ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Disky a pneumatiky Š105-Rapid
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Disky a pneumatiky Š105-Rapid

označ.zimních pneu na š120L
Datum: 7.11.2011, 15:03
Od: Karel Hozman

Podle čeho se rozpoznají zimní a letní pneu na pneumatice mám pneu rozměr:165R13 82T radial OR34


APOLLO
Datum: 12.04.2010, 21:25
Od: Norbert Szalay

Potrebujem poradit ako spravne nahodit APOLLO disky na RAPIDA a ako a cim dotiahnut (matice,podlozky pod matice apod.).DIK MOC gorby@centrum.sk moze byt aj nazorne foto vykres.


RE: otočený plecháče
Datum: 23.11.2009, 19:44
Od: Pepan 120 GLS

Zdarec chlapi podle me je uplna pičovina a nebezpečna věc obracet disky,pokud jste si někdy představili co dělá v prudké zatáčce druhý bok auta tak rozhodně disky obracet nebudete ;)) je daleko lepe funkčni aji hezči mit převařeny disky od profika než obraceny normalni disky protože obrácením disku jen vystrčíš kola víc ven a to dělá docela páku na štefty a ty se v nějaké prudké zatáče můžou klidně vytrhnout.Tohle si myslim ja o obraceni disku přeberte si to jak chcete.Škodovkam zdar


Matice na kopretiny
Datum: 17.08.2009, 7:53
Od: Lukáš Smékal

Nazdárek škodováci, sháním celou sadu tedy 16 ks matic na Alu kola tzv. Kopretiny. Pokud byste chtěli prodat nebo věděli kde se dají sehnat dejte prosím vědet. Předem díkes.


RE: Koupim Al-kola na Rapida
Datum: 10.06.2009, 14:38
Od: Pavel V

ahoj mám 5ks kopretin včetně pneu kdyby byl zájem?


RE: RE: RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 30.03.2009, 22:17
Od: kubus

jéhehee, a co takle kola z trosky, co? kurňa já bych na Mařenku taky potřeboval nějaký pěkný kolečka, jenže sehnat patnáctky v týhle rozteči??? akorát ten brouk...


RE: RE: Matky na AL.kola
Datum: 8.02.2009, 10:56
Od: LUBOŠ kLIMEŠ

jsou ještě k mání


RE: RE: RE: otočený plecháče
Datum: 26.01.2009, 15:35
Od: Michal Košut

prodam 2ks plechacu roztec 4x100-prolisy velky limec stribrny a cerny stred velikost 13.cena 2000kc


RE: RE: otočený plecháče
Datum: 4.01.2009, 21:24
Od: šíma
WWW: http://prolisy

schanim 2prolisy na facko roztec4krat98..nebo kde mi to udelaj??diky


RE: RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 6.04.2007, 23:25
Od: Maniac

čau..cetl jset tvuj dotaz o tom rámu do 120 .... taky takoví schaním...nevis uz jestli se dá sehnat a za kolik...napis prosim


RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 13.01.2007, 15:47
Od: Lada Gyure

Kde se dá nějak levně sehnat ten rám na škodu 120?Vím že to je jak skořápka,proto jezdim bezpečně k sobě i ostatním.Tak mi dejte někdo vědět,ale spíš se bojim těch okolo.Dík


RE: RE: Re všichni!!!
Datum: 10.01.2007, 6:41
Od: Tom

Pružiny motá Invel http://www.invelplus.cz/, nemůžeš porovnávat cenu sériové pružiny, kterých se motají tisíce a zakázkové pružiny. ;)


RE: Re všichni!!!
Datum: 9.11.2006, 23:47
Od: crowack

Origoš sportovní pružiny nejsou zkrácený ale nově navinutý a sou tvrdší. V návaznosti na montáž těchhle pružin je potřeba namontovat taky tvrdší tlumiče nebo použít starej trik s výměnou přepouštěcích ventilů a hustším olejem. Jinak se jízdní vlastnosti po montáži pružin moc nezlepší. Mimochodem ty sportovní pružiny: Dělal je kdysi Metalex, ale momentálně nevím jak je sehnat, nemáte někdo kontakt na výrobce nebo je pořád dělá metalex (nezkrachoval?)...Navíc 4litry je trochu dost vzhledem k tomu, že normální pružina stojí do litru a tohle je akorát jiná dýlka+průměr drátu....


Otočený plecháče
Datum: 3.09.2006, 10:33
Od: martin

Fšak já s ní jezdim po poli.Nemám ještě řidičák a ta škodovka je uplně shnilá.


RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 2.09.2006, 19:07
Od: Norespect

ahoj vseci tuningari chtel bych rici neco tej uvaze na bezpecnost auta . priznavam se nekteri lide se novladaji a mysli si ze sou na silni samy a proto delaj picoviny na silnici prominte mi moji vulgaritu ale je to tak. ale este sem nikdy nevidel ze skodovka dejme tomu 120 sbubila nehodu velkeho niceni to spise nove vozy.o tuning se zajimam taky a tunim svou skodu. a nedalam ze sebe na silnici zavodnika ponevadz od toho slouzej parkoviste a nebo jine uzavrene lokace .chtel bych se vratit k ochrannemu ramu myslenka je to opravdu dobra ale chtel bych videt jak by to tolerovali policajti kdyz netolerujou nekdy samozrejme veci mozna v rakousku mj na pokuty nebo to tam tolerujou . z druhe stranky si myslim ze ochranny ram muze nekdy prekazet i v zachranovacim manevrech predstavme si situaci ze do auta s ramem vleti plne nalozenej tirak bud je posadka auta mrtva na miste nebo umre v zapeti protoze se vyprostovaci technika nedostane prave pres skroucene plechy a ram!! muze se taky stat ze u domaci vyrobe ramu pri celnim narazu muze prasknout trubka a poranit pud ridice nebo okoli . o spoilerech si myslim ze jsou mozna neskodne proc mozna protoze nevim jak probihaji atesty ale myslim si ze se budou chovat jako kazdej druhej naraznik na novejsich vozidlech. zlepsovani vlastnosti chovani vozu kupodivu patri kolä a cely podvozek.jenom mne nasere ze se nekdo furt vopira o starsi auta zejmena skodovek.myslim si ze na bezpecnosti na nasich silnicich je NA KAZDYM Z NAS skodovkari zdar


RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 2.09.2006, 19:06
Od: Norespect

ahoj vseci tuningari chtel bych rici neco tej uvaze na bezpecnost auta . priznavam se nekteri lide se novladaji a mysli si ze sou na silni samy a proto delaj picoviny na silnici prominte mi moji vulgaritu ale je to tak. ale este sem nikdy nevidel ze skodovka dejme tomu 120 sbubila nehodu velkeho niceni to spise nove vozy.o tuning se zajimam taky a tunim svou skodu. a nedalam ze sebe na silnici zavodnika ponevadz od toho slouzej parkoviste a nebo jine uzavrene lokace .chtel bych se vratit k ochrannemu ramu myslenka je to opravdu dobra ale chtel bych videt jak by to tolerovali policajti kdyz netolerujou nekdy samozrejme veci mozna v rakousku mj na pokuty nebo to tam tolerujou . z druhe stranky si myslim ze ochranny ram muze nekdy prekazet i v zachranovacim manevrech predstavme si situaci ze do auta s ramem vleti plne nalozenej tirak bud je posadka auta mrtva na miste nebo umre v zapeti protoze se vyprostovaci technika nedostane prave pres skroucene plechy a ram!! muze se taky stat ze u domaci vyrobe ramu pri celnim narazu muze prasknout trubka a poranit pud ridice nebo okoli . o spoilerech si myslim ze jsou mozna neskodne proc mozna protoze nevim jak probihaji atesty ale myslim si ze se budou chovat jako kazdej druhej naraznik na novejsich vozidlech. zlepsovani vlastnosti chovani vozu kupodivu patri kolä a cely podvozek.jenom mne nasere ze se nekdo furt vopira o starsi auta zejmena skodovek.myslim si ze na bezpecnosti na nasich silnicich je NA KAZDYM Z NAS


RE: RE: 165/70 R 13 namiesto 165/80 R 13
Datum: 4.08.2006, 14:00
Od: Vít Heřman

Do techničáku by ti to zapsat měli, viz oficiální vyjádření škodovky.


RE: RE: otočený plecháče
Datum: 2.08.2006, 14:27
Od: Nexty

OTOCENY PLECHACE? Jezis, to uz kvalita uprav Skodovek klesla tak hluboko? To je dobry tak na pole... Ja k tomu nemam slov. Kazdej, kdo aspon neco v hlave ma, pochopi, ze tohle je proste volovina. Jednou si to uvedomis... Jo a prosim kdo by vedel, nebo moh vyrobit matky na Kopretiny, tak mi dejte vedet na mail, diky ;)


RE: RE: otočený plecháče
Datum: 9.07.2006, 21:10
Od: Franta Sádra

nechci ti do toho kecat hubu si někde rozmlátíš ty já ne tak mi je to u řiti


RE: Disky z brouka?
Datum: 9.07.2006, 20:51
Od: Franta Sádra

trošku sem se po tom pídil a fakt dou na škodovku disky z brouka


RE: otočený plecháče
Datum: 5.07.2006, 11:33
Od: Martin Rais

zugfztregirzth


RE: otočený plecháče
Datum: 5.07.2006, 11:29
Od: Martin Rais

ja je mam na š 105 otočeny už rok a zatim je všechno v pohodě.do předu jse musel dat podložky,protože jinak drhly o brzdy ty kola.Podložky jsem dal na každej šroub zvlášť,protože jsem neměl peníze abych si je nechal vyrobit.Vypadá to líp než ňáký trapný převařáky!


RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 18.06.2006, 23:25
Od: Fulda

Souhlasím


RE: 165/70 R 13 namiesto 165/80 R 13
Datum: 21.04.2006, 9:54
Od: Luba

Pasovat ti to bude, auto ti bude lip tahnout, ale snizi se ti maximalka a zvisi spotreba, protoze 165/70 maji mensi obvod. Rozhodne to ale lip vypada. Do technicaku ti o nikde nezapisou. Povoleny to neni. Ale me na to na technicky nikdy nic nerekli.


165/70 R 13 namiesto 165/80 R 13
Datum: 2.01.2006, 23:08
Od: peto

Je mozna zamena pneumatik 165/80 R 13 za pneu 165/70 R 13 na Skode 105 L r.v.1985? Ako je to potom s technicakom, treba tie 165/70 R 13 zapisat na DI? Budu 70tky pasovat namiesto 80tiek na povodne disky?


RE: Disky na Favorit z Fiata?
Datum: 6.12.2005, 19:04
Od: swejk

Dal jsem na klasický plecháče zimáky 135/70-R13 nahuštěný na 2 a plave to jak blázen mam tam podložky cca 2cm. Nevim co stim asi pořádně nahustit na sněhu to jede super ale na asfaltu to plave jak člun.


RE: Re všichni!!!
Datum: 5.11.2005, 23:35
Od: hm

hehe ... a co ze to zere ? si chudak ? .. mne to zere 12litrov a neplacem tu. A poistovna ti bude kukat na kola ci mas podlozky .. haha hm a tuning sa pise s jednym N..


RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 5.11.2005, 23:31
Od: hm

Si drbo ? .. o com tu kecas ? schovaj sa doma za PC jo..


Disky na Favorit z Fiata?
Datum: 10.10.2005, 21:06
Od: Rob

Ahoj, můžu mít levně disky z Fiata Uno. Podle informací z internetu jsem zjistil že je na ně doporučené pneu 135R13. Co to pro mě znamená když tam dám gumy 165R13? Mám na mysli spotřebu, jízdní vlastnosti atd?


Kola na Rapida
Datum: 14.03.2005, 14:11
Od: Petr

Jdou použít disky ze Š 100 na Rapida?? mám totiž pneu R14..


RE: Nové disky na staré řízení
Datum: 18.02.2005, 15:00
Od: Martin

Přesně tak, ty starší kotoučové brzdy pro maticové řízení nemají ten středící nákružek nebo co to tam je. Proto disky bez prolisů mohou mít ten střed o trošku menší, pokud je nasadíš na novější kotouče se tředícím nákružkem, tak je tam víceméně nalisuješ. Věř mi, že to jde docela dobře, ale pak je sranda to kolo sundavat.. (vlastní zkušenost :c))


Nové disky na staré řízení
Datum: 8.02.2005, 10:08
Od: Honza Martan

Pochopil jsem správně že disky na maticové řízení (starší typ) nejdou na hřebenové (nový typ), ale novější disky (ty s tím kalibrovaným středem) by měly jít bez problémů na hřebenové řízení?


RE: RE: RE: 14\\\\\\\" a 165/70 R14?
Datum: 28.01.2005, 6:32
Od: OndraN

Já mám přední gumy 165/70 R13, na zadek něco ze žigula (asi 165/95 R13) - oboje zimní a rezervu 165/80 R13 - naopak letňáky. A jezdí se s tím docela dobře!


RE: otočený plecháče
Datum: 6.12.2004, 12:34
Od: kachnis
WWW: www.greendevil.wz.cz

na tohle hodne rychle zapomen, je to fakt nehorazna picovina, jednou sem to na skudce videl, nechapu, ze nekdo najde tolik odvahy, ze to udela..silene zacnes namahat vsechny dily naprav..od sroubu,lozisek..cepu..radsi si nech disky prevarit, je to bezpecnejsi..a nebije to tolik do oci..a je to taky znat


otočený plecháče
Datum: 8.10.2004, 14:17
Od: R3eD

Potřeboval bych radu:jaký vliv na jízdní vlastnosti a bezpečnost má otočení originálních plechových disků(mám na mysli přišroubování na náboj kola stranou která jde normálně ven)?Jak moc je to "o hubu"? Máte s tím někdo zkušenosti? Díky


Litá kola
Datum: 4.08.2004, 11:14
Od: Ondra

Zdar chlapi, nemůžete mi,někdo dát tip,kde na webu zjistim,jak vypadají alu kola na Škodovky (Meteor II,Apollo, atd.)? Poslete mi to,prosim na maila! Díky moc!


RE: RE: 14\\\" a 165/70 R14?
Datum: 27.07.2004, 15:22
Od: Martin HANKE

A co bys pak vozil jako rezervu? R13 a nebo R14? Docela blby, ne?


pomoc
Datum: 10.07.2004, 20:08
Od: mira

Chci se zeptat jestli dostanu 255/45 R13 na rafky o rozmeru 7x13''


RE: 14\" a 165/70 R14?
Datum: 29.05.2004, 19:48
Od: kachnis
WWW: www.greendevil.wz.cz

napad to neni blbej, skoda ze to nejde i na predek :( ale kdyz by se dozadu dali 165/70 R14 a dopredu 165/70 R13, tak by to bylo uplne nejlepsi nasvete :) autu by to prospelo :)


14" a 165/70 R14?
Datum: 23.05.2004, 21:49
Od: Marek

Co takto pouzit na zadnu napravu 120L r.v. 88 plechace zo starej stovky pripadne zo starych uzoviek 4.5Jx14¨ a na nich gumy 165/70 R14, vonkajsi priemer ostane zachovany len za zmensi vyska gumy. Takze to bude co do rychlosti tak isto ako predtym, ale co sa tyka jazdnych vlastnosti by to mohlo byt lepsie. Na Fabie vo vybave classic sa dava standardne 165/70 R14.


RE: Rafky na Rapida
Datum: 23.04.2004, 21:32
Od: Petr Helekal

Hlavně dávej pozor na brzdové hadice. Při špatném zálisu kola (dovnitř) můžeš hadice prodřít, ale naopak (ven) můžeš zničit ložiska v kolech.


RE: RE: RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 23.04.2004, 21:13
Od: Petr Helekal

Nevím, jestli je dobré pružiny řezat, protože se tím mění jízdní vlastnosti auta (k lepšímu), ale více trpí nápravy a celá karoserie(horší) .Měl jsem při koupi vozu také pružiny zkracované, ale byla v autě cítit každá i sebemenší díra. Dnes mám pružiny originální a je to vidět a cítit, hlavně na volantu. Ještě bych doporučoval místo originálního stabilizátoru (16 mm) dát silnější(mám 21 mm), auto potom sedí v zatáčkách mnohem lépe. Lepší je koupit originál kratší pružiny, které jsou cca o 35 mm kratší, ale pružina má stále stejnou tvrdost při stažení, takže náprava nedostává tolik na prdel. Sportovními pružinami se zabývá firma ENZO a její díleři. Cena je sice velká (cca 5.000,- kč), ale auto jede bezpečněji a netrpí karoserie


RE: RE: RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 23.04.2004, 21:00
Od: Petr Helekal

Nevím, jestli je dobré pružiny řezat, protože se tím mění jízdní vlastnosti auta (k lepšímu), ale více trpí nápravy a celá karoserie(horší) .Měl jsem při koupi vozu také pružiny zkracované, ale byla v autě cítit každá i sebemenší díra. Dnes mám pružiny originální a je to vidět a cítit, hlavně na volantu. Ještě bych doporučoval místo originálního stabilizátoru (16 mm) dát silnější(mám 21 mm), auto potom sedí v zatáčkách mnohem lépe. Lepší je koupit originál kratší pružiny, které jsou cca o 35 mm kratší, ale pružina má stále stejnou tvrdost při stažení, takže náprava nedostává tolik na prdel. Sportovními pružinami se zabývá firma ENZO a její díleři. Cena je sice velká (cca 5.000,- kč), ale auto jede bezpečněji a netrpí karoserie


RE: 100faka - gumy
Datum: 23.04.2004, 20:45
Od: Petr Helekal

Kola si myslím jde použít jakákoliv, ale je potřeba tuto změnu mít zapsánu v technickém průkazu(velkém)


RE: RE: RE: Re všichni!!!
Datum: 23.04.2004, 20:40
Od: Petr Helekal

Na starší škodu nejdou namontovat kola ani z favorita ani z felicie. Favorit do 92 roku včetně má rozteč 4x98 mm a pozdější tak jako všechny felicie mají rozteč 4x100 mm. Naše starší auta (vlastním škodu136 RAPID) mají rozteč 4x130. Kola z felicie se dají nasadit pouze s podložkami (cca 500,- Kč) na změnu rozteče.


kola MANGELS
Datum: 23.04.2004, 20:31
Od: Petr Helekal

Na škodovku 120-136 se dají použít kola od firmy MANGELS. Tyto kola jsou v rozměrech od 6-10x15 a mají rozteč 4x130 mm čili není potřeba měnit rozteč. Kola jsou sice plechová, ale vypadají bezvadně. Kola se jmenují TRIANGULAR CHROM nebo WHITE(jsou buď chromované nebo bílé). Ještě tato firma vyrábí jeden druh disků, ale nevím momentálně název. Kola jsou v cenách od 2.600,- až po 4.700,-. Ještě se k nim musí přikoupit kryt náboje uzavřený (vím pouze o chromovaném) v ceně asi550,- kč


Rozměr (výška) pneu???
Datum: 27.03.2004, 15:45
Od: Marek

Potřebovak bych poradit a mám vtom všem zmatek. Potřebuji koupit gumy na Š125L, protektory nechc vidět. Nové pneu již na své škodovce nestačím ojezdit, tak jsem uvažoval o koupi nových pneu, které bych mohl použít po přezutí na jiné disky do budoucna pro jiné auto (Felicia asi...). Ale nevím jaký typ koupit. A to abych neměl problém na STK s škodovkou a v budoucnu s jiným autem. Jedná se o výšku pneu. Na škodě je 165 R 13(jaká je tedy výška této pneu?Ve velkém TP je taky jen typ 165 R13), Můžu koupit 165/70....,nebo raději 165/65...??? Děkuji za Váš názor.


RE: RE: delší šrouby na skodovku
Datum: 19.03.2004, 9:39
Od: Martin Zet

Ja mám podobný problém. Tiež by som potreboval dlhšie šróby, teda to sú štifty (tak o 3 cm), chcem dať podložky. Mám 105ku. Na 130ku sa robili dlhšie, ale jen o necelý centimetr a to je málo. Predávajú ich niekde originál alebo ich treba dať spraviť.


RE: delší šrouby na skodovku
Datum: 23.09.2003, 9:52
Od: jiri sohr

Na kolech máš s největší pravděpodobností matice, pokud nepoužíváš podložky, což z tvého dotazu není jasné. Pro uchycení AL kol je nutno vědět, jaký typ kol máš. Sám mám otvíráky a udělal jsem si vlastní matice, odlišné od původních. Byly výrobně jednodušší. Dají se pořídit tak za 100 Kč za jednu včetně tepelného zpracování. Pokud chceš vědět více, dej vědět. jirka


delší šrouby na skodovku
Datum: 3.09.2003, 13:02
Od: martin

Mal som klasické plechové disky ale teraz som zohnal hlinikové, originál zo škodovackou roztečou 4x130. problem je, že šroby, na ktorých držia kolá sú krátke. ja potrebujem tak o 3cm dlhšie ako su obyčajné. Ale nikto mi nevie povedat z akeho to mam spravit materiálu. Nemate s tým niekdo skúsenosti? Prípadne nemate na predaj 16 ks?Dakujem MARTIN


Koupim Al-kola na Rapida
Datum: 13.02.2003, 22:36
Od: Jan Sixta

Zdravim všechny příznivce. Pokuď někdo vlastníte Al-kola na škodovku a chcete se jich zbavit,rád je od Vás koupím. Kopretiny by bodly! 5J*13 bohatě stačej. Za slušnou cenu se dohodnem. Ale zase nechci kupovat Al-kola v ceně škodovek. Diky Hanz (koupil bych i pneu i mírně ojeté)


RE: RE: Re všichni!!!
Datum: 31.01.2003, 13:25
Od: JungleMan
WWW: http://junglehub.no-ip.com

Mám dotazzz...:o) Lze namontovat na Škodu 125L kola z Felicie??? Myslim ty klasický - docela se mi líběj:o)


RE: Re všichni!!!
Datum: 29.11.2002, 15:49
Od: Matej

Takze tie 185 zeru jak ....? A co takto 185/60 R14 na 7.5 palec plechacoch? Myslis si, ze tiez to bude tak zrat?


