Komentáře k článku: Záměna spojky RE: Nie je spojkove lozisko ako lozisko Datum: 16.12.2002, 1:25 Od: Touker Ano, a pokud přijdete do nesprávného obchodu, prodají Vám do Š125 ložisko pro Š120, které je o dost menší, na to pozor. To správné je jak píšete až na úchyt velké jako to do Fava. No a cena? HAHA :-( Ložisko malé do Š120, starý typ 250Kč Ložisko do Fava 350Kč Ložisko v umělohmotném pouzdru pro Š125 450Kč Škoduli zdar Nie je spojkove lozisko ako lozisko Dobre vlastnosti tanierovej spojky vyuzijeme len s v navode uvedeným loziskom a vypinacou pakou. Existuje totiz aj spojkove lozisko na tanierovu pruzinu, ktore sa da pouzit na povodnu paku, ale potom spojka nie je az taka jemna ako by bola podla navodu (zial sam som sa nakopol, musim to teraz menit) Je to lepsie ako povodna, ale horsie ako by mohlo byt. To lepsie spojkove lozisko pozname podla toho, ze je ulozene v puzdre z umelej hmoty, to horsie je celokovove. V pripade pochybnosti si vypytajme lozisko z Fava a porovnajme, to lepsie by malo byt rovnake ako z Fava(rozdielne uchytenie). Apropo: Spojkova lamela zo S1203 je odpruzena aj pruzinami v telese lamely (podobne ako na Favorite) zatial co klasicka spojkova lamela 190 je len mierne osovo odpruzena. Tiez sa to prejavi jemnejsim zaberom. S pozdravom Misojogi zamena spojky ahoj skodovkari.kte zamene,vyrabeli se dva druhy prumeru 180 a 190 s talirovou pruzinou chcete li mermomoci talir a mate strach s vyvazovani skuste sehnat talir 180.pasuje bez uprav na stary setrvacnik.daji se sehnat na starsich rapidech.mam namontovano na sve skode a vzhledem k tomu ze jsem vymenil jenom ten talir{pritlacny kotouc}tak zasah do vyvazeni neni tak vyrazny.vymenu mohu doporucit. cau pidala. RE: RE: RE: Dotaz To se teda bavím, ale ne na úkor Chipmena. Je pravda, že klika je ve výrobě samostatně vyvážena. Setrvák je také samostatně vyvážen, ale pokompletaci je klikovka spolu se setrvákem a řemenicí dovyvažována. Toto dovyvážení se provádí odvrtáváním po obvodu setrvačníku. Proto se musí při první demontáži setrváku z klikovky označit jeho poloha vůči klikovce a zpátky namontovat ve stejné poloze. Setrvák je totiž po dovyvažování samostatně již nevyvážen. Proto je dobré setrvák montovaný z jiného vozu nechat alespoň samostatně vyvážit. Nové setrváky prodávané jako náhradní díl jsou už z výroby vyváženy a není tedy nutno je vyvažovat a mohou se montovat v jakékoliv poloze. Pokud však upravujete motor a chcete ho vytáčet na více otáček je vždy lepší necat vyvážit komplet setrvák, přítlačák klikovka a řemenice. Škodě zdar! Jirka Pavlů RE: RE: Dotaz Nemyslim si,ze je nutne vyvazovat setrvacnik s klikou.Podle mne je to temer neproveditelne a tedy nesmysl.Jestli to jde,tak mi to Chipmene popis.Pobavim se.Klika je prece vyvazena samostatne,ma licovany prumer pro lozisko,na lozisku (ktere presahuje ven) je na licovanem prumeru vystreden setrvacnik,ktery je samozrejme take samostatne vyvazen.A navic mas moznost setrvak namontovat ve ctyrech polohach (podle poctu sroubu po 90 stupnich).Jak si oznacis tu pravou????? RE: Dotaz Ano puvodni setrvacnik je dynamicky vyvazen v kompletu s klikou pisty atd., tohoto vyvazeni nelze jiz pri vymene setrvacniku dosahnout. Odborna literatura uvadi ze pri jeho vymene je jiz jedno jak se tam namontuje (novy setrvacnik, Cedrych, Andrt). Jedine co je mozne ale velice narocne (penezne) je vyvazeni setrvacniku s klikovkou. Nevim jestli to ma cenu, bez tohoto vyvazeni bude akorat mensi zivotnost motoru, odhad o 5-10%. Dotaz Mam dotaz na autora clanku: Chcel by som zamenit stary typ spojky za novy, vsetky diely mam, len nepisete, ako je to s vyvazenim zotrvacnika. Ide len tak vymenit jeden zotrvacnik za druhy? Ved ten povodny je vyvazeny s klukou ako celok,nie? Dakujem za odpoved.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|