Teplota motoru - těsnění pod hlavou?
Autor |
Zpráva |
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
s105-120 ma termostat 82°C
S 130, Fav... ma termostat 88°C
aspon mi to tak tvrdili.
a k tvojemu problemu. stejny problem sem mel pred nedavnem a spravilo to nove tesneni pod hlavou. Zas az tak hrozna prace to neni.
a s tou bilou kasi na vicku oleje... nevim co ste tim mysleli, ale to muze byt na vicku ikdyz je motor O.K. Pry to je nejaky kondenzat z oleje.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
7.8.06, 19:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Ono to kondenzuje, ale většinou v zimě. Přes léto tam nemám nic a v zimě se tam nějakej maglájzek najde.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
7.8.06, 20:02 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
od kedy som vymenil tesnenie a dal zarovnať hlavu tá biela emulzia pod viečkom úplne zmizla... nieko mi tvrdil že je to aj tým že jazdím na LPG...
|
7.8.06, 20:48 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Citaze z Andrta Š105/120: "Termostat otevírá při 78-82 ºC, při 90-94 ºC je plně otevřen."
To, co prodávají v mototechnách pro stodvacítky otevírá někdy kolem 70 ºC a plně otevřeno je při 80 ºC. Proto mám ve škodovce k plné spokojenosti favo-termostat. Teplota uvedená na těle termostatu je teplota plného otevření.
|
7.8.06, 22:37 |
|
|
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
Bílá emulze
No tak jsem na to včera juknul a vypadá to tak, že něco šedivého se na víčku semtam nachází
Tak to bude asi to těsnění. Asi nejdříve vyměním ten termostat - preventivně (je s tím míň práce a stejně jsem ho už alespoň dvakrát uvařil a kdoví kolikrát se to povedlo v minulosti) a budu muset vyměnit i to těsnění ...
To se mi do toho teda nechce ...
Jo a k těm termostatům - chápu to tak, že jsou bez dalších úprav vzájemně záměnné např. termostat pro Š120 a Favorita nebo jsem to zase blbě pochopil?
A je tedy lepší tam dát ten pro Š120 nebo raději ten Favoritový? Chápu, že ten Favoritový se otevírá při vyšší teplotě tzn. že motor bude pracovat tak kolem 90C místo 80C tak jak to u Š120 bývá obvyklé (alespoň tak to u té mé donedávna bylo) - k čemu to vlastně je? Rozdíl je pouze 10C - pomůže to vůbec něčemu?
|
8.8.06, 07:55 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Bílá emulze
Qwerty1 píše: No tak jsem na to včera juknul a vypadá to tak, že něco šedivého se na víčku semtam nachází Tak to bude asi to těsnění. Asi nejdříve vyměním ten termostat - preventivně (je s tím míň práce a stejně jsem ho už alespoň dvakrát uvařil a kdoví kolikrát se to povedlo v minulosti) a budu muset vyměnit i to těsnění ... To se mi do toho teda nechce ... Jo a k těm termostatům - chápu to tak, že jsou bez dalších úprav vzájemně záměnné např. termostat pro Š120 a Favorita nebo jsem to zase blbě pochopil? A je tedy lepší tam dát ten pro Š120 nebo raději ten Favoritový? Chápu, že ten Favoritový se otevírá při vyšší teplotě tzn. že motor bude pracovat tak kolem 90C místo 80C tak jak to u Š120 bývá obvyklé (alespoň tak to u té mé donedávna bylo) - k čemu to vlastně je? Rozdíl je pouze 10C - pomůže to vůbec něčemu?
Jentak záměnné nejsou. Musel bys vyměnit i tu "budku" termostatu za favoriťáckou. Ten rozdíl 10 stupňů tam je třeba dobrý k tomu že to třeba lépe topí, ale ten origo termostat pro Š120 je naprosto dostačují. Kdyby nebyl, určitě by na to v AZNP bývávali přišli a dali nějaký jiný...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.8.06, 08:06 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Re: Bílá emulze
Šemik píše: Qwerty1 píše: No tak jsem na to včera juknul a vypadá to tak, že něco šedivého se na víčku semtam nachází Tak to bude asi to těsnění. Asi nejdříve vyměním ten termostat - preventivně (je s tím míň práce a stejně jsem ho už alespoň dvakrát uvařil a kdoví kolikrát se to povedlo v minulosti) a budu muset vyměnit i to těsnění ... To se mi do toho teda nechce ... Jo a k těm termostatům - chápu to tak, že jsou bez dalších úprav vzájemně záměnné např. termostat pro Š120 a Favorita nebo jsem to zase blbě pochopil? A je tedy lepší tam dát ten pro Š120 nebo raději ten Favoritový? Chápu, že ten Favoritový se otevírá při vyšší teplotě tzn. že motor bude pracovat tak kolem 90C místo 80C tak jak to u Š120 bývá obvyklé (alespoň tak to u té mé donedávna bylo) - k čemu to vlastně je? Rozdíl je pouze 10C - pomůže to vůbec něčemu? Jentak záměnné nejsou. Musel bys vyměnit i tu "budku" termostatu za favoriťáckou. Ten rozdíl 10 stupňů tam je třeba dobrý k tomu že to třeba lépe topí, ale ten origo termostat pro Š120 je naprosto dostačují. Kdyby nebyl, určitě by na to v AZNP bývávali přišli a dali nějaký jiný...
Nesmysl, termostat z favorita je bez jakýchkoliv úprav použitelný ve všech Š105/120. Mám to v autě, takže vím o čem mluvím. Originální AZNP termostat určitě nebyl 80-stupňový, jako tyto termostaty z druhovýroby. To by musely všechny dílenské příručky kecat.
Můj názor je, že těch 10 stupňů určitě pomůže a dvojnásob to poznáš v zimě. Při zahřívání teplota motoru lítá 60 - 80 než trochu ohřeješ úžasných 10 litrů chladiva. S favo-termostatem je to o 10 st víc, 70 - 90, takže motor je na těch +-80 zahřátý skoro hned, kdežto normálně ti ručička teploměru deset minut pochoduje před 80 st. V zimě můžeš dřív a více topit a zahřátý motor mi lépe chytá.
|
8.8.06, 08:33 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Ty termostaty by měly být stejné. Jak na 120 tak i na favorita. Jak jsem formana kupoval tak tam byl termostat 80 stupňů. Motor nedosahoval provozní teploty a v zimě to nebylo ono. Dal jsem tam 88 stupňů (takový tam má být) a vše je v poho.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
8.8.06, 09:26 |
|
|
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
Tak díky za rady.
Jen tak mimochodem jsem mluvil s předchozím majitelem mého přibližovadla a on mi řekl, že se těsnění pod hlavou a i oprava (výměna???) hlav válců dělala před 4 rokama - což při mém nájezdu dělá tak max. 20 tis km - a to podle mého nemůže to těsnění být propálené.
Takže to zase spíše vypadá na ten termostat, ale tá šedivá emulze tam je, takže jsem z toho trošku zmatený.
Každopádně vyměním termostat - dám tam ten který seženu - buď Favorit nebo Š120 a uvidím co se stane. Jestli ta kráva bude vařit pořád dále, tak jí někde hodím ze skály
Nechcete někdo škodovku?
|
8.8.06, 12:40 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Těsnění klidně může po 20t km odejít.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
8.8.06, 15:01 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Bílá emulze
kdoasi píše: Nesmysl, termostat z favorita je bez jakýchkoliv úprav použitelný ve všech Š105/120. Mám to v autě, takže vím o čem mluvím. Originální AZNP termostat určitě nebyl 80-stupňový, jako tyto termostaty z druhovýroby. To by musely všechny dílenské příručky kecat.
Můj názor je, že těch 10 stupňů určitě pomůže a dvojnásob to poznáš v zimě. Při zahřívání teplota motoru lítá 60 - 80 než trochu ohřeješ úžasných 10 litrů chladiva. S favo-termostatem je to o 10 st víc, 70 - 90, takže motor je na těch +-80 zahřátý skoro hned, kdežto normálně ti ručička teploměru deset minut pochoduje před 80 st. V zimě můžeš dřív a více topit a zahřátý motor mi lépe chytá.
Plne súhlasím s tými termostatmi. Len podľa mojich skúseností to platí, keď máš chladenie v 100% stave. Inak by som tam nechal ten 120 tkový, kde sa teplota hýbe okolo 75 st.
BTW, Tesnenie v kľude môže odísť po 20 000 km, keď motor "vyvaríš" aj po 3000 km...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
8.8.06, 18:10 |
|
|
ales
Příspěvky: 52 Bydliště: Břeclav
|
Já jsem měl podobný problém - meziměsto a vařila.Vyměnil jsem termostat a problém pořád stejný.Když jsem zapnul topení tak v pohodě.Myslel jsem si,že je to zacpaným chladičem.Tak jsem odpáskoval potrubí propláchnul studeným vapem potrubí a všechno v pohodě.Vysoký přetlak v systému taky nebyl a nakonec jsem vyměnil těsnění pod hlavou a bylo po problému.
|
8.8.06, 19:49 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Qwerty1 píše: Tak díky za rady. Jen tak mimochodem jsem mluvil s předchozím majitelem mého přibližovadla a on mi řekl, že se těsnění pod hlavou a i oprava (výměna???) hlav válců dělala před 4 rokama - což při mém nájezdu dělá tak max. 20 tis km - a to podle mého nemůže to těsnění být propálené. Takže to zase spíše vypadá na ten termostat, ale tá šedivá emulze tam je, takže jsem z toho trošku zmatený. Každopádně vyměním termostat - dám tam ten který seženu - buď Favorit nebo Š120 a uvidím co se stane. Jestli ta kráva bude vařit pořád dále, tak jí někde hodím ze skály Nechcete někdo škodovku?
Těsnění pod hlavou může být klidně po téhle době v háji, zvlášť jestli to už párkrát vyvařilo. Moje škodovka taky vařívala a nakonec se přišlo na to, že jsem měl utopený vložky válců (resp. přesahy byly na spodní hranici), tak když budou mít mechanici hlavu motoru dole, tak ať určitě zkontrolují i ty přesahy!
|
9.8.06, 08:35 |
|
|
Qwerty1
Příspěvky: 14
|
Termostat
Jinak mám mám termostat, chystám se, že ho tam v sobotu šoupnu a uvidíme co se s tím stane, když nebude žádná změna, tak vyměním rovnou i to těsnění pod hlavou.
Já se chtěl akorát ještě k tomu termostatu zeptat, zda-li někdo provrtáváte (zvětšujete) ten otvor s tím nevím-co-to-je jak má za úkol propouštět vzduchové bubliny - jestliže ano na jaký průměr? 4 mm?
|
10.8.06, 12:56 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Termostat
Qwerty1 píše: Jinak mám mám termostat, chystám se, že ho tam v sobotu šoupnu a uvidíme co se s tím stane, když nebude žádná změna, tak vyměním rovnou i to těsnění pod hlavou.
Já se chtěl akorát ještě k tomu termostatu zeptat, zda-li někdo provrtáváte (zvětšujete) ten otvor s tím nevím-co-to-je jak má za úkol propouštět vzduchové bubliny - jestliže ano na jaký průměr? 4 mm?
Nič nevŕtaj, aký tam dáš potom nyt? Pokiaľ je všetko OK, nepotrebuješ žiaden tuning termostatu...
A keby si sa rozhodol meniť to tesnenie pod hlavou, nechaj si zmerať aj tie presahy vložiek a ešte aj detail, či hlava nie je krivá...na zamedzenie ´dalšej zbytočnej roboty...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.8.06, 15:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|