|
21. února 2000Brzdové ústrojívozidel ŠKODA 105,120,130,135,136,Garde,Rapid
Kotouče pro dvoupístové brzdy jsou montážně záměnné s kotouči
použitými na vozech Š100/. Brzdové segmenty je třeba měnit vždy všechny současně
a všechny segmenty musí mít stejné číslo (stejný koeficient tření). Brzdové
segmenty pro Š100/110 jsou bez úprav použitelné do vozů Š105-Rapid (nanýtovaná
příchytka nevadí). Při pískání slyšitelném při brzdění je možné nalepit na
nefunkční plochu segmentů speciální fólii (používá se např. na segmenty vozů Š
Favorit model 93).
OS 3302
Od roku 1994 jsou (podle výrobce brzd ATESO, a.s. Jablonec n.
Nisou) pro náhradní díly automobilů Š105-Rapid dodávány soupravy třecích segmentů
(i zadních brzdových čelistí) z materiálu, který neobsahuje azbest. Tyto
díly jsou záměnné za původní, ale jako celý komplet. Jakákoli kombinace
azbestového a bezazbestového třecího obložení a segmentů je – podle výrobce - nepřípustná.
Bubnové brzdy (zadní náprava)
Průměr bubnu v činné ploše je 230 mm, při opravě může být
zvětšen na 231 mm. Úchylka souososti ustředění a opracování plochy nesmí
překročit 0,1 mm. Maximální přípustné opotřebení je do průměru 232 mm. Do konce
roku 1985 bylo použito obložení OS 53-3, od roku 1986 OS 2753. Tloušťka nového
obložení (i s čelistí) je 5 mm. Výměna čelistí při opotřebování obložení
na tloušťku 1,5 mm (měřeno bez čelisti). Čelisti mají být měněny na obou kolech
současně.
22 mm + pos.
Na závěr pár obrázků: Autor článku: Hubkal (Luďek Hubka)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|