|
27. července 2000Repase alternátorurozebrání, vyčistění, výměna ložisek, smontování
Zpětná montáž se provádí následovně: Do předního víka se vloží
ložisko a na něj se nanýtuje příložka. Na osičku rotoru se opatrně nalisuje
zadní ložisko. Očištěné statorové vinutí i s držákem diod vložíme
do zadního víka a přiletujeme drátek k fastonu, z venku nasadíme na svorníky
podložky a přišroubujeme matky. Do držáků vložíme pružinky s uhlíky a zajistíme
je proti vysunutí drátěnými pojistkami. Do misky pro ložisko zadního víka
vložíme pružnou podložku a vložíme rotor. Nasadíme opatrně přední víko
a celek lehce stahneme šrouby. Dotahujte stejnoměrně, aby se nezkřížil
rotor a nedrhl o statorové plechy. Pokud se rotor volně otáčí, vysuneme
pojistky které přidržovaly uhlíky. Na osičku navlékneme distanční kroužek,
do drážky nasadíme pero a navlékneme ventilátor s řemenicí, nasadíme pérovou
podložku a celek dotahneme maticí. Zkusíme zda se rotor protáčí lehce a
zda nedrhne ventilátor o přední víko. Tím je montáž alternátoru dokončena,
zbývá jen konečná montáž do vozu.
Složitost rozebrání alternatoru je možné rozeznat ze schématického obrázku
jeho složení.
Autor článku: Charlie (Karel Baláč)
|
|
|||||||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|