Autor |
Zpráva |
alda
Příspěvky: 299 Bydliště: BRNO
|
Š120L a nový startér
Koupil jsem nový startér s reduktorem do Š120L a chybí mi na něm konektor 15a pro přemostění předřadného odporu na zapalovací cívce. Jak to mám zapojit?
Poradí mi někdo?
|
8.1.07, 12:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Athlonek
Příspěvky: 87 Bydliště: Liberecký kraj
|
Re: Š120L a nový startér
alda píše: Koupil jsem nový startér s reduktorem do Š120L a chybí mi na něm konektor 15a pro přemostění předřadného odporu na zapalovací cívce. Jak to mám zapojit? Poradí mi někdo?
Tak to zapoj ke kabelu co jde od klíčku a nebo na druhej šroub 30 ne ten kde je připojenej + z baterky!
_________________ Zatim seriová Škoda 120 L M r.v. 11. 1986 převodovka 4q Výkon 36,7 kW + vačka 260°
Zvláštní výbava (příplatková): Přístrojová deska s otáčkoměrem, sedačky Zlepra + opěrky Lux, bezpečnostní pásy přední roll + zadní sup.
|
8.1.07, 13:12 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Š120L a nový startér
tak na ten kablik co ti jedinej vede do starteru pripoj dalsi kablik a pres diodu ho napoj na civku tam, kde byl ten puvodni na premosteni a je to tu diodu alespon na 10A .. preci jenom indukcnost je zakerna... jo a na kolik Te prisel a jakej ma vykon??
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
8.1.07, 13:48 |
|
|
alda
Příspěvky: 299 Bydliště: BRNO
|
Re: Š120L a nový startér
No to mě taky napadlo. Proč je to na starým startéru teda tak rozdělený? V knize "OPRAVY Š105-120" jsem dokonce viděl řešení s přídavným relé na přemostění předř. odporu, ale to mě připadá zbytečně komplikovaný a navíc když budu mít slabou baterku, tak relé už nemusí sepnout a požadovaný efekt je v háji.
|
8.1.07, 13:52 |
|
|
alda
Příspěvky: 299 Bydliště: BRNO
|
Re: Š120L a nový startér
kachnis píše: tak na ten kablik co ti jedinej vede do starteru pripoj dalsi kablik a pres diodu ho napoj na civku tam, kde byl ten puvodni na premosteni a je to tu diodu alespon na 10A .. preci jenom indukcnost je zakerna... jo a na kolik Te prisel a jakej ma vykon??
Startér stál 2382Kč a má mít 1kW měřeno údajně při -20°C.
|
8.1.07, 13:55 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Š120L a nový startér
a kde si ho schrastil??? po netu??
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
8.1.07, 16:32 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Mňa by skôr zaujmalo, či jeto Made in Taiwan alebo China
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
8.1.07, 16:58 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
to přemostění odporu je tam aby byla při startu silnější jiskra nebo co...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
8.1.07, 17:33 |
|
|
alda
Příspěvky: 299 Bydliště: BRNO
|
Re: Š120L a nový startér
kachnis píše: a kde si ho schrastil??? po netu??
Koupil jsem ho v Brně u fy AUTOSTYL, což je oficiální prodejce PAL MAGNETON, takže nehrozí, že je to z Číny. Ověřoval jsem si to přímo u výrobce. To že přemostění odporu je kvůli silnější jiskře při startu je jasná věc, ale bylo mi řečeno, že tahle nová generace startérů má tak malý odběr, že nedochází k výraznému poklesu napětí při startování, takže přemosťování odporu je již zbytečné - proto už na startéru není přípojka 15a k zapalovací cívce. Mimochodem tyhle startéry točí 1500ot/min. a mají ještě převod do pomala.
|
9.1.07, 06:48 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tim relátkem to bude řešit o víkendu, to budu dávat do Lady zapalovací cívku z emka.. Nebál bych se toho, že by to relé při startu nedokázalo sepnout, nějakých 8-9V v síti je, a to relátku stačí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
9.1.07, 09:02 |
|
|
alda
Příspěvky: 299 Bydliště: BRNO
|
Zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi tím když použiju k přemostění odporu relé a nebo když rovnou spojím kabel 15a s kabelem 50 ...? Navíc při poruše relé (slepení kontaktů) dojde ke spálení cívky, protože je dělaná na 7V a ne na 12V.
|
10.1.07, 07:16 |
|
|
MAJO
Příspěvky: 587 Bydliště: Piešťany-SK
|
Ja som toto vyradenie predradného odporu pri štartovaní po montáži nového typu štartéru vôbec nezapojil a je to v pohode. Auto naštartovalo bez problémov aj pri teplote -18 stupňov.
_________________ EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:( Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994 Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999
|
10.1.07, 09:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|