|
14. května 2001Velešín…opět za rok?Jak to tedy vše proběhlo??Startuji na jízdě zručnosti…
Zde „zručkou“ projíždím…
Všichni se snaží být nejlepší… Opravdu
všichni…
Na řadě jsme my. Vyrážím za hlasitého jekotu prokluzujících kol,
abych je mohl ihned poté opět zkrotit a prudce šlapat na brzdový pedál
před prvním kuželem. Po dojetí se dozvídáme hodnocení: „máš vynikající
čas 49s, ale 20 trestných bodů ze nesražení určených bodů“ volá na nás
traťový komisař. Nevadí takových penalizací bylo opravdu hodně. Nějaký
čas máme na sledování ostatních posádek, které se musejí poprat s jízdou
zručnosti až po nás. Poté dochází na pravděpodobně řidičsky i divácky nejatraktivnější
část a tou je akcelerační zkouška.
Startuji na akcelerační zkoušce … A projíždím akcelerační zkoušku…
Zde si hned v úvodu dovolím malé rýpnutí do vozů, které jeli v
třídě A, což byla třída 1600 ccm. Pokud by jsme v úvahu brali čistě jen
akcelerační čas na projetí úseku, tak se našlo opravdu jen velmi málo vozů,
kteří měli čas rychlejší než my. Pro doplnění podotýkám že jsme jeli ve
třídě N, což je do 1300 ccm. Náš čas na tomto úseku byl 19s a např. Honda
Civic měla 22s, Felicia 1.6 21s atd. Tímto časem jsme přivedli do úžasu
nejednoho majitele vozů v třídě A.
A tak to vypadá po mávnutí vlajkou… A ještě jednou…
Průběh této zkoušky je asi každému z Vás čtenářů jasný, motor vytočený
na každou zařazenou rychlost do 6000 otáček, následuje velmi rychlé přeřazení
a opětovné vytočení motoru. Ovšem pozor, na konci sprintu je úzká čára
na které se musí zastavit naprosto přesně. Přijíždím se zařazenou „trojkou“
a již vidím přede mnou pořadatele upozorňující mě na místo zastavení. Následuje
rychlý pohled na tachometr. „něco kolem 110 na trojku, čtverák už nemá
cenu“ myslím si a proto se začínám soustředit na přesné zastavení. Brzdím
ve stylu ABS, ulička je úzká, kolem dost diváků a nerad by jsem jim předvedl
„hodiny“. Dobržďuji vůz cca. 10 cm za místem, ale pravidla jsou neúprosná
„10 sekund penalizace za přejetí oznamuje mi suchým hlasem pořadatel“.
Ale opět je mi útěchou to, že 90% posádek také přejelo….
Pěkné a:
originální…
Nyní je již před námi poslední, nejnáročnější zkouška a tou je orientační
jízda. Po vyslechnutí několika vět, které již z těchto soutěží znám nazpaměť
vyrážíme i my do světa. Po projetí první časové kontroly dochází ve voze
k malému zmatku. Itinerář je vybaven „metrovníkem“ mezi křižovatkami, ale
počítadlo kilometrů se mi snaží namluvit zcela jiné hodnoty. „Bodáme na
kilometry“ prohlašuje nakonec Jirka, můj spolujezdec. Po cestě narážíme
na hloučky diváků, kteří mohutně gestikulují a nutí nás k nějaké té parádičce
na silnici. Po ujetí zhruba 90 km, projetí čtyřmi časovými kontrolami a
několika průjezdovými dorážíme do cíle. Asi po hodině jsme již všichni
na místě a shrnujeme výsledky: jeden zničený předek a palubní deska na
Hondě Civic, naražený disk na Octavii, defekt na pneu u Favorita, zlomený
tlumič na Škodovce. To je souhrn pouze toho, s čím za mnou přišli jezdci,
v reálu toho bylo jistě daleko více. Ovšem 99% těchto nehod je způsobeno
katastrofálním stavem silnic, přes které je soutěž vedena. Výjimkou nejsou
výtluky hluboké 10cm, či asfalt chybějící přes šířku celé silnice v úseku
několika set metrů. To také vyčítám ihned po dojezdu jednomu z pořadatelů
s tím, že pokud se to příště nezlepší tak se již nezúčastním. Dostává se
mi ujištění, že tomu již tak příště nebude. Vzhledem k tomu že spousta
lidí mě žádala o uveřejnění našeho umístnění, prozradím tedy, že jsme skončili
na pátém místě.
Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|