Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 23:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Chladič v zimě 
Autor Zpráva

Příspěvky: 206
Příspěvek Chladič v zimě
zdarec..je dobré u 120ky zabalit nejak chladic aby se auto rychlej zahralo a zacalo topit?pac mi to vetsinou zacne topit az asi po 10 km :o jinak jak se ten chladic da zabalit?


24.12.08, 11:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
hlavně je třeba mít v pořádku termostat. potom chladič netřeba zakrývat. Mě to topí cca za 2 km...

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


24.12.08, 11:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já když jsem měl kdysy 105 L (M), tak mi taky špatně topila. Přitom to byl jeden z posledních modelů r.v. 87. Na zimu jsem jen dal před chladič kousek kartonu a trochu lepší.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


24.12.08, 12:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1311
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Příspěvek 
Dával jsem dopředu dečku a bylo to o trochu lepší :wink:

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi
Fiat GP 1.9 JTD
Škoda Roomster 1,2 TSI


24.12.08, 16:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Já když měl fávo motor v šáde tak jsem do toho na zimu strkal fávo termostat, jednou jsem ho tam zapoměl a od tej doby tam byl furt a nic se nedělo ale chce to mít opravdu chlazení v OK stavu.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


24.12.08, 17:59
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Vyměnit termostat a žádnou dečku nedávat.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.12.08, 18:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 692
Bydliště: Zvolen, SR
Příspěvek 
minule som sa dozvedel ze existuje aj letny aj zimny termostat...letny spina skor...aj to by mohla byt pricina toho ze ti to pomaly kuri....ta horsia je zaseknuty termostat...mali sme taky nepodarok..raz zasekol otvoreny..raz zatvoreny...veselo...

_________________
Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka
Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak
www.pixsite.net


24.12.08, 20:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
no ja sem driv daval kousekkrabice,ale uz nedavam, kdyz je zima,tak to mozna pomuze,ale kdyz je pak nad nulou a ja ho vezmu u drsky, tak se pak prehriva...takze decku nedavam a vyjedu a po 3km uz je auto rovnomerne ohraty a fouka teplo..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


24.12.08, 22:33
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Hej, hej, treba maž chladenie v dobrom stave...a hl. pokiaľ je dobrý termostat, netreba žiadnu dečku..a ked chceš lepšie kúriť, je ozaj lepší Favo termostat...drží okolo 90 st...ale pozor, vtedy je v chl. systéme vyšší tlak a preto treba mať v dobrom stave hadice+spoje a hlavne víko expanzky...

A teoreticky vyššia teplota = vyššia účinnosť...teoreticky...samozrejme len v rámci prevádzkovej teploty

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


24.12.08, 23:33
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
ano, mas recht,ale motor je kontruovanej na 82 st.. takze sice ucinost ano,ale material asi place..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


24.12.08, 23:37
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Kachnis píše:
ano, mas recht,ale motor je kontruovanej na 82 st.. takze sice ucinost ano,ale material asi place..


Tak ale, pevádzková teplota je do 105 st, ak sa nemýlim...a minimum je 80 st...ono aj pri 90 st je to stále v strede zeleného poľa teplomera, takže by som to nevidel hekticky...tak ale pre dlhé trasy a pre ostrého jazdca by som nedával Favo termostat, predsa len je potom vyššie riziko uvarenia...

A konštrukčná teplota - aký je rozdiel Š120 a Š130? Žiadny a myslím, že 130tka má prevádzkovú teplotu ako Favo...možno preto im praskajú hlavy :(

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


25.12.08, 00:12
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ne, všechny 742 měly 80°C termostat :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


25.12.08, 08:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Šemik píše:
Ne, všechny 742 měly 80°C termostat :)


Iste? Aj 130, 135 a 136? No, a ja som myslel, že tatkova 130tka má preto prepletané hadice, aby vydržala vyšší tlak v chl. sústave...ale, som to naštudoval,a 130tka má rovnakú prevádzkovú teplotu ako 105-120....135/136 majú o cca 10 st viac...tak potom ale nerozumiem, prečo má tatko v 130tke tie prepletané hadice...je to asi ozaj hybrid...ale azsa neverím, že ich tam niekto dorábal...možno to nakoniec kedysi bola 135ka, alebo 136ka

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


25.12.08, 09:22
Profil

Příspěvky: 39
Bydliště: jihučech
Příspěvek 
Z literatury: :) Š 105,120,130 - termostat otvírání 80 +-2C°, při plnem zdvihu 90+-4C°. Š 742.135/136 teplota ot. 88+-2C° Max ot je pak při 103C°. Jinak čím větší rozdíl mezi teplotou motoru a okolí tím větší učinost chlazení a i topení:) Materiálu motoru, pokud není z plastu, je těch 10C°je fuk. V tlakovem systemu chlazení(dobre víčko) je bod teploty vody na cca105C° ale za zvyšení tlaku. Což je u neopletených hadic dost problem a proste jednou v "nejlepší dobu" praskne. [/i]


25.12.08, 10:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Bydliště: Hľohovec
Příspěvek 
ferrari píše:
Šemik píše:
Ne, všechny 742 měly 80°C termostat :)


Iste? Aj 130, 135 a 136? No, a ja som myslel, že tatkova 130tka má preto prepletané hadice, aby vydržala vyšší tlak v chl. sústave...ale, som to naštudoval,a 130tka má rovnakú prevádzkovú teplotu ako 105-120....135/136 majú o cca 10 st viac...tak potom ale nerozumiem, prečo má tatko v 130tke tie prepletané hadice...je to asi ozaj hybrid...ale azsa neverím, že ich tam niekto dorábal...možno to nakoniec kedysi bola 135ka, alebo 136ka


opletane hadice sa montovali aj do rady 105, 120 (myslím že rok 86 a vyšsie ich mal tuším už štandardne montované)

vyšší tlak nie je zapríčinený vyššou teplotou (80->90) ale viečkom expanzky (0,04 vs 0,1 Mpa)

_________________
Draxo 105 L ... smädné kone :D
Šporhelt 120L - samochodné približovadlo Obrázek LPG


26.12.08, 01:07
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz