|
31. července 2002Montáž zadních reproduktorůdodatečná montážMateriál máme, vozidlo také, takže jsem připravil nářadí, křížový šroubovák,
hvězdičku, štípačky, kleště na fastony, izolační pásku, svářecí drát.
Dále začneme tahat kabely, je jedno, kterou stranou se začne a zda ho
budete tahat odpředu nebo odzadu. Já jsem se rozhodl pro cestu tažení kabelů
u originál svazku pravým prahem, protože pod palubní deskou se to snáze
potáhne za kaslíkem. Přípravu jsem tedy začal sundáním krytů u zadních
sedaček, nahoře na plastový šroub, dole zamačkávací plast a u prahu příchytka
na šroubu. Vyndání je dílem chvilky. Dále jsem chtěl vyndat kryt prahu,
protože by se však musel sundávat i kryt sloupku, pouze jsem vypáčil obě
jeho části vpředu i vzadu a u sloupku nechal na původním místě. Vpředu
pak stačí také jen odehnout plastový kryt na sloupku. Dále se demontuje
schránka, nahoře tři šrouby (hvězdička), dole pak dva. Tím je odkryta celá
cesta pro kabel.
Pro vedení kabelu platí jedno dobré pravidlo, držíme se vedení svazku,
který už tam je. Částí u sloupku pak protáhneme kabel s pomocí svářecího
drátu, minutka s protažením ušetří patnáct minut sundávání a nandávání
dalších krytů. Druhý kabel už pak stačí izolačkou připevnit k prvnímu a
lehce protáhnout tímto úsekem. Vzhledem k tomu, že oba kabely jsou taženy
stejnou cestou je vhodné si jeden označit, aby později nebylo nutné přehazovat
v konektoru. Rádio se vyndá (podle návodu, který k němu byl) a kabely protáhnou.
Po tomto kroku je možné všechny kryty našroubovat a namačkat zpět, také
přidělat kaslík.
Poslední jmenované jsou těžší, protože jsou menší a běžné krimplovací
kleště je nezvládají. Samozřejmě všechny konektory vzadu izolujeme. Zbývá
nasadit konektory u autorádia do správných pozic: levé repro piny 7, 8
a pravé repro 1, 2 a můžete výsledek vyzkoušet. Zkoušení probíhá tak, že
v nastavení navolíte co nejvíce hlasitost dozadu (fade R- rear) a pak zkoušíte
zvlášť přepnout levý a pravý repro (balance L-R), pokud oba fungují a jsou
i na správné straně, máte vyhráno. Rádio pak stačí pouze zaklapnout, nandat
rámeček, pokud není součástí a zvyknout si na jeden nepříjemný jev. Tento
jev se týká jízdy ve dvou, nebo ve čtyřech, pokud jedete jenom ve dvou
lidech většinou zadní repro hraje s větší hlasitostí, aby to ve předu znělo
stejně, ale jak v ten moment někdo nastoupí dozadu je to na ohluchnutí.
Některá rádia to mají již vyřešeno přepínáním profilů, nebo přímo volbou
u zadních sedadel - vypnout nebo ztlumit zadní repro.
Celkem práce trvala asi dvě hodinky a v servisu si za ni chtěli říci
1500,- Kč. Myslím, že neprohloupí ten, kdo si to udělá sám. Náklady mimo
reproduktorů se pohybovaly okolo dvou set korun. Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|