ŠKODA techweb [homepage]
Ostatní
8. srpna 2001

Škoda Favorit Crash Show

obrazová dokumentace


Píše se rok 1989 a z výroben Škody a.s. vyjíždí první (oficiální) vůz Škoda Favorit. Vůbec první vůz v historii Škody a.s. s pohonem přední nápravy, navíc navržený v jiném státě a to v Itálii. Favority ihned pronikají do rallye v tehdejší Československé republice nejdříve u bohatších týmů, v krátké době se ovšem velmi rychle rozšiřují a získávají na oblibě. Vůz má výkon od 110 do 160 koní, hmotnost vozu se pohybuje kolem 700kg. Taktéž po nějakém čase přichází na scénu u nás v tu dobu nevídaná věc a tou je sekvenční převodovka. Tyto vozy se nesmazatelně zapsaly do historie Škoda Motorsport obrovským počtem vítězství a to nejen u nás ale taktéž v cizině. Některé zajímavé momenty Vám tímto opět přináším.

Myslím že stojí za zmínku, že ze všech těchto krizových situací se dostala vždy posádka bez větší úhony na zdraví. V dnešní době se sice ještě tyto vozy na profesionálních rallye vyskytují, např. na Volkswagen rallye 2001 startovaly 2 posádky na těchto vozech, ovšem nejlepší doba pro tyto vozy je již jistě minulá.
Příští díl bude věnován Škoda Felicia Crash Show.

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Strnky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (17):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů