|
11. dubna 2002Škoda 200 RSpopisSlovo na úvod Nedávno jsem pomáhal kamarádovi vyklízet půdu z důvodu rekonstrukce.
Nevěřili byste, co vše lidé skladují. Avšak v celé té přehlídce haraburdí jsem
objevil něco cenného, dvě krabice plné motoristických časopisů z let 1974 až
1983, tedy z let, kdy jsem byl ještě na „houbách“ nebo tahal „kačera“.
Následovala konfiskace a stěhování do mé garáže. Obsah časopisů je velmi
zajímavý, pominu-li články o bezpečnosti silničního provozu a stavu sovětského
automobilového průmyslu. Nechybí zde technický popis závodních vozů, průhledové
kresby vozů či buggin té doby. Samozřejmostí jsou reportáže ze závodů formule
1, světových i domácích rallye. Pro nadšence, který staví 130 RSko, parádní
podklady (smůla pro mne, že skládám Š 130 GL). Bylo by škoda si to nechat jen
pro sebe, proto se pokusím vybrat to nejzajímavější pro publikaci na Techwebu.
Omluvte však kvalitu fotografií, papír má už něco za sebou. ŠKODA 200 RS – technický popis Kupé Škoda 200 RS bylo zkonstruováno ve VVZ AZNP Mladá Boleslav pro další
zvýšení úrovně automobilového sportu a pro ověření nových konstrukčních prvků,
převážně pro automobilové soutěže. Vůz měl konkurovat tehdy suverénním vozům
Renault. Základní technické údaje motoru: Vrtání 87 mm Zdvih 84 mm Zdvihový objem 1997 cm3 Kompresní poměr 11:1 Výkon (SAE) 120 kW / 6000 min-1 Točivý moment (SAE) 205 N.m / 5000 min-1 Rozměry a hmotnosti: Rozvor náprav 2400 mm Rozchod kol vpředu 1418 mm Rozchod kol vzadu 1369 mm Délka 4000 mm Šířka 1680 mm Výška 1190 mm Hmotnost 805 kg Obrázky se po kliknutí zvětší. Foto: Svět motorů 74-83. Autor článku: Bill (Jiří Ille)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|