Autor |
Zpráva |
jirin
Příspěvky: 28
|
Re: Favorit dobíjení
Anonymous píše: jirin píše: Cau chtel bych se zeptat majitelu facek, jestli s tim "super" zakonem o sviceni nemate problemy s dobijenim, kdyz svitite? Pokud nesvitim tak je to bez problému, ale pokud svitim, musim auto pravidelně dobíjet 2-3 do tydne, jinak si tim totalne vymlatim baterku. Mate taky takoveto problemy, nebo je spis u me (chyba v alternátoru)?
Jirin mel jsem stejnou potiz.vrazil jsem tam 70 alt z dieselove feldy a bylo.
No zatim jsem to neresil, pokud nevyhnutelne neni nutne svitit tak nesvitim a je to v poho.
Pasuje ten alternator z feldy do facka rv 1989 nebo je tam jina remenice a pod.?
Jirin
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
|
3.5.06, 12:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Řemenic se dělaly celkem 3 typy:
1) Největší na klínový řemen, zelená, průměr zhruba 70 mm <- tu jsem měl
-dávala se na původní fáčka s karburátorem (136L)
2) Menší na klínový řemen, černá, průměr zhruba 60 mm <- tu jsem tam dal, u 2R stála asi kilo
-dávala se na verze s elektronicky řízeným karburátorem ecotrinic (135Le)
3) Nejmenší (nebo stejná jako menší) ale na drážkový řemen
-dávala se na BMM a mají ji i Felície
Řemenice 1) a 2) jsou bez problémů zaměnitelné na původním alternátoru, alternátor z Felície má jinou řemenici, musel bys vyměnit řemenici na klikovce a vodní pumpu, ale čistě teoreticky tam jde dát 70 A alternátor z Felície, akorát se na něj nasadí místo řemenice 3) řemenice 2).
Jinak jsem měl rozebranej alternátor a všechny diody jsou OK, na hlavních bylo v otevřenym směru 0.4 V, na pomocnejch 0.6 V, akorát jsem musel odpájet vinutí statoru, aby se to dalo měřit...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
3.5.06, 17:14 |
|
|
jirin
Příspěvky: 28
|
Nepér píše: Řemenic se dělaly celkem 3 typy:
1) Největší na klínový řemen, zelená, průměr zhruba 70 mm <- tu jsem měl -dávala se na původní fáčka s karburátorem (136L)
2) Menší na klínový řemen, černá, průměr zhruba 60 mm <- tu jsem tam dal, u 2R stála asi kilo -dávala se na verze s elektronicky řízeným karburátorem ecotrinic (135Le)
3) Nejmenší (nebo stejná jako menší) ale na drážkový řemen -dávala se na BMM a mají ji i Felície
Řemenice 1) a 2) jsou bez problémů zaměnitelné na původním alternátoru, alternátor z Felície má jinou řemenici, musel bys vyměnit řemenici na klikovce a vodní pumpu, ale čistě teoreticky tam jde dát 70 A alternátor z Felície, akorát se na něj nasadí místo řemenice 3) řemenice 2).
Jinak jsem měl rozebranej alternátor a všechny diody jsou OK, na hlavních bylo v otevřenym směru 0.4 V, na pomocnejch 0.6 V, akorát jsem musel odpájet vinutí statoru, aby se to dalo měřit...
Hmm tak to na alternator z feldy zapomenu a spis se musim dokopat k tomu ze si ten alternator rozeberu a promerim
Diky za vycerpavajici osvetleni
Jirin
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
|
3.5.06, 18:10 |
|
|
DjLuckyxx
Příspěvky: 109 Bydliště: Běstovice
|
no ja jsem sehnal plnu funkcni alternator za 500 a beha jako vino. zadnej problem.
|
3.5.06, 18:18 |
|
|
Zdeněk
|
Favorit dobíjení
Vymontuj regulátor z alternátoru a zkontroluj uhlíky. Možná máš špatný kontakt uhlíků na rotor a alternátor se málo nabudí a pak dává malý výkon. Na mém Formanu r.v. 94 přestalo fungovat dobíjení za jízdy, kontrolka nic nesignalizovala, až se vybila baterka a chcípnul motor. Po vymontování ragulátoru jsem zjistil, že jeden uhlík byl o 6 mm kratší, takže se přerušilo buzení alternátoru.
|
4.5.06, 12:33 |
|
|
jirin
Příspěvky: 28
|
Re: Favorit dobíjení
Zdeněk píše: Vymontuj regulátor z alternátoru a zkontroluj uhlíky. Možná máš špatný kontakt uhlíků na rotor a alternátor se málo nabudí a pak dává malý výkon. Na mém Formanu r.v. 94 přestalo fungovat dobíjení za jízdy, kontrolka nic nesignalizovala, až se vybila baterka a chcípnul motor. Po vymontování ragulátoru jsem zjistil, že jeden uhlík byl o 6 mm kratší, takže se přerušilo buzení alternátoru.
Timhle to zrejme nebude, rikam pokud nemam zaplejch moc spotrebicu (hlavne svetla) tak to vklidku dobiji, vidim to spis na diody...
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
|
4.5.06, 12:52 |
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|