Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 04:43



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Teplota motoru - těsnění pod hlavou? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14
Příspěvek Teplota motoru - těsnění pod hlavou?
Zdravím,

v poslední době mi začalo nějak divočet chlazení - při jízdě mimo město vyletí teplota kapaliny na 90C +- (předtím což znamená tak měsíc zpět to drželo na 80C jako přikované) po dojezdu do města to chvilku drží a i přes sepnutý větrák mi teplota začne stoupat, kde to při nějaké určité teplotě raději odstavím než abych to celé uvařil. Původně jsem myslel, že je to tím vedrem (jak celý minulý měsíc bylo), ale když se mi to znovu stalo v sobotu, kdy bylo asi 18C a pršelo, tak už mi to začíná být silně podezřelé a moje podezření se zaměřuje právě na to těsnění.
Kapalina neubývá (pokud nezačne samozřejmě vařit), celý systém je odvzdušnění a ventilátor také spíná - prostě všechno se zdá OK.
Dá se nějak poznat (laicky) že je na vině právě to těsnění pod hlavou (pokud vím, tak měněno snad ještě nebylo - Š120L, 1984).
Díky za rady.


7.8.06, 11:11
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Podle mě to vypadá na špatný termostat. Než měnit těsnění pod hlavou, tak první zkus vyměnit termostat a uvidíš.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


7.8.06, 11:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 554
Bydliště: Smiřice
Příspěvek 
mrkní se na víčko od oleje jestli tam je emulze je to taková bílá kaše tak je to na 100% těsnění nebo v nádobce na vodu. ale stejně to bude to těsnění každá škodovka jak má najeto 100-120 tisíc tak odchází těsnění. Začne ti to vařit stále častěji až se ti nakonec to něsnění prorve uplně a zustaneš někde vyset.

_________________
Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/


7.8.06, 11:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No my na to máme doma takový udělátko. Je to stará vykuchaná svíčka a na ní autogenem navařená trubka. Na tu se vždycky strčí hadice od kompresoru, svíčka se našroubuje do motoru a otočí se správně klikovkou (aby byly zavřený ventily). Tak se zkusí všechny válce. A když utíká z expanzky vzduch, tak víš, že je špatný těsnění.

Možná by byly vidět nějaký bubliny i při zapnutém motoru a vyšších otáčkách.

Zkontroluj, jestli ta hadice od termostatu do expanzky není prohnutá, ale rovná a má správný "spád" , aby tam mohl utíkat vzduch.

Kdyby neotvíral termostat, tak by nezapnul ventilátor chlazení :!: :?:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.8.06, 11:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14
Příspěvek Termostat
Pochybuji, že je to termostatem. I když by to mohlo také být - jenže se mi to nechce měnit jen tak na slepo. Okouknu tu bílou emulzi ...

Jinak já mám větrák vyvedený na ruční zapínání - takže větrák spínám já a ne termostat.


7.8.06, 12:15
Profil

Příspěvky: 14
Příspěvek Termostat
Tak mě ještě napadlo, zda-li je možné to udělat tak, že ten termostat bude napevno "otevřený" tj. bude se chovat tak jako že teplota motoru je od začátku nějakých 80C a chladící kapalinu nechá proudit na plné obrátky. Pokud by to bylo těsnění pod hlavou, tak by to stejně nepomohlo - pokud termostat tak by se to tím mělo vyřešit, ne? A posléze bych tam dal nový (po odzkoušení termostatu někde zda-li je funkční, případně výměnou za nový). V podstatě mne napadá jestli ten termostat můžu celý vymontovat a jezdit nouzově bez něj? A jestli to něčemu nevadí? Kromě toho,že motor se bude zahřívat déle.


7.8.06, 12:43
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tady je problem v tom ze pokud vyndas termostat tak motor nikdy nedosahne pracovni teploty, coz neni dobre. Chvili tak jezdit muzes ale ne trvale.
Dale: uz sem tu nekde psal ze pokud se jednou termostat uvari, uz mu nelze verit na 100%, zkouset termostat v hrnci s vodou na plotne nema cenu protoze zde nebude spravny tlak, takze termostat se muze otevrit ale kdyz ho das do auta zas bude zlobit.

Pokud mas termostat i tesneni pod hlavou OK tak tam bude jeste nekde vzduch. Treba me odeslo tesneni u cidla teploty, unikala tam nepatrne voda a kdyz to vychladalo tak se to tudy zase zavzdusnilo, problemy sem mel stejny jako ty :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.8.06, 12:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14
Příspěvek 
Jestli to je to těsnění pod hlavou, tak si snad hodím mašli. Protože asi před měsícem jsem měnil výfuk a měl jsem sundaný i sací potrubí a to byl maras :cry: a ještě jsem u toho čistil motor a představa toho, že to budu sundávat všechno znovu ... :roll:


7.8.06, 13:15
Profil

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Jak psal Matthes, jezdit bez termostatu jen jako nouzovka. Zkotroluj jestli tam nemáš tu emulzi. Já se nechci hádat, ale u prasklého těsnění by se mu ztrácela voda né?

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


7.8.06, 13:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Kikan píše:
Jak psal Matthes, jezdit bez termostatu jen jako nouzovka. Zkotroluj jestli tam nemáš tu emulzi. Já se nechci hádat, ale u prasklého těsnění by se mu ztrácela voda né?


Pokud je tam jen malá dírka, tak se voda do válce nedostane a nezmizí, ale do vody se tou dírkou dostane směs z válce pod tlakem. Ta se potom schromažďuje u termostatu, nestihne se to odvzdušnit a vytvoří tam takovou vzduchovou kapsu, přes kterou nemůže chladicí kapalina.

To je moje představa

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.8.06, 13:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14
Příspěvek 
Ještě možná taková dost podstatná maličkost na kterou jsem zapomněl :shock:
Teď mi došlo, že všechno se to začalo dít až potom, co jsem to v červnu uvařil na Jižní spojce, když tam vznikla kolona (bylo krásných 35C, dlouhý kopeček na jedničku - popojíždění - no dovedete si to představit).
Ke cti škodůvky musím přičíst to, že na benzínce jsme uvaření stáli tři. Já a dvě feldy :D Což by zase ukazovalo na ten termostat (neplní svou funkci, potvora). Takže prostě zkusím vyměnit termostat a uvidím ... Jestli se tou teplotou nějak poškodil ... Termostat je otázka tak kolem 150,- Kč - nebo se mýlím?
A ještě jsou všechny termostaty pro všechny škodovky (105-120) stejné? Abych jak idiot nekoupil něco co tam nebude pasovat.


7.8.06, 14:07
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Qwerty1 píše:
Ještě možná taková dost podstatná maličkost na kterou jsem zapomněl :shock:
Teď mi došlo, že všechno se to začalo dít až potom, co jsem to v červnu uvařil na Jižní spojce, když tam vznikla kolona (bylo krásných 35C, dlouhý kopeček na jedničku - popojíždění - no dovedete si to představit).
Ke cti škodůvky musím přičíst to, že na benzínce jsme uvaření stáli tři. Já a dvě feldy :D Což by zase ukazovalo na ten termostat (neplní svou funkci, potvora). Takže prostě zkusím vyměnit termostat a uvidím ... Jestli se tou teplotou nějak poškodil ... Termostat je otázka tak kolem 150,- Kč - nebo se mýlím?
A ještě jsou všechny termostaty pro všechny škodovky (105-120) stejné? Abych jak idiot nekoupil něco co tam nebude pasovat.


Mě termostat vyšel na 105Kč

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.8.06, 15:35
Profil

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Já jsem do Formanu kupoval termostat 88 st. za 110,-Kč. Ale kolika stupňový má být ve 120 to fakt nevím.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


7.8.06, 16:07
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Kikan píše:
Já jsem do Formanu kupoval termostat 88 st. za 110,-Kč. Ale kolika stupňový má být ve 120 to fakt nevím.


80 st.C

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


7.8.06, 17:19
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Myslel jsem si to, ale nechtěl jsem to psát, ať zbytečně nematu.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


7.8.06, 17:54
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz