ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Přestavby dle Škoda Auto
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Přestavby dle Škoda Auto

Kola
Datum: 7.09.2008, 12:36
Od: Lukáš Hasoň

V techničáku mám zapsaný kola 165/70 R13 u Favorita 136l rok výroby 1989.Můžu nebo spíš jak můžu na něj dát 175/60 R13 jak je to s povolením a přepisem v techničáku.Co k tomu je potřeba.


přestavba 120 m na favoritáckej motor
Datum: 8.01.2008, 19:08
Od: vašek RAzím

Dnes jsem mluvil s technikem z dopravky (ty co vydávaj velký technyčáky)a říkal že jde dát favorita do 120 ale musí být na autě namontovaný vepředu 4 pístkový brzdy a zadní náprava musí být kloubová (ta s příčnýmy rameny.Pak stačí zajít na dopravní ispektorát a oni to napíšou do velkýho technyčáku jako PŘESTAVBU. tyto informace jsou OFICIÁLNÍ!!!!


a realita
Datum: 4.03.2007, 11:03
Od: Peopas

tohle by vám ty Alu mohlo trošku osvětlit http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Dovoz_registrace_a_schvalovani_vozidel/Schvalovani_vozidel/Zapis_rafku_a_pneumatik/Postup_zapisu_rafku_a_pneumatik_do_technickeho_prukazu_vozidla.htm


RE: 165/70 R13
Datum: 27.01.2007, 11:15
Od: plzak michal

Pneu lze použít bez problémů, jsou schválené pro provoz na pozemních komunikacích jako alternativní řešení namísto 165/R13


RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 17.01.2007, 20:03
Od: Jirka Zula

Meteor II made in england 5xR13,mam je doma a asi je budu prodavat. Jsou na nich 175/70 90% vzorku.Nej. cena ma prednost[chybi plastove poklicky]


AKTUALNI VERZE !!!
Datum: 3.10.2006, 8:35
Od: M a r c e l
WWW: http://garde.plivnik.cz

je vzdy ke stazeni na GARDEwebu, ze Skada AUTO a.s. mi to posila osobne p. Vasina, tak to tam hned ten den davam ...


Pneu na Š100
Datum: 13.08.2006, 11:39
Od: peto

Dobrý je (papierovo) možné použiť na Š100 pneu 165/70 R 13?


RE: 195/50/15
Datum: 19.05.2006, 8:59
Od: Kybergreg

Záleží na tom, jestli je má zapsané v techničáku. Pokud jo, tak není problém.


195/50/15
Datum: 18.05.2006, 23:33
Od: Dom

kámoš má na felině z dovozu 195/50/15 je to rodiné auto a prej tam už při koupi byli, policajti ho už několikrát stavili a prej nic! je možné že by mu to tam schválili a tím pádem by to i unás bylo vpohodě? nebo jsou snad dovolené i unás?


motor
Datum: 18.05.2006, 13:52
Od: Tomáš

jestli jeste chcete mit pro levne oblbnuti STK original tlumic vyfuku, je nutno sehnat svody z favorita, tlumic S 130 a zkorodovany nepouzitelny tlumic z favorita(z nej odrez prirubu na svody a navar ji na tlumic S 130). Jeste k cislu motoru: jestli budete mit motor z feliny nebo fava, nalepte si urcite plosku s puvodnim cislem. Na motor namontujte vodni cerpadlo ze S 105, 120 M, hadice od topeni totiz zamaskuje cislo motoru781.XXX, v zadnem pripade se ho nesnazte vybrusit nebo nejak sklepat do necitelna!!! jakmile by to policajt zjistil(pravdepodobne nejakym omylem, protoze motor je jiz nahradnim dilem bez zapisu do TP ) a nemohl precist, okamzite ti vemou auto na policejni parkoviste s podezrenim na to, ze je kradeny, k autu se dostanes za velmi dlouho (protoze policejni technici nespechaji s takovymi drobnostmi) a budes dlouho sedet na sluzebne a cekat na vyslech. praci cest. pomalu a vpravo!!!!!!!!


RE: alu. rafky
Datum: 9.05.2006, 18:26
Od: Pavel K

Jenom jestli muzu poznamenat ohledne prestaveb - nema moc cenu hledat skryty vyznamy napr. v 'nedoporucuje (nejedna se o nesouhlas)' . Prestavbu povoluje Odbor dopravy, pod kterej auto patri, takze zalezi na konkretnim (nebojim se ten vyraz pouzit) soudruhovi v odd. prestaveb, jak se k tomu postavi. Praxe je bohuzel takova, ze cokoliv odlisneho ve vyjadreni Schaise a.a.s. od SCHVALUJE se automaticky bere jako nesouhlas, takze smolik. A nebo se docasne virtualne prestehovat do rajonu tech nekolika uradu, co napr. zastavbu fava do 742 bez mrknuti oka schvali :)


alu. rafky
Datum: 24.04.2006, 16:54
Od: Milan Cervenak

prosim muzetemi poradit mam Formana r.v.1993 a kopil jsem si hlinikove rafky 185/55/14, chtel bych provest zapis do TP ,ale nevim jak to mam udelat a co ktomu potrebuji,jestli je to s chvalene. dekuji predem za odpved.


RE: RE: Tak jak to je?
Datum: 19.04.2006, 13:08
Od: Tokr

Hm, tak to jsou dobre rady. Ja mam v dilne karbec z T613, takze sani udelam podle navodu co je tu na webu podle navodu na Fa. Vyfuk taky podle navodu co je nekde na tunerskych strankach. Tim padme resim pouze mazani. Olekovou vanu mam na svem 19sroubovou, chybi pouze saci kos. no a precislovani je uvedene jasne. Dekuji za vyborne rady!


RE: Tak jak to je?
Datum: 19.04.2006, 9:21
Od: tomáš

Zdravím, pro nenápadnou a bezpečnou zástavbu motoru 781.xxx do řady 742.xxx stačí udělat následující: sežeňte si olejovou vanu plechovou nebo hliníkovou od 8/84(19 děr) poté si obstarejte sací koš 742 od srpna 87( na tělese příruby těchto košů je koncovým dvojčíslím uveden rok výroby, takže nejasnosti odpadají) výfukové potrubí originál 742.135/6nebo fantazie sání zkompletujete z odřezané příruby ze sacího potrubí Š 105,120 a vyříznete odpovídající kus v tělese sání 781 tak,aby do zamontování do vozu byla příruba vodorovná!! zavaření není ve slušné dílně problém( jen si pak zkontrolujte těsnost svaru vodou-slitina při svařování dost pórovatí a hrozí nasávání faleše) Karbec doporučuji zachohvalejší ze Š1203 1500ccm (také difuzory 22-24mm, jen si dejte hlavní trysku 112 a vzdušník 210- karbec má jiný počet a rozměrově jiné přechodové otvory, takže by se motor mohl cukat) k rozdělovači není co dodat( doporučuji výměnu pružin odstředivé regulace, dost se na to zapomíná a rozdělovač má i při mírně zvýšených otáčkách pozměněnou křivku regulace z jiného 105, 120 motoru odřežte nálitek s číslem motoru a dvojsložkovým lepidlem s naraženým původním číslem z vašeho vozu jej nalepte na blok a hezky si vytvarujte lepidlem přechody z motoru na nálitek( do lepidla si přimíchejte trohu hliníkových pilin) je to trochu práce, ale výsledek stojí za to, jezdím s tak upraveným motorem již 3 roky a ani na STK není problém. pomalu a vpravo!!!!!!


RE: RE: RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 18.04.2006, 9:16
Od: Oldřich Starý

1) Jo, motory 742.135 a 136 se dají zabudovat do Š 130 nebo Š 120 !předělaných! na Š 130 (čtyřpístky, hřeben, vlečená náprava...). 2) Tím, že u motoru 781.136 vyměníš silentbloky, čerpadlo atd... nezískáš 742.136, protože se sklonem motoru 10 stupňů, kterým se 742 a 781 liší, nic nenaděláš. Jak už jsem rozebíral níže, využil bych poměrně benevolentní bod C5, než si to Schkoda Automobilenwerke rozmyslí. Jak známo, ten seznam přestaveb mění cca každé 2 měsíce.


Tak jak to je?
Datum: 13.04.2006, 11:29
Od: Tokr

Mam zajem hodit motor z fa do 120. Mam 120L rv 86. V podstate by to mela byt 130 pouze s rozdilem v obsahu motoru, dvoupistkove brzdy a vybavy interieru. Pokud to chapu dobre, kdyz si sezenu motor z fa, oblozim ho vecma toho meho (rozdelovac, vodni pumpa, olejova vana,...) tak by to melo byt OK? A co kdyby to bylo s Felicia 1.3Mpi prekopany na karbec?


RE: RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 11.04.2006, 10:56
Od: Petr

To je sice pekny, ale v casti B odstavci 2, kde jsou nejcastejsi prestavby techto vozu je napsany, ze motory 742.135 a 136 je povoleny a schvalujou je. Fakt je ze motory 781.xxx jsou motory z favorita tak jak je vymontujete. Tzn. plechova vana, silentblok na vodni pumpe apod...a tento motor oni nedoporucuji montovat do Š 105-130, pac by to nemazalo. Toto tam doslova pisi. Predelanim tohoto motoru do Š 105-130 tzn jina vodni pumpa, teleso termostatu, saci a vyfukove potrubi a hlavne olejova vana s merkou oleje obdrzime motor tovarne oznacovany jako 742.135 popr 136. Prestavbam Zdar! :)


RE: Pneu na 742
Datum: 6.04.2006, 10:55
Od: Jirka Čech

Platí pro modely "M", na užovky tato guma schválená není!!!


Pneu na 742
Datum: 6.04.2006, 10:54
Od: Jiří Čech

Je v tom seznamu jeden docela výrazný nedostatek - na kyvadlovou nápravu je schválená i 185/70 R 13 na 5Jx13, otec má Š 120 L a má tënto rozměr zapsaný přímo od výrobce v TP. Takže nevidím důvod, proč by teď měla být nějaká změna.


RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 4.04.2006, 12:17
Od: PájaTHC
WWW: http://www.pajorek.net/sls

Nefunguje to opacne, protoze kdyby proletariatu nedovolili jezdit zbastlenyma skodovkama, mohl by omylem zvolit nesocialisticke strany, a to prece neni pro proletariat a hlavne pro zemi dobre :)


RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 26.03.2006, 21:36
Od: Richard Švancara

Jen se divim, ze to nefunguje i opacne, tj, kdyz nekdo ma na aute jen dvoupistkovy brzdice nebo starsi zadni napravu popr. 4q a papiry na 130 (a lepsi) a v aute motor 130, 135 nebo 136, ze mu daji technickou ....


RE: No, to by šlo...
Datum: 26.03.2006, 16:47
Od: marquee

řadu 105-120 lze přestavět na 130 ale za předpokladu že tam bude vlečná náprava, 5q, čtařpístové brzdiče, a samozřejmě karoserie typu M, pak je třeba podat žádost o přestavbu typu a zajet na technickou jestli je vše jak má být, ovšem je tu háček, dopravní inspektorát nemusí přestavbu povolit, v podstatě to záleží jen na jejich tachnikovi jestli to schválí nebo ne, to zaprvé a zadruhé když se o to žádá tak všechny úpravy už musí být na autě hotové, tak že zkrátka může se stát že přestavíš auto na 130-ku, ale nakonec ti to neschválí a budeš tam muset nechahat 120kovej motor, vlastní zkušenost, už jsem to absolvoval, ale na konec to dobře dopadlo, sehnal jsem 130kový papíry, převedl na to kastli z užovky bez vlečky s obyč brzdama a se 4q předělanou na M-ko z jednoho auta a motor z felicie, dostal jsem razítko a auto Škoda 136 bylo papírově na světě a schváleno k provozu. Tak jak je vidět vlk se nažral a koza zůstala celá. Konečná přestavba byla dodělána až o hodně později a to jsem s tím prošel i technickou. Tak jestli můžu radit sežeňte si papíry ze 130L (na annonci i zadarmo) a máte vyhráno i když máte jakýkoliv auto.


RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 24.03.2006, 7:42
Od: Oldřich Starý

Citát bodu C5: "Přestavbu vozidel Škoda typ 74x s motory typu 742.10, 742.12, 742.13, 742.135 a 742.136 s použitím motoru typu 781.135 nebo 781.136 nedoporučujeme (nejedná se o nesouhlas). Důvodem je mj. nezaručení správné funkce mazání motoru a kontroly množství olejové náplně." Jak je vidět, tak všechny Škodovky 74x (tzn. 742 a 743) jsou hozeny do jednoho pytle a není doporučeno do nich zabudovat motor 781. Když využijeme nabídnutou benevolenci výroku, t.j. že to není zakázáno, tak není problém. Sympatičtější by pro nás sice bylo mluvit o výměně než o přestavbě (finanční důvody na úřadě a extra TK), ale to je otázka jiná. Podle mého názoru je jedinou slabinou vozů 742 a 743 horší pasivní bezpečnost daná umístěním motoru vzadu a chybějícími výztuhami mj. ve dveřích, očekávatelnou korozí stěžejních míst a podobně. Co se týká aktivní bezpečnosti, tak pokud jsou příslušné části vozu v pořádku, tak je 742 srovnatelná s vozy podobného obsahu. A byla by škoda, aby poslední české sériově vyráběné auto (Favorit byl od r. 1992 už v rukou Němců) zmizelo ze silnic. A jsem pyšný a mám dobrý pocit, když dělám tehdejšímu AZNP v zahraničí (MLR, NSR) reklamu. Připouštím, že je tento názor neobjektivní, a to z toho důvodu, že na svou oranžovou Š 105M nedám dopustit :-)


RE: RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 24.03.2006, 7:31
Od: Jiří Čech

Uvědomte si, že nejmladší auta typu 742 mají letos 16 let. Vzhledem k jejich technickému stavu, kdy 4 z 5 jsou zkorodované nad únosnou mez, aniž je to třeba zvenku vidět, jejich motory typu dýmovnice, o dynamice jízdy nemluvě, zvětšující se nedostatek ND atd. skutečně hovoří pro to, aby tato auta pomalu mizela z našich silnic. Před pár lety to bylo jediné rozumně dostupné vozidlo pro mladé kluky vzhledem k ceně a opravitelnosti, dnes tato doba jaksi pomalu končí...


RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 23.03.2006, 20:38
Od: Bukaj

A já myslel, že pan Čech má škodovky rád :)


RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 23.03.2006, 20:38
Od: Ivo Pajorek
WWW: http://www.pajorek.net/sls

"Když to řeknu česky - 742 je historie a je skutečně záhodno se těchto aut pomalu zbavovat z našich silnic..." Teda pane Čech, tohle bych od Vás nečekal :)


RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 23.03.2006, 18:03
Od: Jiří Čech

Zkus si to přečíst ještě jednou a pochopíš, že motor z Fa nelze do 105 - 120 zamontovat. Pouze do vozidel typu 130, 135, 136. Třináctistovky lze do 105 - 120 zamontovat až v případě, že ji přestavíš na 130 - 136... Když to řeknu česky - 742 je historie a je skutečně záhodno se těchto aut pomalu zbavovat z našich silnic...


RE: No, to by šlo...
Datum: 22.03.2006, 13:43
Od: Oldřich Starý

Podle bodu C5 tohoto sdělení je možné dát favoriťácký motor 781 nejen do 742 typu 130, 135 a 136, ale i 105 a 120. Škodovka to sice nedoporučuje, ale nejedná se o nesouhlas - konec citátu. Tuto přestavbu nepodmiňuje žádnými jinými úpravami (4pístky, hřeben, ....). To je ale z logického hlediska v rozporu s bodem B2, kde si podmínky kladou. Je však řeč o prakticky (výkonově zcela) stejných motorech. Navíc další problém. Je rozdíl mezi výměnou jako náhradní díl a přestavbou? Prakticky ne, ale na přepážce na úřadě ano. V případě výměny se platí 50 Kč za změnu, u přestavby je to 900 za zpracování žádosti a 2000 za přestavbovou TK. Vedení (pardon Leitung nebo Führung) Skoda Ml. Boleslav si dobře uvědomuje, že z aut, o kterých se zde bavíme, mu už žádné další peníze nekápnou. Proto jsou z jejich pohledu jakékoliv činnosti, které tyto vozy udržují při životě, nežádoucí, a rádi by nás viděli ve frontě na Rómstera. Navíc většinou zakazujou věci, které byly dosud povoleny, takže argument "že by to tam nepasovalo" padá, a tím jsem svou předchzí větu dokázal. Navíc MDS svým zákonem 56/2001 vytvořilo takovému jednání volné pole působnosti. Do té doby to mělo v kompetenci ÚSMD, které v povolování / zakazování přestaveb nemělo peníze. Např. dřív šlo zamontovat motor Š722 (ze Š 100) namísto 742.xx a naopak (řemenice, termostat a další bižuterii neřeším). Dnes už to nejde. Proč?


RE: 165/70 R13
Datum: 22.03.2006, 11:01
Od: Viky

Na tohle je nejlepsi se zeptat techniku na obecnim urade. Dokud je tohle stanovisko platny, tak zrejme ano.


165/70 R13
Datum: 21.03.2006, 15:19
Od: tommas

Lze použít pneu 165/70 R13 na škodu 120,z toho článku asi jo, nééé?a musí se to pak zapsat do Techničáku ....předem moooc díky:-))


RE: RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 18.03.2006, 11:09
Od: simi

METEOR II je zcela jiste 5J...


RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 18.03.2006, 7:56
Od: Jiří Čech

Motory 135B, 136B, 135M, 136M nelze do 742 použít, takže máš smůlu. Kromě toho tyto motory nemají přírubu na palivové čerpadlo. Musel bys použít nějaké elektrické, které do 742 není schválené.


RE: No, to by šlo...
Datum: 18.03.2006, 0:27
Od: martin

1. Vazne uvazujem nad vymenou motora v rapide 130 za 781.135 alebo 781.136. Pisete, ze s karburatorom to ide so vstrekovanim nie. Chcel by som tam dat motor z felicie (so vstrekovanim), ale osadil by som tam karbec (navod tu na techwebe). Je toto legalne? 2. Aky je postup pri nahlasovani takejto vymeny? Predpokladam, ze legislativa v CR je podobna ako SR.


do 31.3.2006
Datum: 16.03.2006, 13:45
Od: David Černý

Možná by stálo za to, si ohlídat příští aktualizaci prohlášení, protože tohle má platnost, jak jsem se dočetl nejpozději do 31.3.2006 a kdo ví, co přijde potom...?


RE: RE: No, to by šlo...
Datum: 15.03.2006, 6:30
Od: Jiří Čech

Dík. Meteor II je podle mne 5,5Jx13, mám je doma... ale to bych neřešil...;-)


RE: No, to by šlo...
Datum: 14.03.2006, 19:54
Od: Viky
WWW: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=25

Tohle bude asi dobry pro prehled. :-) Na uvedene strance je prehled litych disku vcetne fotografii.


RE: No, to by šlo...
Datum: 14.03.2006, 19:30
Od: Viky
WWW: http://www.skoda-klub.wz.cz/Obrazky/apollo.htm

Apollo viz vyse. Staci se pohrabat na seznam.cz ;-)


No, to by šlo...
Datum: 14.03.2006, 15:23
Od: Jiří Čech

Jestli jsem z textu správně pochopil, je možné do vozidel 130, 135, 136 namontovat motor z Favorita z karburátorem, ale ne se vstřikováním jakéhokoli typu. A je stále možná přestavba 105, 120 na 130 atd., pokud se dodrží vše, co je okolo toho napsáno... Ví někdo, jak vypadají ta litá kola 5Jx13 od firmy KN?



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů