Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 15:25



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Favorit dobíjení 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Příspěvek Re: Favorit dobíjení
Anonymous píše:
jirin píše:
Cau chtel bych se zeptat majitelu facek, jestli s tim "super" zakonem o sviceni nemate problemy s dobijenim, kdyz svitite? Pokud nesvitim tak je to bez problému, ale pokud svitim, musim auto pravidelně dobíjet 2-3 do tydne, jinak si tim totalne vymlatim baterku.
Mate taky takoveto problemy, nebo je spis u me (chyba v alternátoru)?

Jirin
mel jsem stejnou potiz.vrazil jsem tam 70 alt z dieselove feldy a bylo.

No zatim jsem to neresil, pokud nevyhnutelne neni nutne svitit tak nesvitim a je to v poho.
Pasuje ten alternator z feldy do facka rv 1989 nebo je tam jina remenice a pod.?

Jirin

_________________
ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky


3.5.06, 12:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Řemenic se dělaly celkem 3 typy:

1) Největší na klínový řemen, zelená, průměr zhruba 70 mm <- tu jsem měl
-dávala se na původní fáčka s karburátorem (136L)

2) Menší na klínový řemen, černá, průměr zhruba 60 mm <- tu jsem tam dal, u 2R stála asi kilo
-dávala se na verze s elektronicky řízeným karburátorem ecotrinic (135Le)

3) Nejmenší (nebo stejná jako menší) ale na drážkový řemen
-dávala se na BMM a mají ji i Felície

Řemenice 1) a 2) jsou bez problémů zaměnitelné na původním alternátoru, alternátor z Felície má jinou řemenici, musel bys vyměnit řemenici na klikovce a vodní pumpu, ale čistě teoreticky tam jde dát 70 A alternátor z Felície, akorát se na něj nasadí místo řemenice 3) řemenice 2).

Jinak jsem měl rozebranej alternátor a všechny diody jsou OK, na hlavních bylo v otevřenym směru 0.4 V, na pomocnejch 0.6 V, akorát jsem musel odpájet vinutí statoru, aby se to dalo měřit...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


3.5.06, 17:14
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Příspěvek 
Nepér píše:
Řemenic se dělaly celkem 3 typy:

1) Největší na klínový řemen, zelená, průměr zhruba 70 mm <- tu jsem měl
-dávala se na původní fáčka s karburátorem (136L)

2) Menší na klínový řemen, černá, průměr zhruba 60 mm <- tu jsem tam dal, u 2R stála asi kilo
-dávala se na verze s elektronicky řízeným karburátorem ecotrinic (135Le)

3) Nejmenší (nebo stejná jako menší) ale na drážkový řemen
-dávala se na BMM a mají ji i Felície

Řemenice 1) a 2) jsou bez problémů zaměnitelné na původním alternátoru, alternátor z Felície má jinou řemenici, musel bys vyměnit řemenici na klikovce a vodní pumpu, ale čistě teoreticky tam jde dát 70 A alternátor z Felície, akorát se na něj nasadí místo řemenice 3) řemenice 2).

Jinak jsem měl rozebranej alternátor a všechny diody jsou OK, na hlavních bylo v otevřenym směru 0.4 V, na pomocnejch 0.6 V, akorát jsem musel odpájet vinutí statoru, aby se to dalo měřit...

Hmm tak to na alternator z feldy zapomenu a spis se musim dokopat k tomu ze si ten alternator rozeberu a promerim :-)
Diky za vycerpavajici osvetleni :lol:

Jirin

_________________
ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky


3.5.06, 18:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 109
Bydliště: Běstovice
Příspěvek 
no ja jsem sehnal plnu funkcni alternator za 500 a beha jako vino. zadnej problem.


3.5.06, 18:18
Profil
Příspěvek Favorit dobíjení
Vymontuj regulátor z alternátoru a zkontroluj uhlíky. Možná máš špatný kontakt uhlíků na rotor a alternátor se málo nabudí a pak dává malý výkon. Na mém Formanu r.v. 94 přestalo fungovat dobíjení za jízdy, kontrolka nic nesignalizovala, až se vybila baterka a chcípnul motor. Po vymontování ragulátoru jsem zjistil, že jeden uhlík byl o 6 mm kratší, takže se přerušilo buzení alternátoru.


4.5.06, 12:33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Příspěvek Re: Favorit dobíjení
Zdeněk píše:
Vymontuj regulátor z alternátoru a zkontroluj uhlíky. Možná máš špatný kontakt uhlíků na rotor a alternátor se málo nabudí a pak dává malý výkon. Na mém Formanu r.v. 94 přestalo fungovat dobíjení za jízdy, kontrolka nic nesignalizovala, až se vybila baterka a chcípnul motor. Po vymontování ragulátoru jsem zjistil, že jeden uhlík byl o 6 mm kratší, takže se přerušilo buzení alternátoru.

Timhle to zrejme nebude, rikam pokud nemam zaplejch moc spotrebicu (hlavne svetla) tak to vklidku dobiji, vidim to spis na diody...

_________________
ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky


4.5.06, 12:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz