Autor |
Zpráva |
Davulus
Příspěvky: 206
|
Chladič v zimě
zdarec..je dobré u 120ky zabalit nejak chladic aby se auto rychlej zahralo a zacalo topit?pac mi to vetsinou zacne topit az asi po 10 km jinak jak se ten chladic da zabalit?
|
24.12.08, 11:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
hlavně je třeba mít v pořádku termostat. potom chladič netřeba zakrývat. Mě to topí cca za 2 km...
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
24.12.08, 11:32 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Já když jsem měl kdysy 105 L (M), tak mi taky špatně topila. Přitom to byl jeden z posledních modelů r.v. 87. Na zimu jsem jen dal před chladič kousek kartonu a trochu lepší.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.12.08, 12:00 |
|
|
zokot
Příspěvky: 1311 Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
|
Dával jsem dopředu dečku a bylo to o trochu lepší
_________________ Škoda Felicia 1.3 MPi Fiat GP 1.9 JTD Škoda Roomster 1,2 TSI
|
24.12.08, 16:37 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Já když měl fávo motor v šáde tak jsem do toho na zimu strkal fávo termostat, jednou jsem ho tam zapoměl a od tej doby tam byl furt a nic se nedělo ale chce to mít opravdu chlazení v OK stavu.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
24.12.08, 17:59 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vyměnit termostat a žádnou dečku nedávat.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.12.08, 18:16 |
|
|
shrekzv
Příspěvky: 692 Bydliště: Zvolen, SR
|
minule som sa dozvedel ze existuje aj letny aj zimny termostat...letny spina skor...aj to by mohla byt pricina toho ze ti to pomaly kuri....ta horsia je zaseknuty termostat...mali sme taky nepodarok..raz zasekol otvoreny..raz zatvoreny...veselo...
_________________ Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak www.pixsite.net
|
24.12.08, 20:22 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
no ja sem driv daval kousekkrabice,ale uz nedavam, kdyz je zima,tak to mozna pomuze,ale kdyz je pak nad nulou a ja ho vezmu u drsky, tak se pak prehriva...takze decku nedavam a vyjedu a po 3km uz je auto rovnomerne ohraty a fouka teplo..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
24.12.08, 22:33 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Hej, hej, treba maž chladenie v dobrom stave...a hl. pokiaľ je dobrý termostat, netreba žiadnu dečku..a ked chceš lepšie kúriť, je ozaj lepší Favo termostat...drží okolo 90 st...ale pozor, vtedy je v chl. systéme vyšší tlak a preto treba mať v dobrom stave hadice+spoje a hlavne víko expanzky...
A teoreticky vyššia teplota = vyššia účinnosť...teoreticky...samozrejme len v rámci prevádzkovej teploty
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
24.12.08, 23:33 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
ano, mas recht,ale motor je kontruovanej na 82 st.. takze sice ucinost ano,ale material asi place..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
24.12.08, 23:37 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Kachnis píše: ano, mas recht,ale motor je kontruovanej na 82 st.. takze sice ucinost ano,ale material asi place..
Tak ale, pevádzková teplota je do 105 st, ak sa nemýlim...a minimum je 80 st...ono aj pri 90 st je to stále v strede zeleného poľa teplomera, takže by som to nevidel hekticky...tak ale pre dlhé trasy a pre ostrého jazdca by som nedával Favo termostat, predsa len je potom vyššie riziko uvarenia...
A konštrukčná teplota - aký je rozdiel Š120 a Š130? Žiadny a myslím, že 130tka má prevádzkovú teplotu ako Favo...možno preto im praskajú hlavy
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.12.08, 00:12 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ne, všechny 742 měly 80°C termostat
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.12.08, 08:44 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Šemik píše: Ne, všechny 742 měly 80°C termostat
Iste? Aj 130, 135 a 136? No, a ja som myslel, že tatkova 130tka má preto prepletané hadice, aby vydržala vyšší tlak v chl. sústave...ale, som to naštudoval,a 130tka má rovnakú prevádzkovú teplotu ako 105-120....135/136 majú o cca 10 st viac...tak potom ale nerozumiem, prečo má tatko v 130tke tie prepletané hadice...je to asi ozaj hybrid...ale azsa neverím, že ich tam niekto dorábal...možno to nakoniec kedysi bola 135ka, alebo 136ka
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.12.08, 09:22 |
|
|
Eltoma
Příspěvky: 39 Bydliště: jihučech
|
Z literatury: Š 105,120,130 - termostat otvírání 80 +-2C°, při plnem zdvihu 90+-4C°. Š 742.135/136 teplota ot. 88+-2C° Max ot je pak při 103C°. Jinak čím větší rozdíl mezi teplotou motoru a okolí tím větší učinost chlazení a i topení:) Materiálu motoru, pokud není z plastu, je těch 10C°je fuk. V tlakovem systemu chlazení(dobre víčko) je bod teploty vody na cca105C° ale za zvyšení tlaku. Což je u neopletených hadic dost problem a proste jednou v "nejlepší dobu" praskne. [/i]
|
25.12.08, 10:44 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
ferrari píše: Šemik píše: Ne, všechny 742 měly 80°C termostat Iste? Aj 130, 135 a 136? No, a ja som myslel, že tatkova 130tka má preto prepletané hadice, aby vydržala vyšší tlak v chl. sústave...ale, som to naštudoval,a 130tka má rovnakú prevádzkovú teplotu ako 105-120....135/136 majú o cca 10 st viac...tak potom ale nerozumiem, prečo má tatko v 130tke tie prepletané hadice...je to asi ozaj hybrid...ale azsa neverím, že ich tam niekto dorábal...možno to nakoniec kedysi bola 135ka, alebo 136ka
opletane hadice sa montovali aj do rady 105, 120 (myslím že rok 86 a vyšsie ich mal tuším už štandardne montované)
vyšší tlak nie je zapríčinený vyššou teplotou (80->90) ale viečkom expanzky (0,04 vs 0,1 Mpa)
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
26.12.08, 01:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|