Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 03:52



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 jízda na úsporu nebo likvidace motoru 
Autor Zpráva
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
septim píše:
Máte tu vobec niekto zdanie o teorii motoru? PROSIM Vas kupte a precitajte si knihu od pana Ing. Jana Hornicka- Jak jezdit s nizsi spotrebou! Ja som ju cital asi 5x a o motore, teorii plnenia a pod viem nieco. Mimo mesto mam na mojom favo spotrebu 6L LPG! a nevleciem sa, idem aj 100. Nizke otacky su zakladom.
Na 1 sa pohnem
2. dam hned potom
3.Dam pri 1500
4.Dam pri 1750
5. pri 2000
...


Na 1 se pohnu
2. dam za chvili
3. dam pri 3500
4. dam pri 4000
5. dam pri 4000
:D - kdyz je potreba se co nejrychlejc rozjet, jinak sou ty hodnoty o tisic mensi :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


17.8.06, 15:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ja mám š125 a podľa mňa je v pohode:
1. do 10 km/h
2. do 25 km/h
3. do 45 km/h
4. do 75 km/h

Lenže nie pri veľkom zaťažení (nie pri veľkom plyne, nie pri plnom obsadení, nie do kopca) - to človek musí jednoducho cítiť, že motor beží ešte ľahko.

Nejazdím tak stále, jazdím podľa nálady, raz tak, raz tak...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


17.8.06, 19:48
Profil

Příspěvky: 24
Příspěvek 
No nevim kuci jezděte třeba 30 na pětku ale těch hlav s podpálenejma ventilama bude dost.... :lol:


17.8.06, 23:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
Yara píše:
No nevim kuci jezděte třeba 30 na pětku ale těch hlav s podpálenejma ventilama bude dost.... :lol:


konecne nekdo rozumnej

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


18.8.06, 10:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Keby sa tak znicil motor asi by to pan Hornicek nedoporucoval. Jesne ze nie pri plnej zatazi take otacky, len ked treba pomaly zrychlovat, ci udziavat rychlost. Ked treba tak to vytocim aj do 3500. O to nejde. A pri plyne nemas tak horuce plyny, takze tak lahko to neodpalis. Pri benzine nejazdim tak nizke otacky. A nejaky ten patek uz tak jazdim a bez problemov. Asi by som nemal 13atm a 106000km keby to tak skodilo motoru... Asi tolko :idea:

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


18.8.06, 12:52
Profil

Příspěvky: 20
Příspěvek Re: jízda na úsporu nebo likvidace motoru
Nejúspornější je to z kopce bez motoru a do kopce tlačit.


18.8.06, 14:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 192
Bydliště: okolí Prahy
Příspěvek 
Pri LPG je teplota horeni plynu tak o 100-200 stupnu vyssi nez u benzinu.


18.8.06, 14:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Naprosto souhlasím s Romanem... ono je něco jiného mít co nejnižší spotřebu a něco jiného jezdit tak, aby to vyhovovalo jednak naší peněžence a jednak motoru. Osobně se snažím o kompromis mezi oběma požadavky. Hodnoty, co psal septim mi osobně přijdou pro motor 136 dost vražedný. Já nejezdím pod 1500rpm, protože pod nimi se motor více čí méně dusí a, jak podotknul ferrari, cítím, že to motoru nedělá dobře...

K tabulce od septima mám jednu připomínku... Kdesi na TechWebu jsem se dočetl, a z mnohým rad zde ve fóru si potvrdil, že rozjíždět Fa by se mělo cca na 1500rpm, z čehož mi následně plyne, že méně než těchto otáček by se asi moc používat nemělo.

Ještě by mne zajímalo, jak řadíš třeba do kopce, pokud řadíš plus mínus podobně, nechce se mi moc věřit, že buď nebrzdíš provoz okolo, nebo že neničíš motor...A 1300rpm na 5... by můj vůz nezrychloval pěkně, ani kdybych ho prosil na kolenou, pokud by vůbec zrychloval. A věřím, že podobně na tom bude mnohem víc Fa v této zemi. Nějak nevím no, ale když se nad tím zamýšlím víc a víc, tak mi víc a víc napadá myšlenka, že septim vlastní asi nějaké Fa, o kterém si běžný český řidič může nechat jen zdát...


18.8.06, 18:23
Profil

Příspěvky: 128
Příspěvek 
Podľa mojho názoru optimálné otáčky su od 2000 - 3000
čím skôr tam dostať 5 kvalt plyn na dotyk a držat otáčky
Mne to funguje


18.8.06, 19:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jo jo, pravdu díš paca... Na tyhle otáčky Fa jezdí nejradši...táhne a akceleruje víc než solidně...


18.8.06, 19:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Je pravda, ze moje Fácko je skutecne v dobrom stave(prikladna udrzba :D ) A napriklad bratove tak nejezdi. Vacsinou jazdim od 1500 do 2600ot/min. Tych 1300 na 5. je vynimocne v kolone a pod. Naprikllad dnes mi vysla spotreba pri jazde mesto, kratke vzdialenosti+ prives(staviam dom) okolo 8,3. Celorocny priemer mam okolo 7,2. To su myslim celkom slusne hodnoty ked do toho ratame vysoku spotrebu v zime a vacsinou jazdu v meste. Chodim vzdy okolo 70-80 v dedine ak sa da a 90-100 mimo mesto. Takze nebrzdim provoz. A pri predbiehani ho kludne vytocim ked treba. Ide o to, ze pri ustalenych rychlostiach, slabej akceleracii a pod treba drzat nizke otacky. Ano moj motor ide tiez krasne v pasme 2000 az 4000ot ale potom si kludne vypyta aj 9L. A zo stratou 5-10min na trasu 25km(niekedy vobec vdaka plynulej jazde) mozem robit spotrebu o 2-3L menej. Nemyslite si ze tyra, motor pri 1300ot na plny plyn!
Jasne ze to chce cit a sluch.

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


19.8.06, 17:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Inu...tak teda nevím nevím, ale se svým Fa mám současnou spotřebu, kdy jsem se pohyboval na Vysočině a pětku řadil více méně výjimečně 8,4l/100km a jinak normálně jezdím okolo 7,2 - 7,4l/100km ( výjimkou ovšem nejsou ani hodnoty okolo 6,5l, ale to bylo ježdění bohužel na special, teď papá natural 95 a docela si libuje, uvidím, co to s tou spotřebou udělá ) a to nejezdím nijak zvlášť na spotřebu, ale na radost z jízdy. Zase ale teda dodržuju rychlosti a pokud je to jen trochu možný, tak držím udržovací otáčky někde okolo 1750-2000rpm s plynem na dotyk.

Jinak i tak si myslím, že 1300rpm na jakejkoliv převodovej stupeň kromě jedničky není vhodná hodnota. :-)

Zatím...


19.8.06, 19:52
Profil

Příspěvky: 128
Příspěvek 
nieje dôvod týrat motor na nízkych otáčkach,
skodovka sa cíti najlepšie od 2000 do 3500
nazývajú sa " optimálné otáčky "
optimálné na dynamiku jazdy, spotrebu a životnost motora.
Kto chce mat nižšiu spotrebu nech si kupi diesel.
myslím si, že 6,5 - 8,5 l/100 nieje až tak otrasne vela
Ja osobne chcem mat škodovku, je to značka jeden z najstarších v európe
a po druhej stránke velakrát prekvapili svet
Je to vizitka " zlatých českých ručičiek "


20.8.06, 20:00
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27222
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
paca píše:
nieje dôvod týrat motor na nízkych otáčkach,
skodovka sa cíti najlepšie od 2000 do 3500
nazývajú sa " optimálné otáčky "
optimálné na dynamiku jazdy, spotrebu a životnost motora.
Kto chce mat nižšiu spotrebu nech si kupi diesel.
myslím si, že 6,5 - 8,5 l/100 nieje až tak otrasne vela
Ja osobne chcem mat škodovku, je to značka jeden z najstarších v európe
a po druhej stránke velakrát prekvapili svet
Je to vizitka " zlatých českých ručičiek "


njn kup si fabii 1.9 tdi a kde máš vyrpbenej motor ???


no přece u volkswagena

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


20.8.06, 20:03
Profil ICQ

Příspěvky: 128
Příspěvek 
Sadra17 píše:
paca píše:
nieje dôvod týrat motor na nízkych otáčkach,
skodovka sa cíti najlepšie od 2000 do 3500
nazývajú sa " optimálné otáčky "
optimálné na dynamiku jazdy, spotrebu a životnost motora.
Kto chce mat nižšiu spotrebu nech si kupi diesel.
myslím si, že 6,5 - 8,5 l/100 nieje až tak otrasne vela
Ja osobne chcem mat škodovku, je to značka jeden z najstarších v európe
a po druhej stránke velakrát prekvapili svet
Je to vizitka " zlatých českých ručičiek "


njn kup si fabii 1.9 tdi a kde máš vyrpbenej motor ???


no přece u volkswagena


presne z toho dôvodu by som fabiu nebral.
maš pravdu je tam motor VW ale je to motor slabší aj menej kvalitný
je to už otázka politiky a biznisu
pre mna najkrajšie auto je škoda ferrat


20.8.06, 20:18
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz