Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 05:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Š120L a nový startér 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 299
Bydliště: BRNO
Příspěvek Š120L a nový startér
Koupil jsem nový startér s reduktorem do Š120L a chybí mi na něm konektor 15a pro přemostění předřadného odporu na zapalovací cívce. Jak to mám zapojit?
Poradí mi někdo?


8.1.07, 12:52
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 87
Bydliště: Liberecký kraj
Příspěvek Re: Š120L a nový startér
alda píše:
Koupil jsem nový startér s reduktorem do Š120L a chybí mi na něm konektor 15a pro přemostění předřadného odporu na zapalovací cívce. Jak to mám zapojit?
Poradí mi někdo?


Tak to zapoj ke kabelu co jde od klíčku a nebo na druhej šroub 30 ne ten kde je připojenej + z baterky!

_________________
Zatim seriová Škoda 120 L M r.v. 11. 1986 převodovka 4q Výkon 36,7 kW + vačka 260°
Zvláštní výbava (příplatková): Přístrojová deska s otáčkoměrem, sedačky Zlepra + opěrky Lux, bezpečnostní pásy přední roll + zadní sup.


8.1.07, 13:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10552
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Š120L a nový startér
tak na ten kablik co ti jedinej vede do starteru pripoj dalsi kablik a pres diodu ho napoj na civku tam, kde byl ten puvodni na premosteni a je to :) tu diodu alespon na 10A .. preci jenom indukcnost je zakerna... jo a na kolik Te prisel a jakej ma vykon??

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


8.1.07, 13:48
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 299
Bydliště: BRNO
Příspěvek Re: Š120L a nový startér
No to mě taky napadlo. Proč je to na starým startéru teda tak rozdělený? V knize "OPRAVY Š105-120" jsem dokonce viděl řešení s přídavným relé na přemostění předř. odporu, ale to mě připadá zbytečně komplikovaný a navíc když budu mít slabou baterku, tak relé už nemusí sepnout a požadovaný efekt je v háji.


8.1.07, 13:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 299
Bydliště: BRNO
Příspěvek Re: Š120L a nový startér
kachnis píše:
tak na ten kablik co ti jedinej vede do starteru pripoj dalsi kablik a pres diodu ho napoj na civku tam, kde byl ten puvodni na premosteni a je to :) tu diodu alespon na 10A .. preci jenom indukcnost je zakerna... jo a na kolik Te prisel a jakej ma vykon??


Startér stál 2382Kč a má mít 1kW měřeno údajně při -20°C.


8.1.07, 13:55
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10552
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Š120L a nový startér
a kde si ho schrastil??? po netu??

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


8.1.07, 16:32
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Mňa by skôr zaujmalo, či jeto Made in Taiwan alebo China :)

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


8.1.07, 16:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
to přemostění odporu je tam aby byla při startu silnější jiskra nebo co...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


8.1.07, 17:33
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 299
Bydliště: BRNO
Příspěvek Re: Š120L a nový startér
kachnis píše:
a kde si ho schrastil??? po netu??

Koupil jsem ho v Brně u fy AUTOSTYL, což je oficiální prodejce PAL MAGNETON, takže nehrozí, že je to z Číny. Ověřoval jsem si to přímo u výrobce. To že přemostění odporu je kvůli silnější jiskře při startu je jasná věc, ale bylo mi řečeno, že tahle nová generace startérů má tak malý odběr, že nedochází k výraznému poklesu napětí při startování, takže přemosťování odporu je již zbytečné - proto už na startéru není přípojka 15a k zapalovací cívce. Mimochodem tyhle startéry točí 1500ot/min. a mají ještě převod do pomala.


9.1.07, 06:48
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tim relátkem to bude řešit o víkendu, to budu dávat do Lady zapalovací cívku z emka.. Nebál bych se toho, že by to relé při startu nedokázalo sepnout, nějakých 8-9V v síti je, a to relátku stačí :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.1.07, 09:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 299
Bydliště: BRNO
Příspěvek 
Zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi tím když použiju k přemostění odporu relé a nebo když rovnou spojím kabel 15a s kabelem 50 ...? Navíc při poruše relé (slepení kontaktů) dojde ke spálení cívky, protože je dělaná na 7V a ne na 12V.


10.1.07, 07:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
Ja som toto vyradenie predradného odporu pri štartovaní po montáži nového typu štartéru vôbec nezapojil a je to v pohode. Auto naštartovalo bez problémov aj pri teplote -18 stupňov.

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


10.1.07, 09:27
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz