Teplota motoru - těsnění pod hlavou?
Autor |
Zpráva |
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
Teplota motoru - těsnění pod hlavou?
Zdravím,
v poslední době mi začalo nějak divočet chlazení - při jízdě mimo město vyletí teplota kapaliny na 90C +- (předtím což znamená tak měsíc zpět to drželo na 80C jako přikované) po dojezdu do města to chvilku drží a i přes sepnutý větrák mi teplota začne stoupat, kde to při nějaké určité teplotě raději odstavím než abych to celé uvařil. Původně jsem myslel, že je to tím vedrem (jak celý minulý měsíc bylo), ale když se mi to znovu stalo v sobotu, kdy bylo asi 18C a pršelo, tak už mi to začíná být silně podezřelé a moje podezření se zaměřuje právě na to těsnění.
Kapalina neubývá (pokud nezačne samozřejmě vařit), celý systém je odvzdušnění a ventilátor také spíná - prostě všechno se zdá OK.
Dá se nějak poznat (laicky) že je na vině právě to těsnění pod hlavou (pokud vím, tak měněno snad ještě nebylo - Š120L, 1984).
Díky za rady.
|
7.8.06, 11:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Podle mě to vypadá na špatný termostat. Než měnit těsnění pod hlavou, tak první zkus vyměnit termostat a uvidíš.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
7.8.06, 11:18 |
|
|
David
Příspěvky: 554 Bydliště: Smiřice
|
mrkní se na víčko od oleje jestli tam je emulze je to taková bílá kaše tak je to na 100% těsnění nebo v nádobce na vodu. ale stejně to bude to těsnění každá škodovka jak má najeto 100-120 tisíc tak odchází těsnění. Začne ti to vařit stále častěji až se ti nakonec to něsnění prorve uplně a zustaneš někde vyset.
_________________ Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/
|
7.8.06, 11:35 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No my na to máme doma takový udělátko. Je to stará vykuchaná svíčka a na ní autogenem navařená trubka. Na tu se vždycky strčí hadice od kompresoru, svíčka se našroubuje do motoru a otočí se správně klikovkou (aby byly zavřený ventily). Tak se zkusí všechny válce. A když utíká z expanzky vzduch, tak víš, že je špatný těsnění.
Možná by byly vidět nějaký bubliny i při zapnutém motoru a vyšších otáčkách.
Zkontroluj, jestli ta hadice od termostatu do expanzky není prohnutá, ale rovná a má správný "spád" , aby tam mohl utíkat vzduch.
Kdyby neotvíral termostat, tak by nezapnul ventilátor chlazení
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.8.06, 11:47 |
|
|
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
Termostat
Pochybuji, že je to termostatem. I když by to mohlo také být - jenže se mi to nechce měnit jen tak na slepo. Okouknu tu bílou emulzi ...
Jinak já mám větrák vyvedený na ruční zapínání - takže větrák spínám já a ne termostat.
|
7.8.06, 12:15 |
|
|
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
Termostat
Tak mě ještě napadlo, zda-li je možné to udělat tak, že ten termostat bude napevno "otevřený" tj. bude se chovat tak jako že teplota motoru je od začátku nějakých 80C a chladící kapalinu nechá proudit na plné obrátky. Pokud by to bylo těsnění pod hlavou, tak by to stejně nepomohlo - pokud termostat tak by se to tím mělo vyřešit, ne? A posléze bych tam dal nový (po odzkoušení termostatu někde zda-li je funkční, případně výměnou za nový). V podstatě mne napadá jestli ten termostat můžu celý vymontovat a jezdit nouzově bez něj? A jestli to něčemu nevadí? Kromě toho,že motor se bude zahřívat déle.
|
7.8.06, 12:43 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tady je problem v tom ze pokud vyndas termostat tak motor nikdy nedosahne pracovni teploty, coz neni dobre. Chvili tak jezdit muzes ale ne trvale.
Dale: uz sem tu nekde psal ze pokud se jednou termostat uvari, uz mu nelze verit na 100%, zkouset termostat v hrnci s vodou na plotne nema cenu protoze zde nebude spravny tlak, takze termostat se muze otevrit ale kdyz ho das do auta zas bude zlobit.
Pokud mas termostat i tesneni pod hlavou OK tak tam bude jeste nekde vzduch. Treba me odeslo tesneni u cidla teploty, unikala tam nepatrne voda a kdyz to vychladalo tak se to tudy zase zavzdusnilo, problemy sem mel stejny jako ty
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
7.8.06, 12:51 |
|
|
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
Jestli to je to těsnění pod hlavou, tak si snad hodím mašli. Protože asi před měsícem jsem měnil výfuk a měl jsem sundaný i sací potrubí a to byl maras a ještě jsem u toho čistil motor a představa toho, že to budu sundávat všechno znovu ...
|
7.8.06, 13:15 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Jak psal Matthes, jezdit bez termostatu jen jako nouzovka. Zkotroluj jestli tam nemáš tu emulzi. Já se nechci hádat, ale u prasklého těsnění by se mu ztrácela voda né?
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
7.8.06, 13:33 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Kikan píše: Jak psal Matthes, jezdit bez termostatu jen jako nouzovka. Zkotroluj jestli tam nemáš tu emulzi. Já se nechci hádat, ale u prasklého těsnění by se mu ztrácela voda né?
Pokud je tam jen malá dírka, tak se voda do válce nedostane a nezmizí, ale do vody se tou dírkou dostane směs z válce pod tlakem. Ta se potom schromažďuje u termostatu, nestihne se to odvzdušnit a vytvoří tam takovou vzduchovou kapsu, přes kterou nemůže chladicí kapalina.
To je moje představa
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.8.06, 13:41 |
|
|
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
Ještě možná taková dost podstatná maličkost na kterou jsem zapomněl
Teď mi došlo, že všechno se to začalo dít až potom, co jsem to v červnu uvařil na Jižní spojce, když tam vznikla kolona (bylo krásných 35C, dlouhý kopeček na jedničku - popojíždění - no dovedete si to představit).
Ke cti škodůvky musím přičíst to, že na benzínce jsme uvaření stáli tři. Já a dvě feldy Což by zase ukazovalo na ten termostat (neplní svou funkci, potvora). Takže prostě zkusím vyměnit termostat a uvidím ... Jestli se tou teplotou nějak poškodil ... Termostat je otázka tak kolem 150,- Kč - nebo se mýlím?
A ještě jsou všechny termostaty pro všechny škodovky (105-120) stejné? Abych jak idiot nekoupil něco co tam nebude pasovat.
|
7.8.06, 14:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Qwerty1 píše: Ještě možná taková dost podstatná maličkost na kterou jsem zapomněl Teď mi došlo, že všechno se to začalo dít až potom, co jsem to v červnu uvařil na Jižní spojce, když tam vznikla kolona (bylo krásných 35C, dlouhý kopeček na jedničku - popojíždění - no dovedete si to představit). Ke cti škodůvky musím přičíst to, že na benzínce jsme uvaření stáli tři. Já a dvě feldy Což by zase ukazovalo na ten termostat (neplní svou funkci, potvora). Takže prostě zkusím vyměnit termostat a uvidím ... Jestli se tou teplotou nějak poškodil ... Termostat je otázka tak kolem 150,- Kč - nebo se mýlím? A ještě jsou všechny termostaty pro všechny škodovky (105-120) stejné? Abych jak idiot nekoupil něco co tam nebude pasovat.
Mě termostat vyšel na 105Kč
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.8.06, 15:35 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Já jsem do Formanu kupoval termostat 88 st. za 110,-Kč. Ale kolika stupňový má být ve 120 to fakt nevím.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
7.8.06, 16:07 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Kikan píše: Já jsem do Formanu kupoval termostat 88 st. za 110,-Kč. Ale kolika stupňový má být ve 120 to fakt nevím.
80 st.C
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
7.8.06, 17:19 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Myslel jsem si to, ale nechtěl jsem to psát, ať zbytečně nematu.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
7.8.06, 17:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|