Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Oblbnutí palivoměru
Asi každého z nás, co pořád jezdí na LPG rozčiluje ručička palivoměru povalující se kdesi v červeném poli a oranžová kontrolka neustále svítící do ksichtu. Tak mě napadlo, jestli by se dalo naimplantovat nějaké oblbnutí palivoměru. Vzít signál z přepínače LPG a že by při přepnutí třeba ukazovala pořád plnou. Akorát ještě domyslet tu kontrolku, ale to bych zvládnul. Spíš mě zajímá jak na ručičku.
Nevymysleli jste už něco takového předemnou? Stačilo by napájet budík +12V vzatých z přepínače? Kontrolku bych asi taky vedl přes relé z přepínače (LPG - odpojeno, BA - zapojeno).
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
1.3.10, 11:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
o nečem takovem sme uvažovali s fotříkem, fáčko jezdi jen na lpg, na benzín vubec, ručička pořad dole a hladove oko sviti a mě to vždy sralo....nějaky mechanik řikal že hladove oko odpojit a ručička se prý blbne signálem...na palivovem čerpadle máš vlastně malou odporovou dráhu...takže ručně bych to dal na vrchní polohu, proměřil a podle toho to obejít a zapojit stály odpor ale to je spíše verze kdy nikdy nejezdíš na BA:....
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
1.3.10, 11:54 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Já bych právě chtěl zachovat funkci při jízdě na BA. Možná vyřadím jenom tu kontrolku přes relé. A změřit kolik dává signál na potenciometru při plné nádrži, no to budu muset ještě polaborovat.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
1.3.10, 11:56 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
no, ještě by se to dalo vyřešit jinak....většina firem co dělá přestavby na LPG tak i i feld a fáv dělaj zapojení, že čudlítkem přepneš na přístrojovce stav BA nebo LPG...chtělo by to zjistit jak je to řešene, popř jeslti je to elektronicky tak to zkusit sehnat třeba z nějake bouračky
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
1.3.10, 12:13 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
skus k tomu "potenciometru" v nadrzi priradit do serie nejakej mensi 100 Ohmovej odpor a bude ti to hned ukazovat 1/2 nadrze nebo pokud mas na prepinaci plynu stav v nadrzi tak by to slo nejak poresit aby budik ukazoval plynovej stav
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
1.3.10, 12:36 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
tak to by zase zaleželo jakym systemem je ukazovan stav plynu že ? pokud elektronicky tak jasně že no problem, ale pokud je to starší nádrž s analogem atd tak to bude těžší...spíše jedine něco co dokáže přepnout dva obvody.....asi relé....při přepnutí na lpg by relé přeplo obvod palivoměru na odpor který by byl podle potenciometru na čerpadle vypočítán aby ukazoval třeba půlku, a po přepnutí na BA by ukazoval hodnoty z plováku...
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
1.3.10, 12:49 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
mne hladové oko nikdy nesvietilo, plavák mám vadný a vôbec mi to nevadí...
existuje plavák LPG s odporovou stupnicou ktorá sa dá zapojiť na budík, pri BA ukazuje BA, pri LPG ukazuje LPG....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
1.3.10, 13:34 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
a co tam dát potennciometr na multiventil pak ti ukazuje LPG a na benál benál, normálně koupš miloš
|
1.3.10, 17:09 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
No asi to vymyslím nějak sám. Mě původně taky ta kontrolka nesvítila, ale potom jsem to spravil a teď mě to sere. Kontrolku už vím, jak zrušit a s tím odporem to je dobrý nápad. Budík mi nemusí ukazovat stav paliva LPG. Stačí, když by ručička nebyla furt tak dole (strašně mě to deprimuje ).
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
1.3.10, 19:17 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
nečum po tom palivoměru a vrtej si třeba šušně miloš
|
1.3.10, 19:32 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
A nebylo by lepší natankovat?
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
1.3.10, 19:40 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Oba nápady se mi nelíbí. Natankovat je trochu zbytečné, vždy předtím jsem natankoval za 200 a během pár měsíců mi kontrolka svítila zase. Pár km jsem na benzín najezdil, ale většina se jej asi odpařila. Taky je to zbytečná zátěž...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
1.3.10, 20:27 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
slovacek.milos píše: a co tam dát potennciometr na multiventil pak ti ukazuje LPG a na benál benál, normálně koupš miloš
miloš, ak chceš aby ti budík ukazoval stav LPG potrebuješ na to špeciálny LPG plavák, ten je drahší, za príplatok...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
2.3.10, 10:21 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
nejsnazší bude asi natankovat 10 litrů benálu a ručička opustí žebravý místo....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
3.3.10, 22:25 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
To právě nechci. Nechci zbytečně vozit 10 litrů benzínu, které se mi časem stejně odpaří/znehodnotí. Taky je to dalších cca 10 kilo navíc.
Dneska jsem vytáhl plovák a trochu vyzkoušel jak funguje. Oblbnutí by provést šlo, je to celkem jednoduché, ale moje elektroznalosti nepřesahují přes lekci "relé". A těch relátek by muselo být v zapojení 5. Což je samozřejmě blbost. Nevymyslí mi tady někdo zapojení s využitím ostatních součástek?
Tady jsou situace zapojení, jen potřebuju vymyslet nějaké mezizapojení, co bude podle proudu udávaného přepínačem LPG/Ba určovat, který okruh se zapojí.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.3.10, 17:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|