Komentáře k článku: Jednoduchý přípravek pro test brzdové soustavy RE: RE: RE: RE: RE: Prilis komplikovane Datum: 6.05.2011, 8:39 Od: Jan Holý Ten šroubek(skrutka) v posilovači má mít vuli nad dosedací plochou pístku hlavního brzdového válce cca7mm je na to přípravek jak nastavit ale jde to s trochou šikovnosti i posuvkou a da se celkem na poprve nastavit správná míra. Hlavní duvod proč nastavovat tuto vzdalenost je ten že po výměně hlavního brzdového valce nebo repasi a výměně pístku v něm obvykle dochází k jemnému přibržďování a tudíž k blokování brzd (vlastní skušenost) muže to dojít tak daleko že se vubec nerozjedete ale po vychladnutí cca do druheho dne vše zase v pořádku do te doby než se system zahřeje a oět zablokuje RE: RE: RE: RE: Prilis komplikovane Asi dost neskoro, ale, na posilovaci je skrutka ( vyskrutkovanim/zaskrutkovaním) sa nastavuje vzdialenost dosadacej plochy brzd. pedalu na piest posilovaca, existuje pripravok, ktorým sa tato vzdialenost nastavuje. Ak preslapujes pedal az na doraz, treba tuto skrutku povyskrutkovat. Ak nemas pripravok , tak to budes musiet urobit metodou pokus / omyl. Nezabudli si odmerat povodnu výsku vyskrutkovania. JaLu Pripravek na odvzdusneni Jde to i bez vicka na natlakovani nadobky kompesorkem. (viz starsi komentare). Pripravis si lahvicku s CISTOU brzdovkou, cerpadlo ostrikovacu s hadickama. Nasadis hadicku na cistej odvzdusnovak, pustis cerpadlo a to nazene cistou kapalinu az do nadobky. Pouzil jsem to na nekolika autech po komplet GO brzd. Funkcnost zarucena.. P.S. Funguje to i na spojku na Renault Magnum :-) RE: Brzdy Viděl bych to na samostavy vzadu, to by ovlivňovalo i půlku předku a proto by se to tak razantně zlepšilo, protože čtyřpísty za normálních okolností brzdí jak čert Brzdy Zdravim. Mam jeden problem s brzdami. Ked stlacim pedal brzd pri jazde, auto zacne pomaly spomalovat. Ak pedal pustim a hnez zase stlacim, zacne brzdit o dost lepsie a ked ked ho pustim este raz a zase ho potom stlacim som skoro na prednom skle. Na konci kazdeho stlacenia je pedal tvrdy. Po dlhsom nebrzdeni situacia sa opakuje. Brzovka (DOT3) bola menena cca pred 15 mesiacmi. Jedna sa o Skodu Garde 120 s 4 piestovymi bzdicmi vpredu. Moze to byt starou kapalinou alebo netesnym hlavnym brzdovym valcom? Mozem DOT3 nahradit DOT4? Vdaka za kazdu radu. RE: RE: RE: RE: Prilis komplikovane Ahoj, jediné co mě napadá je že po výměně se při odvzdušňování mohlo stát, že klesla hladina kapaliny v nádobce a následne se opět nasál vzduch. Jestli že je vše vyměněné a dobře namontované, mužě být závada v tom že je v některém okruhu vzduch. Ćhce to skusit odvzdušnit přímo na hlavním brzdovém válci, potom každý kolo zvlášť, samozdřejmě se začíná u kola nejvíce vzdálenému od HBV což je většinou pravé zadní. A hlavně bacha na hladinu kapaliny. Nebo mě ještě napadá že by to mohlo způsobit to že by byly špatně nastavený samostavy, nebo jejich nefunkčnost na zadní nápravě, protože jestli se samostav nenastaví pakna zůstane daleko od bubnu a při sešlápnutí se hodně kapaliny spotřebuje na břiblížení k bubnu a proto je krok tak dlouhý. To je opravdu jediné co mě napadá, tak snad je moje rada něco platná a jestli to tím není tak nevím. Přeju hodně štěstí. RE: RE: RE: Prilis komplikovane A dokáže mi niekto vysvetliť: Po výmene trubiek valčekou na 4 koleskách a výmene hlavného válca s posilovačem mi stále auto začne brzdiť až 2 cm od podlahy a stále sa mi zapíná kontrolka brzd??!! ak na toto niekto dojde tak asi mu dám aj odmenu. .. Som si sekol článok .. Mal si skúsiť radšej gumové návleky RE: RE: RE: Prilis komplikovane Vyčítal to dobre, první škodule řady 742 měly v hlavním válci ventil zbytkového tlaku, který příslušel k zadnímu okruhu. Od "M" se změnila konstukce zadních válečků, ventil přestal být zapotřebí a také došlo ke změně zapojení okruhů, když to přehodíš, tak auto nebrzdí. A 130 to má jinak, tam jsou okruhy zapojeny odlišně, blíže k posilovači jsou všechna kola a dál od něj jen přední náprava... Přípravek není zbytečný, slouží k hledání závady, ne preventivnímu, ale skutečnému. RE: RE: RE: Prilis komplikovane Přidavam se na stranu autora. Skutečně je rozdil mezi modely s a bez posilovače. Nepamatuji si už který byl který, ale když jsem kdysi měníl kompletní potrubí, tak jsem si nepamatoval kam který okruh patřil. Šel jsem to tedy okouknout do 105 a 120 mých kamarádů a byly opravdu prohozené. Někdy později jsem se o tom dočetl i v servisní literatuře, není to blábol. Ještě k výměně gumiček, V případě, že již došlo ke korozi kovových částí je výměna gum jen dočasná pomoc a brzdy dojde k novému zhoršení. V případě jakékoliv koroze je hlavně nutná výměna kompletní brzdové kapaliny, neboť je pravděpodobně stářím nebo netěsností kontaminovaná vodou nebo jinou nežádoucí příměsí. A ještě na závěr z praxe varuji před kombinováním prasátek a HBV které k sobě modelově a ročníkově nepatří, nedělá to dobrotu. RE: RE: Prilis komplikovane To by ma zaujimalo, kde si to vycital, ze vyrobca prehodil dakedy okruhy. Mne preslo rukami dost skodoviek od S100 az po S130 a vzdy bol predny okruh na strane valca dalej od pedalu - u S100 vpredu, u S105-130 navrchu. Namontovat sa to da aj opacne a dokonca to potom aj funguje. Problem moze byt u modelov, kde HBV sa deli v pomere 60/40. K zbytocnej praci - kontrola chodu piestikov sa robi preventivne najlepsie vzdy po zime a zase je ten pripravok zbytocny - vycistim a odvzdusnim a mam to za pol hodiny. RE: Prilis komplikovane Vylepšní přípravku: ponechat jen přírubu k připojení k brzd. válci a do ní místo trubičky zašroubovat odvzdušňovací šroubek - závity by měly být stejné. A teď je to ze vší parádou :-)) Od té doby, co výrobce zúžil brzd. válec z 22mm na 19 mm a zrušil ventil přídavného tlaku pro prasátka zadních kol, prohodil vývody předního a zadního okruhu, takže od té doby je zadní okruh nahoře a přední dole. To samozřejmě vyžaduje prasátka, která zbytkový tlak nepotřebují. Ty se poznají tak, že těsní gumovým kroužkem nevlečeným na zářezu pístku. Starší typ těsnil gumovým "kalíškem" před pístkem. No a aby jeho stěny byly připláclé na stěně válečku, byl třeba malý tlak v brzdách, i když se nebrzdilo, což zajištoval ventilek na vývodu zadního okruhu HBV. K té zbytečné práci: Samozřejmě, že i z preventivních důvodů se vyplatí všechny gum. části vyměnit a při té příležitosti zhodnotit, kde co zrezlo a vyměnit to taky. Ale já mám zadní prasátka zánovní a nerad zbytečně sundavám zadní buben. Takže z hlediska pracnosti ten přípravek vyšel líp. Nakonec mi velký krok způsobovaly přední brzdiče. Oškrabal jsem rez z pístků, dal nové gumičky a prachovky a bylo to. Zajímevé bylo, že ten rez na pístkách byl jen povrchový a šel rozpustit WD40 a seškrabat. Válce byly bez rezu. RE: teeda Oldo Nazdar, zbývá dodat, že Malesice byly kolej, né polepšovna, jak by se mohl z komentáře někdo domnívat.:-)) Přípravek "umí" najít příčinu dlouhého kroku pedálu, né však účinnosti brzd. No a jestli ti praskla trubička, tak je vyměň raději všechny. :-) teeda Oldo Oldo, ty ses vysvih, uz v Maleskach si byl koumak :) My doma testujem brzdy podle toho jak zaflekujou , aby sli predni stejne a zadni stejne..chce to hodne zadupnout :) No a jinak kdyz mi na vanoce pri brzdeni praskla predni trubicka, pedal se uplne propad a brzdil sem na poslednim centaku chodu, takze skoro vubec...tak hodne brzd a malo prasklin :) honza z pokoje 37 :) pripravek dobry pripravek na odvzdusnovani je kruhova desticka s trubickou, ktera se prisroubuje misto vicka nadobky a natlakuje kompresorem - zvladne i blbej, podobna se pouzije i na natlakovani chladiciho okruhu. Hledani netesnosti a zavzdusneni brzd je veci odhadu, zacatek je postupny a vypada jako drobne zavlhnuti/zamasteni spoju nebo naopak koroze pistku. Prilis komplikovane Obvykle sa problem v brzdovej sustave lokalizuje jednoducho aj bez takychto pripravkov. Pripada mi to ako kopa zbytocnej prace navyse. Vymenim vsetky gumove diely a nemam problem - vsetko je nove a ciste. Je pravda ze pri poruche HBV pridem zbytocne o par deci kvapaliny. V pripade ze predsa len sa javi potreba samostatnej diagnostiky HBV, doporucujem pripravok doplnit riadnymi odvzdusnovakmi, aby sa nemuselo odvzdusnovat pri prirubach. Vsetky skodovky od S100 maju na prednu komoru HBV zapojeny predny okruh. To je aj jeden z dovodov, ze zavzdusnovanie cez zadnu manzetu HBV sa prejavi na zadnom okruhu.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|