukové plyny zpomalují a ochlazují (tím, že roztáčejí lopatky turbíny) - svoji energii předávají turbu, které pomocí této energie kompresuje nasávaný vzduch a natlakovává sací potrubí. Nejsem si úplně jistý, ale množství energie odebrané výfukovým plynům se pohybuje spíše v řádu kilowattů než jen stovek wattů, někdo znalejší by mě mohl doplnit. Jinak v zásadě máš pravdu v tom, že je jedno, odkud se ta energie vezme, pokud bys měl dostatečně výkonný elektromotor (obávám se, že 500W je skutečně málo), mohl bys kompresor pohánět jím a mít tak elektricky přeplňovaný motor. Výhoda turba je ovšem v tom, že dokáže využít odpadní energii výfukových plynů, která by jinak nevyužitá odcházela do okolí. RE: RE: RE: RE: Pohon turba Nevim co kdo v te veci kde podnikal na Fabii a jak to vypadalo. Ale dle popisu to byla asi pekna blbost. Pro zajimavost - starter na Feldu ma 1kW, Favorit ma 0.8 kW. Kolik ma Fabka nevim, ale mene to urcite nebude. S 500W motorem bys udelal ficak skoro jako ve vetrnem tunelu. :-) Pokud si vezmu, ze je v principu uplne jedno zda vykon pro pohon turba vezmu z vyfukovych plynu nebo z elektriny, tak bych chtel vedet jakym fyzikalne obhajitelnym a v aute technicky realizovatelnym trikem nekdo dokaze odebrat z vyfukovych plynu alespon tvych 450W cinneho vykonu na hrideli (ucinnost elektromotoru cca. 90% z 500W). Mimochodem : Turbo, ktere prida vykonu jednotky kW je nesmysl. RE: RE: RE: Pohon turba No tohle už tu taky je,stojí to asi 8t.Pokud vím dodavatel si to nechal odbrzdit na 1,4 fabce s nic moc výsledkem ,žádný dramatický nárůsty výkonu se nekonaly,ale je fakt,že to neubralo.Každopádně podle mě velkou nevýhodou je odběr tohoto "větráčku" cca 500W,to je skoro jako starter tzn. proud jako ...Takže po pár minutách provozu je baterka KO a altík má co dělat.Další baterka = váha navíc,silnější altík = odběr výkonu motoru prostě 0=0.Možná !! by to něco pomohlo na sprintu u maloobjemovýho motoru ,ale normálně nic. RE: RE: Pohon turba Diky. Nimene mi stale pripada, ze "idealni" kombinace pro pripadnou "dostavbu" turba na atmosfericky motor je turbo pohanene nikoli vyfukovymi plyny ale elektromotorkem. Krome male zastavby by se to dal tlak velice efektivne ridit krome tlakoveho ventilu take otackami motorku. Podle meho by si pak slo hrat velice jemne s plnicim tlakem v ruznych rezimech prace motoru. U standardnich motoru s turbem je to asi jasne, cena klasickeho turba je asi nizsi, ale treba u vaseho projektu bych o tomto uvazoval. Nicmene to je teorie, chtelo by to cele spocitat a odladit -rychlost regulace, setrvacnosti soustavy atp. RE: Pohon turba Taketo systemy existuju. Kym pohon elektromotorom sa pred cca 5 rokmi snazila presadit jedna americka firma (nemyslim vrtulky v saciom trakte) ale pri snahe kupit taketo zariadenie sa stale odvolavali na to, ze oni sa snazia prednostne spolupracovat s automobilkami, tak kompresor ako taky sa pouziva dodnes napr. v mercedesoch. KOmpresoor je vhodny najma v tuningovej oblasti ako jednoduchy prostredok na zvysenie vykonu. UZ aj spominana automobilka MB konci s kompresormi a prechadza na klasicke turba pre ich nesporne vyhody ako nizsia cena, nizsia hlucnost a lepsi priebeh krivky krutiaceho momnetu a vykonu. Kompresor prave preto, ze je pohanany od kluky dosahuje svoj najvacsi vykon pri najvyssich otackach klukoveho hriadela. To znamena, ze krutiaci moment a jeho spicka sa posuva do vysokych otacok. Okrem toho na svoj pohon spotrebovava energiu motora kym turboduchadlo pouziva len nevyuzite vyfukove plyny. NAjidealnejsia kombinacia je kompresor aj turbo spolu pouzivany v rallye v 80 rokoch v LAncii S4 a momentalne v GolfeV 1,4 GT. Pohon turba Mam ciste teoretickou otazku: Proc se resi pohon turba spalinami z vyfuku a ne pomoci elektrickeho motoru nebo mechanicky treba od klinoveho remene? Nebo jinym externim kompresorem/dmychadlem. Podle meho by se to dalo i lepe ridit elektronikou. Odpadly by tak i upravy a prostorove problemy s vyfukem... RE: RE: RE: Cena Jediny clovek kt. ti povie spravne ake rezervy ma tvoj motor je konstrukter v Honde. Skus na www.honda.co.jp :-))). Ak by sa k nemu nedostal tak mozes vychadzat zo vseobecnych zasad konstrukcie motorov a skusenosti pri turboaplikaciach. Nizkotlake preplnanie (do 0,4 bar) zvladne takmer kazdy motor bez vacsich problemov. Nizkotlake preplnanie prinasa podla nasich skusenosti od 30 do 50 koni ale co je dolezitejsie podstane lepsi a vyssi priebeh krutiaceho momentu. Som presvedceny, ze tvoj motor vydrzi aj viac pri dodrzani vsetkych pravidiel. RE: RE: Cena Zdravím,mám takovej dotaz,mám hondu prelude s motorem F20a4, 2.0i 16V, který má v serii 133 koní,což není moc o:)Už nějakou dobu laškuju s myšlenkou vestavět na něj turbo,čirou náhodou se mi v dílně "válí" jeden garret,jedinej problém je s tím,že mám obavy kolik ten motor vydrží-Takže,jste mi někdo schopen říct,kolik % nárůstu zvládne bez toho aby mu rapidně klesla životnost??Neřešte prosím problémy se směsí,spojkou,atd. to si doladím ,jediný co nevím,je prostě jaký má rezervy. RE: Cena Prave sme vybrali tento KIT z nasej Felicie a je na predaj. Ak ma niekto zaujem si to premontovat do svojej 1.6 AEE tak ho moze mat za 39 000 Sk. Novy KIT by stal okolo 80 000 Sk (podla pouziteho turba). Piestna sustava to vydrzala bez problemov az do konca a pokracuje dalej bez turba. Je mozne, ze si to este neskor vyskusa s naporovym sanim a 4 klapkou. Cena Ví někdo cenu od Motortechu? Dá se prej i na zakázku a jak trpí pistní soustava? RE: GX Chiptuning Nechcem robit zlu reklamu,ale... Dal som si urobit chiptuning na motor BMM 136 po skuskach som zistil, ze to absolutne nefunguje tak ako ma. Nakoniec som zistil, ze mi tam dali soft na 135 BMM. Podla dohody som mohol do tyzdna povedat ci to chcem, alebo nie. Tak som to isiel vratit. Tvarili sa sice kyslo, ale peniaze vatili a chip si vzali spat. Osobne som z nich mal dojem, ze prilis nevedia o com hovoria (aspon pri tomto motore). Takze skor by som sa obratil na niekoho ako su tito ludia co urobili toto turbo a nebali sa ist s kozou na trh. Zjavne o tom vedia viac. Ty to mas na akom motore? ako to chodi? Ludo RE: a co písty? Vsetky tie veci vydrzali a stale drzia. Motor ma 110 kW a 236 Nm a zucastnujeme sa na nom amaterskych prtekov do vrchu a sprintov. A na preteky chodi auto po vlastnej osi a nie na vleku. a co písty? Vým že reaguji pozdě ale ani zmínka o úpravě pístů, kliky atd. věcí v motoru. V 1,6 by tyhle věci kdyby zůstaly sériové nemohly vydržet. Takže je to spíš článek o tom že něco takového jde udělat ale že vlastně z toho uděláte jíný motor a od felicie to má tak blok motoru, a ani to si nejsem jistý že by vydržolo 110kw. RE: RE: motor 1.6 (74kW) vo Felicii Ak chcete vidiet Škoda 130-TURBO,tak si kliknite na hore uvedenú internet,adresu.Perfektne spravená.Bude aj v Slovenskom AUTOTUNINGU. RE: motor 1.6 (74kW) vo Felicii DAkujeme za Vase uznanie, potesi to. Dalej si nemyslim, ze sme nezhovorcivy, len nemozeme povedat vsetko, ved z toho zijeme. V muzeu Coca-coly v Amerike si tiez nemozete opisat recept :-))) Ale napriek vsetkemu si myslim, ze toho povieme viac ako ostatní (vid nas dennik na www stranke). Mozeme sa opat stretnut na zraze na Jankovom vrsku o 2 tyzdne. Co sa tyka firiem ktore "robia" chiptuning nemozete porovnavat firmy, ktore su len sprostredkovatelom (predajcom) softveru a firiem ktore aktivne pristupuju k vyvoju softveru. My mozeme ist na brzdu a ladit softver, kym nevyhovuje nasim alebo zakaznikovým predstavam...... To ci je softver od tej alebo onej firmy nanic urcuje konecny zakaznik nie konkurencia. My vam len mozeme analyzovat tento softver, povedat Vam co je tam spravene a navrhnut test ineho (naseho) softveru. Vy potom rozhodnete co je lepsie. S pozdravom MotortechTEam motor 1.6 (74kW) vo Felicii Zaujimalo by ma, ake velke upravy by bolo treba urobit, ak by som chcel dat do Felicie s motorom 1.6 (55 kW) motor z Octavie s motorom 1.6 (75 kW). Myslim upravy, ako: uchytenie motoru v motor.priestore, spojenie motor - spojka - prevodovka, vyfukove potrubie a podobne...... A co vaha motoru. Nie je tazsi ako motor 1.6 (55 kW)???? GX Chiptuning Este by ma zaujimalo, co si ludia z MOTORTECHu ale aj ludia, ktory sa zucasnili tohto Fora myslia o chiptuningu od GX Chiptuning. Mne to konkretne robili v B.Bystrici, firma GX Chiptuning&Racing, pan Tupy. Maju dobry software, alebo je nanic....... Vdaka za nazory..... nazor Cafte, S Feliciou 1.6 Turbo z MOTORTECHu som sa osobne stretol na tuning zraze v Dolnom Hricove.Bolo to velmi pekne porobene, len ludia od tejto firmy boli trosku skupi na informacie o tomto projekte. Mali tam vystavenu aj Feliciu s motorom 1.3 Turbo. O tom tomto projekte ste sa nikde nezmienili??? Osobne sa klaniam pred vedomostami a skusenostami ludi z MOTORTECHu, ktori pracuju na tomto projekte. Len ma tiez zaujima ta zivotnost motora (lozicka na kluke,vackova hriadel a pod...) Osobne nemam rad, ak nieco robim zbytocne a velmi by som nechcel aby mi takto upraveny motor odisiel pri standardnej prevádzke (ziadne preteky-mam uz rodinu !?!) po 10.000 km. A co spotreba paliva??? Benzin je cim dalej drahsi a drahsi..... Osobne mam radsej takzvany uzitkove upravy auta. Mozno je to nezmyselny vyraz "uzitkovy", ale naozaj budem sa opakovat: - nemam rad ak nemozem nic vlozit do kufra, pretoze je plny reproduktorov, zosilovacov, ktorých vykon aj tak majitel nevyuzije, pretoze po 10 minutach jazdy mu ide ten hluk v aute na nervy a nemoze sa sustredit na jazdu - osobna skusenost..... - ak nemozem v aute odviest viac ako dve osoby s priemernou vahov 95kg, pretože by sa mi na zadnej naprave odierali siroke 185kove gumy o vnutorny alebo vonkajsi podblatnik.(FELICIA) Osobne mam doma tiez Feliciu 1.6 a zaujima ma, ako sa da upravit vykon tohto motora bez skratenia zivotnosti. Mam urobene aj malicke upravy na karoserii - prahy, kridlo, nazazniky. Na motore mam urobeny chiptuning + sportovy filter JR + sport. vyfuk + vyhodeny stredny tlmic vyfuku. Na brzde s mojou Skodovicou som nikde nebol, lebo neviem kde najblizsie od mojho bydliska sa nieco take nachadza (Ziar nad Hronom) a tiez neviem ani kolko takyto test stoji SK. Podla mojho subjektivneho nazoru je moje auto po tejto uprave "zivsie" v nizkych otáckach (2200-2800) a spotreba je okolo 5 - 5,8 l na 100 Sk pri zatazení auta 4 dospelymi osobami (viac merani!) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 po 100té a naposled. v octavii byly 3 1,6 motory. 1,6 8v 55kW /jako felda, litinovy blok/, 1,6 8v 74 a 75kW /hlinikovy blok/. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 V octavii se montuje 1,6 75kW od Audi a to je 8V. 74kW byl VW a to byl 16V. Moc hezké... ale... Je to moc hezké a člověku to udělá dobře na duši, když něco takového sestrojí. Je tam bohužel to ALE... Životnost nic moc a fízlum se to nelíbí:-( Vím o čem mluvím. V Rapidu jsem měl VW 1,8 GTI 4-bod, mechanika. Ve Š125 mám VW 1,8 jednobod ("jenom" - 90k, 140Nm). Najel jsem s tím max. 5000 km a byl konec. Pokaždé převodovka. Není to na to prostě stavěné. Ale jinak SUPER koníček, všechny lidičky co se tomu věnují naprosto chápu a mají můj obdiv. Ikdyž je to jak říkají moji rodiče "ztráta peněz a času". Škodě zdar... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Jsem taky priznivce skodovek, ale taky me naprosto fascinuje Honda. Ta ma u svych motoru bezne vykon 100k/l nekdy i vice a presto jsou spolehlive-200000km neni problem. A upozornuju, ze to jsou atmosfericke motory!!!Takze v tom ma skodovka+ostatni vyrobci jeste velky skluz! Jinak osobne si myslim, ze rozumny chiptuning je pro oziveni motoru maximalne vhodny. Navic se nezveda spotreba, spise naopak. A take nechapu, proc by se mela pri chiptuningu snizovat zivotnost. Mozna pouze pri tom maximalnim....ktery je vsak pri ostatnich seriovych dilech malo efektivni... Bral bych Pokud by jste montovali na zakazku,necal bych si to hned udělat RE: Nechtěl bych to mam ale pocit ze ti to nikdo nenuti, nebo jo? Nechtěl bych to Zdravím všechny. Nechtěl bych to ani zadarmo. Kdo to má brzdit? RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Motory AEE a AEH jsou konstručně naprosto odlišné, cokoliv mezi nimi vyměnit, kromě celého agregátu, nelze. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Nechce se mi to celé číst, ale říkám toto - pokud vezmu motor, který se moc nepovedl ve výrobě (tolerance dílů na okrajích tolerančních polí, ale špatným směrem) a navíc byl špatně zajetý, hodím ho na motorovou brzdu (tedy pouze motor, ne celé auto, tak většinou naměřím výkon udávaný výrobcem, možná o nějaké to procento nižší. Pokud vezmu stejný typ motoru, který se ale povedl, naměřím výkon klidně i o 15% vyšší. Potom přečipováním dosáhnu třeba 20% nárůstu výkonu proti ÚDAJŮM VÝROBCE, NE PROTI SKUTEČNÉMU STAVU!!!!! Čipem se bez turba dá dosáhnout nějakých 5-7% nárůstu výkonu bez vlivu na životnost. Chci-ki více, musím "jít do železa", tedy mechanické úpravy a změna dílů (vačka atd.). Z motoru AEE se dá dostat 160 kbyl, ale ne čipem nebo jenom změnou vačku 100 k/litr už chce nějaké otáčky, odlehčování, úpravu sacího traktu atd. Životnost při využívání plného výkonu tak 10 000 km... ---- Jinak čtyři ventily na válec se nedělají kvůli malému zdvihu ventilu, ale kvůli snížení hmotnosti kmitajících dílů a lepšímu tvaru spalovacího prostoru ohledně spalování a tvorby emisí, také výkon se tak dá dosáhnout s menšími problémy. Zdvih ventilu je dán procentuálním poměrem k průměru talířku ventilu, proto vychází menší, protože je i menší ventil. Nějak se tady plácají nesmysly, také provoz motoru AEE s točivým momentem na 210 Nm rychle zkrátí jeho životnost. Už jsem jednou někde napsal, že motor se dá bez bolení hlavy nadopovat tak o 30%, nad tuto hranici už se musí dávat hodně pozor co, kde a s čím udělat... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 pokud jsem pochopil smer puvodniho dotazu spravne, dotycny chtel vedet, v cem je schovany rozdil vykonu a jestli by byl schopen jednoduse to "predelat". Jednoducha odpoved zni, ze rozdilu je tolik, ze se vyplati motory prohodit kus za kus a prevarit cislo motoru. RE: RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Nie. Motor Octavia 1,6 sa robi v troch prevedeniach. Najstarsia je verzia 1,6 55 kW typ AEE pouzivany aj vo felicii. Tento motor plni len emisnu normu EU2. Starsia verzia 1,6 8ventil 74 kW - kod motora AEH, AKL plniaca normu EU-3 a potom nova verzia 1,6 16V 75 kW - typ AVU, BFQ plniaca normu EU-4. Ta druha verzia bola slepou ulicou, bol to nepodarok, ale vela ludi s nim bolo spokojnych. Verzia 1.6 16V vychadza z motora 1,4 16V pouzivaneho aj vo fabii... RE: RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 1.6 - 55kW je 8V motor, 1.6 74kW je 16V motor, vykon je predevsim dan vysokyma otackama a ten umoznuje nizky zdvih ventilu - tvrdsi pruziny - ventily neodskakuji.A protoze nizky zdvih znamena mensi cas vyplachu valce, dava se jako "posila" druhy ventil. Je mozne dosiahnut pozitívnu výmenu názorov ??? Samozrejme kazdy ma pravo na svoj nazor a ja akceptujem ten Vas. Len by som rad prelomil urcite podla mna neopodstatnene dogmy. Urcite by ste bol prekvapeny co sa da dostat z motora 1.6 len chipom. Preto stale navrhujem verejne novinarske stretnutia na brzde. Co sa tyka chipu a zivotnosti motora. Aka je podla Vas suvislost medzi chipom a zivotnostou motora? Vedel by som hovorit o vplyve vysokych otacok, zleho oleja atd... ale chip ? neviem. Pri chipe ak date velmi vysoky predstih, detonacne cidlo Vam ho upravi na hranicu, ktoru dany motor pri danom palive zvladne. Ak prezeniete palivo, do istej miery ho lambda regulacia znizi. Viac paliva ma na motor skor pozitivny vplyv ako negativny. Ak neposuniete limiter otacok, tak sa motor zastavi pri cca 6200 otackach......tak co ho potom znicí ?????? Budem rad ak sa o tom porozpravame. Mozno som zabudol na nieco co vo mne vyvolalo tento moj nazor a myslim, ze taketo fora su prave o tom, aby sme hladali odpovede a vzdelavali sa. Budem rad ak sa do debaty zapoja vsetci, ktori hladaju vysvetlenia na zaklade logickej argumentacie a pochopenia. RE: RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Mozna hodne laicka otazka, jaky je rozdil mezi 1,6 do Felicie(55) a 1,6 do Octavky(74)? RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Mym cilem by bylo. dostat z te 1,6 trochu vice nez 75k, mozna tak od boku trefuji 90k. Ale...nevim jake jsou moznosti. Nerad bych zasahem zvysoval spotrebu a snizoval zivotnost motoru. Nejsem zavodnik, jen bych rad, aby to jelo i do kopce kdyz jedeme ve 3 lidech. RE: RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Ja jsem nerekl, ze to nejde, ja tvrdim - a (ne)budu se hadat - ze neexistuje chip, ktery splnuje pozadavky na zachovani zivotnosti a zaroven zvyseni vykonu (obvykle deklarovanych 8-15%) - pokud si myslite neco jineho, je to otazka pristupu/nasledne interpretace k nastaveni motoru. VW 1.6 OHC je motor velmi vhodny k zalicovani/rozsireni kanalu (kde je seskrceny), uprave spalovaku+ ventilu, odlehceni "na klice", bohuzel jeho prevrtavani je trochu problematictejsi nez u OHV-Skoda. Chip az po kanalech. RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Pre RS. Rad by som este reagoval na vyhlasenia typu, neda sa,...je to nezmysel, nema to zmysel atd. Navrhujem Vam, najdite niejaku seriovu feliciu 1.6 v dobrom technickom stave a spravme si stretnutie na brzde kdekolvek v cechach alebo na slovensku. Mozete sa zucastnit merani po zmene softveru, popripade, zmene paliva a vacky a mozeme si vyskusat vplyv jednotlivých uprav na zmenu vykonu motora. Pisem to prave preto, ze motor felicie 1.6 je velmi vhodny na softverovu upravu a dosahuje velmi pekne vysledky aj bez dalsich uprav. Smola je len to, ze vacsinou si da zakaznik spravit softver a nema moznost vyskusat viac moznosti pretoze mu ich predajca nevie dat. Mam asi 3 alebo 4 softvery z ciech od roznych dodavatelov a vsetky boli identicke !!!! to znamena z jedneho zdroja....pritom niektore softvery boli dodavane ako specialne ku ostrej vacke.... RE: RE: chip-tuning na Fel 1,6 Softver sa vacsinou upravuje na hardver a zohladnuju sa urcite poziadavky dane vyrobcom vozidla. Tak isto podla vasich poziadaviek na parametre vozidla je mozne upravit motor (hardver) a riadiacu jednotku (softver). Ak nechcete zasahovat do motora, tak je mozne upravou softveru riadiacej jednotky zvysit vykon na hranicu moznosti motora a pouzivaneho paliva (oktanove cislo). Ak pozadujete vyssi vykon, ako umoznuje motor v jeho seriovom vyhotoveni, je potrebne zasiahnut aj do jeho konstrukcie. Upravou hlavy, sania, vacky atd. a adekvatnym naladenim softveru dosiahnete znova vysssi vykon motora. Zivotnost motora je zavisla od mnohych faktorov a tak je potom mozne, ze mlady "pretekar" setriaci na dobrom oleji znicí seriovy motor skor ako "penzista" ladeny motor. Ak je vsetko dobre naladene a budete pouzivat kvalitny olej vydrzi aj upraveny motor takmer tolko ako seriovy. RE: chip-tuning na Fel 1,6 zakladem kazde uspesne upravy zlepsit naplneni valcu. A neexistuji upravy typu zvysim vykon a zachovam zivotnost. Od samotneho chiptuningu (bez zeleza) muzes cekat pouze mirne zlepseni v prechodovych rezimech a na okrajich prac. pasma motoru, ale zvyseni vykonu touto cestou je tak trochu nesmysl. chip-tuning na Fel 1,6 Ahoj, kdyz se tu debatuje o Fel 1,6. Nema nekdo nejake informace, zda je mozna "upravit" klasicky motor z Felicie. 1598ccm, 135Nm, 55Kw? Je mozne pouzit chiptuning nebo se pro vyssi parametry musi sahnout i do motoru nejen pres draty? Cilem je auto, ktere ujede dalsich 100tis km. Nerad bych upravu na ukor zivotnosti. H RE: Pane bože Vazeny jj. Ja sa za nikoho a nic neskryvam a kazdemu sa mozem kludne pozriet do oci a pod vsetko co som spravil sa mozem podpisat. Kludne sa mozeme stretnut aj pred novinarmi a odbornikmi, ktorych si sam vyberiete a mozeme to odbrzdit pred Vami. My sa na nic a nikoho nepotrebujeme hrat ani nikdy nezosmiesnujeme snahy druhych. Som na brzde dost casto, ale este ma nikdy nenapadlo stlacit brzdu ( asi to je Vasa finta). Jedine co viem, ze ak nevytlacite spojku tak vzniknu straty ktore ovplyvnia meranie. Merania boli pod dohladom novinarov a brzdenia previedol technik, ktory za meranie zodpoveda. Ponuku a vyzvu od nas ste dostali. Teraz ostava na Vas ci vyzvu prijmete alebo ostanete pod anonymom vylievat spinu na tych co sa o nieco snazia. Budeme radi ak sa pochvalite svojimi uspechmi popripade mozete si aj vyliat srdce na to cim som Vam ako osoba ublizil. Pane bože Už jenom věta "uděláme vám výkon jaký chcete" by měla každého rozumného člověka odradit, ale budiž, pokud někdo chce motor 1.6 T s dejme tomu 150 koňmi a životností motoru a převodovky max.10 000 km, a to dost nadsazuju, tak hurá do toho !!! P.S. K měření: ukazovat graf z brzy, kdy je výkonu dosaženo zvýšením ztrátového výkonu na cca 40 kW (přitom Felicia má cca 20kW !!!), znamená asi tak to, že někdo při doběhu motoru "lehce" šlápnul na brzdu. Celkový výkon je totiž součtem výkonu na kolech a ztrátového výkonu. Když se podívám, kde vám to klouzlo, tak součtem cca 60kW a 20 kW ztrátového výkonu je 80kW, takže 110kW ani náhodou. Ostatně nic jiného bych od p. Ondáše dříve se skrývajícím za slovenské firmy jako IDT, pak neslavně proslulý EB-chiptuning či. HK2 a nyní Motortech, neočekával. pochvala Chtěl bych moc poděkovat všem co se podíleli na těchto stránkách,moc se mi líbí,jsou velice dobře zpracovené,přehledné a dobře pochopitelné.Snad jediné co bych mohl vytknout,škoda že se nezveřejnujete více,alespon ja jsem se s těmito strankama ještě nesetkal.Mam trochu vytuněnou felicii a moc mi tyhle članky pomohli.Ikdyž mi pořád děla starosti koroze.No jen tak dál,škoda,že není více takových stránek RE: Turbo Ak ste boli vlastnikom vozidla Opel Calibra Turbo, tak Vam asi uslo, ze verzie modeloveho roku 92-93 pouzivali turbo KKK K16. Okrem toho pouziva toto turbo aj firma Porsche v modeli 993 biturbo a firma www.gikturbo.se pouziva toto turbo aj na upgrade motora 1.8 turbo 20V v audiA4, A6.... Turbo K16 patri este do "starej skoly", ked nebolo mnoho aut vybavenych turboduchadlom a vyrabali sa co najuniverzalnejsie verzie a preto vydrzi v oboch verziach. ESTE RAZ OPAKUJEME, ZE TURBO KKK K16 NIE JE IDEALNE RIESENIE PRE TENTO TYP MOTORA, ALE PRE NAS NAJDOSTUPNEJSIE A DOST SPOLAHLIVE. Turbo mam osobni zkusenost s motorem 1,6 8v turbo z Lancie HF turbo a opel 20 16v turbo. Lancia 140k a Opel 200k Opel ma kompresi 9:1 , tlak max 0,8 bar. Turbo dáva max 1,2bar. Omezuje to rídící jednotka a ma to odfuk pri zavreni skrtici klapky. Podle me nejde pouzit Turbo z dizlu kvuli nizsim teplotam vyfuk plynu nez ma benzin (u dizlu sem jeste cervene svody nevidel ale u benzinu ano. Samozrejme oba preplnovane) Lancia ma plnici tlak 0,6bar a kopresni pomer 8:1. Turbo dává max 0,85bar. To je nejbliz Felicii. Turbo je Garrett T2. Davalo se taky do Renaulta 5 Turbo a 11 Turbo a tady ho nekdo prodava http://www.inzeraty.sk/img?212550 . Koukam ze je z Dizlu takze se s tima teplotama muzu mejlit. RE: RE: Dostupnost Máte pravdu: "celý problém je v turbu" - já se v tomhle neorientuju, takže vůbec nevím, co bych měl shánět... Kdybych do takové úpravy šel, chtěl bych jen přistavit auto, pak zaplatit a odjet... a jezdit;-) Vše ale záleží na tom, zda zůstanu u feldy, která už pomalu potřebuje GO nebo ji prodám + přidám prachy na úpravu/opravy a pořídím něco jiného, novějšího... Každopádně Vám přeji mnoho zdaru a ať to pěkně jezdí! RE: Dostupnost Spravime Vam akukolvek verziu, aku budete chciet (a bude to samozrejme realne) Cely problem je v turbach. Ak si zozeniete male turbo vhodne na zastavbu, tak Vam to tam domontujeme a podla pozadovaneho turbotlaku (alebo vykonu) doladime ostatne komponenty a riadiacu elektroniku. Dostupnost Zajímalo by mě, zda a kdy to bude dostupný pro "veřejnost"... ale podle toho, co jste tam všechno vyměnili, to nebude nejlevnější, takže zájmců moc nebude. A nepřemýšlíte i nad "civilnější" variantou (bez výměny střikovačů apod.) s nižším tlakem, menším turbem, samozřejmě horšími parametry (řek bych, že tak 120k a 180N.m. by stačilo)?? Pokud je to teda vůbec tech. možný... RE: RE: RE: RE: Tuhost a ine.... "Na kompresi 8,0:1 se dával tlak max 0,7 bar".....mohli by ste toto tvoje tvrdenie opriet o niejake konkretne merania alebo skusenosti? Mate spocitane tlakove pomery v seriovom motore AEE a tomto motore preplnanom tlakom 0,8 bar alebo 0,4 bar? ... a motore zo zmenenou kompresiou na 8,3 : 1 ? Napiste nam prosim o tejto problematike nieco konkretne. Iste by to zaujimalo aj ostatnych a pomohlo nam pri dalsiom vyvoji. RE: RE: RE: Tuhost a ine.... Ten motor nemá takovou pevnost, aby tak velký moment dlohodobě snášel. Proto mluvím o 0,4 bar, turbo je velké, to jsem poznal okamžitě. Na kompresi 8,0:1 se dával tlak max 0,7 bar. RE: RE: aerodynamika ten sklon se podle fotky odhaduje velmi spatne, ale pripada mi, ze je to prilis naplacato a bude tam potreba pretlak, lec opravdu jenom dojem. Pokud funguje, neni co resit. RE: aerodynamika No podle tvaru zasazení otvoru do haubny soudím, že je výdechový, což by bylo logické. A v tom případě nevím, proč by měl být řešen nešťastně? RE: aerodynamika Vyduch na (haubna= kapota?) prednej kapode odsava (je vydechovy) prehriaty vzduch od chladicov a turba. Je podla nas umiestneny velmi efektivne, pretoze velmi dobre odvadza prehriaty vzduch aj od chladicov aj od turba. Znizenie prednej casti sme riesili, ale predna cast auta je uz tak nizko, ze sa takmer nikde neda prejst. Cesty u nas maju este daleko za nemeckymi.... Jazda vsak nie je nebezpecna ani vo vysokych rychlostiach, ale nekludnejsia ako v inych vacsich autach co je logicke. Taketo upravene auta maju radsej rychle okresky ako dialnice. aerodynamika no, mozna jsem necetl Vas denik pozorne, ale pripada mi dodatecny otvor v haubne reseny ponekud nestastne - zamerem bylo aby byl nasavaci nebo vydechovy nebo oboji? Osobne bych ho resil jako vydechovy, na chladici se vzduch tolik neohreje aby neuchladil turbo a v kombinaci s lizatkem a zvetsenym ksiltem by se dalo bavit o rychlostech nad 150km/h (mysleno stabilni, plne ovladatelny vuz, ne poletujici cosi a smrt v ocich) RE: RE: Tuhost a ine.... Este raz by som doporucil, vsetkym aby si pozreli dennik tohoto projektu na http://www.motortech.sk/felicia16.htm pretoze mam dojem, ze nekedy sa tu opakuju myslienky, ktore su zrealizovane alebo boli pouzite tak, lebo sme to chceli. Spojka je kovokeramicka navrhnuta na max 380 Nm takze tento problem je vyrieseny. Aj seriova spojka to chvilku znasala. Vrchol tociveho momentu je preto tak vysoko, lebo sme pouzili relativne velke turbo, ktore v nizkych otackach este nefunguje. Zmeneny bol zdvih vacky a zmeneny bol priemer vyfukovych ventilov. Turbotlak 0,4 bar je vhodny pre neupravene motory. My sme upravili teraz kompresny pomer na cca 8,3 : 1, takze myslim, ze to bude OK. RE: Tuhost a ine.... Převodovka vydrží trvalou zátěž 165 Nm. Spojka by se dala použít z nějakého dieselu, nezkoušeli jste to? Bude muset být ale aspoň 200 mm v průměru. 230 Nm je na tento motor docela dost, osobně si myslím, že 190 Nm je tak akorát na životnost pro normální provoz. Souhlasím s tím, že šestikvalt zde nemá opodstatnění, vysoký točivý moment více kvaltů nepotřebuje. Podle mne se nevyhnete použití jiné vačky, aby se vrchol točivého momentu dostal do nižších otáček. Nezvyšoval bych plnící tlak nad 0,4 bar. Vysoké teploty udělají své hlavně na výfukových ventilech, chtělo by to sodík. Tuhost a ine.... Pokusim sa v kratkosti reagovat na niektore prispevky. Snahou tohoto projektu nie je urobit co najrychlejsie pretekarske auto, ale vylepsit charakteristiku motora. Preto sa snazime hlavne krutiaci moment znizit oproti nami dosiahnutych 230 Nm....a dosiahnut este prijatelny jazdny komfort. Poloosy a naprava - je pravda, ze ulozenie naprav dostava zabrat, ale za poslednych tvrdych 5000 km vsetko vydrzalo a to ma auto za sebou uz 134000 firemnych kilometrov. Spojka je robena na mieru kovokeramicka. Krutenie pri akceleracii je sposobovane aj nerovnakou dlzkou hnacich hriadelov. Samosvor sme tam nechceli davat, pretoze by si to odniesol diferencial, polosi a prevodovka. V momentalnom stave nemame problem s trakciou. 6stupnova prevodovka sa da spravit, ale pri danych parametroch ani nepotrebujeme zvysovat maximalnu rychlost, pretoze ta je uz aj tak tachometrovych 200 a ani zrychlenie. Takze pri tejto charakteristike a priebehu krutiaceho momentu je to zbytocnost. Jediny zmysel ma zosilnenie celej prevodovky. Nie je problem vsetko zosilit, prerobit a vymenit, ale nas aj zaujima vydrz jednotlivych komponentov. Vymenime ich az po destrukcii. Tento typ skusenosti nemozete ziskavat na vozidlach klientov, len na vlastnom.. :-))))) RE: RE: RE: RE: Tuhost karoserie vs. toc. moment Myslim, ze prevodovka to ako tak znesie, ale pilovy diagram asi nema idealny priebeh. Do takto nadupaneho auta by sa hodil 6-qualt. V CZ je nejaka firma ktora upravuje seriove prevodovky nahradenim 5teho za kratsi a pridanim 6 teho prevodoveho stupna (Fabia, Octavia, Feliciu v ponuke nemali). Samosvor diferak by sa zisiel aj do neupravenej 1.6ky, Pri prudsej akceleracii ma to taha do lavej strany. RE: RE: RE: RE: RE: Tuhost karoserie vs. toc. moment myslim ze nevyroji - doma to zrejme nikdo sam nezvladne(teda dat tam turbo to zvladne vic lidi, ale aby to jezdilo tak jak ma to uz asi zas tolik lidi ne) no a od panu ze slovenska to zase nebude zadara - ale to je jasny :-) Ale je to pekne, kdyz se do takovyho dila nekdo pustil se vsim vsudy. RE: RE: RE: RE: Tuhost karoserie vs. toc. moment Hlavně doufám že se teďka nevyrojí desítka majitelů Felicií s tím že si do auta lupnou turbo. Bez programovatelné řídící jednotky, znalostí a zkušeností nemají šanci něco takového dotáhnout do konce. Ohledně téhle Felicie bych viděl záludnosti v poloosách, převodovce a spojce. Bez patřičných úprav to dlouhou životnost mít z principu nemůže. RE: RE: RE: Tuhost karoserie vs. toc. moment Jojo - tady bych s RS souhlasil - jak s tema poloosama tak ale hlavne s ulozenim tech ramen - to je je u fa a fe s mekejma napravama vzdycky problem - dost to v tom lita - fe s tema lepsima napravama sou na tom uz daleko lepe. Jinak nevim to presne ale seriovka ma nekde kolem 130Nm - tady to ma 200 - co na to rika prevodovka? RE: RE: Tuhost karoserie vs. toc. moment ad kastle - nechci delat chytreho, ale aby fatan nepoletoval, davalo se "lizatko", pricemz seriovy naraznik Feldy ho sice ma, ale v hoodne zredukovane podobe. Tuhosti vlastni kastle bych se nebal tolik jako unosnosti kloubu polooa a ulozeni ramen - na blbe atmosfere mam zivotnost tehle prvku 20% vuci puvodnimu stavu. RE: Tuhost karoserie vs. toc. moment Karoseria ma vystuhu (rozperu) vpredu aj vzadu, znizeny podvozok HP. Nemam pocit, ze by bol problem. Nad 180 km/hod (tachometrovych) je citit neklud a nadlahcovanie, ale to myslim, ze je problem kazdej felicie.... Tuhost karoserie vs. toc. moment Nechci spekulovat o pevnosti a tuhosti kastle felicií, ale jak se na takový výkon a hlavne tocivý moment kastle tvari - je to ok? RE: Hezke Ono to STK ma :-)))takze to nie je problem momentalne. Skuste si precitat dennik na http://www.motortech.sk/felicia16.htm a tam je dost podrobne vsetko popisane. Mate pravdu, ze pri vysokej kompresii je problem s detonaciami. V prvej etape sme pouzivali len "doladeny" 100 oktanovy benzin a samozrejme je potrebne upravit softver aby to fungovalo. Momentalne je uz kompresia znizena na cca 8,3:1 takze tento problem je vyrieseny.... Hezke Predpokladam ze je to projekt pro pobaveni mimo silnice, tudiz netreba resit, jakym zpusobem to ziska STK. Lec stale mne vrta hlavou jedna otazka - VW 1.6 OHC ma papirove pomerne vysokou kompresi, co vsechno jste udelali pro to, aby to neklepalo a zaroven se nerozsypalo za 5tis km?
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|