ŠKODA techweb [homepage]
Ostatní
30. ledna 2003

Testy NCAP Škoda Superb

průměrný výsledek limuzíny od Škodovky


Agentura European New Car Assesment Program (dále NCAP)  testovala s poslední skupině vozidel i vůz Škoda Superb. Hned na začátku nutno řici, že nedopadl špatně tedy alespoň pokud sedíte uvnitř.
Každý testovaný vůz jde projde přesně danými testy, jedná se v první řadě o čelní náraz při rychlosti 64km/h do metr široké (100*54cm) deformovatelné bariéry (na obrázku). Dále následuje boční náraz při rychlosti 50km/h do deformovatelné bariéry (150*50cm). Třetí test se týká čelního nárazu chodce při rychlosti 40km/h.  A konečně čtvrtý test je testem ochrany hlavy, vůz se bočně rychlostí 29km/h pohybuje na kulovou překážku ve výši hlavy (průměr 25cm). V těchto testech se používají figuríny zvané SID, které mají instalovánu spoustu měřících čidel z kterých se pak vyhodnocuje zatížení při nárazu jednotlivých částí těla. Celkově tyto testy dávají jasnou srovnávací hodnotu především při porovnání vozidel v rámci jedné třídy. V praxi "na silnici" však závisí na mnoha dalších okolnostech proto toto hodnocení nelze chápat tak, že při maximálním hodnocení se nám v tomto voze nemůže nic stát.

Vůz Škoda Superb je zařazen do kategorie Large Family Cars (velká rodinná auta)  získal čtyři hvězdičky při ochraně posádky a žádnou při ochraně chodců. Čtyři hvezdičky v ochraně posádky jsou v posledních letech standart, hůře na tom je třeba Peugeot 406 (3*) nebo Hyundai Elantra (3*), lépe zase Renault Laguna (5*) Mercedes Benz C (5*) nebo Saab 9-3 (5*). Pokud by byl vůz zařazen do kategorie Executive Cars, kde jsou např. vozy BMW 5, Audi A6, Opel Omega atd. tak se může rovnat s vozidly testovanými tak v roce 98 ale rozhodně ne s nově uvedenými vozy. Tragický je však výsledek vozu v ochraně chodce při nárazu, zde má nejhorší výsledek ve své kategorii, totiž nulu. Takže když uvidíte Superb radši na přechod nevcházejte... Celkově jen 3 vozy z 146 testovaných získaly stejně špatný výsledek při simulovaném střetu s chodcem.
Při porovnání superbu a passatu vychází superb hůře (26 vs 28 bodů) přičemž je nutno ještě vzít potaz že passat byl testován před dvěma roky.

Grafické výsledky:
                                          
řidič - čelní náraz       spolujezdec - čelní náraz     řidič - boční náraz

Stupeň zatižení dané končetiny trupu je znázorněn barvou, zelená-nejlepší, červená nejhorší  (zelená, žlutá, oranžová, hnědá, červená).

Celkově tedy lze shrnout výsledky jako průměrné.
 

Přesné informace o testech i výsledcích můžete získat v angličtině na stránce www.euroncap.com

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (73):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů