|
30. srpna 2005Oprava chlazeníVýměna chladicí kapaliny a termostatu (Š 120)
Příprava na vypouštění, fanka pod odvzdušňovacím ventilem Tímto jsme vypustili cca 9 z 12 l(celkem vypustíme asi 10,5 l). Dalším krokem je vypustit kapalinu, která zbývá v hadicí a to tak, že odstraníme svorky a po rozpojení ji necháme vytéct do připravené nádoby(hadice jsou 2 a jsou vpravo dole v motorovém prostoru, jsou propojeny malou hadičkou. Jedna vede k termostatu a druhá do bloku motoru). Vyteče celkem 1-2 l. Vypustili jsme vše co se dalo a teď kdo, bude měnit termostat(vzadu na hlavě motoru) tak odmontuje 3 šrouby(10) na krytu termostatu-postupně povolovat jeden po druhém malými kousky ne jeden naráz. Starý termostat tam bude doslova ‘vrostlý‘ a ven ho dostanete jen jemným páčením šroubovákem(pozor na poškození dosedací plochy). Odstraníme staré těsnění a očistíme dosedací plochy. Vložíme nový termostat, přiložíme těsnění (nemazat pokud není gumové) a zašroubujeme zpět šrouby s víkem a jako při demontáži je utahujeme s citem a postupně(nedotahovat na krev - hrozí stržení závitu v tělese krytu termostatu). Je třeba dát si pozor na usazení termostatu, aby nesjel ze své pozice a při utahování nepoškodil těsnění. Teď je potřeba uzavřít vypouštěcí otvory na spodní části vozu a zprovoznit spoje hadic, které jsme rozdělali. Až bude vše hotovo, tak můžeme přistoupit k plnění chladícího systému již NAŘEDĚNOU kapalinou(FRIDEX 1:2 DESTILKA což odpovídá mrazu -20°C). Pod odvzdušňovací ventil vložte malou nádobku, do které vyteče přebytečná kapalina. Až bude naplněno, zavřete vyrovnávací nádobku a odvzdušňovací ventil. Zapněte motor, tak na 1 minutu a při běhu motoru kontrolujte, zda jsou všechny spoje těsné a nikde nic neteče. Jestli je vše OK, tak otevřte vyrovnávací nádobku a odvzdušňovací ventil a za běhu motoru kontrolujte, jestli jdou z odvzdušňovacího ventilu bublinky. Až přestanou vycházet bublinky, tak ventil zavřete a vyteklou kapalinu nalejte zpět do vyrovnávací.nádržky. Odvzdušnění bude potřeba provést ještě párkrát po zkušebních jízdách. HOTOVO Po novém měření jsem zjistil, že nyní jezdím za hubičku a to 6,6 l/100km. Během jízdy se teplota drží kolem 80-85°C, což je rozdíl oproti 70°C, při kterých pracoval motor předtím. Autor článku: Noufak (Jakub Novák)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|