|
24. března 2000
Favorittechnické informace
V souladu s celosvětovým trendem i automobilka v Mladé Boleslavi začala
koncem osmdesátých let vyrábět osobní automobily s motorem vpředu a pohonem
předních kol. Hlavní výhodou této koncepce je v možnosti variací karoserií.
Základním provedením se stal automobil Škoda Favorit, od něhož se postupně
odvíjí řada dalších provedení. Karoserie vozu Škoda Favorit je typu fastback,
tj. s rychlým snížením zádě, tuto karoserii navrhla Italská firma Stile
Bertone. Prvním odvozeným typem od vozidla Favorit je typ Forman, což je
provedení kombi s zadní částí karoserie prodlouženou o 40cm. Škoda Pick-up
je další variací, je to užitkový automobil, přední částí schodný s typem
Favorit, v zadní části má otevřený úložný prostor, ten je možno překrýt
plachtou, nebo v některých provedeních je překryt laminátovou nadstavbou.
Běžná provedení vozů Favorit / Forman / Pick-up jsou s označením
L - což znamená provedení De Luxe. Pro"náročnější" motoristy jsou vozy
Škoda Favorit a Forman vyráběny v provedení LS - Super De Luxe, případně
vozy Favorit/Forman specielních provedení (Marathon, Line) - ty jsou vybaveny
nadstandartně. Další výroba se specializovala přímo na jednotlivé užitkové
typy pro určitý okruh zákazníků, např. pro zdravotníky, hasiče atd. Na
bázi vozu Favorit byl i firmou Metalex vyráběn dvoumístný a dvoudvéřový
Roadster, tj. vozidlo s odklápěcí, případně tkaninovou střechou dnes nazývané
kabriolet. Vozy Favorit nahradily v soutěžích starší vozy Š130LR, od roku
89 jezdily ve své třídě na předních místech.
Škoda Favorit
Motor |
135 |
135E |
135B / 40kW |
136 / 46kW |
136x / 50kW |
136B / 50kW |
Obsah motoru |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
Příprava směsi |
karburátor |
karburátor |
jednobodové vstřikování |
karburátor |
karburátor |
jednobodové vstřikování |
Výkon |
43 kW při 5000 (42kW) |
40 kW při 5000 otáčkách |
40 kW při 5000 otáčkách |
46 kW při 5000 otáčkách |
50 kW při 5500 otáčkách |
50kW při 5500 otáčkách |
Točivý moment |
94 Nm při 3000 otáčkách |
90 Nm při 3000 otáčkách |
94Nm při 3000 otáčkách |
100Nm při 3000 otáčkách |
105Nm při 3500 otáčkách |
100Nm při 3750 otáčkách |
Kompresní poměr |
8,8:1 |
8,8:1 |
8,8:1 |
9,7:1 |
9,7:1 |
9,7:1 |
Vrtání x zdvih |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
Zrychlení z 0 na 100 |
15 s |
16 s |
17 s |
14 s |
13 s |
14 s |
Nejvyšší rychlost |
150 km/h |
140 km/h |
137 km/h |
150 km/h |
150 km/h |
150 km/h |
Objem palivové nádrže |
47 l |
47 l |
42 l |
47 l |
47 l |
42 l |
Pohotovostní hmotnost |
840 kg |
840 kg |
875 kg |
840 kg |
840 kg |
875 kg |
Užitečná hmotnost |
450 kg |
450 kg |
450 kg |
450 kg |
450 kg |
450 kg |
Spotřeba paliva 90/120/město |
5,5 / 7,3 / 7,9 |
5,7 / 7,8 / 8,3 |
5,7 / 7,8 / 7,9 |
5,2 / 7,0 / 7,6 |
5,5 / 7,4 / 8,8 |
5,4 / 7,4 / 7,9 |
Palivo |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý nebo olovnatý benzin okt.č.95 |
bezolovnatý benzin okt.č.95 |
bezolovnatý benzin okt.č.95 |
Škoda Forman
Motor |
135 |
135E |
135B / 40kW |
136 / 46kW |
136x / 50kW |
136B / 50kW |
Obsah motoru |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
Příprava směsi |
karburátor |
karburátor |
jednobodové vstřikování |
karburátor |
karburátor |
jednobodové vstřikování |
Výkon |
43 kW při 5000 (42kW) |
40 kW při 5000 otáčkách |
40 kW při 5000 otáčkách |
46 kW při 5000 otáčkách |
50 kW při 5500 otáčkách |
50kW při 5500 otáčkách |
Točivý moment |
94 Nm při 3000 otáčkách |
90 Nm při 3000 otáčkách |
94Nm při 3000 otáčkách |
100Nm při 3000 otáčkách |
105Nm při 3500 otáčkách |
100Nm při 3750 otáčkách |
Kompresní poměr |
8,8:1 |
8,8:1 |
8,8:1 |
9,7:1 |
9,7:1 |
9,7:1 |
Vrtání x zdvih |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
Zrychlení z 0 na 100 |
17 s |
17 s |
17 s |
16 s |
16 s |
16 s |
Nejvyšší rychlost |
140 km/h |
135 km/h |
135 km/h |
140 km/h |
140 km/h |
140 km/h |
Objem palivové nádrže |
47 l |
47 l |
42 l |
47 l |
47 l |
42 l |
Pohotovostní hmotnost |
890 kg |
890 kg |
920 kg |
890 kg |
890 kg |
920 kg |
Užitečná hmotnost |
450 kg |
450 kg |
450 kg |
450 kg |
450 kg |
450 kg |
Spotřeba paliva 90/120/město |
5,8 / 7,9 / 9,0 |
6,0 / 8,2 / 8,3 |
6,0 / 8,2 / 8,3 |
5,7 / 7,7 / 8,9 |
5,5 / 7,4 / 8,8 |
5,5 / 7,4 / 8,8 |
Palivo |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý nebo olovnatý benzin okt.č.95 |
bezolovnatý benzin okt.č.95 |
bezolovnatý benzin okt.č.95 |
Škoda Favorit Pick-up
Motor |
135 |
135E |
135B / 40kW |
136x / 50kW |
136B / 50kW |
Obsah motoru |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
1289 ccm |
Příprava směsi |
karburátor |
karburátor |
jednobodové vstřikování |
karburátor |
jednobodové vstřikování |
Výkon |
43 kW při 5000 (42kW) |
40 kW při 5000 otáčkách |
40 kW při 5000 otáčkách |
50 kW při 5500 otáčkách |
50kW při 5500 otáčkách |
Točivý moment |
94 Nm při 3000 otáčkách |
90 Nm při 3000 otáčkách |
94Nm při 3000 otáčkách |
105Nm při 3500 otáčkách |
100Nm při 3750 otáčkách |
Kompresní poměr |
8,8:1 |
8,8:1 |
8,8:1 |
9,7:1 |
9,7:1 |
Vrtání x zdvih |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
75,5 x 72 mm |
Zrychlení z 0 na 100 |
15 s |
16 s |
16 s |
14 s |
14 s |
Nejvyšší rychlost |
138 km/h |
130 km/h |
130 km/h |
138 km/h |
138 km/h |
Objem palivové nádrže |
47 l |
47 l |
42 l |
47 l |
42 l |
Pohotovostní hmotnost |
860 kg |
860 kg |
860 kg |
860 kg |
860 kg |
Užitečná hmotnost |
500 kg |
500 kg |
500 kg |
500 kg |
500 kg |
Spotřeba paliva 90/120/město |
5,9 / 7,9 / 9,4 |
6,0 / 8,3 / 8,0 |
6,0 / 8,3 / 8,0 |
5,8 / 8,5 / 8,9 |
5,8 / 8,5 / 8,9 |
Palivo |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý benzin okt.č.91 |
bezolovnatý benzin okt.č.95 |
bezolovnatý benzin okt.č.95 |
Zpracováno z materiálů Škoda a.a.s.
Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk
|
|
|