|
28. února 2000Upravovat starší auto nebo ne?aneb názor jednoho čtenáře...
Má tedy cenu upravovat neboli dnes módně tuningovat mladší nebo staré auto?? Prozradím odpověď hned zde na začátku: mladší ano, staré ne! Nyní se to pokusím
zdůvodnit, protože vidím ty kyselé obličeje a haldu nevábných mailů v mé schránce…
Starý automobil: budu vycházet z vlastních zkušeností, neboť jsem vlastnil sám celkem 3x vůz a celkem 3x byl z výroby Škoda a. s. Starý automobil, při jehož
nastartování spadne kus prahu na zem jednoznačně nemá cenu jakkoliv upravovat.Proč? Protože ať je majitel sváděn jakkoliv silnou touhou upravit svojí "rychlou šádovku", nejdříve musí zainvestovat do opravy životně důležitých částí automobilu jako je např. generálka motoru, tlumiče a s tím související nápravy, elektrický
rozvod atd.
Po konečném propočtu jeden zjistí, že za cenu kdy dal dohromady několik důležitých konstrukčních prvků pro celkovou revitalizaci svého vozu, tak za stejnou cenu
by pořídil již nepoškozený vůz o několik let mladšího data..
Co se týče mladšího vozu mohu jednoznačně doporučit: Škoda Favorit rok výroby 92(a to výhradně tento rok). První typ Fáček (88 – 91) byl totiž konstrukčně
velmi slabý, ( mimochodem víte že první favorit sjel z pásu už v roce 1984 ???) s životně důležitými chybami, jako bylo např. velmi časté rozosení předních kol,
zasekávání automatického sytiče při němž nebylo problém dosáhnou spotřeby 15 – 18 l \ 100km ( 5,2 90 km\h, 6,9 120\h, 7,2 město to jsou parametry normálně
fungujícího favorita), a v neposlední ředě to byla špatná plechařina, při které auto po 2 zimách bylo pěkně rozkvetlé.Nejlepší typ favoritů byl v době kdy
Wolkswagen vstupoval do naší automobilky, a změnil pouze interiér a částečně design interiéru (r.v. 92). S tím nebudou souhlasit majitelé nových typů (93 – 94), ale
málokomu je již známo že nové typy fáček nebyly vůbec určeny pro naší republiku ale pouze pro vývoz do Německa. Problémy s těmito vozy nastávali např. při
rozsáhlejším tunningu, kdy vadil řízený katalyzátor, nebo při poruše vstřikování, neboť díly pro tyto motorové části byly vyráběny právě pouze v Německu a k nám
dováženy jen velmi skromně a to ještě ne automobilkou ale pouze majiteli větších autoservisů. Nehledě na elektronický omezovač rychlosti…. Z toho vyplývá
opravdu to, že nejlepší série byla v roce 92. Sám jsem si ji pořídil a jediný problém byl že při různých úpravách motoru jsem přišel o neřízený katalyzátor, který se
montoval od roku 91 sériově. A nakonec dobrá zpráva: tento typ favorita měl sice ještě starý hnědý interiér, ale konstrukčně byl již připraven pro nový černý typ (ať
již otvory ve dveřích, úchyty palubky či možností výměny za hladké kliky).
V příštím článku hodlám napsat o výměně právě hnědého interiéru za černý, ale teď už musím fungovat do garáže, přišel mi totiž barevný podlep na budíky tak jdu
na to. :-) Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|