Studený motor 1.9D Felicie
Autor |
Zpráva |
592880
Příspěvky: 4
|
Studený motor 1.9D Felicie
Prosím Vás o radu. Motor na mé Feldě se špatně zahřívá, teplota nevyleze ani na 90°C. Měl jsem kdysi venku termostat, ale ten chodil. Tedy otvíral a zavíral a teď mám podezření, že asi nedovírá. Stačí pouze výměna za nový, něbo je zrada ještě někde jinde? Předem díky za každou radu.
|
23.3.10, 10:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Podívej se na barvu čidla teploty, dávalo se tam z 1,3 benzínové, aby oblbovalo čerpadlo a žhavilo i při teplým motoře skrz kulturnější starty. Pak to ukazuje při zahřátým motoře něco málo přes 70.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
23.3.10, 12:38 |
|
|
592880
Příspěvky: 4
|
Drak píše: Podívej se na barvu čidla teploty, dávalo se tam z 1,3 benzínové, aby oblbovalo čerpadlo a žhavilo i při teplým motoře skrz kulturnější starty. Pak to ukazuje při zahřátým motoře něco málo přes 70.
To si nerozumíme. Mě to žhaví super a startuje taky dobře. Jedná se mi o teplotu vody. Se žhavením to nemá nic společné. To žhaví nebo nežhaví, podle teploty. Prostě nemohu zahřát motor na provozní teplotu. Když jedu z kopce, teplota spadne až pod 70°C. Kolísá podle druhu terénu. Podle mne by měla držet stále kolem 90° C. Myslím si, že termostat nezavírá tak, jak by měl.
|
23.3.10, 15:38 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Tos nerozuměl Drakovi. Máš se podívat na čidlo teploty. Někdo dává do dieslu čidlo ze škodováckého motoru, to oblbuje řj a ta si myslí, že je zima. Tudíž žhaví i při teplém motoru. Nevýhodou ale je, že i budík ukazuje nižší teplotu vody. Jestli ti to i teplé startuje na brnk, tak je docela pravděpodobné, že tam máš to škodovácké čidlo.... ale samozřejmě tomu tak být nemusí.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
23.3.10, 16:18 |
|
|
592880
Příspěvky: 4
|
gokralik píše: Tos nerozuměl Drakovi. Máš se podívat na čidlo teploty. Někdo dává do dieslu čidlo ze škodováckého motoru, to oblbuje řj a ta si myslí, že je zima. Tudíž žhaví i při teplém motoru. Nevýhodou ale je, že i budík ukazuje nižší teplotu vody. Jestli ti to i teplé startuje na brnk, tak je docela pravděpodobné, že tam máš to škodovácké čidlo.... ale samozřejmě tomu tak být nemusí.
Čidlo je původní. Nic jsem na tom neměnil. Kupoval jsem ji novou.
|
23.3.10, 16:29 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Ani nikdy nebyla u venkovského léčitele třeba s teplými starty? Tihle mechanici rádi mění věci aniž se ptají nebo o nich informují...
Samozřejmě může být špatný termostat...nastartuj motor a drž hadici od termostatu do chladiče. Musí být studená. Až když bude hadice od topení horká, začne se ohřívat...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
23.3.10, 16:32 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
měl jsi vyndanej termostat kterej otevíral a zavíral? a při kolika stupních? Protože když vemu starej termostat kterej v autě chodí relativně jak má a novej hodím je do vody a začnu ji ohřívat tak starej teoreticky funkční je otevřenej na čtvrt a novej teprve začíná otevírat. Novej termostat kvalitní značky Wahler stojí na tohle auto cca 300-400kč tak pokud si auto hodláš nechat tak ho kup a strč ho tam a uvidíš.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
23.3.10, 16:56 |
|
|
Sfigi
Příspěvky: 12 Bydliště: prostějovsko :-)
|
A údaj o teplotě pod 90 C beres odkud? Měřil jsi to nebo vycházíš z údaje teploměru v palubovce? Čidlo funguje na základě změny el. odporu v závislosti na teplotě, na odchylku měřené teploty může mít vliv přechodový odpor. Zkus zkontrolovat, popřípadě očistit připojení vodičů na čidle. I když je fakt, že přechoďák by teoreticky spíš vedl ke zkreslení údaje o teplotě směrem nahoru...
Pokud můj teploměr na 1,9D nelže, teplota se většinou drží mezi 95-100 C, někdy leze ke 110 C. Termostat u chladiče je necelé dva roky starý, čidlo ventilátoru chladiče spíná včas, a v zimě je topení vlažné chvilinku po vyjetí, po zahřátí motoru felička topí jako čert .
_________________ škodovky jsou prostě klasika, neoslní, ale poslouží, a o to mi jde, navíc je opraví kde kdo...
|
26.3.10, 22:01 |
|
|
592880
Příspěvky: 4
|
Sfigi píše: A údaj o teplotě pod 90 C beres odkud? Měřil jsi to nebo vycházíš z údaje teploměru v palubovce? Čidlo funguje na základě změny el. odporu v závislosti na teplotě, na odchylku měřené teploty může mít vliv přechodový odpor. Zkus zkontrolovat, popřípadě očistit připojení vodičů na čidle. I když je fakt, že přechoďák by teoreticky spíš vedl ke zkreslení údaje o teplotě směrem nahoru... Pokud můj teploměr na 1,9D nelže, teplota se většinou drží mezi 95-100 C, někdy leze ke 110 C. Termostat u chladiče je necelé dva roky starý, čidlo ventilátoru chladiče spíná včas, a v zimě je topení vlažné chvilinku po vyjetí, po zahřátí motoru felička topí jako čert . Termostat vyměněn - teplota konstantní. Vyleze kousíček nad 90°C. Ten starý otvíral už moc brzy. Díky za rady. Jinak čidlo teploty mám přemostěný a spínač na žhavení mám vedle zadní mlhovky. Jenže po výměně starteru to již nepoužívám, neboť ten nový točí jak šílený, takže to lapne cobydup. Ještě jednou díky všem za rady.
|
27.3.10, 16:51 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
Re: Studený motor 1.9D Felicie
Ahoj, stal jsem se ted nedavno majitelem zmíněného vozidla. Potřeboval bych poradit kde nejspíš hledat příčinu problému. Felda kombi 1.9D 1996. Stabilní teplota něco málo přes 70. Pří jízdě v koloně občas vylezla na tu čárku v polovině budíku. Dnes ráno jsem jel plynule mrknu na budík a najednou koukám 110°C. Přijel jsem na křižovatku, zabrzdil ručička v mžiku padla zase na těch cca 70°C. napadá mě přidřený termostat? nebo prostě načatý. a nebo hapr v elektrice. Z kterého konce začít?
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
23.5.13, 08:41 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Studený motor 1.9D Felicie
70stC je málo. Už proto je jasné že není termostat v pořádku.
|
23.5.13, 09:21 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
Re: Studený motor 1.9D Felicie
ok, stavim se v kellyně a začnu termostatem.
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
23.5.13, 09:46 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
Re: Studený motor 1.9D Felicie
ještě dodatek. vzhledem k tomu že jsem tenhle motor do nedávna neviděl, tak jsem předpokládal nějaké klasické místo, ale prý je termostat snad někde zespoda motoru a vypouštěcí kohout nemá? co si teda přirpavit krom termostatu? nějaká těsnění?
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
23.5.13, 10:51 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Studený motor 1.9D Felicie
termostat moze byt na vstupe do motora, obdobne stare VW/OOOO motory to tak maju.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
23.5.13, 12:06 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
Re: Studený motor 1.9D Felicie
teď jsem hovořil s bývalým majitelem. majitel před ním si stěžoval před x lety na ubytek vody. takze on pry dotahl vsechny hadicove spony a inteligentne nalil do okruhu nejaky ten sajrajt na utesnovani chladicu... takze problem je asi jasny, podle me bude termostat zablemcanej utěsňovačem. tzn stejne na vymenu. jeste pockam az motor vychladne, pak ho natocim a budu ochmatavat hadice. jestli se bude vse prohrivat rovnomerne... je to asi jasne.
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
23.5.13, 12:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|