|
28. ledna 2000Škoda 130LRinformace o změnách oproti sériovému vozuAutomobil Škoda 130 LR vychází z typu Škoda 130 L. Motor celohliníkový kapalinou
chlazený řadový čtyřválec o obsahu 1295 ccm ( vr. 75,7 mm x zd. 72 mm ).
Výkon 95 kW ( 130 k ). Osmikanálová hliníková hlava komprese 11,5 : 1,
dva dvojité karburátory Weber 45 DCOE 2 s velkoplošným čističem vzduchu,
speciálně naladěné výfukové potrubí vedené přímo od hlavy válců do tlumiče
s maximální povolenou hranicí hlučnosti 100+1 dB umístěného podél zadního
čela vozu. Vačkové hřídele se používaly s časováním 300/280, 300/300, 320/300
dle potřeby naladění motoru. Třikrát uložený klikový hřídel v suché klikové
skříni. Mazání z nádrže 7 l s plnoprůtokovým čističem a chladičem oleje.
Dvě elektrická palivová čerpadla umístěná společně s nádrží v zavazadlovém
prostoru. Rozdělovač a alternátor fy. BOSCH. Jednokotoučová suchá spojka
Fichtel&Sachs s membránovou pružinou, průměr 190 mm, obložení FERODO
VG95. Pětistupňová synchronizovaná převodovka doplněná o samosvorný diferenciál
s odstupňováním 3,083 – 2,125 – 1,571 – 1,261 – 1,08, stálé převody dle
charakteru tratě 4,5-4,2-3,9. Zadní vlečná náprava je tvořena dvojicí trojúhelníkových
ramen s osou kývání 10°. Příčka na které je u sériové 130 L uchycena převodovka
a úchyty vnitřní části ramen je odstraněna, ramena nápravy jsou uchycena
přímo do skeletu karoserie, stejně tak i převodovka je zavěšena pomocí
speciálního držáku v karoserii. Ta je v kotevních místech nápravy i převodovky
dodatečně vyztužena. Další specialitou je odpružení zadní nápravy. Spodní
lůžko pružiny není umístěno na rameni, jak jsme zvyklí ze sériových vozů,
ale na tlumiči ( jako u náprav typu Mc.Pherson ). To umožňuje umístit spodní
oko tlumiče do jedné ze tří výškově rozlišných poloh a tím nastavovat světlou
výšku zadní části vozu . Přední náprava je vyztužena a doplněna o zdvojené
spodní dorazy, tužší stabilizátor a strmější hřebenové řízení. Brzdy jsou
kotoučové na všech kolech s možností regulace účinku mezi přední a zadní
nápravou, bez posilovače, vpředu s vnitřním chlazením. Ruční brzda kapalinová.
Ocelová karoserie s povrchovými plechy z hliníku, všechna okna „zasklená“
netříštivou hmotou Makrolon kromě předního okna z vrstveného skla ( - 21
Kg ). Všechny antivibrační hmoty odstraněny ( - 18 Kg ). Zadní kapota
doplněna rozměrným laminátovým spoilerem a větracími otvory pro přívod
čerstvého vzduchu. Těmito otvory je doplněno i zadní čelo. Interiér zbaven
všech čalounění a koberců a vybaven bezpečnostním prostorovým rámem, dvěma
anatomickými sedadly MTX a čtyřbodovými pásy MORAVAN ( -34 Kg ). Sériová
palubní deska nahrazena panelem z hliníkového plechu a vybavena rychloměrem,
otáčkoměrem, tlakoměrem oleje, teploměry oleje a vody a nezbytnými kontrolkami
( mazání, dobíjení, světla, ukazatele směru ).
Autor článku: Mára (Marek Imlauf)
|
|
|||||||||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|