ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Výměna klikového hřídele
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Výměna klikového hřídele

RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 8.05.2012, 5:41
Od: Angela Gan
WWW: http://www.birene.net

Dear sir, How are you ? :) I am Angela Gan from BIRENE which is one of leading engine parts supplier in China,specialize in cylinder head,head assy,head bolt,head gasket,con rod,camshaft & crankshaft. (Hlava válců, hlava válců montáž, šroub, válec polštář, vačkový hřídel, klikový hřídel.....) Please visit our web (www.birene.net) for more details,most items are popular in your country now.If you are interested, pls feel free to contact me. Your prompt reply will be highly apperciated. Nice Day!! Best wishes Ms Angela Gan Shanghai Chaumet Industrial Co.,Ltd Shanghai201801,China Tel:+86-21-69150618*208 Fax:+86-21-69150619 Mob:+86-13917140806 MSN:angelacn66@hotmail.com Skype:angelacn66


RE: RE: klepání
Datum: 24.03.2009, 18:30
Od: Jan Trnka

Něco podobného se mi stalo taky, akorát klepalo v momentě kdy po sobě párkrát (sice vyjímečně ) poskakovaly třecí plochy spojky. Klepalo to o šteft výfuku. Zažil jsem však i hvízdání kdy se plech rozvibroval (cca 3000ot/min) a třel o šteft.


Niečo mám z motorom!!
Datum: 25.09.2008, 8:52
Od: Juraj P.

Dobrý deň prajem chcem sa spytať na otázku čo može sposobovať to keď zvýšim otáčky motora a v motore je počuť rapčanie???....(mňa napadlo či to neni náhodou valec,teda že či mi náhodou motor nešlape na 3 valce a má šlapať na 4,že by bol jeden uvolnený a nefunkčný..) može aj to robiť tie problémy z rapčaním??...vopred ďakujem za odpoveďe.Jurdo


re generalka
Datum: 13.03.2007, 14:48
Od: John II

Jednu drobnost bych pridal je dobre namontovat motor bez svicek a po naliti oleje do motoru plynule zatocit motorem aby jsi ol.cerpadlo nasalo olej a dopravilo ho na vsechny mista urcena pro Mazani!!!!( autor sice spravne napsal ze se pri montazi mot. maji vsechny tyto mista namazat mot. olejem ale zname se clovek na neco zapomene) a pak tyto mista bez oleje hned postartu na sucho pri 1000 ot/min. no ja jen aby ta generalka nebyla zbytecna s pozdravem??


hlučná hnací řemenice
Datum: 19.10.2006, 23:13
Od: Štefan Ihnát

Ví někdo,jak odstraním hlučnost řemenice u Formana r.v.1994.Děkuji


motor
Datum: 6.06.2006, 16:05
Od: martin

Ahojte, moze mi niekto poradit v com bude problem, ked mi pri stupeni pedala uplne na podlahu zacne trias auto a to vacsinou ked radim pri 60 km/h z 3 stupna na 4 a auto akoby ani neslo, pedal na podlahe, trasie a auto skoro ani nejde. Prosim vas poradte mi niekto kto to by to vedel vyriesit vopred vam DAKUJEM


RE: Problém s LPG
Datum: 28.03.2006, 19:10
Od: jarda

Jo stalo se mi to samí, sice jsem si za to mohl sám, ale přišel jsem na to. K věci - rozebýral jsem plyn.nádrž neb jsem nevěděl proč mi motor při akceleraci škube a škytá, rozebral ji vyčistil při montáži jsem ale špatně dal elektromagnet který fungoval jako špunt, při akceleraci se to uzavřelo a motor chcípl. Po delším asi 2 hodinovém špekulování kde je chyba jsem přišel na to, že právě ten elektromagnet co jsem namontoval je obráceně. Vím, že to není tvůj přesný případ neb tys nic nedemontoval, ale zkus se kouknout na ten elktromagnet zdali nemá už špatnou pružinky, ovšem ještě před tím než něco takového započneš vyměn plynový filtr, protože ten může být taky přicpaný. Hodně štěstí


RE: klepání
Datum: 28.03.2006, 13:15
Od: IK

Tohle klepani se mi ozyvalo kdyz upadla matice co drzi drzak vyfuku a on byl prakticky jenom navleceny na steftu a pri urcitych otackach (pod 2000) to zaklepalo o blok motoru :)


a co utahovací momenty
Datum: 13.03.2006, 10:48
Od: petr polach

V článku nikde nezmiňuješ utahovací momenty šroubů. Vždyť je to hodně důležité pro únavovou pevnost a nebo naopak hrozí nebezpečí povolení!


RE: jaky motor to je?
Datum: 26.02.2006, 17:17
Od: PetrLahodny
WWW: http://PetrLahodny.CZ

Podívej se na hlavu válců mezi 3 a 4 svíčku a najdeš tam barevný znak škoda. černý- 105; žlutý- 120; zelený- 120LS a podním je rok výroby např. 85. Plechová vana - 105 Hliníková vana - 120,120LS Novější eMka mají na přírubě horní dva štefty M10(ty starší M8) Taky to lze určit z poslední číslice čísla motoru na vodní pumpě. Je-li místo pro číslo motoru široké,jedná se taky o novější motor.Ten starší má ono místo úzké a čísla jsou tam pouze v jedné řaďě. Je toho víc,ale díky mé skleróze si na vše momentálně nevzpomenu. s úctou nadčený ŠKODOVÁK


Vyvážení hřídele je též důležité
Datum: 26.02.2006, 16:58
Od: PetrLahodny
WWW: http://PetrLahodny.CZ

Je pravda,že článek jsem jen tak prohlédl,ale nevšiml si nikde žádné zmínky o vyvážení klikovky a to považuji celkem jako dosti důležitý úkon,který má vliv jak na životnost motoru(hlavně kliky samotné),ale také na pohodlí při jízdě.Neboť nevyvážená klika je zdrojem nepříjemných zvuků a vibrací. Vyvážení kliky je buď dynamické,nebo statické,což se provádí nejčastěji a ve většině případů to stačí.K takovému vyvážení je třeba předat hřídel "patřičné instituci" s těmito věcmi:kompletní setrvák,řemenice a všechny ostatní součástky,které jsou na klice mimo šálků a pístů s ojnicemi. Pak je výsledek téměř zaručený,neboť taky záleží na vyvážení a vyúhlování ojnic,shodné hmotnosti a třídy pístů atd.Není na škodu vyvážit i alternátor pro Škodu. Zkrátka,vše co rotuje,je dobré mít vyvážené. s úctou nadčený ŠKODOVÁK


RE: RE: Prosím o radu
Datum: 21.02.2006, 23:18
Od: territory

problemy s mazanim casto robi aj pruzinka regulacneho ventilu...mne svietilo mazanie aj pri 3000 otackach...po vymene tejto "unavenej" pruzinky mi vsetko funguje ako ma...


RE: RE: RE: jaky motor to je?
Datum: 21.02.2006, 23:12
Od: territory

neviem o aky motor sa jedna ale na 130-kovy motor hlavu zo 120-ky nepolozis...motor 130 ma bombirovane (vypukle) dna piestov.budu narazat o 120-kovu hlavu...ja som to riesil tak ze som do 130-ky napchal piesty z favorita (rovne dna piestov) a az potom som tam hodil hlavu zo 120...zatial mi to ide bez problemov s ovela vacsim vykonom...hodne stesti skodovkarom...


RE: RE: jaky motor to je?
Datum: 24.01.2006, 19:58
Od: tomino

Chalpi pitrebujem poradiť ja mám na motore /8 nebo 3 to neviem aky je to motor hlavu mám ze 120 z 81 roku a na bloku je asi napisane 110-267-116-12615-336 tak že či niekto nevie čo je to za motor?A na 130 sa dá dať 120 hlava?


Klika
Datum: 18.01.2006, 19:56
Od: Ultim

Zdrar vsichni skodovkari, chtel bych se zeptat zde neznate nekdo firmu jez by vyvazovala komplet klika-remenice-setrvak? Uplne nejlepsi by bylo nekde v jihomoravskem kraji .... Jo a mel bych to nechat vyvazit i s pritacakem? Nebylo by to nevyvazene az bych ho pak nekdy vymenil? Diky moc za odpoved,nejlepe na mail


RE: Prosím o radu
Datum: 26.11.2005, 11:20
Od: henryhill

Steve jednoduše zkus sundat víko ventilů a ať ti někdo nastartuje musí na volnoběh vycákávat olej z vahadel u starších motorů(Š100-120) stačilo jen povolit víčko a už bylo vydět jestli to maže nebo ne. Vahadla měla výstřik oleje veden na horu motor favorit ho má veden dolů směrem na dřík ventilu proto je lepší sejmout víko ventilů a někdo ti zastartuje. Nebo zkus vyměnit čidlo tzn. baroskop tlaku oleje může to být v něm. nebo trochu složitěji, ale podstatně přesně zjistíš tlak oleje měřením pomocí tlakoměru. Je to spolehlivé proto zajeď do servisu a nech si změřit tlak mazání. Příčin nízkého tlaku v menších otáčkách může být několik : 1, Vůle ložiskových pánví a čepů klikovky 2, netěsný kuličkový ventil na regulaci tlaku (přímo na sacím koši ,který si měnil ze 125) 3, axiální vůle kol olejového čerpadla (jaké jsi použil těsnění při montáži koše?) 4, nevyhovující olej (příliš řídký, ale to jsem viděl jen když byl 1:1 s benzínem např.membrána paliv. čerpadla 5, zanesený sací koš karbonem a kousky pánví(opotřebení) to se moc nestává Příčin může být ještě víc ale jestli to na volnoběh necvaká a nachrochtá kovově,tak bych řek že to bude čidlo. Změřením tlaku nic nezkazíš. S pozdravem Henry Hill (mechanik a ladič motorů škoda. např posádka Habart-Talíř vůz Škoda 120S ČMPR)


RE: Prosím o radu
Datum: 6.11.2005, 10:31
Od: dalibor

Nemuze to bejt spis rozbytym cidlem tlaku oleje (zboku na motoru) - v knizce se to jmenuje "spinac kontrolni svitilny tlaku oleje". Ja sem to mel na me 120 rozbyty - dokonce mi skrz to prostredkem crcel olej... Vymena stala cca 25Kc.


Prosím o radu
Datum: 2.11.2005, 20:11
Od: Steve61

Kúpil som Favo motor a dal som do 125 ky ale k veci Pri 1000 až 1400 otáčok mi svietí mazanie pri teplom oleji ak pridá kontrolka zhasne. Na motor som dával sací koš aj vanu zo 125 - ky lebo sa mi nechcelo dávať plechovú z fava. Mohol som tu posrať niečo ???? no ale aj na 125 ke mi svietilo do 1200 ot mazanie takže neviem či je to stým,no 125 motor mál dosť za sebou. Poradte aký sací koš kúpiť a namontovať alebo stačí starý vyčistiť alebo už ani neviem čo robiť motor je krásný tichý iba rozvody troška počuť. Rozmýšlal som aj o aditívach ale to by bolo asi posledné čo spravím. Vďaka za rady Steve


RE: pomoc
Datum: 12.10.2005, 13:53
Od: Peter

Mne sa podarilo na nejaky shell olej nabehat s uzovkou 17000 km. Olejovy filter bol potrhany na kusy a na potrebu zoberat sa olejom ma upozornila az preblikavajuca kontrolka. Tak som tam nalial liter nejakeho maditu na dojazd, neskutocne cierny olej som vypustil zatepla a este na tom spokojne jazdil desattisice kilometrov az kym som auticko nepredal. Urcite ta udalost motoru neprospela ale ani mu nejak zasadne neublizila. Dolezite asi bolo ze ten shell bol dost kvalitny a udrzal karbon vo vznose. Lacnejsi olej by asi narobil nebezpecne kaly s naslednym kolapsom mazania.


RE: RE: RE: pomoc
Datum: 5.10.2005, 13:15
Od: kachnis
WWW: www.greendevil.wz.cz

zadny sajrajty tam nelej, jenom to pred vymenou poradne projed,at je olej hoooodne horkej a nech dlouho vytejkat..


RE: RE: pomoc
Datum: 27.09.2005, 18:11
Od: tomino

Ja mám užovku a ešte by som chcel vedieť čí tam nemám dať niakí ten pripravok aby my to všecko vytieklo ale mazanie my nesvieti všetko my maže o.k. tak preto sa pítam.Neviete náhodou aky mám motor ked za lomitkom mám 8 alebo 3?


RE: pomoc
Datum: 26.09.2005, 10:06
Od: kachnis
WWW: www.greendevil.wz.cz

no jesli je to na uzovce(105/120), tak to nech pekne dlouho vykapat a popros boha, aby ta brusna pasta, kterou mas misto oleje vykapala uplne a pristi olej vymen o mnoho driv a pokud mas plnoprutokovou filtraci, tak ta to urcite ustoji..


RE: pomoc
Datum: 26.09.2005, 9:15
Od: Kybergreg

Tak ho hned vyměň a doufej, že to motor ve zdraví přežil. A příští výměnu proveď raději o něco dřív.


pomoc
Datum: 25.09.2005, 15:11
Od: tomino

Chlapi poradte my čo musím urobiť ak som prešvihol výmenu oleja o 7000 km.Za poradenie vopred dakujem


RE: Strasne klepanie
Datum: 25.09.2005, 14:57
Od: tomino

ja som sa dozvedel ale neviem čo to je pravda že ked sa jazdi furt na plyn tak twen motor velmi vylagruje a budeš musieť robiť generalku.To som sa dozvedel od oco on ma s tým menšie skusenosti


RE: RE: jaky motor to je?
Datum: 25.08.2005, 19:12
Od: krf

diky, za cislem byla /1 a znak mezi svickama cerný... už vim jak na to jsme...


RE: jaky motor to je?
Datum: 24.08.2005, 9:31
Od: kachnis
WWW: www.greendevil.wz.cz

zkus cislo motoru, jesli je cislo XXXXXX/1 , je to 105, jesli XXXXXX/2 tak 120, jesli XXXXXX/9 je to 120LS, jesli /8 tak 130,taky se to pozna podle barevnyho fleku na znaku skoda mezi 3. a 4. svickou.cernej je 105, zutej 120,zelenej 120LS a 130ka? ta ma jeste jinou, ale jakou to nevim..


jaky motor to je?
Datum: 23.08.2005, 7:39
Od: krf

Dobry den, jak lze poznat jaky motor (105, 120) mame v autě rok vyroby 85 ale jsme už x tý majitel a nevim co tam ve skutečnosti je. Má to plnoprůtok, karb sedr a velký rozdělovač. Sundavat hlavu a měřit vrtání se mi kvuli tomu nechce. diky za napady... kdyžtak na email. diky moc


RE: RE: RE: RE: RE: Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 22.07.2005, 12:43
Od: Kybergreg

Napsal jsem to, co jsem kdysi vyčetl z různých zdrojů na webu, ale blbě jsem si to zapamatoval. Teď jsem strávil asi půl hodiny hledáním na webu, máš pravdu, pravidelné rozteče válců 86mm mají až motory Š130 (742.13) a výše. Dřívější motory (1000, 1100, 100, 110, 105, 120) mají nepravidelné rozteče válců.


RE: RE: RE: RE: Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 21.07.2005, 16:12
Od: Pavel K.

2 Kybergreg: Ale, ale, neni nahodou prvni motor s pravidelnym rozestupem valcu az favo (nebo 742.13x) ?


RE: RE: RE: Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 14.07.2005, 9:38
Od: Kybergreg

Jinak rozložené válce (tj. v nepravidelných rozestupech) má myslím jen motor Š120 (a proto se blbějc předělává na vyšší objem), stopětka je má rozložené v pravidelných rozestupech stejně jako stotřicítky. Proto se taky často používají stopětkový hlavy jako náhrady (po zvětšení a úpravě spalovacích prostorů samozřejmě) za prasklé stotřicítkové.


RE: RE: RE: Problém s karbecem,
Datum: 10.07.2005, 19:39
Od: martin

jeste nez to budes kuchat, tak se mrkni na merku-hladina a jestli to neni ridka sracka i za studena a otevri vicko na dolejvani oleje a zkus si cuchnout. voni hezky, vid?


RE: RE: Problém s karbecem,
Datum: 10.07.2005, 9:58
Od: MZ

Taky jsem na to myslel, ono to totiž taky strašně žere (odhadem tak přes 10 litrů i při fakt mírné jízdě), takže zkusím tu pumpu.


RE: RE: Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 8.07.2005, 14:56
Od: viky

Rad bych podotkl, ze davat do 130ky vlozky a pisty z Favorita ma pozitivni vliv na zivotnost, ale to je tak vsechno. Nevi nekdo, jestli do bloku S130 jde dat i klikovka z Fabie, pokud je upravena pro Favo? Myslim si, ze jo, ale nikdo mi to zatim nepotvrdil. K prevrtani....pozor na jednu vec! S105/120 ma jinak rozlozeny valce, nez 130/135/136, takze je prevrtani bloku VELMI narocne na presnost, protoze diry pro vlozky nejsou souose. Jinak bych pro prevrtani doporucil blok S105 z roku 88,89, mel by bejt ze stejnyho nebo podobnyho odlitku jako prvni Favority a nejlip by mel vydrzet to vrtani. Mimochodem, nevite nekdo, kde a za kolik by se dal blok prevrtat? Taky bych do toho sel.


RE: Problém s karbecem,
Datum: 8.07.2005, 11:56
Od: martin

jednou jsem zazil tuhle zavadu v souvislosti s uplnou ptakovinou, kterou bych ale nehledal. zkratka derava membrana na paliv. pumpe, motor plnej benzinu a pres odvetrani kliky to v pohode bezelo na ty vypary i s odpojenym el.magnetem na zavrenej cucak


RE: Problém s karbecem,
Datum: 6.07.2005, 21:34
Od: Peter

To ze sa motor prechlasstava je jasne celkom ako to pises. Otazka je co to moze posobit pri roznych karburatoroch. mne to pride ako neskutocne zanesena vlozka v cistici vzduchu. Dalsie moznosti su ze ked si menil karburatory, nemenil si celkom vsetko - co tak plavak, pripadne plavakovy ventil? Co tak opakovana montazna chyba - nevhodne upevnene lanko sytica, ktore udrziava sytic pootvoreny.


Problém s karbecem,
Datum: 4.07.2005, 22:31
Od: MZ

Zdravím, chtěl vyřešit jeden problém, na mé 105tce mě zlobí jedna věc: při kratší jízdě, než se motor kompletně prohřeje, to jede bezvadně, ale jak už se jede déle (teplota oleje se dostane na stálou hodnotu, tak začne padat volnoběh a po zastavení motoru to prostě bez půlminutového starování nechytne, takže se to po zahřátí evidentně přechlastává (taky když se za tepla utáhne šroubek bohatosti, tak to šlape pořád, za studena ne). Zkoušel jsem už několik karburátorů (SEDR i EDSR), ale vpodstatě to dělá to samé u všech-(osazení bylo správné). Taky je to po delší jízdě výrazně línejší a v nízkých otáčkách to poškubává. A ještě jsem si všil jedné věci-když za chodu odpojím drátek od odpojovače volnoběhu, tak to sice zpomalí, ale nezdechne (momentálně tam mám SEDR) Měl by někdo rozřešení?


RE: RE: RE: Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 30.06.2005, 10:17
Od: Kybergreg

No, brzy budu prodávat svou (resp. manželčinu) Š130, tak kdybyste měl někdo zájem...


RE: RE: Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 29.06.2005, 10:41
Od: jarousch

Tak to nez shanet nesehnatelne, radsi prevrtat blok. Jeste ze mam jeden v zaloze.


RE: Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 29.06.2005, 8:28
Od: Jirka

vložky z favorita do bloku ze 120cy nejdou, musel bys to převrtat, sežen motor ze 130ky, tam to jde


RE: Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 28.06.2005, 16:12
Od: Kybergreg

S těma rozměrama ti neporadím, to nevím, ale každopádně zástavba motoru Favorit řešením není, protože by ti to neschválili ani se všemi potřebnými komponentami ze stotřicítky. Motory Favorit už se nesmí do vozů typu 742 dávat, tedy ani do 120tek, 130tek, 135tek a 136tek. Po provedení úprav (5q převodovka, zadní vlečená náprava, 4pístové brzdy, široká karoserie) si tam můžeš dát motor z rapida, ale ne z favorita. Jediná možnost by byla použít blok 742.135 nebo 742.136 a naskládat do toho vnitřnosti z motoru favorit. To by pak zvenčí nikdo nepoznal.


Zvětšení objemu motoru u Š120
Datum: 28.06.2005, 7:56
Od: jarousch

Chtěl bych se obrátit na zkušenější motoráře. Jsou shodné vnější rozměry vložek válců pro Š120 a Favorit? Tj. bez převrtání bloku motoru, s původní klikou a ojnicemi. Rád bych se pustil do zvětšení objemu zvětšením vrtání válce, ale přitom si chci zachovat blok motoru. Prostě, tak aby to nebylo při pohledu na motor poznat jakoukoliv změnu. Mám Š12M0LS a protože nemám správnou 5q převodovku a zadní nápravu a 4-písty, tak hledám jak vyřešit problém zvětšení objemu X oficiální přestavba. Zástavba motoru z Favorita je řešení, ale bez těch ostatních komponent mi to nikdo neschválí. Díky za rady.


RE: RE: sviet kontrolka oleja na volnobeh
Datum: 24.06.2005, 12:20
Od: Peter Matlák

Mam podobny mozno aj rovnaky problem ako Igor. Rozdiel je vsak v tom, ze sa jedna o Feliciu, 1.6 motor AEE. Daval som menit spojku, rozvodovy remen + kladka a zaroven aj vodnu pumpu pri 170.000 km. Bezprostredne po oprave som bol velmi spokojny. Po cca 30 km sa zacal postupne ozyvat rachotivy zvuk najmä vo vyssich otackach. Ked prudko pustim plyn, pocut najma v interiery velmi jasno vrciaci zvuk, ktory zanikne poklesom otacok na volnobeh. Aj v plynovom pedali citim jemne vibracie, ktore silneju narastom otacok motora. Motor je celkovo vyraznejsie hlucny.


RE: sviet kontrolka oleja na volnobeh
Datum: 13.06.2005, 23:07
Od: rob

muže to být i olejem, protože u nekterých oleju znečne klesá jejich hustota se vzrůstající teplotou, zkus olej s teplotní třídou 15w 50


sviet kontrolka oleja na volnobeh
Datum: 8.06.2005, 19:23
Od: Rudy

Mamfavorit ked sa mi zohreje motor tak svieti kontrolka oleja ziadne klepanie novy olej nove cidlo poradte


RE: RE: RE: Strasne klepanie
Datum: 23.05.2005, 9:30
Od: Igor Marko

Uz som ho uplne rozobral, su rozbite puzdra na piestnych capoch. Uz tomu spravim celu generalku.


RE: RE: Strasne klepanie
Datum: 18.05.2005, 20:33
Od: Igor Marko

Klepanie sa prejavuje od volnobehu az po vysoke otacky, najviac ked po vysokych otackach uberiem prudko plyn. Niekedy mam pocit, ze sa to rozsype. Asi ho budem musiet otvorit a zidtit, co je to. Uz som uvazoval, ze kupim Favo motor a ten tam naimplantujem, nemusim sa s tym zasravat.


RE: Strasne klepanie
Datum: 18.05.2005, 12:18
Od: Peter

Si nenapisal, v akych rezimoch sa klepanie ozyva. Ak je to len na volnobeh a prejavilo sa okamzite po vymene rozvodu, tipujem, ze mas prilis velky predstih, pripadne ti nesedi rozvod - spravny pocet capov retaze medzi znackami na rozvodovych kolesach. Ak sa klepanie rozvinulo az postupne, bude to asi naozaj loziskami.


Strasne klepanie
Datum: 17.05.2005, 18:04
Od: Igor Marko

Zdravim, mam podobny problem ako "mirek.j". Vymenil som na 130 rozvody, boli dost vymlatene a po vymene retaz sice stichla, ale z motora sa ozyva dost hrozive klepanie, nieco ako piestny cap alebo ojnicne puzdro. Ale tak zrazu? Ved som sa nicoho ineho ani nedotkol. Cim to moze byt? Jazdim na LPG.


Re Re OT
Datum: 20.04.2005, 18:29
Od: Libor

Jo, bylo to tam, diky za tip,odpory v pohode ale kontakty priserne zoxidovane, jehlovy pilnik a Kontox a uz to chodi, ale mam dojem, ze to bude za chvili ve stejnem stavu.


RE: OT
Datum: 19.04.2005, 13:30
Od: Petr

Vetrak topeni: zkontrolovat predradne odpory. Vede k nim par kabliku podel skrine topeni ze strany u baterie.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: generálka ?
Datum: 17.04.2005, 0:55
Od: Jiří Čech

Pokud chceš snížit spotřebu oleje, musíš použít jiné písty s kroužky typu Favo, je to na GO... Samotná gufera na ventilech toho moc nezachrání...


OT
Datum: 15.04.2005, 14:49
Od: L.Uhricek

Nevíte někdo kam se první podívat ( teda mimo pojistky ) , když mi na Felině chodí větrák jen na poslední stupeň , I, II, III - nic . Předem děkuji .


RE: RE: RE: RE: RE: RE: generálka ?
Datum: 11.04.2005, 6:40
Od: Martin

Prodám kompletní soupravu pro pohon vozidla na CNG (zemní plyn). 0.80hal./Km. Souprava vymontována z vozu Škoda felicia. Levně! afom@seznam.cz 723768547


RE: RE: RE: RE: RE: generálka ?
Datum: 10.04.2005, 9:58
Od: Juro

Dakujem,pane Cech. Este som zabudol napisat, ze tankujem 95Natural. A este otazka,aky to vsetko bude mat efekt, kde mozno ocakavat zlepsenie (samozrejme,ze hlavny dovod upravy je minimalizovat spotrebu polosyntetiky).


RE: RE: klepání
Datum: 9.04.2005, 20:54
Od: Viky

Kdyz to zaklepe pri ubirani plynu, muze to bejt skutecne silentblokama, jestli to ma zavesny zarizeni, tak o nej obvykle triska vejfuk. Velmi vyhodny pri vymene silentbloku je dat tam silentbloky S1203 (viz. http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=422 ), vic vydrzej a jsou tvrdsi.


RE: RE: RE: RE: generálka ?
Datum: 8.04.2005, 16:17
Od: Jiří Čech

Juro: dej o 2 - 3 setiny vetší trysku na I. komoru a o 5 stovek na II. komoru. Počítej s mírným nárůstem spotřeby asi o 0,3 l/100 km.


Kouř
Datum: 8.04.2005, 13:54
Od: F.Mašek

Když sákne voda do válce, tak to téměř vždycky startuje na 3 válce (bez toho s vodou).Čtvrtej se obvykle chytí po pár vteřinách.Takže to odzkoušej a jestli to startuje vždycky na všechny válce,tak si nemyslim, že to je voda.Já měl taky fouklý těsnění pod hlavou ,nejvíc mi to dělalo,když sem to chcípnul po dlouhé jízdě,v chladicím okruhu byl tlak a přes noc se voda pěkně natlačila do válce.Ráno to pak startovalo spolehlivě na 3 v. Na krátký vzdálenosti to jelo a startovalo normálně.Po výměně těsnění a zabroušení hlavy vše OK.


RE: kouř
Datum: 8.04.2005, 11:59
Od: Rs.

pokud, tak to dovez na emise a zmer v ten okamzik bohatost smesi. Pokud se nemylis (v tom co tomu neni), tak mas vadne obohaceni versus teplota (karbec) - proste to ulejvas.


kouř
Datum: 8.04.2005, 5:50
Od: radek

Právě že těsnění po hlavou je tam novy. Mám ještě jednu škodárnu, ta taky tak hnusně kouří, ale žere teda dost festovně olej (asi 1l/100km). Taky to ale hovno jede. Takže ten motor v té první by měl být, co se týče pístové skupiny v pohodě. Voda mi neubývá, ani ta bílá sračka se na víčku nedělá...


RE: RE: kouření
Datum: 8.04.2005, 0:31
Od: kachnis

jj ja taky vyrabel mlhu, fouklo mi tesneni pod hlavou,jezdilo to v pohode,jen sem po 300km musel vzdy dolit 1.5l vody..dela se ti takovej bilej hnus na vicku od oleje?


RE: kouření
Datum: 7.04.2005, 22:07
Od: Venca

Není to pára? To by znamenalo, že ti do některého válce trochu prosakuje voda a to znamená hlavu dolů, přebrousit, nové těsnění, možná i novou hlavu, a tyhle radosti. Za jízdy to nepoznáš, pokud to jen sákne. Sleduj hladinu v expanzce. Já jezdil s prasklou hlavou, jezdilo to jako drak, ale když jsem nastartoval, tak za mnou nebylo vidět. Jen se vždycky tak po 200km musela dolít voda.


kouření
Datum: 7.04.2005, 18:21
Od: radek

Zdravim, potřeboval bych se na něco zeptat, a sice: asi deset vteřin po nastarování mi moje škodule začne vypouštět hrozně hustej hnusnej bílej kouř, až se to trocha zahřeje (cca za 4min) tak už to přestane. Vypadá to ,že olej neubývá.(mám ju teprve týden takže ještě nevím). Jinak je to 105tka, jezdí velice dobře (po rovince přes 130), takže si myslím, že by písty a válce měly být v pořádku. Ví někdo, co by to mohlo být..??Rád bych to odstranil, protože už na mě lidi ráno blbě hledí, když zakouřím celé sídliště :)


RE: RE: klepání
Datum: 5.04.2005, 9:49
Od: Karbi

Koukni do motoru, přidej si rukou a poslouchej, jestli to zvonění uslysís jakoby z motoru, tak si seřiď motor (předstih, atd) jestli se bavíme o tom samým tak sem to měl taky. Zdar


RE: klepání
Datum: 5.04.2005, 8:06
Od: Rs.

Hans- tohle s oblibou delaji rozhadrovane silentbloky motoru nebo vadne klouby (vnitrni, lapni za poloosy a protacej, kejklej)


RE: klepání
Datum: 5.04.2005, 0:03
Od: VanThomas

Malej předstih a střílí do vejfuku? Tim sem s oblibou strašil okolí s hundrtou :-) ale to bys asi poznal, nicméně je to nápad...


klepání
Datum: 4.04.2005, 15:30
Od: hanz

No prostě přidám plyn, vytočím motor do otáček (na neutrál) pak plyn pustím, otáčky začnou padat a jak jdou přes těch 1500 tak to udělá asi 4x ťuk ťuk (opravdu to zní podobně, jako když klepnete lžičkou o stůl). Jinak když třeba ten plyn pouštím pomalu, tak to neudělá, jenom při prudkém ubrání.


RE: klepání
Datum: 4.04.2005, 10:50
Od: Rs.

hanz> jestli chapu dobre - pokud je to behem a tesne po pridani plynu (pod tlakem)= detonace, pokud je to az motor "cukne" po prudkem ubrani, tak jsou to silentbloky nebo klouby. mirek> muzes mit jeste velke vule (hluk od pistu) nebo prave detonacni chod, ale "klepe" je na tohle prilis siroky pojem. Svoje taky umi udelat ventil, ma-li spatne vedeni.


klepání
Datum: 3.04.2005, 19:37
Od: hanz

Zdravím, měl bych taky jeden dotaz ohledně klepání. Ozývá se to když padají otáčky po přidání plynu. Jak se otáčky přehoupnou přes asi 1500 tak to krátce zaklepe-zní to jako když klepete železnou tyčkou do dřeva. Věděl by někdo, co by to mohlo být?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 1.04.2005, 14:59
Od: mirek

Nebylo to slyšet přes ty rozvody.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 1.04.2005, 14:57
Od: mirek

jezdím s tím už asi rok a je to stále stejné.Při zvyšení otáček je to už neslyšitelné.Alternátor je po opravě. Rozdělovač je zánovní, vana je dobrá.


RE: RE: RE: RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 1.04.2005, 14:02
Od: Rs.

nepises, jestli to je synchronni s otackami. Tipy na hledani - spatne usazeny rozdelovac (kolo nahonu si proste nesedlo do osy cerpadlo-rozdelovac), spatne namontovana vika (povoleny sroub, vc. olej cerpadla), zdeformovana vana (klepe nacuc olej. cerpadla o diru)


RE: RE: RE: RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 1.04.2005, 13:59
Od: Peter

Mozeu klepat nasledujuce veci: rozdelovac, vodna pumpa, alternator, piestne capy. Predpokladam nastavene ventily. Vodnu pumpu a alternator vylucis zhodenim klinaku. Rozdelovac sa da zistit prilozenim tycky z tvrdeho dreva na rozdelovac a ine miesta bloku. Ak je zvuk pri prilozeni tycky k rozdelovacu (ucho pri druhom konci tycky) vyraznejsi ako inde, je to rozdelovac. Takto sa da lokalizovat aj hluk z alternatora, pripadne vodnej pumpy.


RE: RE: RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 1.04.2005, 12:44
Od: mirek

Chtěl bych se zeptat.Mam motor š 120L,dobře startuje,jízdní vlastnosti OK.Měnil jsem rozvodový řetěz a rozv. kola, ale něco stále klepe.Před tím to nebylo slyšet.Projevuje se to převážně při volnoběhu.Při odpojování válců se to nemění.Nevíte, čím by to mohlo být?


RE: RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 30.03.2005, 13:43
Od: Rs.

podivej, dobry 781/791 motor olej spotrebovava opravdu nemeritelne (pod 0.1lt 15 tis). Ale neexistuje, ze by doslo k skokove degradaci cehokoliv, tj. pokud Ti to tesne pred vymenou vezme najednou vetsi mnozstvi oleje, tak bud nekde tece (nejcastejsi), nebo opravdu dochazi k jeho postupnemu naredeni a zvysene spotrebe. Najit si to budes muset sam, kontroluj (u MPI) viko zdvihatek, mastnotu na remenu altiku, kolem loziska mezi remenici a hlavou a pod motorem vana a vytokovy otvor na bocnim plechu mezi vanou a prevodovkou (kryje prostor spojky). Pokud je toto vsechno idealne suche, zacni uvazovat o sundavani hlavy ap.


RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 30.03.2005, 13:10
Od: joot

No jo, ale mělo by se to nějak projevit na hladině toho oleje ne? Tzn. buď by se zvedala o objem toho benzínu, nebo by mi to zároveň olej žralo. Jenže já mám olej na stejné rysce skoro celý rok.


RE: RE: RE: OFF-cukání motoru fa
Datum: 30.03.2005, 12:35
Od: kwiko

To mi robilo vzdy ked som natankoval na mne neznamej pumpe:o) Inak mi auto sklbalo pri istych otackach a tlaku na pedal pokial som nevymenil sviecky, viecko rozdelovaca, palec a VN kable. Ale bolo to na nich aj vidiet.


RE: RE: OFF-cukání motoru fa
Datum: 30.03.2005, 9:56
Od: Roman

No predstih ten mam serizenej asi pred mesicem - zacalo to delat zniceho nic asi tak pred tydnem a je to rekl bych cim dal tim horsi :-(


RE: OFF-cukání motoru fa
Datum: 30.03.2005, 9:17
Od: Kybergreg

No, nejsem si úplně jistej, jak je LPG dělaný do Favorita, ale u škodovky řady 742 teče přes karburátor už vzduch smíchanej s LPG. Nad karbošem je přidělanej směšovač. Takže i kdybys měl v karburátoru ucpaný kde co, tak palivo (LPG) Ti do motoru poteče, obzvlášť při "více sešlápnutém plynu". Spíš bych asi popřemýšlel o seřízení předstihu, resp. o jeho průběhu v závislosti na otáčkách a podtlaku v sacím potrubí, ale to jen tak odhaduju. Možná Ti tu někdo poradí líp/konkrétněji.


RE: BEnzín v oleji
Datum: 30.03.2005, 8:54
Od: Rs.

ad splachovani benzinu u MPI - vadi to vzdy (zeptejte se tribo-cosi, proste to nemaze), u MPI je sekvence vstriku 2+2, tj na valec se strika na 1x zavreny a 1x na otevreny ventil. A pokud netesni, hadej kam a kdy to natece ...


OFF-cukání motoru fa
Datum: 29.03.2005, 10:28
Od: Roman

Forman 92-LPG - při zarazene dvojce nebo trojce pri vice seslapnutem plynu mi to kolem 2000 otacek nesnesitelne skube(jako by tam chvilema neslo palivo). pred i potom uz je to ok. Kdyz se akceleruje velice malo a postupne, tak to nedela. Na benzin jsem to nezkousel. Muj nazor je ze je to nejakej bordel v karbu. Je to moje prvni auto ve kterym je karburator, takze s tim nemam moc zkusenosti. Byl bych vdecny za jakoukoli radu (jestli je to karbem tak co tam vycistit(trysky) a podobne).


RE: RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 29.03.2005, 8:04
Od: joot

A ještě k tomu opotřebení kroužků: nemělo by to vliv na spotřebu oleje?


RE: generálka ?
Datum: 28.03.2005, 17:47
Od: Pvel Sybera

Vy tady všichni z toho děláte nemocniční práci ale...vždyť je to Škodovka, a ta vydrží všechno!Já sem generálkoval 130,písty vložky...ale hlavní důvod zadřená klika!Dva ojniční čepy, byl na nich jěště celkem kvalitně nalepenej materiál ojničních ložisek, vůbec nechápu jak mohl tohleto vůbec někdo udělat, no tak sem vzal nožík a šmirgl P600 a jel sem, za chvilku bylo všechno v cajku a nakonec se to ještě vyleštil Lapovací pastou-vynikající věcička. No anavíc sem celé moje snažení prováděl na balkoně ve stísněných podmínkách. No a jak to dopadlo? Bájěčně motor si jenom pobrukuje,leze krásně do otáček díky dalším úpravám i táhne do kopce. No a jak dlouho to všechno vydrží to vám nepovim,najel se s ním asi 1 400km a už sem ho vymenil.Pač mi při asi 7 500 otáček vypadla zdvihátková tyčka a ten zvuk, co to dělalo - no myslel sem že sem utrhl ojnici:)Tak sem narychlo vyměnil motor, nemel sem čas zjištovat jestli to pujde opravit, ale bylo mi divný že má motor stále nádhernou kompresi,no nic:)Nechce někdo 130ku?


RE: RE: BEnzín v oleji
Datum: 28.03.2005, 16:04
Od: joot

To mně právě zarazilo na té fábii - ta má tak max. 30tkm a tchán s ní jezdí spíše po strejcovsku. A vane mu to po benzínu taky.


RE: BEnzín v oleji
Datum: 28.03.2005, 10:15
Od: tux

Není. Do oleje by se benzín opravdu dostat neměl, většinou se splachuje z válců při velkém opotřebení pístních kroužků. Sám tam příliš nevadí, ale snižuje viskozitu oleje, což není žádoucí, pokud nejezdíš v zimě na M6A:)


BEnzín v oleji
Datum: 27.03.2005, 19:09
Od: joot

Mám následující dotaz: náhodou jsem při kontrole hladiny oleje v motoru (Fel 1,3 MPI) zjistil, že mi olej čpí po benzínu. Je možné, že by mi nějak do oleje prosakoval, když pominu odvětrání mezi sáním a víkem ventilů? Hladina oleje se mi nemění (najeto 64 tkm). Zkusmo jsem si čuchnul k měrce fabie 1,4 Mpi a cítil jsem ho také, ale zdálo se mi že míň. Je to normální? Děkuji za odpověď


RE: RE: RE: generálka ?
Datum: 26.03.2005, 8:43
Od: Juro

Pan Cech,mal by som este otazku k tomu zvysovaniu kompresie. Mam v plane na mojej 105 znizit hlavu,dat tvrdene sedla a spravit voditka, aby sa to tvariloako kvazi 120LS. Je mi jasne, ze mi bude chybat objem, ale o to mi nejde. Moja otazka: je treba tiez upravit trisky v karbeci? alebo moze zostat vsetko po starom ako je v 105?Dakujem, Juro.


Mimo mísu
Datum: 24.03.2005, 19:17
Od: Libor
WWW: http://neni

Prodám Š 105 L, 1986 , GO karoserie , speciální lak ( druhou takovou neuvidíte - jasně červená ) maska v barvě karosérie, mlhovky, altík 55A , přídavné dálkové stačí koupit a osadit ( kompletní elektroinstalace včetně přídavných relé a pojistek hotova ), rádio ( 4 x repro + 2x výškové ), aku Ca-Ca , otáčkoměr , pneu 1/4 roku ,brzdy 11/2004, leštěné sací potrubí, na léto veeeeelké sání ( v černé metalíze ) vhodná pro tuning, chtěl jsem sám, ale nemám čas .Pokud máte někdo zájem ( nechci za ni moc ) , prosím na můj mejl, jsem z Uh,Hradiště - vhodné pro okolí , chce to ji vidět . Sorry za OT.


RE: snizeni a spotreba
Datum: 24.03.2005, 16:46
Od: Rs.

kachnis> pokud zvysis kompresi a presne nastavis predstih, tak ti spotreba klesne. S kompresi nad 10:1 je potreba i vylestit ventily (aby se nepodpalovaly) a pokud mozno i spalovak (kvuli usadam - aby tam nebyl horky skvarek). Stoupne pri pouziti delsi vacky, spatneho vyfuku nebo rozstelovani karbu a zapalovani.


RE: RE: generálka ?
Datum: 24.03.2005, 6:42
Od: Jiří Čech

Pokud se musí použít různé tloušťky pánví, značí to poškození bloku nebo vík ložisek, blok může být prohnutý. Klika se brousí vždy celá na stejný průměr všech čepů, ale je možné nabrousit jen jeden nebo i více čepů na další výbrus a použít tomu odpovídající pánve. Ovšem není to zrovna košer, platí to zvláště u ojničních čepů, zhorší se vyvážení kliky. Pro pantátovskou jízdu to stačí, na závodění ale určitě ne. Klika po montáži do bloku musí jít otáčet rukou s nepatrným odporem. --- Zvýšení komprese při použití odpovídajícího benzínu spotřebu zvýšit nemůže, spíše naopak. Zvýší se tepelná účinnost motoru. Rozdíl ve spotřebách motorů 742.12 a 742.12x je dán obohacením první komory karburátoru.


snizeni a spotreba
Datum: 23.03.2005, 22:46
Od: kachnis

chtel jsem se zeptat ,zadli mi nutne musi vzrust spoteba paliva,pokud zvysim kompresni pomer(snizim hlavu) na 1:10.5 obecne u motoru 742.12 a 12X a u favorita 136.diky :)


RE: RE: RE: RE: karbec
Datum: 21.03.2005, 16:40
Od: Rs.

treba to byl kus toho filtriku (postupne uvolnena vlakna papiru)


RE: generálka ?
Datum: 21.03.2005, 12:50
Od: tom

Měl bych jen jednu poznámku. Naprosto nepřichází v úvahu při opravě kombinovat pánve určené různým výbrusům. Klika si může na první pohled potom krásně sednout a jde i pootočit motorem, jenže při provozu se bude namáhat jen polovina klikového ložiska (konkrétně ta silnější pánev), bude se přehřívat a je tu riziko, že i vyteče výstelka. Bude se tak dlouho opotřebovávat, až dosáhne stejného poloměru jako druhá část toho ložiska. Co z toho plyne? efekt opravy je jen chvilkový, bude v tom ložisku unikat olej zpět do vany a budou se více namáhat ostatní hlavní ložiska. mějte se


RE: RE: RE: karbec
Datum: 18.03.2005, 16:41
Od: kachnis

mel jste pravdu Petre,byla to ta vpravo :) byl tam takovej hnusnej cucek..jen by me zajimalo, jaxe tam dostal,kdyz ssitku nebylo nic a navic mam takovej malej filtrik, co se dava do novejsich aut a na tom taky nic neni...


RE: RE: karbec
Datum: 18.03.2005, 8:40
Od: Peter

Dat dole viko z karburatora, v plavakovej komore su 2 trysky a jedna z nich bude upchata, asi ta na pravej strane. Dalsia moznost - tesnenie pod karburatorom alebo sacim potrubim alebo vypadnuta niektora zaslepka. Takze vycistit trysky, skontrolovat vsetky zaslepky a tesnenia. Ak motor ide dobre na volnobeh bez sytica, su to trysky, ak bez sytica neide, treba hladat tesnenia a zaslepky.


RE: karbec
Datum: 18.03.2005, 6:07
Od: jarousch

Ja to vidim na ztraceny sroub, kterym se reguluje privod vzduchu na karburatoru.


karbec
Datum: 17.03.2005, 23:57
Od: kachnis

lidicky pomozte mi pliis.ted sem prijel z Plzne do Mostu..poslednich 30 km sem musel dojet na sytic, pac sem jel cca 100km/h, 3400 otacek z mirneho kopecka a najednou auto cuklo a zacalo zpomalovat jakoby dosel benzin.na seslapnuti plynu to zpomalovalo jeste rychlejc.jediny reseni bylo sytic a nemackat plyn vubec..otacky na volno na sytic vzrosty na 3100/min a puvdne mam cca 1800/min.karbec je rok po repasi, je to SEDR ve 105L, nevite co s tim muze bejt?


RE: RE: RE: RE: Problém s LPG
Datum: 17.03.2005, 14:45
Od: Greg

Ahoj, budu kupovat feldu nějak 96 - 98 a chtěl bych se zeptat, jak se rozdělovali felicie ohledně kastle a pas. bezpečnosti v tomhle období. Jde mi o to, že do určitý doby tady byl základní (původní) model (do 96 myslím), pak se nějak zpevňovala kastle a někdy v roce 97 byl facelift. No a jde mi právě o to meziobdobí. Bylo to skutečně takhle nebo byla jen původní a "nová tvář", čili jen dvě? Pokud byly tři, dá je nějak ta druhá verze rozlišit (datum výroby, vzhled (myslím prý podle tažného oka - bylo už snad šroubovací) a taky co na ní bylo nového oprti té zakladní a o co je jiná vzhledem k faceliftované verzi. předem díky


RE: RE: RE: Problém s LPG
Datum: 16.03.2005, 15:56
Od: Pavel K.

2 Oldrich: Tak o problemu vedeni hadice mezi reduktorem a mixem teda slysim poprve :) Nicmene ta druha hadicka - mezi sacim potrubim a reduktorem (pro blokovani membrany 2.stupne reduktoru)- casto netesni v tom naustku do sani (montaznici serou na hadicove spony)a stejne tak ten naustek na reduktoru. Pri delce hadicky cca 1m a svetlosti cca 5mm si nejak nedovedu predstavit to zpozdeni ovládáni "male" membrany reduktoru :) Nekdy je dobre zkusit odpojit tu hadicku od sani a podtlakem generovanym vlastni pusinkou zkusit, jestli mala membrana po odsani vzduchu tesni - jeji, byt minimalni netesnost, zpusobuje brikule prave v rezimech, kdy je v sani malej podtlak....


RE: RE: Problém s LPG
Datum: 16.03.2005, 14:57
Od: Oldřich Starý

Ta hadice mi nad čumákem filtru vede. Když přidám ten plyn a chcípne to, ale pedál pustím dřív, než auto zastaví, tak to chytne a jede dál. Viděl bych to spíš na jeho nedostatek. Mám podezření na hadičku podtlaku. Mám jí tam dlouhou, válí se po hlavě až k termostatu a pak doprava ke zplyňovači. Možná jí vadí, že je zahřívaná (roztažnost vzduchu) a že je dlouhá (zpoždění ovládání membrán podtlakem). Mám to v záruce, tak se v tom moc vrtat nechci, jsem objednanej k tomu, co mi to dělal. Filtr, svíčky, palec, VN kabely mám nové.


RE: Problém s LPG
Datum: 15.03.2005, 16:04
Od: karel

Možná bude problém v tom, že ta hadice, která vede ke směšovači je prohlá dolů. Musí vést do kopce a pokud je prohlá tak se se ten plyn hormadí ve spodní části a to by mohlo vysvětlovat ten problém. Při dlouhém volnoběhu nebo nebo dojezdu s kvaltem se tam nahromadí plyn. Pokud přidáš, tak si motor nasaje najednou moc plynu, vystřelí sice, ale směs je příliš bohatá a pak to zdechne, alespoň u mě to tak bylo. Nejlepší je vést hadici nad tím čumákem vzduchového filtru.Zkus ještě vyčistit filtry, a zkontrolovat tu hadici, co vede ze sacího potrubí do zplynovače.


Problém s LPG
Datum: 15.03.2005, 12:09
Od: Oldřich Starý

Omlouvám se za otázku mimo mísu, ale diskuse tu není. Mám ve Š 105 nově zabudováno LPG. Jezdí pěkně, startuje ukázkově, ale chcípá to při některých rozjezdech: Dojíždím na trojku bez plynu ke křižovatce, když jsem blízko, dám neutrál a přibržďuji. Nic nejede, zařadím dvojku, přidám plyn, auto zaakceleruje ale hned chcípne, jako bych vypnul zapalování. Pokouším se nastartovat a auto chytne hned a dá se odjet. Už se mi to stalo několikrát. Myslím, že to není věc seřízení, ale něčeho jiného. Aby auto besprostředně po rozjezdu chcíplo, vypozoroval jsem, že předtím se musí jet s kvaltem a bez plynu, popřípadě dlouho stát na volnoběh. Takže mé vysvětlení je následující. Do motoru nejde plyn. To, že auto před chcípnujím "vystartuje" (bohužel do křižovatky, kde uprostřed chcípne)si vysvětluji tím, že spotřebuje zbytek plynu z hadice od zplyňovače. Nevíte náhodou, čím to je? Proč se při tomto režimu jízdy stane, že na okamžik není k dispozici plyn?. Zkoušel jsem měnit bohatost směsi šroubkem na zplyňovači a omezením průtoku na hadici ke karburátoru a nic nepomohlo. Mám podezření, že problém bude v ovládání zplyňovače podtlakem ze sání. Prosím o rady:-))) Děkuji


RE: Opet sterace
Datum: 13.03.2005, 11:11
Od: Jiří Čech

Zkus to magnetem... a z čeho jiného by jako měla být? Hliník by jsi dávno ulomil...


Opet sterace
Datum: 12.03.2005, 14:03
Od: maty

Cau tak sem pokracoval ve steracovej anabazi(pride mi ze nejjednodusi by bylo sehnat jiny ale kdyz se uz zacal tak to dokoncim) Tentokrate me zajima z jakyho materialu je ta asicka na kterou se nasazuje samotny rameno sterace pac kdyz sem to rozhejbaval ta k mi tam vznikla vule takze pokud je ze "zeleza" tak bychto tam trochu povaril Tak skode zdar


Zadrena klika
Datum: 10.03.2005, 11:11
Od: Mates

Po sve zkusenosti bych to nevidel az tak tragicky. Po pretoceni mi vypadla zatka mazani vackoveho hridele a diky ni vytekal olej ven z motoru (742.12X) a nez jsem dojel domu, zadrela se kompletne klika na hlavnich i ojnicnich loziskach (moje tehdejsi hloupost :-). Diky nizkemu stavu uctu jsem provedl uspornou opravu - prebrouseni vsech dotcenych ploch nejjemnejsim smirkem a vymenu panvi hlavnich a ojnicnich lozisek za nove a vymenu oleje. Svete div se, prestala svitit kontrolka mazani pri zahrati v otackach do 1500 a motor se ztisil. Pote jsem auto prodal a novy majitel (zednik, cca 50000 kilometru rocne po cele republice) je pak jeste vyhodne odprodal dalsimu prave pro onen skvele repasovany motor. Starsi Skodovky jsou nezmari a vydrzi vsechno. Mates


RE: RE: pro JC
Datum: 9.03.2005, 14:29
Od: Michal Zástěra

Zdravím, ten článek je v pořádku, jen u něho není uveden autor, ikdyž autor o jeho umístění na stránkách zjevně ví... Zato je v zápatí stránky velkým písmem napsáno Copyright 2004. Takhle bych článek neuveřejňoval. Toť vše. Michal


Kontrolka mazání
Datum: 9.03.2005, 12:39
Od: Fr.Masek

Nekdy se stává (mě se stalo 2x),že netěsní benzinová pumpa (membrána),benzin teče do oleje,ředí ho a kontrolka pak svítí skoro pořád.Na oleji se to dá lehce poznat,i studenej je řídkej jak voda.Pak to celkově špatně maže, ale hned se to nepozná.


RE: RE: pro JC
Datum: 9.03.2005, 11:06
Od: Dalibor

Ano,clanek je v poradku. Psal ho totiz odbornik, nejaky pan Jiri Cech :-)


RE: taky sviti
Datum: 9.03.2005, 8:51
Od: kachnis

olej mam TRYSK M 7 ADS 15W40, cidlo oleje sem menil..:(


RE: pro JC
Datum: 9.03.2005, 7:27
Od: Jiří Čech

Ten článek je v pořádku...


RE: RE: taky sviti
Datum: 8.03.2005, 16:01
Od: Peter

Ja som mal taky isty problem, motor na tom nabehal 100000 km a este stale slape. Medzitym bola robena aj polovicna generalka (nechala sa stara kluka), ktora bola pri 130000 ak z tovarne. Celkovo mal ten motor vyse 200000 s original spodkom. Priznam sa, ze nez som ho predal, tak som sa chystal mu vymenit salky a pozriet regulacny ventil, ale uz som to neurobil. Kupujuci bol na to upozorneny a nabehal dalsich 20000 a predal auto s miernym ziskom. Dalsi osud je mi uz neznamy. Baroskop som menil ked sa to objavilo, ale ten v tom bol nevinne.


RE: taky sviti
Datum: 8.03.2005, 15:57
Od: Rs.

tip pro kachnise> heled, jestli znas nekoho, kdo Ti udela redukci, tak mechanicky tlakomer se da sehnat do 200 Kc (novy, kdyz nehledis na krasu) nize, z principu nepotrebuje cidlo, ale privodni hadicku. Nez to zacit bezhlave kuchat, je lepsi vedet co je za problem. Jinak kulicka ventilku se vyloupava a pruzinka osoupava.


RE: taky sviti
Datum: 8.03.2005, 15:38
Od: Z.S

Možná používáš nekvalitní olej, kterej časem moc řídne.to že kontrolka svítí až po zahřátí je jasné, protože olej je za studena hustější a tím pádem je větší tlak v mazací soustavě. Ani když motor nevydává divné zvuky neznamená, že je v pořádku. závada může být v baroskopu, popřípadě v regulačním ventilu nebo to chce přetěsnit olejové čerpadlo. Zkus použít kvalitnější olej, pokud ani tohle všechno nepomůže tak bych to viděl na vyběhané šálky.


taky sviti
Datum: 8.03.2005, 15:24
Od: kachnis

na mym motoru 105 se mi stava ze po ujeti cca 400km od vymeny oleje mi zacne taky poblikavat olej...cim vic se mi blizi vymena (5000km) tim se zvysujou otacky pri kterejch sviti(az 1700), ale jen kdyz je olej horkej. znamena to ze mi motor chce umrit? zadny divny zvuky nevydava a behem jizdy si v pohode necha libit max.otacky..


Rozdělovač
Datum: 8.03.2005, 10:46
Od: Petr

Ahoj, když už je tu řeč o rozdělovači, poraďte mi někdo, prosím, kde bych sehnal nová perka do rozdělovače do Š120, Favorita a TAZ 1203/1500, nejlépe někde Praha a okolí, popř. směr Tábor. Díky moc za radu Petr


pro JC
Datum: 6.03.2005, 13:32
Od: Dusche

http://hanes.kvalitne.cz/skoda/elektrika/alternator.htm


RE: RE: RE: Ustavení rozdělovače
Datum: 4.03.2005, 21:39
Od: Horst

Kterak to nastavit, když mám v ruce rozdělovač i s jeho držákem - nebudu přece sundávat vanu a víko. Tři možnosti kdy se to stane: 1. Těsnění pod držákem rozdělovače netěsní a chci ho vyměnit. 2. Nejde vyndat rozdělovač z držáku nebo s ním nejde poootočit ani násilím, protože sósed neví, že se to má občas promazat a chce abych mu nastavil předstih. A holt to musí celý do svěráku. 3. Vyndám to z čistého nerozumu, protože chci vidět na rozvodový řetěz v jakém je stavu, a jestli na něj z trysky stříká olej. Hlavně žádnou paniku. Tož: 1. Když nepootočím klikou pravděpodobně to pujde s trochou citu i nazpátek. 2. Když to nejde - prostě se se vším hnulo. Klikovou i vačkovou hřídel dám do základní polohy, Klika podle rysky na řemenici, vačka to je 50 na 50, nebo si vyndej svíčky a foukni přes hadici do válců. Přes plnící hrdlo oleje je taky vidět ventily 1. válce, ale chce to pořádný světlo protože tam překáží (ve výhledu) takovej plech. Natočím si rozdělovač tak jak má být a asi 10 - 20 stupňů k sobě. 3. Kouknu se, jak je drážka ze spodu držáku - co pohání olejový čerpadlo - a nastavím ho podle toho zrcadlově aby tam padnul - ale dám mu 10-20 stupňů od sebe. (natočím si ho velkým šroubovákem za drážku) 4. Pak tam opatrně dám rozdělovač už v tý poloze jak chci (citlivě) a otáčím lehce za palec až mi vjede do zubů (mně ne, vačkový hřídeli) 5. Točím s motorem za řemenici a zkouším, jestli mi zapadne rozdělovač do olejovýho čerpadla. (můžu mu trochu pomoct) Povedlo se , ale poloha mi nevyhovuje, tak to zkusím znovu trochu jinak natočený. Na třetí pokus se zadaří trefit to tak jak to má být, pomáhá sprostě si zanadávat, do 5 minut není co řešit. Podle oficiálního návodu to taky nevyjde napoprvé, pokud už nemáte cvik. PS: Vyndávat klikovku má smysl jen u exotických motorů (130 a 136) nebo mám k motoru citovou vazbu, jinak to za ty peníze nestojí.


RE: RE: Ustavení rozdělovače
Datum: 4.03.2005, 13:36
Od: Jiří Čech

Důvod nastavení rozdělovače do předepsané polohy je jen a pouze kvli tomu, aby vyšly délky kabelů a spony víčka vyšly do polohy, kdy jdou odklopit bez demontáže celého rozdělovače, také poloha podtlakového regulátoiry vyjde rozumně. Víčko, palec a kontakty jsou vůči sobě v určité poloze, nelze tedy nic pokazit výrazným pootočením rozdělovače (kontakty nedají jiskru jindy, než dát vůči víčku mají), maximálně otočím až o 90° a vyjde mi to o válec dál, posunu o jeden otvor vn kabely... jenže potom nedosáhne kablík od kontaktů k zapalovací cívce... Nastavení rozdělovače i s předním víkem je nejlepší řešení při montáži, protože při montáži držáku rozdělovače potom se musí správně natočit hřídel olejového čerpadla, aby rozdělovač zasedl do správné polohy, je to pracnější než když to mám smontované všechno už s předním víkem.


RE: Ustavení rozdělovače
Datum: 4.03.2005, 13:03
Od: Zdeněk - autor článku

Ustavování rozdělovače do té polohy má jasný význam: palec musí být v zobrazené poloze, aby byl v blízkosti kontaktu na víčku rozdělovače,kde je napojena svíčka 1.válce. Ten palec se toho kontaktu nedotýká přímo- je tam mezera asi 0.5 mm a k přenosu proudu ke svíčce dochází výbojem ve této mezeře.Aji když rozdělovačem otočíš a palec nebude přímo naproti kontaku, tak si ten výboj cestu najde. Když budeš nastavovat předstih, tak otáčíš pouze "obalem" rozdělovače ale palec už zůstává ve stejné poloze.Já se neřídím při nasazováci nějakými značkami na obvodu rodělovače. Prostě ten palec musí ukazovat při 0° na klikovém hřídeli do zobrazené polohy (samozřejmě při těch 0° po kompresi 1. válce)a vo tom to je chlapi.


RE: Ustavení rozdělovače
Datum: 4.03.2005, 12:50
Od: Horst

1. Některý VN jsou kabely moc napnutý, nedělá jim to dobře. 2. Jedna ze sponek držící víko rozdělovače se dostane do polohy že ji nejde sundat nebo je k ní špatný přístup. 3. Kablík od přerušovače (kondenzátoru u novějšího)k VN cívce může být jak prádelní šňůra. Z funční hlediska je to ale opravdu jedno, ale ta poloha tak jak je od výrobce je opravdu nejlepší


RE: Ustavení rozdělovače
Datum: 4.03.2005, 12:48
Od: Michal Zástěra

Také používám postup nasazení rozdělovače s držákem do už namontovaného víka, jde to bez problémů, jen je potřeba rozdělovač trochu natočit, aby po zasunutí do šikmého ozubení byl ve správné poloze. Při montáži dohromady s víkem se rozdělovač pootočí taky, takže v Andrtově postupu nevidím žádnou zásadní výhodu. Michal


Ustavení rozdělovače
Datum: 4.03.2005, 12:25
Od: Jan Hochman

Celou dobu mi vrtá hlavou, jaký význam má toto ustavování rozdělovače, jak je popsáno v článku. Stejný postup jsem četl i v knize od Andrta, ale nepochopil jsem význam tohoto. Podle mně je nejdůležitější, aby palec rozdělovače odpovídal prvnímu válci a případná nesrovnalost se dá napravit pootáčením samotného rozdělovače, aniž bych ho musel znova s víkem sundávat a opět nasazovat. Navíc pak musím nastavit předstih, a to znamená, že s ním budu zase pootáčet a vychýlím ho od rysky na tělese rozdělovače. Jestli je tu něco, díky čemu mi unikl význam tohoto ustavení, byl bych vám vděčný, kdyby mi někdo mohl vysvětlit, proč tento postup a ne jednoduché nasazení už při namontovaném víku s tím, že bude souhlasit zhruba palec - ryska.


RE: generálka ?
Datum: 4.03.2005, 9:59
Od: Rs.

No, ten kdo nema momentovy klic, asi tezko bude platikovou suplerou merit prumer/ovalitu cepu. Spis mi chybi drobna poznamecka o tom, ze kliku je potreba velmi peclive prohlednout (lupa ap.) na prasklinky, obvykle jsou na prechodu ojnicniho cepu a ramena - nebudu vrazet penize a cas do tezce neperspektivniho dilu. Nakup jine kliky na vrakovisti je sice oblibeny, ale muze se velmi prodrazit. Zaslepka vacky - lehke klepani pogumenym (pozor na vystipnuti kalenych soucasti) kladivkem snese, zbytek se usadi srouby. Jinak plne souhlasim se zkusenosti, ze nestesti nechodi samo a vule na klice= motor je kaput. Na dojezd (nez dotycny nasetri na GO nebo koupi jiny) staci 1-2mm podlozkou pod novou pruzinku+kulicku trochu zdvihnout tlak oleje, pripadne nacpat clonku do kanalu, aby s tim neblbnul a nerozlitlo se to.


RE: RE: generálka ?
Datum: 4.03.2005, 0:05
Od: Michal Zástěra

Co se vyčištění ploch pod pánvemi a víky týče, pokud byl již motor rozebírán a někdo plochy dokonale nevyčistil, nečistoty se do povrchu notně zaklepou a rozhodně nejdou jen vytřít hadrem, je potřeba je opatrně vyškrabat, proto jsem se o tom zmínil. Při opravě mého motoru jsem postupně dovezl ze sběrny 4 motory (studoval jsem, nebyly peníze, tohle bylo zadara), z nihž jsem bral náhradní díly a zaklepané nečistoty byly ve třech z nich, takže dokonalá čistota možná není samozřejmá každému. Ono se dá jezdit s ledasčím, kamarád automechanik (nebudu ho jmenovat, ale není dobré mu cokoli svěřovat...) jednou podložil volné pánve alobalem a 4 roky každodenního dojíždění do práce mu to vydrželo a ještě se s tím chlubí, takhle bych ale já tedy motor "neopravoval" :-) Michal


RE: RE: generálka ?
Datum: 3.03.2005, 23:53
Od: Michal Zástěra

Když naměřím ovalitu, nezaplatím za přebrus a jdu shánět jinou kliku, tzn. ušetřím peníze za jeden přebrus a práci s montáží a demontáží. Souhlasím, že když mi jednou někde špatně nabrousí kliku, už tam nejdu, na druhou stranu, kdo opravuje svépomocí pro sebe, asi potřebuje brousit jednou, takže nemá s brusírnami zkušenosti. Mě třeba nabrousili úplně špatně kliku v Motoreně Hostivař a to tuto firmu rozhodně nepovažuji za špatnou, jen mi bylo po přeměření sděleno, že byl brusič nemocen a brousil to někdo jiný :-( Umožnili mi změřit namátkou pár jiných klik, které čekaly na vyzvednutí a ty byly perfektní. Na druhou stranu jako řešení situace mi nabídli jedině druhý přebrus, tak jsem jim tam kliku nechal a sehnal jinou. Co se přeběhu "hrany" týče, v mém případě šlo o to, že předchozí majitel motor vylágroval a dojel s tím ještě 60 km, pak jsem auto koupil, takže jsem měnil i ojnice. Řekl bych, že tolerance jejich délky může dříve popsanou situaci navodit. Pokud se mění klika za jinou, je to totéž. Třeba se mýlím, a kroužkům se nic nestane :-) Michal


RE: generálka ?
Datum: 3.03.2005, 23:02
Od: Jiří Čech

Měřit čepy na ovalitu - dobře, když naměříš ovalitu, co uděláš? Znamená to další přebrus a tedy zmenšení pevnosti klikovky... Jakmile mi jednou takto nabrousí kliku, tak tam už podruhé nejdu. S pohybem pístu nemáš tak docela pravdu, právě když je vůle na klice, tak písty skoro mlátí do hlavy a to je ten chrochtavý zvuk. Vymezením vůle píst nepřebíhá "hranu". Spíše býych se ještě kouknul na vůle v pístním čepu, protože když je klika špatná, budou vůle i tam...


RE: generálka ?
Datum: 3.03.2005, 22:28
Od: Zdeněk

zdůrazňovat maximální čistotu mi nepřipadalo až tak podstatné, protože jsem počítal s tím, že článek nebudou číst absolutní amatéři. čistota při téhle práci by měla být pro každého samozřejmost. tlačení na vačku-z mé vlastní zkušenosti vyplynulo, že ta zátka snese fakt hodně.ale jak už jsem psal, nejlepší je to nasazovat šroubem. a k té kombinaci šálků- znám člověka, který to tak udělal, protože origo šálky byly volné a prvovýbrusové zase těsné.S tím motorem jezdí asi tři roky (zatím 35000Km) vpoho, takže jsem to tam zmínil.Jinak díky za doplnění.


generálka ?
Datum: 3.03.2005, 22:07
Od: Michal Zástěra

Jen bych zdůraznil nutnost naprosto perfektního očištění dosedacích ploch pro pánve a víka ložisek, i sebemenší nečistota dokonale rozhodí uložení, takže klikou potom nejde otočit, nebo má vůle se všemi důsledky. Přebroušenou kliku doporučuji při přebírání z brusírny přeměřit mikrometrem na průměry a ovalitu (rozměry podle Andrta) a zkontrolovat, zda čepy nejsou "rozbroušeny do šířky" aby nevznikly axiální vůle. Jakékoli v článku zmíněné kombinace různých rozměrů pánví naprosto nepřicházejí v ůvahu, použít jen nové správného rozměru! Víka ložisek se nesmějí zaměnit ani otočit proto, že díry pro ložiska se zhotovují vždy přímo v té dvojici, která je namontovaná, sériová záměnnost dílů zde neplatí. Zmínil bych také nutnost netlačit při montáži rozvodových kol na vačku, jinak si vačkou vyrazíte záslepku v prostoru spojky. Pokud dojde k vylágrování motoru, je třeba hlavně zjistit příčinu a teprve potom opravovat, abychom nevylágrovali znovu. Pozornost je třeba věnovat rozumně malé axiální vůli olejového čerpadla, těsnosti tlakového ventilu a čistotě olejových kanálů. A na závěr, efekt takovéto výměny či opravy kliky mi přijde diskutabilní vzhledem k tomu, že se se změnou vůlí nepatrně změní poloha dráhy pístu, pokud se posune nahoru, odnese to první pístní kroužek, který začne přejíždět přes původní "hranu" v horní úvrati. Navíc motor se vylágruje proto, že se špatně maže, takže mohou být také přidřené písty a doporučil bych spíše celkovou rozborku, kontrolu, dekarbonizaci včetně precizního vyčištění olejových kanálů a zvážení generálky. Škodě zdar Michal



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů