|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
úprava motoru pro užití Turba
Autor |
Zpráva |
LukasVitovsky
Příspěvky: 3 Bydliště: Praha
|
úprava motoru pro užití Turba
Zdarvím všechny příznivce škodovek...
Já mám už přes rok v hlavě jeden nápad na přestavbu motoru ve 130L ...já vás všechny zúčasněný jen žádám o váš názor na můj nápad a zda si myslíte,že je hodný úprav..jestli vůbec možný takhle upravit
tak tedy...
můj nápad zní takhle...vzít 130 motor,zbýšit obsah motoru na 1.6 pokud to nepůjde tak nechat na 1.3 a pak dál,sehnat hlavu z Felicie 1.3 nebo 1.6,ta má už totiž vstřiky a řídící jednotku no a když to bude pasovat,tak si budu pískat,pač co má řídící jednotku a vstřiky,tak to může mít i turbo,tak že by se sehnaly lepší vstřikovací trysky,nová řídící jednotka...vysokotlaký čerpadlo a pak si myslím,že bych z toho motoru vycucal přibližně kolem 150 koní...a teď mi lidi pište co si o tom myslít,samozřejmě že jsem to vzal hodně z lehka
kovaný písty,sražení hlavy pro vyšší kompresní poměr a tak dále,ostrá vačka atd. to jsou pak ale detaily
Dík za odpovědi a mějte se fajn
|
10.8.06, 23:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
epto
Příspěvky: 123
|
Opravte ma pokial sa mylim, ale hlavu z Fe 1.6 tam nenapasujes nakolko to je celkom iny motor. A klasicky skodovacky motor prerobit na 1.6? No neviem, neviem.
A ak by sa ti to cele nejakym zazrakom podarilo co na to klukovka? znesie ten vykon??? Taktiez to vidim na novu ( inu, lepsiu ) spojku a prevodovku.
A este k elektronike - vstrekovaniu - treba ti minimalne snimac polohy klukovky a mozno este aj ine snimace, ktore vstrekovacka pre svoju cinnost potrebuje. Dalej predpokladajme, ze to vsetko vyriesit, elektronika pripojena, motor ako-tak bezi... to si tu elektroniku preprogramujes sam? lebo pravdepodobne s povodnimy hodnotami mnozstva vstrekovaneho paliva, dlzkou vstreku a pod. ti to urcite nepojde tak ako si predstavujes. (uz len zvysenie objemu vyzaduje aj viac paliva do valca..., vacsie mnozstvo vzduchu pri cinnosti turba taktiez vyzaduje ine davkovanie paliva... )
Este k tej vstrekovacke: treba ti palivove cerpadlo, vratne palivove potrubie spet do nadrze, odvetravanie nadrze ( aspon myslim )... proste minimalne to, co ma Favo so vstrekovackou.
Ak som sa niekde poplietol, kludne ma opravte nakolko nie som automechanik. Co-to som pohitil od svagra - automechanika, nieco som si precital...
Lukas, ak sa rozhodnes realizovat svoje odvazne plany - tak mnoho zdaru pri prekonavani problemov.
_________________ Favorit Black Line, 50kW, r.94
|
11.8.06, 07:22 |
|
|
LukasVitovsky
Příspěvky: 3 Bydliště: Praha
|
epto
ahoj,dík za názor,ale to co jsi mi psal je samozřejmostí,to jak tam napasuju hlavu na blok to fakt netuším,ale na konci mýho článku jsem psal,že jsem nepsal podrobnosti...zase mě nepovažuj za trumberu,když to píšu bez podrobností,asi ale bude lepší tam dát rovnou celej motor z Felicie
Tak díč a čus
|
11.8.06, 09:58 |
|
|
rado.h
Příspěvky: 52 Bydliště: Puchov, SK
|
turbo
Urcite cely motor fe 1.3, ziadna fe hlava nikdy nebude pasovat na blok s130. Druha vec fe mot. ma na turbo velky kompresny pomer. Mozno by sa to dalo trocha kompenzovat pouzitim piestov z fava 135. Moj nazor je ze na turbo by to asi chcelo 5. krat ulozenu klukovku, mozno nie ale neviem ci seriove komponenty by vydrzali vykon raz tak velky. Keby si aj rozbehal ten motor, dalo by to urcite vela prace a nemale financne prostriedky(urcite ina spojka silnejsia naprava, prevodovka, brzdy...). Asi by vyslo lacnejsie kupit auto z turbom. Vela zdaru, maj sa.
|
11.8.06, 10:22 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: turbo
rado.h píše: Urcite cely motor fe 1.3, ziadna fe hlava nikdy nebude pasovat na blok s130. Druha vec fe mot. ma na turbo velky kompresny pomer. Mozno by sa to dalo trocha kompenzovat pouzitim piestov z fava 135. Moj nazor je ze na turbo by to asi chcelo 5. krat ulozenu klukovku, mozno nie ale neviem ci seriove komponenty by vydrzali vykon raz tak velky. Keby si aj rozbehal ten motor, dalo by to urcite vela prace a nemale financne prostriedky(urcite ina spojka silnejsia naprava, prevodovka, brzdy...). Asi by vyslo lacnejsie kupit auto z turbom. Vela zdaru, maj sa.
Pouze moje teorie:
Domnivam se, ze pouzitim pistu S135 do motoru S130 se dosahne nizsiho kompresniho pomeru nez kdybys dal ty pisty do motoru z feldy, neznam presne parametry, ale vymenou pistu by ses dostal na primy ekvivalent motoru 135, ktery ma kompresi asi 1:8.5 nebo 8.7, ted nevim.
Zvysovani objemu motoru bych nedoporucil, protoze prilis vysoky kroutit moment by motor znicil, jednou z alternativ muze byt pouziti komponent z Fabie 1.4, ale zase by byl problem dostat kompresni pomer dost nizko. Snizit kompresi na 1:8 az 1:7,5 by bylo nejspis vhodny.
Byva oblibene pouzivat turbo z Fiata Uno Turbo (ted nevim, je to bud 1.3 nebo 1.5), ktery bych myslel ma i jednobodovou strikacku. Nicmene tyto Fiaty mivaly jeste oddelenou ridici jednotku vstriku od zapalovani (Bosch Mono Jetronic), takze vestavba na motor S130 by mohla byt pomerne snadna.
Myslim ze konstrukce bloku a klikoveho mechanizmu by mohla vydrzet delasi dobu tak 150Nm a 90kW.
Praxe: Motor S135 s turbe Fiat Uno jsem videl fotodokumentaci nekde na Inetu, auto na vlastni oci pouze zvenku.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
11.8.06, 10:45 |
|
|
LukasVitovsky
Příspěvky: 3 Bydliště: Praha
|
Re: turbo
Díky moc za názory,to s tím turbem z fiatu jsem už taky někde slyšel,uvidím ještě,určitě to nebude jednoduchý a jak tak pozoruju,možná seženu fakt motor sériovej s turbem a jen upravím komponenty jako hřídele ložiska písty turbo vsrřiky a tak podobně...ale samozřejmě,že bych chtěl někdy zkusit ten motor takhle někdy postavit,jak tu píšu,pač by to byl dalsí jedinečný kousek na Tuningový scéně a to by za to snad i stálo,tak že už abych šetřil dalších 100 tisíc
tak dík čus
|
12.8.06, 01:18 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
nemysli na turbo pokud si spočteš prostředky tak tě vyjde levnějc sehnat motor z feldy 1.6 mpi někde sem čet že to má i s "vyjímkou" takže všechno by mělo bejt legální
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.8.06, 18:30 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Sadra17 píše: nemysli na turbo pokud si spočteš prostředky tak tě vyjde levnějc sehnat motor z feldy 1.6 mpi někde sem čet že to má i s "vyjímkou" takže všechno by mělo bejt legální
Tak o tom silně pochybuji.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.8.06, 09:14 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Martin píše: Sadra17 píše: nemysli na turbo pokud si spočteš prostředky tak tě vyjde levnějc sehnat motor z feldy 1.6 mpi někde sem čet že to má i s "vyjímkou" takže všechno by mělo bejt legální Tak o tom silně pochybuji.
fakt to říkal prej na to má i plánky
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.8.06, 09:21 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: úprava motoru pro užití Turba
LukasVitovsky píše: Zdarvím všechny příznivce škodovek...
Já mám už přes rok v hlavě jeden nápad na přestavbu motoru ve 130L ...já vás všechny zúčasněný jen žádám o váš názor na můj nápad a zda si myslíte,že je hodný úprav..jestli vůbec možný takhle upravit tak tedy... můj nápad zní takhle...vzít 130 motor,zbýšit obsah motoru na 1.6 pokud to nepůjde tak nechat na 1.3 a pak dál,sehnat hlavu z Felicie 1.3 nebo 1.6,ta má už totiž vstřiky a řídící jednotku no a když to bude pasovat,tak si budu pískat,pač co má řídící jednotku a vstřiky,tak to může mít i turbo,tak že by se sehnaly lepší vstřikovací trysky,nová řídící jednotka...vysokotlaký čerpadlo a pak si myslím,že bych z toho motoru vycucal přibližně kolem 150 koní...a teď mi lidi pište co si o tom myslít,samozřejmě že jsem to vzal hodně z lehka kovaný písty,sražení hlavy pro vyšší kompresní poměr a tak dále,ostrá vačka atd. to jsou pak ale detaily Dík za odpovědi a mějte se fajn
Podla toho co tu pises, mozes snivat dalej - napriklad pre turbo musis znizit kompresny pomer a nie zvysit, a bolo tu viac clankov o instalacii turba a chlapci zazili neskutocne problemy. Keby ti motor predsa isiel, rozsype sa ti za chvilu prevodovka a spojka. Strucne by som to zhrnul, ze ak nerozumies motorom, ruky prec.
|
13.8.06, 09:30 |
|
|
barton
Příspěvky: 436 Bydliště: Praha-západ
|
Re: úprava motoru pro užití Turba
LukasVitovsky píše: Zdarvím všechny příznivce škodovek...
Já mám už přes rok v hlavě jeden nápad na přestavbu motoru ve 130L ...já vás všechny zúčasněný jen žádám o váš názor na můj nápad a zda si myslíte,že je hodný úprav..jestli vůbec možný takhle upravit tak tedy... můj nápad zní takhle...vzít 130 motor,zbýšit obsah motoru na 1.6 pokud to nepůjde tak nechat na 1.3 a pak dál,sehnat hlavu z Felicie 1.3 nebo 1.6,ta má už totiž vstřiky a řídící jednotku no a když to bude pasovat,tak si budu pískat,pač co má řídící jednotku a vstřiky,tak to může mít i turbo,tak že by se sehnaly lepší vstřikovací trysky,nová řídící jednotka...vysokotlaký čerpadlo a pak si myslím,že bych z toho motoru vycucal přibližně kolem 150 koní...a teď mi lidi pište co si o tom myslít,samozřejmě že jsem to vzal hodně z lehka kovaný písty,sražení hlavy pro vyšší kompresní poměr a tak dále,ostrá vačka atd. to jsou pak ale detaily Dík za odpovědi a mějte se fajn
Dyt je tady o tom tady na webu clanek-podle toho ,co tam pisou to jde i s karburatorem.Ale jestli budes davat turbo,tak zvysovat kompresni pomer je nesmysl,myslim,ze turbomotory maji kompresi kolem 6ti
_________________ Felicia 1999 50kw NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY
|
19.8.06, 21:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|