Autor |
Zpráva |
Zaša
Příspěvky: 40
|
Zápach spaleného oleje?
Dobrý den, prosím o radu s následujícím problémem. Jedná se o vůz Š 105 L z roku 1988. Startovaní studeného i teplého motoru je bezproblémové. Při zapnutém sytiči však auto silně kouří a z výfuku je cítit silný zápach, který bych identifikoval nesjpíše jako zápach spáleného oleje. Při vypnutém sytiči auto nekouří, výfukové plyny však i přesto "nenormálně zapáchají". Jinak auto neškube ani nepozoruji jiné problémy, kromě zvýšené spotřeby oleje. Dalším problémem je i to, že vana je zespodu celkem silně od oleje, při delším stání však pod autem žádné skvrny nejsou. Myslíte prosím, že problém může být ve špatně seřízeném karburátoru, ventilech či se jedná o předzvěst nějaké závažnejší poruchy, resp. problému? Auto vlastním teprve chvíli, může být příčina i například dlouho nevyměněný olej? Děkuji za předem za rady
|
2.9.07, 07:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
zrejme sa jedna o piestne kruzky, ktore su po smrti. Skus nastartovat motor a vytiahni z horneho vika motora (plechovy fras na vrchu) hadicu, ktora ide do filtrboxu, dost pravdepodobne odtial pojde velke mnozstvo vyfukovych plynov a zohriaty olej je tadialto vplyvom velkeho tahu strhavany do filtrboxu. Filtrbox bude takisto zvnutra cely zamazany od oleja. Poslednym sposobom, ako sa moze olej pri zodratych kruzkoch dostat do spalovaku je spodkom piestu pomedzi kruzky, ak su uz zodrate.
Kazdopadne velky unik spalin cez priestor odvetravania klukovej skrine jednoznacne upozornuje na netesnost spalovacieho priestoru, najpravdepodobnejsie piestnych kruzkov.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
2.9.07, 07:29 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ventYl píše: zrejme sa jedna o piestne kruzky, ktore su po smrti. Skus nastartovat motor a vytiahni z horneho vika motora (plechovy fras na vrchu) hadicu, ktora ide do filtrboxu, dost pravdepodobne odtial pojde velke mnozstvo vyfukovych plynov a zohriaty olej je tadialto vplyvom velkeho tahu strhavany do filtrboxu. Filtrbox bude takisto zvnutra cely zamazany od oleja. Poslednym sposobom, ako sa moze olej pri zodratych kruzkoch dostat do spalovaku je spodkom piestu pomedzi kruzky, ak su uz zodrate.
Kazdopadne velky unik spalin cez priestor odvetravania klukovej skrine jednoznacne upozornuje na netesnost spalovacieho priestoru, najpravdepodobnejsie piestnych kruzkov.
a aj cez vybité vodítka ventilov....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
2.9.07, 08:25 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Zápach spaleného oleje?
Zaša píše: Dobrý den, prosím o radu s následujícím problémem. Jedná se o vůz Š 105 L z roku 1988. Startovaní studeného i teplého motoru je bezproblémové. Při zapnutém sytiči však auto silně kouří a z výfuku je cítit silný zápach, který bych identifikoval nesjpíše jako zápach spáleného oleje. Při vypnutém sytiči auto nekouří, výfukové plyny však i přesto "nenormálně zapáchají". Jinak auto neškube ani nepozoruji jiné problémy, kromě zvýšené spotřeby oleje. Dalším problémem je i to, že vana je zespodu celkem silně od oleje, při delším stání však pod autem žádné skvrny nejsou. Myslíte prosím, že problém může být ve špatně seřízeném karburátoru, ventilech či se jedná o předzvěst nějaké závažnejší poruchy, resp. problému? Auto vlastním teprve chvíli, může být příčina i například dlouho nevyměněný olej? Děkuji za předem za rady
Jak říká kolega - vypadá to na kroužky. Podívej se jestli stojí olej na bloku motoru kolem měrky v té prohlubni (pokud ano můžou být špatné), další možnost jak to vyzkoušet je nastartovat motor, nechat tak 10 minut běžet na volnoběh a potom sešlápnout plyn. Pokud se z výfuku vyvalí mrak dýmu tak je motor zralý na překroužkování (nebo GO). Záleží na tom jestli ti vadí že musíš pořád dolévat olej a jestli máš ekologické uvažování ...to že by motor přestal úplně fungovat jen tak zničeho nic to ne, jedině že bys ho zadřel protože ti došel olej a nebo že by se ti při startu zalepily svíčky olejem a nechtělo to chytit
|
2.9.07, 08:31 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ještě jsou dobré znaky zaolejovaná svíčka na čtvrtém válci a mastné zadní čelo, jakože malé mastné kapičky které vzlínají po zadním čele a jestli klepe klika, na volnoběh klepou pístní čepy a při přidání zaklepou ojniční šálky na klice tak jedině druhý motor miloš
|
2.9.07, 08:35 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
slovacek.milos píše: ještě jsou dobré znaky zaolejovaná svíčka na čtvrtém válci a mastné zadní čelo, jakože malé mastné kapičky které vzlínají po zadním čele a jestli klepe klika, na volnoběh klepou pístní čepy a při přidání zaklepou ojniční šálky na klice tak jedině druhý motor miloš
Můžeš to pls. trochu upřesnit to mastné zadní čelo? Čím to je?
|
2.9.07, 09:01 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
cyz píše: slovacek.milos píše: ještě jsou dobré znaky zaolejovaná svíčka na čtvrtém válci a mastné zadní čelo, jakože malé mastné kapičky které vzlínají po zadním čele a jestli klepe klika, na volnoběh klepou pístní čepy a při přidání zaklepou ojniční šálky na klice tak jedině druhý motor miloš Můžeš to pls. trochu upřesnit to mastné zadní čelo? Čím to je?
pokud ti přes dřík výfukového ventilu u 120 teče olej a přes neexistující hrany stíracíhio kroužku, tak neshoří, ale zjednodušeně prská z výfuku a podtlakem zadního čela je na něj přitažen a to je pak zaprskané no někdy to jsou kapky dost velké miloš
|
2.9.07, 09:08 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
slovacek.milos píše: cyz píše: slovacek.milos píše: ještě jsou dobré znaky zaolejovaná svíčka na čtvrtém válci a mastné zadní čelo, jakože malé mastné kapičky které vzlínají po zadním čele a jestli klepe klika, na volnoběh klepou pístní čepy a při přidání zaklepou ojniční šálky na klice tak jedině druhý motor miloš Můžeš to pls. trochu upřesnit to mastné zadní čelo? Čím to je? pokud ti přes dřík výfukového ventilu u 120 teče olej a přes neexistující hrany stíracíhio kroužku, tak neshoří, ale zjednodušeně prská z výfuku a podtlakem zadního čela je na něj přitažen a to je pak zaprskané no někdy to jsou kapky dost velké miloš
Aha...jo takhle to je. Dík...
|
2.9.07, 09:30 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
to mozem potvrdit, mal som piestne kruzky uplne v hajzlu a furt som mal zadne celo zamazane od oleja.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
2.9.07, 09:42 |
|
|
Zaša
Příspěvky: 40
|
Děkuji všem za reakce. Zaujala mě informace o oleji v prohlubni vedle měrky oleje. V tom žlábku se olej opravdu drží. Zajímalo by mě, odkud a jakým způsobem se tam dostává? Také bych se ještě zeptal zda-li máte přibližnou představu na kolik tak (samozřejmě velmi zhruba) může výměna kroužků v servisu přijít, nebo alespoň jestli se jedná o jednu z nákladnějších investic či nikoli. Díky
|
2.9.07, 11:54 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Zaša píše: Děkuji všem za reakce. Zaujala mě informace o oleji v prohlubni vedle měrky oleje. V tom žlábku se olej opravdu drží. Zajímalo by mě, odkud a jakým způsobem se tam dostává? Také bych se ještě zeptal zda-li máte přibližnou představu na kolik tak (samozřejmě velmi zhruba) může výměna kroužků v servisu přijít, nebo alespoň jestli se jedná o jednu z nákladnějších investic či nikoli. Díky
Tak druhý motor by tě vyšel určitě levněji než výměna kroužků v servisu. Ale jestli je tenhle bezproblémový tak bych to překroužkoval. Pokud se nemýlím tak překroužkování na škodovku stojí s prací kolem 2-3 tisíc co jsem tak slyšel. Ten olej kolem měrky to dost přesně nevím, asi tím jak profukují plyny kolem netěsných kroužků tak to prská a jak ti jdou ty plyny i s rozstříkaným olejem ven tak se to sráží na takovýchto místech. Na mojí škodovce na původním motoru to byl takový extrém že byl olej až ve filtrboxu
|
2.9.07, 12:10 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Samotny krouzky cesky nebo nemecky stojej 500 - 700, sracky z polska asi 200. Jinak do servisu bych to nedaval, tam s tebou vyjebou, malo kdy narazis na slusnyho mechanika jako je Miloš, Drak ci Kristensen. Vetsina jak vidi skodovku tak jim dou ruce dozadu ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
2.9.07, 12:11 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Matthes píše: Samotny krouzky cesky nebo nemecky stojej 500 - 700, sracky z polska asi 200. Jinak do servisu bych to nedaval, tam s tebou vyjebou, malo kdy narazis na slusnyho mechanika jako je Miloš, Drak ci Kristensen. Vetsina jak vidi skodovku tak jim dou ruce dozadu ...
jj....dostávají tulení nemoc - najednou mají ruce dlaněma od těla . Bohužel jak jsem pozoroval tak ve spoustě servisů mechanici na autě kde musí na diagnostku použít místo počítače svůj mozek tak jsou bezradní a takové věci jako seřizování ventilů na OHV rozvodu se pomalu stává zapomenutým starověkým uměním.
|
2.9.07, 12:14 |
|
|
Zaša
Příspěvky: 40
|
Ještě jednou děkuji všem za reakce. Napadla ještě jedna malá otázečka:
Má toto opotřebovaní pístních kroužků vliv i na zvýšenou spotřebu benzínu?
|
2.9.07, 22:51 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Zaša píše: Děkuji všem za reakce. Zaujala mě informace o oleji v prohlubni vedle měrky oleje. V tom žlábku se olej opravdu drží. Zajímalo by mě, odkud a jakým způsobem se tam dostává? Také bych se ještě zeptal zda-li máte přibližnou představu na kolik tak (samozřejmě velmi zhruba) může výměna kroužků v servisu přijít, nebo alespoň jestli se jedná o jednu z nákladnějších investic či nikoli. Díky
Ja som mal presne tento problem. Olej sa mi vytlacal cez merku oleja do toho zosilenia na bloku motora a vznikala tam louzicka. Dosledok bol ten, ze som mal samoregulaciu hladiny oleja v motore a viac ako cca 2,7l oleja som v nom neudrzal, vsetko, co bolo navyse, motor spolahlivo vygrcal. Dosledkom bolo, ze olej bol prehriaty, po dvoch rokoch sa odporucali vsetky loziska na klukovke (sice sa nezadreli, ale ich schopnost udrzat prevadzkovy tlak v mazacej sustave bola porovnatelna so schopnostou 90rocneho dochodcu s rakovinou prostaty udrzat moc, proste to po par km jazdy na plny kotol a vyradeni na volnobeh uplne stratilo tlak v mazani). Mna stala komplet GO motora 105L (vsetky tesnenia, rozvody, gufero na klukovku, loziska hlavne aj ojnicne, zrovnanie a znizenie hlavy, nove nemecke piestne kruzky, komplet nova spojka) nieco pod 5000 SkK.
Opotrebovanie piestnych kruzkov na spotrebu vplyv moc nema, teda aspon nie priamy. Zvysenie prepustania tlaku zo spalovacieho priestoru do vane vsak ma za dosledok, ze aby si dosiahol aspon rovnaky tah, ako ma motor s funkcnymi kruzkami, vytinas tomu viac, co nuti motor zrat viac (aby sa kompenzovala strata tlaku).
V dobrom servise ti to spravia za par tisic a praca je to tak maximalne na 2 dni.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
3.9.07, 10:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|