Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 15:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Studený motor 1.9D Felicie 
Autor Zpráva

Příspěvky: 4
Příspěvek Studený motor 1.9D Felicie
Prosím Vás o radu. Motor na mé Feldě se špatně zahřívá, teplota nevyleze ani na 90°C. Měl jsem kdysi venku termostat, ale ten chodil. Tedy otvíral a zavíral a teď mám podezření, že asi nedovírá. Stačí pouze výměna za nový, něbo je zrada ještě někde jinde? Předem díky za každou radu.


23.3.10, 10:22
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Podívej se na barvu čidla teploty, dávalo se tam z 1,3 benzínové, aby oblbovalo čerpadlo a žhavilo i při teplým motoře skrz kulturnější starty. Pak to ukazuje při zahřátým motoře něco málo přes 70.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


23.3.10, 12:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 4
Příspěvek 
Drak píše:
Podívej se na barvu čidla teploty, dávalo se tam z 1,3 benzínové, aby oblbovalo čerpadlo a žhavilo i při teplým motoře skrz kulturnější starty. Pak to ukazuje při zahřátým motoře něco málo přes 70.

To si nerozumíme. Mě to žhaví super a startuje taky dobře. Jedná se mi o teplotu vody. Se žhavením to nemá nic společné. To žhaví nebo nežhaví, podle teploty. Prostě nemohu zahřát motor na provozní teplotu. Když jedu z kopce, teplota spadne až pod 70°C. Kolísá podle druhu terénu. Podle mne by měla držet stále kolem 90° C. Myslím si, že termostat nezavírá tak, jak by měl.


23.3.10, 15:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Tos nerozuměl Drakovi. Máš se podívat na čidlo teploty. Někdo dává do dieslu čidlo ze škodováckého motoru, to oblbuje řj a ta si myslí, že je zima. Tudíž žhaví i při teplém motoru. Nevýhodou ale je, že i budík ukazuje nižší teplotu vody. Jestli ti to i teplé startuje na brnk, tak je docela pravděpodobné, že tam máš to škodovácké čidlo.... ale samozřejmě tomu tak být nemusí.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


23.3.10, 16:18
Profil

Příspěvky: 4
Příspěvek 
gokralik píše:
Tos nerozuměl Drakovi. Máš se podívat na čidlo teploty. Někdo dává do dieslu čidlo ze škodováckého motoru, to oblbuje řj a ta si myslí, že je zima. Tudíž žhaví i při teplém motoru. Nevýhodou ale je, že i budík ukazuje nižší teplotu vody. Jestli ti to i teplé startuje na brnk, tak je docela pravděpodobné, že tam máš to škodovácké čidlo.... ale samozřejmě tomu tak být nemusí.

Čidlo je původní. Nic jsem na tom neměnil. Kupoval jsem ji novou.


23.3.10, 16:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Ani nikdy nebyla u venkovského léčitele třeba s teplými starty? Tihle mechanici rádi mění věci aniž se ptají nebo o nich informují...

Samozřejmě může být špatný termostat...nastartuj motor a drž hadici od termostatu do chladiče. Musí být studená. Až když bude hadice od topení horká, začne se ohřívat...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


23.3.10, 16:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
měl jsi vyndanej termostat kterej otevíral a zavíral? a při kolika stupních? Protože když vemu starej termostat kterej v autě chodí relativně jak má a novej hodím je do vody a začnu ji ohřívat tak starej teoreticky funkční je otevřenej na čtvrt a novej teprve začíná otevírat. Novej termostat kvalitní značky Wahler stojí na tohle auto cca 300-400kč tak pokud si auto hodláš nechat tak ho kup a strč ho tam a uvidíš.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


23.3.10, 16:56
Profil

Příspěvky: 12
Bydliště: prostějovsko :-)
Příspěvek 
A údaj o teplotě pod 90 C beres odkud? Měřil jsi to nebo vycházíš z údaje teploměru v palubovce? Čidlo funguje na základě změny el. odporu v závislosti na teplotě, na odchylku měřené teploty může mít vliv přechodový odpor. Zkus zkontrolovat, popřípadě očistit připojení vodičů na čidle. I když je fakt, že přechoďák by teoreticky spíš vedl ke zkreslení údaje o teplotě směrem nahoru...
Pokud můj teploměr na 1,9D nelže, teplota se většinou drží mezi 95-100 C, někdy leze ke 110 C. Termostat u chladiče je necelé dva roky starý, čidlo ventilátoru chladiče spíná včas, a v zimě je topení vlažné chvilinku po vyjetí, po zahřátí motoru felička topí jako čert :) .

_________________
škodovky jsou prostě klasika, neoslní, ale poslouží, a o to mi jde, navíc je opraví kde kdo... :-)


26.3.10, 22:01
Profil

Příspěvky: 4
Příspěvek 
Sfigi píše:
A údaj o teplotě pod 90 C beres odkud? Měřil jsi to nebo vycházíš z údaje teploměru v palubovce? Čidlo funguje na základě změny el. odporu v závislosti na teplotě, na odchylku měřené teploty může mít vliv přechodový odpor. Zkus zkontrolovat, popřípadě očistit připojení vodičů na čidle. I když je fakt, že přechoďák by teoreticky spíš vedl ke zkreslení údaje o teplotě směrem nahoru...
Pokud můj teploměr na 1,9D nelže, teplota se většinou drží mezi 95-100 C, někdy leze ke 110 C. Termostat u chladiče je necelé dva roky starý, čidlo ventilátoru chladiče spíná včas, a v zimě je topení vlažné chvilinku po vyjetí, po zahřátí motoru felička topí jako čert :) .
Termostat vyměněn - teplota konstantní. Vyleze kousíček nad 90°C. Ten starý otvíral už moc brzy. Díky za rady. Jinak čidlo teploty mám přemostěný a spínač na žhavení mám vedle zadní mlhovky. Jenže po výměně starteru to již nepoužívám, neboť ten nový točí jak šílený, takže to lapne cobydup. Ještě jednou díky všem za rady.


27.3.10, 16:51
Profil

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek Re: Studený motor 1.9D Felicie
Ahoj, stal jsem se ted nedavno majitelem zmíněného vozidla. Potřeboval bych poradit kde nejspíš hledat příčinu problému.
Felda kombi 1.9D 1996. Stabilní teplota něco málo přes 70. Pří jízdě v koloně občas vylezla na tu čárku v polovině budíku. Dnes ráno jsem jel plynule mrknu na budík a najednou koukám 110°C. Přijel jsem na křižovatku, zabrzdil ručička v mžiku padla zase na těch cca 70°C.
napadá mě přidřený termostat? nebo prostě načatý. a nebo hapr v elektrice. Z kterého konce začít?

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


23.5.13, 08:41
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Studený motor 1.9D Felicie
70stC je málo. Už proto je jasné že není termostat v pořádku.


23.5.13, 09:21
Profil

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek Re: Studený motor 1.9D Felicie
ok, stavim se v kellyně a začnu termostatem.

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


23.5.13, 09:46
Profil ICQ

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek Re: Studený motor 1.9D Felicie
ještě dodatek. vzhledem k tomu že jsem tenhle motor do nedávna neviděl, tak jsem předpokládal nějaké klasické místo, ale prý je termostat snad někde zespoda motoru a vypouštěcí kohout nemá? co si teda přirpavit krom termostatu? nějaká těsnění?

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


23.5.13, 10:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Studený motor 1.9D Felicie
termostat moze byt na vstupe do motora, obdobne stare VW/OOOO motory to tak maju.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


23.5.13, 12:06
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek Re: Studený motor 1.9D Felicie
teď jsem hovořil s bývalým majitelem. majitel před ním si stěžoval před x lety na ubytek vody. takze on pry dotahl vsechny hadicove spony a inteligentne nalil do okruhu nejaky ten sajrajt na utesnovani chladicu... takze problem je asi jasny, podle me bude termostat zablemcanej utěsňovačem. tzn stejne na vymenu. jeste pockam az motor vychladne, pak ho natocim a budu ochmatavat hadice. jestli se bude vse prohrivat rovnomerne... je to asi jasne.

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


23.5.13, 12:14
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz