Komentáře k článku: Oprava odírání dveří o sloupek odstranění odírání narychlo Datum: 4.10.2005, 17:31 Od: Petr Novotný Nejjednodušším odstraněním odírání dveří o sloupek spočívá v menší agresivní síle. Není to sice napořád, ale na částečné odstranění závady to stačí. Pootevřeme dveře a násilým je "vyškubeme" směrem nahoru, ale pozor, ať to nepřeženete, musíte sice zabrat, ale jde to a vydrží to do doby, než si opatříte podložku nebo nové vložky do pantů. RE: rám Také jsem měl oboje přední dveře provešené, a dost, nevyběhali se panty ale nosník na kterém to drží. Také tam byly M7 i M8. Původní majitel mi sdělil, že při výměně blatníků a prahů dveře sundal a protože některé šrouby utrh tak tam dal 8 protože 7 neměl. Dal jsem tam 4 lino obdélníčky s prostřiženými otvory pro šrouby +-autobus a funguje to. Závěsy Mě osobně v Rapidu úplně postačilo vyměnit péra(čepy) v závěsech dveří a znovu to nalicovat. Podotýkám, že dveře musely dolů a i tak to byla dost drbačka, hlavně s odstraněním původních pér a taky ze začátku šly dveře zavírat hodně ztuha. RE: neni treba U mě to došlo tak daleko, že jsem dveře u řidiče zavíral až na potřetí, na počtvrté-prostě neseděly. Nakonec jsem je (při otevření v první poloze) popadl za spodní okraj oběma rukama a vší silou tlačil cca 3 sekundy směrem vzhůru. Přiznávám, trochu násilné řešení, ale funguje-teď jdou jako po másle. Podlozky Taka podlozka je dobra vec. Ibaze ta nakreslena sa asi na dvere bude dost tazko nasadzovat. Ja mam na svojom aute pouzite tiez podobne podlozky z bakelitu(alebo niecoho podobneho). Tieto podlozky som vydel tiez v mototechne ako normalny, bezny tovar. Podlozka je v tvare E, a preto staci iba povolit skrutky na spodnom pante o 5mm a podlozku jednoducho zhora nasadit. Ak je jedna malo , zasa povolit dat dalsiu a zaskrutkovat. Ake jednoduche a rychle ... Vlado Posledni pomoc Ten samý problém se mi vyskytl u Škody 110R coupé. Asi to ale bylo zapříčiněno stářím (30 let). Je třeba překontrolovat, zda nepovolily sváry plechu. Vzhledem k tomu, že dveře zvláště u verze coupé jsou dost namáhaná část auta, časem se může stát, že svár plechů v blízkosti pantů povolí a polovina dveří se "prověsí". Druhá polovina pak visí na pantech dveří a nezbývá nic jiného, než zajet do nejbližším autoklempírny a nechat holt vše znovu svařit. Zde zdůrazňuji, že při sváření je potřeba nadzdvihnout prověšenou část dveří a pak teprve vařit. Pokud to klempíř nebo vy neuděláte, vaření bylo zbytečné, pouze zafixuje dveře v nesprávné poloze a zabrání dalšímu propadání. Ideální je nejspíš bodový svar, dá se vařit i autogenem podle plechu, ale nevypadá to nejlépe (zůstane tam viditelná housenka). Další případný postup je už popsán v předchozích článcích. rám Podložka je hezká věc, problém ale je, co dělat v případě, že je zdeformovaný rám dveří - u spodního pantu to prostě nejde nastavit tak, aby dveře nebyly prověšené.<BR>A navíc jsou tam šrouby M7, které se snad ani nedají nikde koupit, poté co se častým utahováním zničí. Chápe někdo, proč tam (tedy na pantu u dveří) jsou některé M7 a jiné M8 (aspoň na mojem autě)...? Dveře Neni to tak dávno, co jsem ten problém měl taky. Nejdřív jsem se to snažil vyřešit sám povolováním a násl. utahováním pantů. Výsledek byl horší než hrozný. Pak mi pomoh otec. Vzal dveře, zved je co to šlo a já to utáh. Poučení: Je to zku... práce, je pro dva, podložka to nevyřeší. P.S.: Stejně to bylo na ho..., protože jsem jí před 14-ti dny rozštípal na namrzlý silnici, takže mě to čeká znova. neni treba Moje zkusenosti s timto problemem jsou ponekud jine i po podlozeni dvere casem poklesly. Jedine co od te doby delam, je pozvednuti dveri. Uchopime priotevrene dvere u zamku a zatahneme. To uplne staci cca na pul roku. Honza
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|