Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 00:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
 úprava motoru pro užití Turba 
Autor Zpráva

Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
Příspěvek úprava motoru pro užití Turba
Zdarvím všechny příznivce škodovek...

Já mám už přes rok v hlavě jeden nápad na přestavbu motoru ve 130L ...já vás všechny zúčasněný jen žádám o váš názor na můj nápad a zda si myslíte,že je hodný úprav..jestli vůbec možný takhle upravit
tak tedy...
můj nápad zní takhle...vzít 130 motor,zbýšit obsah motoru na 1.6 pokud to nepůjde tak nechat na 1.3 a pak dál,sehnat hlavu z Felicie 1.3 nebo 1.6,ta má už totiž vstřiky a řídící jednotku no a když to bude pasovat,tak si budu pískat,pač co má řídící jednotku a vstřiky,tak to může mít i turbo,tak že by se sehnaly lepší vstřikovací trysky,nová řídící jednotka...vysokotlaký čerpadlo a pak si myslím,že bych z toho motoru vycucal přibližně kolem 150 koní...a teď mi lidi pište co si o tom myslít,samozřejmě že jsem to vzal hodně z lehka
kovaný písty,sražení hlavy pro vyšší kompresní poměr a tak dále,ostrá vačka atd. to jsou pak ale detaily
Dík za odpovědi a mějte se fajn


10.8.06, 23:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Příspěvek 
Opravte ma pokial sa mylim, ale hlavu z Fe 1.6 tam nenapasujes nakolko to je celkom iny motor. A klasicky skodovacky motor prerobit na 1.6? No neviem, neviem.
A ak by sa ti to cele nejakym zazrakom podarilo co na to klukovka? znesie ten vykon??? Taktiez to vidim na novu ( inu, lepsiu ) spojku a prevodovku.
A este k elektronike - vstrekovaniu - treba ti minimalne snimac polohy klukovky a mozno este aj ine snimace, ktore vstrekovacka pre svoju cinnost potrebuje. Dalej predpokladajme, ze to vsetko vyriesit, elektronika pripojena, motor ako-tak bezi... to si tu elektroniku preprogramujes sam? lebo pravdepodobne s povodnimy hodnotami mnozstva vstrekovaneho paliva, dlzkou vstreku a pod. ti to urcite nepojde tak ako si predstavujes. (uz len zvysenie objemu vyzaduje aj viac paliva do valca..., vacsie mnozstvo vzduchu pri cinnosti turba taktiez vyzaduje ine davkovanie paliva... )
Este k tej vstrekovacke: treba ti palivove cerpadlo, vratne palivove potrubie spet do nadrze, odvetravanie nadrze ( aspon myslim )... proste minimalne to, co ma Favo so vstrekovackou.

Ak som sa niekde poplietol, kludne ma opravte nakolko nie som automechanik. Co-to som pohitil od svagra - automechanika, nieco som si precital...


Lukas, ak sa rozhodnes realizovat svoje odvazne plany - tak mnoho zdaru pri prekonavani problemov.

_________________
Favorit Black Line, 50kW, r.94


11.8.06, 07:22
Profil

Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
Příspěvek 
epto

ahoj,dík za názor,ale to co jsi mi psal je samozřejmostí,to jak tam napasuju hlavu na blok to fakt netuším,ale na konci mýho článku jsem psal,že jsem nepsal podrobnosti...zase mě nepovažuj za trumberu,když to píšu bez podrobností,asi ale bude lepší tam dát rovnou celej motor z Felicie
Tak díč a čus


11.8.06, 09:58
Profil

Příspěvky: 52
Bydliště: Puchov, SK
Příspěvek turbo
Urcite cely motor fe 1.3, ziadna fe hlava nikdy nebude pasovat na blok s130. Druha vec fe mot. ma na turbo velky kompresny pomer. Mozno by sa to dalo trocha kompenzovat pouzitim piestov z fava 135. Moj nazor je ze na turbo by to asi chcelo 5. krat ulozenu klukovku, mozno nie ale neviem ci seriove komponenty by vydrzali vykon raz tak velky. Keby si aj rozbehal ten motor, dalo by to urcite vela prace a nemale financne prostriedky(urcite ina spojka silnejsia naprava, prevodovka, brzdy...). Asi by vyslo lacnejsie kupit auto z turbom. Vela zdaru, maj sa.


11.8.06, 10:22
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: turbo
rado.h píše:
Urcite cely motor fe 1.3, ziadna fe hlava nikdy nebude pasovat na blok s130. Druha vec fe mot. ma na turbo velky kompresny pomer. Mozno by sa to dalo trocha kompenzovat pouzitim piestov z fava 135. Moj nazor je ze na turbo by to asi chcelo 5. krat ulozenu klukovku, mozno nie ale neviem ci seriove komponenty by vydrzali vykon raz tak velky. Keby si aj rozbehal ten motor, dalo by to urcite vela prace a nemale financne prostriedky(urcite ina spojka silnejsia naprava, prevodovka, brzdy...). Asi by vyslo lacnejsie kupit auto z turbom. Vela zdaru, maj sa.


Pouze moje teorie:

Domnivam se, ze pouzitim pistu S135 do motoru S130 se dosahne nizsiho kompresniho pomeru nez kdybys dal ty pisty do motoru z feldy, neznam presne parametry, ale vymenou pistu by ses dostal na primy ekvivalent motoru 135, ktery ma kompresi asi 1:8.5 nebo 8.7, ted nevim.

Zvysovani objemu motoru bych nedoporucil, protoze prilis vysoky kroutit moment by motor znicil, jednou z alternativ muze byt pouziti komponent z Fabie 1.4, ale zase by byl problem dostat kompresni pomer dost nizko. Snizit kompresi na 1:8 az 1:7,5 by bylo nejspis vhodny.

Byva oblibene pouzivat turbo z Fiata Uno Turbo (ted nevim, je to bud 1.3 nebo 1.5), ktery bych myslel ma i jednobodovou strikacku. Nicmene tyto Fiaty mivaly jeste oddelenou ridici jednotku vstriku od zapalovani (Bosch Mono Jetronic), takze vestavba na motor S130 by mohla byt pomerne snadna.
Myslim ze konstrukce bloku a klikoveho mechanizmu by mohla vydrzet delasi dobu tak 150Nm a 90kW.

Praxe: Motor S135 s turbe Fiat Uno jsem videl fotodokumentaci nekde na Inetu, auto na vlastni oci pouze zvenku.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


11.8.06, 10:45
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: turbo
Díky moc za názory,to s tím turbem z fiatu jsem už taky někde slyšel,uvidím ještě,určitě to nebude jednoduchý a jak tak pozoruju,možná seženu fakt motor sériovej s turbem a jen upravím komponenty jako hřídele ložiska písty turbo vsrřiky a tak podobně...ale samozřejmě,že bych chtěl někdy zkusit ten motor takhle někdy postavit,jak tu píšu,pač by to byl dalsí jedinečný kousek na Tuningový scéně a to by za to snad i stálo,tak že už abych šetřil dalších 100 tisíc :D
tak dík čus


12.8.06, 01:18
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27222
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
nemysli na turbo pokud si spočteš prostředky tak tě vyjde levnějc sehnat motor z feldy 1.6 mpi někde sem čet že to má i s "vyjímkou" takže všechno by mělo bejt legální :lol:

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


12.8.06, 18:30
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Sadra17 píše:
nemysli na turbo pokud si spočteš prostředky tak tě vyjde levnějc sehnat motor z feldy 1.6 mpi někde sem čet že to má i s "vyjímkou" takže všechno by mělo bejt legální :lol:


Tak o tom silně pochybuji.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


13.8.06, 09:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27222
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Martin píše:
Sadra17 píše:
nemysli na turbo pokud si spočteš prostředky tak tě vyjde levnějc sehnat motor z feldy 1.6 mpi někde sem čet že to má i s "vyjímkou" takže všechno by mělo bejt legální :lol:


Tak o tom silně pochybuji.


fakt to říkal prej na to má i plánky

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


13.8.06, 09:21
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: úprava motoru pro užití Turba
LukasVitovsky píše:
Zdarvím všechny příznivce škodovek...

Já mám už přes rok v hlavě jeden nápad na přestavbu motoru ve 130L ...já vás všechny zúčasněný jen žádám o váš názor na můj nápad a zda si myslíte,že je hodný úprav..jestli vůbec možný takhle upravit
tak tedy...
můj nápad zní takhle...vzít 130 motor,zbýšit obsah motoru na 1.6 pokud to nepůjde tak nechat na 1.3 a pak dál,sehnat hlavu z Felicie 1.3 nebo 1.6,ta má už totiž vstřiky a řídící jednotku no a když to bude pasovat,tak si budu pískat,pač co má řídící jednotku a vstřiky,tak to může mít i turbo,tak že by se sehnaly lepší vstřikovací trysky,nová řídící jednotka...vysokotlaký čerpadlo a pak si myslím,že bych z toho motoru vycucal přibližně kolem 150 koní...a teď mi lidi pište co si o tom myslít,samozřejmě že jsem to vzal hodně z lehka
kovaný písty,sražení hlavy pro vyšší kompresní poměr a tak dále,ostrá vačka atd. to jsou pak ale detaily
Dík za odpovědi a mějte se fajn

Podla toho co tu pises, mozes snivat dalej - napriklad pre turbo musis znizit kompresny pomer a nie zvysit, a bolo tu viac clankov o instalacii turba a chlapci zazili neskutocne problemy. Keby ti motor predsa isiel, rozsype sa ti za chvilu prevodovka a spojka. Strucne by som to zhrnul, ze ak nerozumies motorom, ruky prec.


13.8.06, 09:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek Re: úprava motoru pro užití Turba
LukasVitovsky píše:
Zdarvím všechny příznivce škodovek...

Já mám už přes rok v hlavě jeden nápad na přestavbu motoru ve 130L ...já vás všechny zúčasněný jen žádám o váš názor na můj nápad a zda si myslíte,že je hodný úprav..jestli vůbec možný takhle upravit
tak tedy...
můj nápad zní takhle...vzít 130 motor,zbýšit obsah motoru na 1.6 pokud to nepůjde tak nechat na 1.3 a pak dál,sehnat hlavu z Felicie 1.3 nebo 1.6,ta má už totiž vstřiky a řídící jednotku no a když to bude pasovat,tak si budu pískat,pač co má řídící jednotku a vstřiky,tak to může mít i turbo,tak že by se sehnaly lepší vstřikovací trysky,nová řídící jednotka...vysokotlaký čerpadlo a pak si myslím,že bych z toho motoru vycucal přibližně kolem 150 koní...a teď mi lidi pište co si o tom myslít,samozřejmě že jsem to vzal hodně z lehka
kovaný písty,sražení hlavy pro vyšší kompresní poměr a tak dále,ostrá vačka atd. to jsou pak ale detaily
Dík za odpovědi a mějte se fajn

Dyt je tady o tom tady na webu clanek-podle toho ,co tam pisou to jde i s karburatorem.Ale jestli budes davat turbo,tak zvysovat kompresni pomer je nesmysl,myslim,ze turbomotory maji kompresi kolem 6ti

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


19.8.06, 21:27
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 11 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz