Komentáře k článku: Škoda Pick Up Š120pick-up Datum: 12.09.2009, 18:43 Od: Jarek Tisar Takové vozidlo jezdilo v Hustopečích(u Brna)dlouho v bývalém NHKG(či jak se to jmenovalo) jako služební vozidlo,potom bylo prodáno do soukromích rukou,údajně možná jezdí do dnes.Možná že je to přímo tohle vyfocené vozidlo,které asi majitel dal dokupy a dále ho provozuje. BAZ Škoda Furgonet Další info o tomto i jiných vozech z BAZ najdete na http://auta5p.eu/katalog/baz/baz.htm RE: K článku ja mam ten posledny kusok skody 120furgonet.0914269170..je odlisni od vsetkych troch modelou Já ji taky viděl Chlapci taky jsem tohle autíčko viděl a studoval...ma to motor v zadu a nahon taky nazadni...je tam pricka od nakladniho prostoru..... BAZ Škoda 105 Furgonet http://wrp.cz/clanky/skoda_furgonet.html a http://auta5p.eu/katalog/skoda/skoda_742f_02.htm je to prototyp tato škodovka je prototyp někdy z roku 1982 a měla to dělat BAZ BRATISLAVA.Motor to mělo klasicky vzadu RE: RE: RE: Parametry Patere, k vozu na snímcích to nesedí. Měl bych o tom něco vědět. Jsem majitel. 1. Není to 120 Furgonette, ale 105 Furgonet, jak uvádí black 2. motor má zdvihový objem 1046 a ne 1174 jak uvádí black, 3. tudíž výkon není 38kW jak uvádí black, 4. rozvor je blackem uveden jen přibližně, stejně jako další rozměry, 5. maximální rychlost není 125, jak uvádí black, ale 117 km/h. RE: 105 SP Tohle teda neni 105SP, to byla normalni 105ka bez zadnich sedacek a s prepazkou za prednima sedackama. 105 SP Tahle měla označení Š 105 SP (tuším, že jako SPECIAL). Jak je již u škodovek zvykem, tak si nikdo s praktickou stránkou věči hlavu nelámal. Dle toho, co jsem se dočetl z literatury je motor umístěn vzadu v plechovém boxu. Jak jinak - škoda. Sachsenring by to takhle nedodupal... :-) RE: RE: Parametry Az na to, ze to k vozu na snimcich sedi. Ona to totiz skutecne je Skoda Furgonet. mám další foto Pracuji ve firmě,která je ve stejném areálu s jedním servisem. Šel jsem zrovna okolo,když na tomhle autě pracovali a měl jsem u sebe foťák,tak jsem udělal taky špionářní foto. Kdyby byl zájem mám fotky i nákladového prostoru. RE: Parametry A co jako, blacku? Někde jsi to opsal a k vozu v článku to moc nesedí. Jen mateš veřejnost. Parametry Škoda 120 Furgonette, Československo 1982 Čtyřdveřová dvoumístná dodávka (furgon), motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání 72 mm a zdvih 72 mm, komprese 8,5, karburátor Jikov, výkon 38 kW (52 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 85 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2750 mm, rozchod kol 1320/1345 mm, vnější rozměry 4450x1620x1750 mm, hmotnost 1000 kg, nosnost 485 kg, maximální rychlost 125 km/h a zrychlení na stovku za 29 s. Dodávkový vůz "Furgonette" byl postaven v Bratislavských automobilových závodech na bázi vozu Škoda 120 s prodlouženým rozvorem. Přední část vozu byla standardní, pocházela ze sériového modelu Škoda 120. Zadní nákladová část byla nově postavena. Nákladní prostor byl omezen vzadu místěným motorem, byl přístupný bočními dveřmi po pravé straně vozu a zadní vyklápěcí stěnou. Vůz nepřekročil stádium prototypu a do sériové výroby se nedostal. Oba vozy na snímku se mírně liší provedením nákladní nástavby. RE: RE: RE: K článku Diky za vysvetleni. Muj duvod je jednoduchy. Nemam to auto na schovavani v garazi a upadnuti kola pri tom veku auta realne hrozi. Jenom s hlavama kol S1203 to nehrozi. :-) Proto zhanim info. Pokud by byla prilezitost, rad bych si to prohlidl pri nejaky prilezitosti (treba vymena oblozeni). Slo by to? Mail uvadim. Diky. RE: RE: K článku Já to nebastlil a ani nijak zvlášť neprohlížel. Jen vím, že buben není součástí hlavy a u klasického sedanu Š742 myslím je? Nemám to s čím srovnat, běžný sedan z řady 742 nemám, pro mne to ještě není veterán a ani už auto na normální ježdění. Rozchod je dle měření 1354mm, tedy asi na úrovni Mka. Moc nechápu, k čemu u auta konstruovaného před více než třiceti lety (a vycházejícího z konstrukce daleko starší), jako je řada 742, dělat takové úpravy, jako rozšiřování rozchodu, zesilování zadní nápravy, instalace tvrdšího odpružení a podobně. Desítky let s tím naši tátové a my mohli normálně jezdit a najezdit v pohodě statisíce kilometrů, takže auto v továrním provedení funkční je. Pro radost a vzpomínku na ty staré dobré časy to chco právě původní provedení, to vypoví o své době nejlépe. Pokud vůz neodpovídá dnešním nárokům na to, co se odehrává na silnicích, řeší se to velmi snadno nákupem novějšího vozu. RE: K článku Snazim se dopatrat JAK je tam hlava S1203 nabastlena. <br>Oficialni informace hovori o "zesilene zadni naprave s rozsirenym rozchodem"... no neni to sqela vjec? Uz bych se nemusel bat tvrdsich pruzin a upadlyho kola... podlozky bych nepotreboval vubec.... <br> Prozrad, prosim prosim.... ;-) K článku Hmm, nešly sem dávat komentáře, momentálně už to jde. Takže k článku: - Auto se jmenuje Škoda 105 Furgonet, alespoň takové pojmenování dostalo do Technického průkazu. Název článku je tedy zavádějící. - VMV je "Vývoj motorových vozidiel", cedulka není originální, ale jednoduchá replika podle originálu dochovaného v bratislavském muzeu dopravy. - Lehat na zem si klidně můžete, že si auto fotí všude, kam přijede, jsem si už zvykl. Horší jsou lidi, kteří si auto fotí za jízdy a vytváří tak mnohdy dost nebezpečné situace. Taky mne pobaví lidi, kteří na mne mávají, abych zastavil, že si to chtějí vyfotit. Jasně, nemám obyčejně nic lepšího na práci. - Auto má motor vzadu, uložení zadní nápravy a hnací agregát včetně pohonu je zcela beze změny převzat ze sériového sedanu, zde bratislavští vývojáři schválně nedělali žádné změny, cílem bylo vytvořit auto, které se bude dát dělat z už vyráběného sedanu s minimálními, případně co nejlevnějšími změnami. Přitom překonstruování pohonu s dotažením nové koncepce do sériové výroby by bylo asi dost náročné a drahé a jen kvůli pickupům by určitě neprošlo ani základní oponenturou. Výsledek je tedy kompromis mezi cenou a užitnou hodnotou. Dlouhé předměty se nakládají zezadu nad motorem (vanu jsem takto bez problémů naložil), předmět spíše na výšku se nakládají bočními dveřmi (dostatečně širokými a otvíratelnými o téměř 180 stupňů). Chladničku s pračkou vedle sebe jsem tam bočními dveřmi naložil také bez problémů. Podotýkám, že vůz má oproti sedadu o 35 cm prodloužený rozvor. - Hranatý tachometr v interiéru odpovídá tomu, jak bylo auto vyrobeno. Snažím se, aby odpovídalo co nejvíce původnímu stavu. Tento konkrétní kus vycházel z modelu Š120 (bez písmenka za "120") a tachometr tomu také odpovídá. Vlastně tohle měl být prototyp nejchudší verze. Ostatní prototypy vycházely z L nebo LS a proto mají přístrojové štíty s kulatými budíky. - Snažím se, aby auto vypadalo slušně, ale s tou SPZ to zrovna není důkaz mého přístupu - vůz jsem koupil v dost ubohém stavu s otřesným lakem, karoserií na mnoha místech skrz, uhnilým pravým zadním podélným nosníkem atd, ale již s touto (pečlivě přidělanou) SPZ. Auto je momentálně k vidění v Technickém muzeu v Brně (a bude nejspíš celou zimu), tak kdo je chce vidět naživo, má šanci. Fotka nákladového prostoru je vidět ledaskde na webu, jen to chce vědět, co hledat, že. Tak třeba zde: http://www.vasa26.estranky.cz/fotoalbum/zajimavosti/zajimavosti/68 Pokud jde o zadní nápravu, je klasická kyvadlová, pouze jsou nabastleny hlavy kol ze š1203. V letech 1982-83 vznikly tři vozy, které se podrobily zkouškám. První byl zelený funkční vzorek se čtyřokou maskou (vystavovaný na MSV v Brně a focený na titulní stránku časopisu Automobil), pak vznikl tento červený prototyp s dvouokou maskou a bez prosklení nástavby. Třetí byl žlutohnědý prototyp s oválnými světlomety, opět s prosklenou nástavbou a s dveřmi po obou stranách. Ty jsou vcelku jasné a v podstatě se v různém stupni rozpadu všechny dočkaly dneška. Po roce 1983 byl patrně už po ukončení projektu čistě pro vnitřní potřeby BAZ zkompletován ze zbytků čtvrtý vůz, olivově zelený, který měl také oválné světlomety a celkově se nejvíc podobal poslednímu ze zkoušených prototypů. O jeho dalším osudu zatím nic nevím. http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku-1/2599-svet-motoru-1982/44802/?fromOld=1 Zadni naprava Mate nekdo ze zucastnenych informace o zadni naprave? Nekde jsem cetl ze je pouzita naprava S1203. Vzhledem k jeji konstrukci by mohlo tohle reseni bejt velice vhodny pro tuning, protoze snese podstatne vetsi namahani nez klasicka kyvka. V. RE: RE: Skoda pickup Výborně, a mohl byste sehnat fotky interiéru vozu (nákladový prostor)? :-) Doufám, že majiteli moje špionáž nevadila :-) RE: Skoda pickup Jj znam majitele :) to auto je ve velice dobrych rukach . Majitel vi co ma a podle toho se o to i stara. RE: RE: je to zadokolka Je to přesně tak, je to normální zadokolka, jako ostatní Škodovky. Kdysi jsem to viděl ve skutečnosti, akorát byla tmavě zelená a myslím, že měla hranaté světla ve předu. RE: je to zadokolka Tohle auto bylo postaveno kolem roku 82 v BAZ. Kdysi o něm byl i článek v Automobilu, pokusím se to najít. Bylo na obálce časopisu a mělo zelenou barvu. je to zadokolka na obrazcich lze videt, ze predek je naprosto shodny s predkem "uzovky" a to vcetne rozchodu kol, kdyby to byla predokolka, tak by predni kola byla vice v predu jako to jde videt na obrazcich prototypu s 120 FWD ... tedy je to jen muj pouhy odhad... Navic neprakticke by to zas az tak nebylo... Nedavno sem cetl vyzkum jednoho stredoskolaka z mlade boleslavi, kde psal, ze byli navrhy na skoda 120 pickup, kde byla verze FWD a nebo RWD, ale ta mela motor pred zadni napravou, jakoby hned za ridicem a tudiz vyuzitelnost zadniho prostoru by byla sice mirne omezena, ale i tak uspokojiva... Kazdopadne zajimave "paparazzi" foto ;) Skoda pickup Tych aut ,bolo vyrobene minimum kusov ,tusim len par protypov ,ma to vsetko vzadu ,ako klasicke skodovky ,len tusim motor je nakloneny pod inym uhlom ,az skoro lezaty ...do vyroby sa to nedostalo aj ciastocne koly tomuto usporiadaniu ,ktore bolo beztak neprakticke koly vycnelku na motor ,preto sa dalej vyrabali ovela praktickejsie skoda/TAZ 1203/1500
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|