27. listopadu 2001
Škoda Felicia Crash Showobrazová dokumentace V roce 1994 ukončuje Škoda a.s. výrobu modelu Škoda Favorit a spouští
se výrobní linky s inovovaným modelem Škoda Felicia. Konstrukce prvních
typů tohoto vozu je navlas stejná s předchozím modelem, změněn byl pouze
interiér a karoserie. Proto si také tento vůz vysloužil přezdívku kterou
nosí dodnes – „kulatý Favorit“.
Nicméně opustíme sériové výrobny těchto vozů a podíváme se na daleko
zajímavější stránky tohoto vozu, než je jeho výroba. A tou stránkou je
Škoda Motorsport. Tento vůz si okamžitě stejně jako jeho předchůdce získává
na Rallye soutěžích velkou oblibu, i když jeho výkony byly zpočátku zcela
stejné jako u Škoda Favorit. Jenže poté přicházejí Felicie s motory 1,6,
což Favorit nikdy neměl a to se stává hitem. Právě pro lacinou úpravu těchto
vozů, jejich snadnou modifikovatelnost a větší obsah motoru je tento vůz
k vidění i na dnešních soutěžích již skoro 8 let po zahájení výroby. Samozřejmě
i tyto vozy se pořádně dokázaly pohádat s některými fyzikálními zákony.
Některé momenty jsou právě teď a tady ke shlédnutí….
Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)zobrazit další autorovy články upravit článek pro tisk Strnky autora www.sendme.cz/motorsport
|