Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 05:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 Oblbnutí palivoměru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek Oblbnutí palivoměru
Asi každého z nás, co pořád jezdí na LPG rozčiluje ručička palivoměru povalující se kdesi v červeném poli a oranžová kontrolka neustále svítící do ksichtu. Tak mě napadlo, jestli by se dalo naimplantovat nějaké oblbnutí palivoměru. Vzít signál z přepínače LPG a že by při přepnutí třeba ukazovala pořád plnou. Akorát ještě domyslet tu kontrolku, ale to bych zvládnul. Spíš mě zajímá jak na ručičku.

Nevymysleli jste už něco takového předemnou? Stačilo by napájet budík +12V vzatých z přepínače? Kontrolku bych asi taky vedl přes relé z přepínače (LPG - odpojeno, BA - zapojeno).

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


1.3.10, 11:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
o nečem takovem sme uvažovali s fotříkem, fáčko jezdi jen na lpg, na benzín vubec, ručička pořad dole a hladove oko sviti a mě to vždy sralo....nějaky mechanik řikal že hladove oko odpojit a ručička se prý blbne signálem...na palivovem čerpadle máš vlastně malou odporovou dráhu...takže ručně bych to dal na vrchní polohu, proměřil a podle toho to obejít a zapojit stály odpor :D ale to je spíše verze kdy nikdy nejezdíš na BA:....:)

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


1.3.10, 11:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Já bych právě chtěl zachovat funkci při jízdě na BA. Možná vyřadím jenom tu kontrolku přes relé. A změřit kolik dává signál na potenciometru při plné nádrži, no to budu muset ještě polaborovat.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


1.3.10, 11:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
no, ještě by se to dalo vyřešit jinak....většina firem co dělá přestavby na LPG tak i i feld a fáv dělaj zapojení, že čudlítkem přepneš na přístrojovce stav BA nebo LPG...chtělo by to zjistit jak je to řešene, popř jeslti je to elektronicky tak to zkusit sehnat třeba z nějake bouračky

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


1.3.10, 12:13
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9441
Bydliště: Kolín
Příspěvek 
skus k tomu "potenciometru" v nadrzi priradit do serie nejakej mensi 100 Ohmovej odpor a bude ti to hned ukazovat 1/2 nadrze nebo pokud mas na prepinaci plynu stav v nadrzi tak by to slo nejak poresit aby budik ukazoval plynovej stav

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


1.3.10, 12:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
tak to by zase zaleželo jakym systemem je ukazovan stav plynu že ? pokud elektronicky tak jasně že no problem, ale pokud je to starší nádrž s analogem atd tak to bude těžší...spíše jedine něco co dokáže přepnout dva obvody.....asi relé....při přepnutí na lpg by relé přeplo obvod palivoměru na odpor který by byl podle potenciometru na čerpadle vypočítán aby ukazoval třeba půlku, a po přepnutí na BA by ukazoval hodnoty z plováku...

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


1.3.10, 12:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
mne hladové oko nikdy nesvietilo, plavák mám vadný a vôbec mi to nevadí...

existuje plavák LPG s odporovou stupnicou ktorá sa dá zapojiť na budík, pri BA ukazuje BA, pri LPG ukazuje LPG....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


1.3.10, 13:34
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
a co tam dát potennciometr na multiventil pak ti ukazuje LPG a na benál benál, normálně koupš miloš


1.3.10, 17:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
No asi to vymyslím nějak sám. Mě původně taky ta kontrolka nesvítila, ale potom jsem to spravil a teď mě to sere. Kontrolku už vím, jak zrušit a s tím odporem to je dobrý nápad. Budík mi nemusí ukazovat stav paliva LPG. Stačí, když by ručička nebyla furt tak dole (strašně mě to deprimuje :) ).

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


1.3.10, 19:17
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
nečum po tom palivoměru a vrtej si třeba šušně :D miloš


1.3.10, 19:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
A nebylo by lepší natankovat? :wink: :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


1.3.10, 19:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Oba nápady se mi nelíbí. :) Natankovat je trochu zbytečné, vždy předtím jsem natankoval za 200 a během pár měsíců mi kontrolka svítila zase. Pár km jsem na benzín najezdil, ale většina se jej asi odpařila. Taky je to zbytečná zátěž...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


1.3.10, 20:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
a co tam dát potennciometr na multiventil pak ti ukazuje LPG a na benál benál, normálně koupš miloš


miloš, ak chceš aby ti budík ukazoval stav LPG potrebuješ na to špeciálny LPG plavák, ten je drahší, za príplatok...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


2.3.10, 10:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
nejsnazší bude asi natankovat 10 litrů benálu a ručička opustí žebravý místo....

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


3.3.10, 22:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
To právě nechci. Nechci zbytečně vozit 10 litrů benzínu, které se mi časem stejně odpaří/znehodnotí. Taky je to dalších cca 10 kilo navíc.

Dneska jsem vytáhl plovák a trochu vyzkoušel jak funguje. Oblbnutí by provést šlo, je to celkem jednoduché, ale moje elektroznalosti nepřesahují přes lekci "relé". :oops: A těch relátek by muselo být v zapojení 5. Což je samozřejmě blbost. Nevymyslí mi tady někdo zapojení s využitím ostatních součástek? :?:

Tady jsou situace zapojení, jen potřebuju vymyslet nějaké mezizapojení, co bude podle proudu udávaného přepínačem LPG/Ba určovat, který okruh se zapojí.

Obrázek

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.3.10, 17:37
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz