Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 05:14



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Teplota motoru - těsnění pod hlavou? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
s105-120 ma termostat 82°C
S 130, Fav... ma termostat 88°C
aspon mi to tak tvrdili.
a k tvojemu problemu. stejny problem sem mel pred nedavnem a spravilo to nove tesneni pod hlavou. Zas az tak hrozna prace to neni.
a s tou bilou kasi na vicku oleje... nevim co ste tim mysleli, ale to muze byt na vicku ikdyz je motor O.K. Pry to je nejaky kondenzat z oleje.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


7.8.06, 19:26
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Ono to kondenzuje, ale většinou v zimě. Přes léto tam nemám nic a v zimě se tam nějakej maglájzek najde.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


7.8.06, 20:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
od kedy som vymenil tesnenie a dal zarovnať hlavu tá biela emulzia pod viečkom úplne zmizla... nieko mi tvrdil že je to aj tým že jazdím na LPG...


7.8.06, 20:48
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Citaze z Andrta Š105/120: "Termostat otevírá při 78-82 ºC, při 90-94 ºC je plně otevřen."

To, co prodávají v mototechnách pro stodvacítky otevírá někdy kolem 70 ºC a plně otevřeno je při 80 ºC. Proto mám ve škodovce k plné spokojenosti favo-termostat. Teplota uvedená na těle termostatu je teplota plného otevření.


7.8.06, 22:37
Profil

Příspěvky: 14
Příspěvek Bílá emulze
No tak jsem na to včera juknul a vypadá to tak, že něco šedivého se na víčku semtam nachází :?
Tak to bude asi to těsnění. Asi nejdříve vyměním ten termostat - preventivně (je s tím míň práce a stejně jsem ho už alespoň dvakrát uvařil a kdoví kolikrát se to povedlo v minulosti) a budu muset vyměnit i to těsnění ... :(
To se mi do toho teda nechce ...

Jo a k těm termostatům - chápu to tak, že jsou bez dalších úprav vzájemně záměnné např. termostat pro Š120 a Favorita nebo jsem to zase blbě pochopil?
A je tedy lepší tam dát ten pro Š120 nebo raději ten Favoritový? Chápu, že ten Favoritový se otevírá při vyšší teplotě tzn. že motor bude pracovat tak kolem 90C místo 80C tak jak to u Š120 bývá obvyklé (alespoň tak to u té mé donedávna bylo) - k čemu to vlastně je? Rozdíl je pouze 10C - pomůže to vůbec něčemu?


8.8.06, 07:55
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Bílá emulze
Qwerty1 píše:
No tak jsem na to včera juknul a vypadá to tak, že něco šedivého se na víčku semtam nachází :?
Tak to bude asi to těsnění. Asi nejdříve vyměním ten termostat - preventivně (je s tím míň práce a stejně jsem ho už alespoň dvakrát uvařil a kdoví kolikrát se to povedlo v minulosti) a budu muset vyměnit i to těsnění ... :(
To se mi do toho teda nechce ...

Jo a k těm termostatům - chápu to tak, že jsou bez dalších úprav vzájemně záměnné např. termostat pro Š120 a Favorita nebo jsem to zase blbě pochopil?
A je tedy lepší tam dát ten pro Š120 nebo raději ten Favoritový? Chápu, že ten Favoritový se otevírá při vyšší teplotě tzn. že motor bude pracovat tak kolem 90C místo 80C tak jak to u Š120 bývá obvyklé (alespoň tak to u té mé donedávna bylo) - k čemu to vlastně je? Rozdíl je pouze 10C - pomůže to vůbec něčemu?


Jentak záměnné nejsou. Musel bys vyměnit i tu "budku" termostatu za favoriťáckou. Ten rozdíl 10 stupňů tam je třeba dobrý k tomu že to třeba lépe topí, ale ten origo termostat pro Š120 je naprosto dostačují. Kdyby nebyl, určitě by na to v AZNP bývávali přišli a dali nějaký jiný...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


8.8.06, 08:06
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek Re: Bílá emulze
Šemik píše:
Qwerty1 píše:
No tak jsem na to včera juknul a vypadá to tak, že něco šedivého se na víčku semtam nachází :?
Tak to bude asi to těsnění. Asi nejdříve vyměním ten termostat - preventivně (je s tím míň práce a stejně jsem ho už alespoň dvakrát uvařil a kdoví kolikrát se to povedlo v minulosti) a budu muset vyměnit i to těsnění ... :(
To se mi do toho teda nechce ...

Jo a k těm termostatům - chápu to tak, že jsou bez dalších úprav vzájemně záměnné např. termostat pro Š120 a Favorita nebo jsem to zase blbě pochopil?
A je tedy lepší tam dát ten pro Š120 nebo raději ten Favoritový? Chápu, že ten Favoritový se otevírá při vyšší teplotě tzn. že motor bude pracovat tak kolem 90C místo 80C tak jak to u Š120 bývá obvyklé (alespoň tak to u té mé donedávna bylo) - k čemu to vlastně je? Rozdíl je pouze 10C - pomůže to vůbec něčemu?


Jentak záměnné nejsou. Musel bys vyměnit i tu "budku" termostatu za favoriťáckou. Ten rozdíl 10 stupňů tam je třeba dobrý k tomu že to třeba lépe topí, ale ten origo termostat pro Š120 je naprosto dostačují. Kdyby nebyl, určitě by na to v AZNP bývávali přišli a dali nějaký jiný...


Nesmysl, termostat z favorita je bez jakýchkoliv úprav použitelný ve všech Š105/120. Mám to v autě, takže vím o čem mluvím. Originální AZNP termostat určitě nebyl 80-stupňový, jako tyto termostaty z druhovýroby. To by musely všechny dílenské příručky kecat.

Můj názor je, že těch 10 stupňů určitě pomůže a dvojnásob to poznáš v zimě. Při zahřívání teplota motoru lítá 60 - 80 než trochu ohřeješ úžasných 10 litrů chladiva. S favo-termostatem je to o 10 st víc, 70 - 90, takže motor je na těch +-80 zahřátý skoro hned, kdežto normálně ti ručička teploměru deset minut pochoduje před 80 st. V zimě můžeš dřív a více topit a zahřátý motor mi lépe chytá.


8.8.06, 08:33
Profil

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Ty termostaty by měly být stejné. Jak na 120 tak i na favorita. Jak jsem formana kupoval tak tam byl termostat 80 stupňů. Motor nedosahoval provozní teploty a v zimě to nebylo ono. Dal jsem tam 88 stupňů (takový tam má být) a vše je v poho.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


8.8.06, 09:26
Profil

Příspěvky: 14
Příspěvek 
Tak díky za rady.

Jen tak mimochodem jsem mluvil s předchozím majitelem mého přibližovadla a on mi řekl, že se těsnění pod hlavou a i oprava (výměna???) hlav válců dělala před 4 rokama - což při mém nájezdu dělá tak max. 20 tis km - a to podle mého nemůže to těsnění být propálené.

Takže to zase spíše vypadá na ten termostat, ale tá šedivá emulze tam je, takže jsem z toho trošku zmatený.

Každopádně vyměním termostat - dám tam ten který seženu - buď Favorit nebo Š120 a uvidím co se stane. Jestli ta kráva bude vařit pořád dále, tak jí někde hodím ze skály :wink:

Nechcete někdo škodovku? :D


8.8.06, 12:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Těsnění klidně může po 20t km odejít.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


8.8.06, 15:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Bílá emulze
kdoasi píše:

Nesmysl, termostat z favorita je bez jakýchkoliv úprav použitelný ve všech Š105/120. Mám to v autě, takže vím o čem mluvím. Originální AZNP termostat určitě nebyl 80-stupňový, jako tyto termostaty z druhovýroby. To by musely všechny dílenské příručky kecat.

Můj názor je, že těch 10 stupňů určitě pomůže a dvojnásob to poznáš v zimě. Při zahřívání teplota motoru lítá 60 - 80 než trochu ohřeješ úžasných 10 litrů chladiva. S favo-termostatem je to o 10 st víc, 70 - 90, takže motor je na těch +-80 zahřátý skoro hned, kdežto normálně ti ručička teploměru deset minut pochoduje před 80 st. V zimě můžeš dřív a více topit a zahřátý motor mi lépe chytá.


Plne súhlasím s tými termostatmi. Len podľa mojich skúseností to platí, keď máš chladenie v 100% stave. Inak by som tam nechal ten 120 tkový, kde sa teplota hýbe okolo 75 st.

BTW, Tesnenie v kľude môže odísť po 20 000 km, keď motor "vyvaríš" aj po 3000 km...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


8.8.06, 18:10
Profil

Příspěvky: 52
Bydliště: Břeclav
Příspěvek 
Já jsem měl podobný problém - meziměsto a vařila.Vyměnil jsem termostat a problém pořád stejný.Když jsem zapnul topení tak v pohodě.Myslel jsem si,že je to zacpaným chladičem.Tak jsem odpáskoval potrubí propláchnul studeným vapem potrubí a všechno v pohodě.Vysoký přetlak v systému taky nebyl a nakonec jsem vyměnil těsnění pod hlavou a bylo po problému.


8.8.06, 19:49
Profil

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Qwerty1 píše:
Tak díky za rady.

Jen tak mimochodem jsem mluvil s předchozím majitelem mého přibližovadla a on mi řekl, že se těsnění pod hlavou a i oprava (výměna???) hlav válců dělala před 4 rokama - což při mém nájezdu dělá tak max. 20 tis km - a to podle mého nemůže to těsnění být propálené.

Takže to zase spíše vypadá na ten termostat, ale tá šedivá emulze tam je, takže jsem z toho trošku zmatený.

Každopádně vyměním termostat - dám tam ten který seženu - buď Favorit nebo Š120 a uvidím co se stane. Jestli ta kráva bude vařit pořád dále, tak jí někde hodím ze skály :wink:

Nechcete někdo škodovku? :D

Těsnění pod hlavou může být klidně po téhle době v háji, zvlášť jestli to už párkrát vyvařilo. Moje škodovka taky vařívala a nakonec se přišlo na to, že jsem měl utopený vložky válců (resp. přesahy byly na spodní hranici), tak když budou mít mechanici hlavu motoru dole, tak ať určitě zkontrolují i ty přesahy!


9.8.06, 08:35
Profil

Příspěvky: 14
Příspěvek Termostat
Jinak mám mám termostat, chystám se, že ho tam v sobotu šoupnu a uvidíme co se s tím stane, když nebude žádná změna, tak vyměním rovnou i to těsnění pod hlavou.

Já se chtěl akorát ještě k tomu termostatu zeptat, zda-li někdo provrtáváte (zvětšujete) ten otvor s tím nevím-co-to-je jak má za úkol propouštět vzduchové bubliny - jestliže ano na jaký průměr? 4 mm?


10.8.06, 12:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Termostat
Qwerty1 píše:
Jinak mám mám termostat, chystám se, že ho tam v sobotu šoupnu a uvidíme co se s tím stane, když nebude žádná změna, tak vyměním rovnou i to těsnění pod hlavou.

Já se chtěl akorát ještě k tomu termostatu zeptat, zda-li někdo provrtáváte (zvětšujete) ten otvor s tím nevím-co-to-je jak má za úkol propouštět vzduchové bubliny - jestliže ano na jaký průměr? 4 mm?


Nič nevŕtaj, aký tam dáš potom nyt? Pokiaľ je všetko OK, nepotrebuješ žiaden tuning termostatu...

A keby si sa rozhodol meniť to tesnenie pod hlavou, nechaj si zmerať aj tie presahy vložiek a ešte aj detail, či hlava nie je krivá...na zamedzenie ´dalšej zbytočnej roboty...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


10.8.06, 15:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz