|
12. prosince 2003Oprava(úprava) zadních ramen Š130 v praxiPopis pokusu o zesílení ramen zadní nápravy Š130Týden před dovolenou jsem (nejen já) strávil pod autem, cíl mojí činnosti: GO zadní nápravy plus pár drobných úprav pro zlepšení stability geometrie, neboli, pro zvýšení tuhosti zadní nápravy, jak kdo chce nazývat. A s tímhle jsem do toho šel, je to Škoda 130GL z roku 1987, kompletně přestavěná v roce 1999 s GO skoro všeho (kromě právě zadní nápravy a asi i převodovky):
Popisovat všechny běžné opravy asi nemá cenu, to se najde všude, takže jenom výčet
použitých běžných dílů: - Rozpěrací trubka - podle obr.11 zkrácená rozpěrací trubka pro Š120, trubka pro Š130 není v okolí ke koupi, takže i ta by vznikla krácením 120kové, čili vlastně žádná práce navíc. Podložky z plastu jsou samozřejmě tenčí (2mm) než gumové. Výsledek: Namontované vypadají nápravy s plastovými podložkami takhle (obrázky jsou už po testovacích kilometrech, takže je auto trochu/víc zamazaný): Myslím, že rozdíl v geometrii je i na fotkách dostatečně patrný. + Lepší stabilita vozu + Konečně seřiditelná sbíhavost + Menší valivý odpor, z toho plyne výrazně lepší dynamika při zařazené pětce (čili nižší spotřeba) + Nakonec i lepší vzhled - kdo má Š130, ví o čem mluvím. - Naprosto jsem zvrtal přivaření výztuh, nevím, jak dlouho to vydrží - Výztuhy jsou z příliš tlustého plechu - Zbývá dodělat vyztužení podélných ramen, ale na to bych chtěl sehnat nová, tyhle už nějaké výztuhy mají, takže přidání dalších je o to složitější. - Zvětšila se hlučnost na dlažebních kostkách, rezonanční frekvence kolem 70km/h Děkuji všem, kdo pomohli. Autor článku: Viky (Viktor Valenta)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|