Matice na hliníkáče
Datum: 2.10.2002, 5:58
Od: Jiří Sohr

Hledám matice, či výkres matic na AL disky tzv. otvíráky, které vyráběla firmy METAZ Týnec. Díky Jirka


100faka - gumy
Datum: 16.06.2002, 21:10
Od: Vlado Horniak

Jake najsirsie gumy mozu ist na S100 aby s toho policajty nemaly problem??? Vdaka


Kde sehnat vetsi kola na S120?
Datum: 22.04.2002, 9:57
Od: Martin

Zdravim! Nevite nekdo, kde sehnat nejaky lepsi kola s rozteci 4x130? Na http://www.csp-shop.de maj docela vyber, ale neni nejaky prodejce i v CZ? Mel bych predstavu tak o 5.5J/R15, ale cokoli lepsiho nez 4.5J/R13 by potesilo...kdybyste o necem vedeli, dejte mi zminku i emailem. ByE


RE: Matky na AL.kola
Datum: 21.04.2002, 12:20
Od: Baghira

Nazdárek, mám doma (jen) 14 originál matic na kopretiny. Pokud bys měl zájem můžeme se dohodnout. Jsem z Liberce.


Matky na AL.kola
Datum: 18.04.2002, 19:45
Od: Vandys

Shanim matky na al. disky, tzv. kopretiny. Poradte prosim kde je sehnati?????? Predem diky. Czuuussss Vandys


RE: RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 19.01.2002, 16:08
Od: Baghira

Doporučuji pružiny uřezat pouze o jednu otáčku a trochu zkrátit dodedací silenbloky. Při větším snížení už dostává náprava hodně zabrat což by jste za pár měsíců každodení jízdy poznal na peněžence. Jedna otáčka je tak tři centimetry (při pohledu zvenku). Jestli máš 120-cu, dej dozadu Rapiďácký pružiny. Jsou tušim o pět cenťáků delší a auto se celkem slušně "postaví" (i s těžkým LPG).


RE: Prodám kola
Datum: 30.11.2001, 12:35
Od: Václav Kokoška

Měl bych zájem o Al.kola na Rapida,zašlete mi prosím Vaše cenové představy. Děkuji Kokoška


Prodám kola
Datum: 12.11.2001, 8:33
Od: Honza - Plzeň

Omlouvám se za zneužití komentáře k inzerci, ale akutně potřebuju prodat 4 kola na Škodu 105 - 136, ráfky elektrony 5J x 13 APOLLO, pneu 185/70 R13 - Sava, Firestone - vzorek 4-5 mm. Nabídněte cenu. Kola lze oficiálně namontovat na všechny Rapidy a na ostatní modely od roku výroby 1985 (s nákružky na přední nápravě). Sedí to mnohem líp a hlavně "kola dělaj auto".


RE: tuning po česku-úvaha
Datum: 15.10.2001, 11:20
Od: Petrik

Naprosto s vami souhlasim, az na ty pruziny.Prave se je taky chystam urezat tak o 1,5 otacky, protoze mam v aute LPG, takze mam predek jeste vic zvednutej. Kdyz pak jedu tak 110, nabira to vitr a hrozne to plave. Vsichni, co je urezali tvrdi, ze to pak lip sedi, protoze to ma nize teziste a hlavne pod predek nepodfukuje vitr. Co si o tom myslite?


Rafky na Rapida
Datum: 31.08.2001, 13:59
Od: Forrest

Poradi nekdo jaky jsou nej rafky na Rapida?Klasicky 13" jsou moc maly.Osobne bych tam dal prolisovany 14" ze starych uzovek nebo stovek,ale ty podle me nemaji stredovou aretaci.Pak me jeste napadlo nechat prolisovat rafky z S1203 TAZ(diry sedi a mam je vyskouseny az do rozmeru 205/xx),ale nevim jestli jsou stredove aretovany.Problem ale nastane s vyskou pneu.Chtel bych tam nechat 185 max. 195/??(jde mi o zachvání ukazatele a pocitadla km/h a km a hlavne aby to taky nedrhlo o podbehy)O ramena se nebojim,mam je vystuzeny.Dik za rady.


RE: RADA
Datum: 3.08.2001, 21:06
Od: noname

To koukam, ze se policajti ohlizi i po bilych blinkrech, prece nezalezi a ve vyhlasce je jasne napsano, ze musi byt takova a takova barva VYZAROVANEHO SVETLA. Jakou ma sklicko barvu pred rozsvicenim je celkem jedno, pokud to nezmeni barvu rozsv. svetla. Jinak k tech elektronum, 175/70 muzes bez problemu namontovat, celkem nikdo by nic nemel rici. Ostatni ci dokonce vetsi kola norm. ani jednou zapsat do TP. Bud se musi absolvovat zvl. schvalovaci rizeni, ale je drahe a vysledek temer jiste zaporny, nebo je treba mit zname, kteri dopisou pozn. alternativni pneu do TP, popr. novy rozmer. O jinych cestach nevim. Mej se.


RE: Prodám Al disky RAPID
Datum: 25.06.2001, 21:47
Od: Vít Jergl

Mel bych zajem o vami nabizena kola. Vlastnim skodu 120, kola 13. Prosim o zaslani blizsich informaci. Cena.


Re všichni!!!
Datum: 25.06.2001, 11:01
Od: Honza

V techničáku k Rapidu mám disky 4palce a 4 1/2 palce a pneu 165/13R a 185/70/13R. Mám 4 palcový disky a na nich 185 gumy a myslím, že je to košer. Vypadá to líp něž gumy 165, ale celkem to stojí za ho..., jenom to dělá rachot a víc to žere!!! Jinak souhlasím s nonamem a jeho úvahou. Zajímalo by mě, jak vám brzděj takový 15 palcový kola??? ...a taky jestli vám zaplatí pojišťovna až někoho sprasíte a najdou vám k tomu ještě podložky na kolech??? PS: Pro ty, kdo zkracují pružiny: Kupte si origoš sportovní zkrácený. Když jste do toho tunningu tak hrr, tak si ty 4 litry na ně snad ušetříte.


RE: RADA
Datum: 23.06.2001, 12:26
Od: Honza

Zampoměl jsem ještě že pod tabulkou je napsáno * Tyto pneumatiky nelze použít na ráfek 4 1/2 Jx13 ** Pouze na ráfky schválené pro vozy Škoda favorit


RADA
Datum: 23.06.2001, 12:22
Od: honza

Vlástním Favo r.v. 1990, 135 L. V Tech. průkazu mám uvedeno na str 4 v bodu 7a) druh kol - jednoduchá disková v 7b) rozměr a druh pneumatik - přední 165/70 R 13, 145 R 13 dále pak taktéž 7b) střední a zadní 165/70 R 13, 145 R 13 v položce 7c) Rozměr a druch rávků 13x 4,50 BH. Na straně 6 - MISTO PRO DALSI UREDNI ZAZNAMY mám tabulku kde v bodě 7b*) pro Favo 135 L/LS je psano 175/70 R 13 a Favo 136 L/LS 185/70 R 13 dále pak bod 7c**) 5J x 13 H2 Favo 135 L/LS a 5 1/2J x 13 H2 Favo 136 L/LS. Teď by mě zajímalo zda teda můžu u mého Fa 135 použít max. 175/70 R 13 při rávkách ze str. 6 bod 7c**) a nebo z Fa 136 taktéž str 6 bod 7b*) při ráfkách 7c**). Nechci se nechat od fízlů buzerovat!! Stejně mezi náma dělaj hovno už tak se na mě blbě koukaj že mám na Fa na přednim blatníku bílé blinkry. Dále se chci zeptat zda elektrony se dopisují do TP! Dík moc za objasnění HONZA PS:Technický průkaz mám vydán v roce 1990 měsíce října dne 10.


Prodám Al disky RAPID
Datum: 8.06.2001, 9:25
Od: Radek
WWW: http://ssesvdf.cz

Prodám starší elektronový disky R13 na RAPID 5x 4 x podložky 16 x dlouhý šrouby


RE: Přelisované disky??
Datum: 7.05.2001, 23:10
Od: šemo

Přelisované disky jsem koupil od známého<4KS za 2.000 kč>,který si je nechal přelisovat ve Vítkovických železárnách.Mám je na škodulce zhruba 7 měsíců a můžu potvrdit co se říká, že to lepší sedí(pomohlo hodně i uřezání pružin o 1,5 otáčky),když se ještě nastříkají na bílo vypadá to supr. Já osobně bych variantu vyřezaní a opětovné navaření( kdybych neměl přelisované) svěřil pouze profesionálnímu svářeči !!!


RE: Přelisované disky??
Datum: 7.05.2001, 23:10
Od: šemo

Přelisované disky jsem koupil od známého<4KS za 2.000 kč>,který si je nechal přelisovat ve Vítkovických železárnách.Mám je na škodulce zhruba 7 měsíců a můžu potvrdit co se říká, že to lepší sedí(pomohlo hodně i uřezání pružin o 1,5 otáčky),když se ještě nastříkají na bílo vypadá to supr. Já osobně bych variantu vyřezaní a opětovné navaření( kdybych neměl přelisované) svěřil pouze profesionálnímu svářeči !!!


Kdo převaří disky....
Datum: 26.04.2001, 14:51
Od: Petr

Nazdárek Škodovkáři! Kdopak mi převaří disky z Rapida za nějakou rozumnou cenu a abych se potom na nich nezabil??!


RE: Přelisované disky??
Datum: 24.04.2001, 15:01
Od: Leoš Novák

Mam k prodeji 2x disk s pneu 165/80, r13. Disky jsou rozšiřené o 1,2cm. Na autě je to hned poznat- mam je v zadu, sedi to líp a vypadá to dobře. Normalnim pohledem nic nepoznáš! Mam na nich pneu 90% vzorku. Nezkorodované- vyvážené! Pokud by jsi měl zájem, napiš a mužem se domluvit. Cena kolem 2000Kč za komplet. Brno, Blansko, Svitavy. Zatim zdar! Leoš


tuning po česku-úvaha
Datum: 7.04.2001, 17:49
Od: noname

Na začátek předesílám, že jsem fanda tuningu a zajímám se o něj. Poslední dobou mě ale čím dál více znepokojuje několik věcí a některé články a komentáře na tomto serveru mě v tom utvrzují. Jakoby češi opět dělali dělali vše po svém. Ale jako ke všemu, se i k tuningu musí přistupovat s mírou a hlavně rozumem. Dneska si každej, s prominutim d_b_l, nalepí na kdejakej vrak mračítka, totálně začerní světla, aby on ani ostaní ho neviděli, někdy to ještě voblepí spoilerama a vůbec nejlepší je dát si ještě nálepku "Tuning". A pak, se sebevědomím Don Juana, se v lepším případě vydá závodit do ulic, v tom horším přímo drze a arogantně vyzívá svým jednáním k bezohledné jízdě. To je má zkušenost. K_rva, uvědomte si, že na tý silnici NEJSTE SAMI. PRÁVĚ o to je to horší, když člověk vidí, v čem takový, s prominutím, h_v_da jezděj. Naprosto mě jímá hrůza, když se taková Š 120 ve smyku, za pískání gum, řítí 110 km/h do zatáčky, kde i majitelé Š Octavia jedou 90 km/h. A už se dostávám k tomu tuningu. Dobře, všichni nemaj na nový a _bezpečný_ auta, ale ty starý (neupravený) škodovky (ale i jiný, často vraky) alespoň jedou, vzhledem ke svejm výkonům a stavu, relativně pomalu. Nebo alespoň většina normálních lidí se s nimi drží při zemi. Vím, že i sériová škodovka upaluje 140 km/h, ale zkuste v tý rychlosti manévrovat, brzdit, natož havarovat!! Je totiž náramně lehký (technicky) dát do Š 120 motor z Favo nebo Felicie, ale je taky zatracenej rozdíl, když s tou Š 120 do něčeho potom prásknete v 70 km/h nebo ve 150 km/h ("obrazně řeč."). A nejhorší na tom je, že to většinou _taky_ odnesou ty druhý. Vždytˇ ruská konzerva od "volejovek" má snad větší tuhost, než karoserie starejch škodovek, ale ani favorit na tom není _vůbec_ o nic líp. A to mám na mysli auta nezkorodovaná. Takže: Když už "tuníte" ty starý káry, místo ňákejch plastů, vejfuků, prolisovaných ráfků a podložek, zkuste si nejdřív pořídit pořádnej vnitří RÁM, kvalitní kotouč. BRZDY a raději přestěhujte svou cihlu z plynovýho pedálu _pod něj_. Myslím to opravdu vážně a to, co se dá vidět na našich silnicích, je katastrofa. Třeba v SRN/Rakousku se dávaj do starších vytuněnejch aut rámy zcela běžně. Vždyť takovej rám se dá pořídit levnějc, než celá sada spoilerů. Nehledě na to, že přináší až o 100% větší šanci na přežití v případě havárie. Je překvapivý, jak málo aut ho u nás má. Tuning je určitě především o penězích a je mi jasné, že ne všichni mají NA kvalitní, jízdní vlastnosti, ale hlavně pasivní bezpečnost zlepšující, tuning. Pokud na to nemáte, nelze to nahrazovat "po česku" vyřešenými náhražkami. Buď neupravujte vůbec nebo upravujte jen po estetické a/nebo bezpečnost nijak nesnižující stránce. Nesnižujte už tak nízkou bezpečnost starších aut nevhodnými doplňky a nebezpečnými úpravami. Udělejte aspoň něco pro svoje bezpečí. A komu je vlastní (potažmo ostatních) bezpečnost ukradená, ten na cestu nepatří. Takový, že někdo uřeže pružiny nebo je dokonce unaví, nalepí zevnitř 100% neprůhlednou černou fólii (vídávám 1x-5x denně), zatmaví světla tak ,že i za tmy vzadu svítí jak kapesní svítilna a ve předu má trvale zapnutý dva 100W MAXTELy (taky už jsem viděl) - tak z toho mě vstávaj vlasy na hlavě. Uberte prosím raději na spoilerech a investujte do bezpečnosti. Stranou nechávám samozřejmě ty, kteří si své auto vylepšují pouze esteticky (kola, křídla, interiéry, polepy) a _v rámci předpisů_ a většinou se na silnici chovají slušně. Samozřejmě, jako všude, se na obou stranách barikády vyskytují opačné případy. Vím, že jsem asi většinu z vás minimálně popudil, ale věřte, že toto není jen můj názor. Přece se nechceme všichni rozmáznout za prvním rohem. Chtěl jsem zkrátka říct, že i k úpravám by se mělo přistupovat s trochou nadhledu a rozmyslu. Ještě závěrem se sluší doplnit, že taky spousta sebe/vražednejch řidičů nemá s tuningem nic společnýho. Dost keců - tolik z mé úvahy, nekamenujte mě za můj názor, mějte se dobře a přeji všem spoustu dalších šťastných kilometrů.


URGENT
Datum: 30.03.2001, 12:19
Od: Vena

Papirove mam 105 rok vyroby rijen 1985. V technicaku mam napsano pneu 165 R13 a profil neomezenej. Disky mam napsany 41/2Jx13 a 5Jx13, ale sirsi gumy tam napsany nemam, prestoze rafky 5Jx13 jsou pro ne urceny. Kdyz jsem byl na dopravnim inspektoratu (v Beroune) aby mi je tam napsali tak me poslali do riti at si sezenu papir od vyrobce s potvrzenim ze je tam lze montovat. Nevite nahodou kde mi to prepisou bez toho papiru nebo nemate ho nekdo nahodou? Dik a skodovkam zdur Vena. PS: Pokuty za 185 uz me totiz nebavi platit ... a co teprve za to facko pod kapotou :-))


RE: RE: Disky z brouka?
Datum: 10.03.2001, 18:29
Od: petr

Mas absoutni pravdu, Skodovka je skodovka a proto kdyz vidim 15tky pres podlozky tak me to trha srdce. 7-8x13 na Skodovce to je to pravy. Nedej boze sroubovany ARC.


RE: Disky z brouka?
Datum: 31.01.2001, 10:58
Od: smetana marek

no ja nejsem zastance takove upravy neboli prekopavky z auta na auto . ja stavim okruhovou verzi skody 130 l a myslim si ze takove kola na skodovku se moc nehodi. jasne ze kazdy ma svuj nazor a styl ale ja jsem skodovak a uznavam jen vecz upravene but v metalexu nebo mladou boleslavi . kola na skodovku jdou sehnat i ruznych sirek a prumeru ja mam sice jen 13 kola ale 8 palcu siroke to taky staci ke spokojenosti ne. jinak uprave skodovek hodne fandim


RE: Disky z brouka?
Datum: 31.01.2001, 10:58
Od: smetana marek

no ja nejsem zastance takove upravy neboli prekopavky z auta na auto . ja stavim okruhovou verzi skody 130 l a myslim si ze takove kola na skodovku se moc nehodi. jasne ze kazdy ma svuj nazor a styl ale ja jsem skodovak a uznavam jen vecz upravene but v metalexu nebo mladou boleslavi . kola na skodovku jdou sehnat i ruznych sirek a prumeru ja mam sice jen 13 kola ale 8 palcu siroke to taky staci ke spokojenosti ne. jinak uprave skodovek hodne fandim


Roztece??
Datum: 21.12.2000, 13:55
Od: Jiří Bursa

Nazdarek, rad bych vedel, jaky roztece ma S.136Rapid, premejslel jsem , ze by bylo fajn, frknout tam naky pekny "15".... prosim, poradte!!


RE: S105
Datum: 23.06.2000, 7:55
Od: Maniak

Este dodatek... na fackovejch gumach je to vo nicem, akorat to rve, hodne zere a stejne nejede (abych byl presnej: gdyz mas pak na tachaci 100 km/h tak jedes 93km/h, ale otacky a spotreba neklesly). Radsi dej 14 - ky kola, ale s tema urcite neprojdes...


RE: RE: S105
Datum: 14.06.2000, 7:40
Od: Maniak

Ja na nich jezdim uz pul roku. Za tu dobu spousta kontrol a sem O.K. Jinak f technicaku sem se docet pouze 165 R13, a vo profilu se nigdo nezminuje. Takze si myslim, ze by to melo projit pres technickou. Cau maniak ...


Disky z brouka?
Datum: 2.06.2000, 13:57
Od: Kuba Hofbauer

Slysel jsem, ze jdou na Skodovku namontit bez pouziti podlozek disky z VW Brouka. Chtel bych vedet, jestli je to fakt pravda, protoze mit na skoduli sestnactipalcovy chromovany Mangelsy, to musi byt supec /aspon do doby nez policajti.../


Disky z brouka?
Datum: 2.06.2000, 13:57
Od: Kuba Hofbauer

Slysel jsem, ze jdou na Skodovku namontit bez pouziti podlozek disky z VW Brouka. Chtel bych vedet, jestli je to fakt pravda, protoze mit na skoduli sestnactipalcovy chromovany Mangelsy, to musi byt supec /aspon do doby nez policajti.../


Dotaz .
Datum: 19.05.2000, 8:42
Od: Biker
WWW: http://biker.hyperlink.cz

Nezkoušel jste náhodou někdo změnit v techničáku ráfky ze 4 a půl J na 5J pro použití pneu 185/70 - 13" na Škodovce 120 ? Díky


RE: RE: S105
Datum: 2.05.2000, 13:12
Od: Jindřich

Když máš na kolech poklice tak je to úplně v pohodě.Já jsem na nich jezdil a policajti vůbec nic. Spíš se podívali po vzorku, ale že to auto je širší si nevšimli.


RE: S105
Datum: 25.04.2000, 20:25
Od: Zabakus

Projdes..... kdyz si toho nevsimne :-) Ale jinak urcite ne. Pravda je, ze na technickej po tom moc nejdou, ale policajti pri jejich "preventivnich" kontrolach si toho vsimnou urcite (teda - pokud umi cist, coz muze bejt tak zhruba tretina :-)). Ja to mel za 500 a technicak :-(((


S105
Datum: 10.04.2000, 9:16
Od: PePe

Je tedy mozne pouzit na S105 r.v.81 misto 165/80 SR 13 nizke pneu 165/70 SR 13. Projdu s tim pres technickou?


RE: Přelisované disky??
Datum: 28.03.2000, 10:15
Od: Peter Sičák

Ahoj. Vol8m sa Peter a som z Košíc. Kamarát má prelisy na svojej 110. Obruč (neviem či vieš čo to je-dávaš na to pneu) má z Citroenu CX (má šírku asi 6 alebo 7 palcov a je vysoký 14 palcov). Stred je klasický škodovácky len medzi obruč a stred treba dať menšiu výstuhu.Tieto diskz si dal urobiť na Strednom odbornom učiliští.


RE: Přelisované disky??
Datum: 24.03.2000, 13:54
Od: Godis
WWW: http://mujweb.cz/www/godisduch

Prolisy pouzivam delsi dobu a jsem snimi velmi spokojen i kdyz jsou po domacku vyrobene. Zvysi se stabilita vozu a auto daleko lepe sedi a to jde jen o par centimetru.Pri pouziti nizsich gum je to o hodne citelneji lepsi nez u neprolisovanych disku.A stim schvalenim to udajne neni tak spatne mam informace jak to legalizovat jen to musim na vlastni kuzi jeste overit. Zdar a hodne benzinu


RE: Přelisované disky??
Datum: 7.02.2000, 11:20
Od: travex

Prelisovane disky se vyrbeji ze standartnich. Oddeli se vnitrni cast kola ve svarech (jsou myslim ctyri), zalisuje se vice "dovnitr" a znovu zavari. Bohuzel mi neni znam jiny zdroj nez vyroba "podomacku" (je nutne spec. vybaveni - jsou vsak lide, kteri k nemu maji pristup), fabrika to nikdy nedelala. PS: takto upravene disky nejsou schvalene pro provoz na pozemnich komunikacich v CR.


Přelisované disky??
Datum: 28.01.2000, 13:24
Od: Pivson

Dozvěděl jsem se a i jsem viděl tzv. Přelisované disky.Vím že jsou širší.Prosím napište někdo o nich víc!(např výroba,výhody a nevýhody,atd....)Děkuji moc.



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů