ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
24. března 2000

Favorit

technické informace


V souladu s celosvětovým trendem i automobilka v Mladé Boleslavi začala koncem osmdesátých let vyrábět osobní automobily s motorem vpředu a pohonem předních kol. Hlavní výhodou této koncepce je v možnosti variací karoserií. Základním provedením se stal automobil Škoda Favorit, od něhož se postupně odvíjí řada dalších provedení. Karoserie vozu Škoda Favorit je typu fastback, tj. s rychlým snížením zádě, tuto karoserii navrhla Italská firma Stile Bertone. Prvním odvozeným typem od vozidla Favorit je typ Forman, což je provedení kombi s zadní částí karoserie prodlouženou o 40cm. Škoda Pick-up je další variací, je to užitkový automobil, přední částí schodný s typem Favorit, v zadní části má otevřený úložný prostor, ten je možno překrýt plachtou, nebo v některých provedeních je překryt laminátovou nadstavbou. Běžná provedení vozů Favorit / Forman / Pick-up jsou s označením  L - což znamená provedení De Luxe. Pro"náročnější" motoristy jsou vozy Škoda Favorit a Forman vyráběny v provedení LS - Super De Luxe, případně vozy Favorit/Forman specielních provedení (Marathon, Line) - ty jsou vybaveny nadstandartně. Další výroba se specializovala přímo na jednotlivé užitkové typy pro určitý okruh zákazníků, např. pro zdravotníky, hasiče atd. Na bázi vozu Favorit byl i firmou Metalex vyráběn dvoumístný a dvoudvéřový Roadster, tj. vozidlo s odklápěcí, případně tkaninovou střechou dnes nazývané kabriolet. Vozy Favorit nahradily v soutěžích starší vozy Š130LR, od roku 89 jezdily ve své třídě na předních místech.

Škoda Favorit

 
Motor 135 135E 135B / 40kW 136 / 46kW 136x / 50kW 136B / 50kW
Obsah motoru 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm
Příprava směsi karburátor karburátor jednobodové vstřikování karburátor karburátor jednobodové vstřikování
Výkon 43 kW při 5000 (42kW) 40 kW při 5000 otáčkách 40 kW při 5000 otáčkách 46 kW při 5000 otáčkách 50 kW při 5500 otáčkách 50kW při 5500 otáčkách 
Točivý moment 94 Nm při 3000 otáčkách 90 Nm při 3000 otáčkách 94Nm při 3000 otáčkách 100Nm při 3000 otáčkách 105Nm při 3500 otáčkách 100Nm při 3750 otáčkách
Kompresní poměr 8,8:1 8,8:1 8,8:1 9,7:1 9,7:1 9,7:1
Vrtání x zdvih 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm
Zrychlení z 0 na 100 15 s 16 s 17 s 14 s 13 s 14 s
Nejvyšší rychlost 150 km/h 140 km/h 137 km/h 150 km/h 150 km/h 150 km/h
Objem palivové nádrže 47 l 47 l 42 l 47 l 47 l 42 l
Pohotovostní hmotnost 840 kg 840 kg 875 kg 840 kg 840 kg 875 kg
Užitečná hmotnost 450 kg 450 kg 450 kg 450 kg 450 kg 450 kg
Spotřeba paliva 90/120/město 5,5 / 7,3 / 7,9 5,7 / 7,8 / 8,3 5,7 / 7,8 / 7,9 5,2 / 7,0 / 7,6 5,5 / 7,4 / 8,8 5,4 / 7,4 / 7,9
Palivo bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý nebo olovnatý benzin okt.č.95 bezolovnatý benzin okt.č.95 bezolovnatý benzin okt.č.95

Škoda Forman

 
Motor 135 135E 135B / 40kW 136 / 46kW 136x / 50kW 136B / 50kW
Obsah motoru 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm
Příprava směsi karburátor karburátor jednobodové vstřikování karburátor karburátor jednobodové vstřikování
Výkon 43 kW při 5000 (42kW) 40 kW při 5000 otáčkách 40 kW při 5000 otáčkách 46 kW při 5000 otáčkách 50 kW při 5500 otáčkách 50kW při 5500 otáčkách 
Točivý moment 94 Nm při 3000 otáčkách 90 Nm při 3000 otáčkách 94Nm při 3000 otáčkách 100Nm při 3000 otáčkách 105Nm při 3500 otáčkách 100Nm při 3750 otáčkách
Kompresní poměr 8,8:1 8,8:1 8,8:1 9,7:1 9,7:1 9,7:1
Vrtání x zdvih 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm
Zrychlení z 0 na 100 17 s 17 s 17 s 16 s 16 s 16 s
Nejvyšší rychlost 140 km/h 135 km/h 135 km/h 140 km/h 140 km/h 140 km/h
Objem palivové nádrže 47 l 47 l 42 l 47 l 47 l 42 l
Pohotovostní hmotnost 890 kg 890 kg 920 kg 890 kg 890 kg 920 kg
Užitečná hmotnost 450 kg 450 kg 450 kg 450 kg 450 kg 450 kg
Spotřeba paliva 90/120/město 5,8 / 7,9 / 9,0 6,0 / 8,2 / 8,3 6,0 / 8,2 / 8,3 5,7 / 7,7 / 8,9 5,5 / 7,4 / 8,8 5,5 / 7,4 / 8,8
Palivo bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý nebo olovnatý benzin okt.č.95 bezolovnatý benzin okt.č.95 bezolovnatý benzin okt.č.95

 

Škoda Favorit Pick-up


 
 
Motor 135 135E 135B / 40kW 136x / 50kW 136B / 50kW
Obsah motoru 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm 1289 ccm
Příprava směsi karburátor karburátor jednobodové vstřikování karburátor jednobodové vstřikování
Výkon 43 kW při 5000 (42kW) 40 kW při 5000 otáčkách 40 kW při 5000 otáčkách 50 kW při 5500 otáčkách 50kW při 5500 otáčkách 
Točivý moment 94 Nm při 3000 otáčkách 90 Nm při 3000 otáčkách 94Nm při 3000 otáčkách 105Nm při 3500 otáčkách 100Nm při 3750 otáčkách
Kompresní poměr 8,8:1 8,8:1 8,8:1 9,7:1 9,7:1
Vrtání x zdvih 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm 75,5 x 72 mm
Zrychlení z 0 na 100 15 s 16 s 16 s 14 s 14 s
Nejvyšší rychlost 138 km/h 130 km/h 130 km/h 138 km/h 138 km/h
Objem palivové nádrže 47 l 47 l 42 l 47 l 42 l
Pohotovostní hmotnost 860 kg 860 kg 860 kg 860 kg 860 kg
Užitečná hmotnost 500 kg 500 kg 500 kg 500 kg 500 kg
Spotřeba paliva 90/120/město 5,9 / 7,9 / 9,4 6,0 / 8,3 / 8,0 6,0 / 8,3 / 8,0 5,8 / 8,5 / 8,9 5,8 / 8,5 / 8,9
Palivo bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý benzin okt.č.91 bezolovnatý benzin okt.č.95 bezolovnatý benzin okt.č.95

Zpracováno z materiálů Škoda a.a.s.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (33):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů