jízda na úsporu nebo likvidace motoru
Autor |
Zpráva |
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
septim píše: Máte tu vobec niekto zdanie o teorii motoru? PROSIM Vas kupte a precitajte si knihu od pana Ing. Jana Hornicka- Jak jezdit s nizsi spotrebou! Ja som ju cital asi 5x a o motore, teorii plnenia a pod viem nieco. Mimo mesto mam na mojom favo spotrebu 6L LPG! a nevleciem sa, idem aj 100. Nizke otacky su zakladom. Na 1 sa pohnem 2. dam hned potom 3.Dam pri 1500 4.Dam pri 1750 5. pri 2000 ...
Na 1 se pohnu
2. dam za chvili
3. dam pri 3500
4. dam pri 4000
5. dam pri 4000
- kdyz je potreba se co nejrychlejc rozjet, jinak sou ty hodnoty o tisic mensi
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
17.8.06, 15:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ja mám š125 a podľa mňa je v pohode:
1. do 10 km/h
2. do 25 km/h
3. do 45 km/h
4. do 75 km/h
Lenže nie pri veľkom zaťažení (nie pri veľkom plyne, nie pri plnom obsadení, nie do kopca) - to človek musí jednoducho cítiť, že motor beží ešte ľahko.
Nejazdím tak stále, jazdím podľa nálady, raz tak, raz tak...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
17.8.06, 19:48 |
|
|
Yara
Příspěvky: 24
|
No nevim kuci jezděte třeba 30 na pětku ale těch hlav s podpálenejma ventilama bude dost....
|
17.8.06, 23:57 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
Yara píše: No nevim kuci jezděte třeba 30 na pětku ale těch hlav s podpálenejma ventilama bude dost....
konecne nekdo rozumnej
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
18.8.06, 10:06 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Keby sa tak znicil motor asi by to pan Hornicek nedoporucoval. Jesne ze nie pri plnej zatazi take otacky, len ked treba pomaly zrychlovat, ci udziavat rychlost. Ked treba tak to vytocim aj do 3500. O to nejde. A pri plyne nemas tak horuce plyny, takze tak lahko to neodpalis. Pri benzine nejazdim tak nizke otacky. A nejaky ten patek uz tak jazdim a bez problemov. Asi by som nemal 13atm a 106000km keby to tak skodilo motoru... Asi tolko
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
18.8.06, 12:52 |
|
|
Thales
Příspěvky: 20
|
Re: jízda na úsporu nebo likvidace motoru
Nejúspornější je to z kopce bez motoru a do kopce tlačit.
|
18.8.06, 14:00 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Pri LPG je teplota horeni plynu tak o 100-200 stupnu vyssi nez u benzinu.
|
18.8.06, 14:56 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Naprosto souhlasím s Romanem... ono je něco jiného mít co nejnižší spotřebu a něco jiného jezdit tak, aby to vyhovovalo jednak naší peněžence a jednak motoru. Osobně se snažím o kompromis mezi oběma požadavky. Hodnoty, co psal septim mi osobně přijdou pro motor 136 dost vražedný. Já nejezdím pod 1500rpm, protože pod nimi se motor více čí méně dusí a, jak podotknul ferrari, cítím, že to motoru nedělá dobře...
K tabulce od septima mám jednu připomínku... Kdesi na TechWebu jsem se dočetl, a z mnohým rad zde ve fóru si potvrdil, že rozjíždět Fa by se mělo cca na 1500rpm, z čehož mi následně plyne, že méně než těchto otáček by se asi moc používat nemělo.
Ještě by mne zajímalo, jak řadíš třeba do kopce, pokud řadíš plus mínus podobně, nechce se mi moc věřit, že buď nebrzdíš provoz okolo, nebo že neničíš motor...A 1300rpm na 5... by můj vůz nezrychloval pěkně, ani kdybych ho prosil na kolenou, pokud by vůbec zrychloval. A věřím, že podobně na tom bude mnohem víc Fa v této zemi. Nějak nevím no, ale když se nad tím zamýšlím víc a víc, tak mi víc a víc napadá myšlenka, že septim vlastní asi nějaké Fa, o kterém si běžný český řidič může nechat jen zdát...
|
18.8.06, 18:23 |
|
|
paca
Příspěvky: 128
|
Podľa mojho názoru optimálné otáčky su od 2000 - 3000
čím skôr tam dostať 5 kvalt plyn na dotyk a držat otáčky
Mne to funguje
|
18.8.06, 19:39 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Jo jo, pravdu díš paca... Na tyhle otáčky Fa jezdí nejradši...táhne a akceleruje víc než solidně...
|
18.8.06, 19:49 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Je pravda, ze moje Fácko je skutecne v dobrom stave(prikladna udrzba ) A napriklad bratove tak nejezdi. Vacsinou jazdim od 1500 do 2600ot/min. Tych 1300 na 5. je vynimocne v kolone a pod. Naprikllad dnes mi vysla spotreba pri jazde mesto, kratke vzdialenosti+ prives(staviam dom) okolo 8,3. Celorocny priemer mam okolo 7,2. To su myslim celkom slusne hodnoty ked do toho ratame vysoku spotrebu v zime a vacsinou jazdu v meste. Chodim vzdy okolo 70-80 v dedine ak sa da a 90-100 mimo mesto. Takze nebrzdim provoz. A pri predbiehani ho kludne vytocim ked treba. Ide o to, ze pri ustalenych rychlostiach, slabej akceleracii a pod treba drzat nizke otacky. Ano moj motor ide tiez krasne v pasme 2000 az 4000ot ale potom si kludne vypyta aj 9L. A zo stratou 5-10min na trasu 25km(niekedy vobec vdaka plynulej jazde) mozem robit spotrebu o 2-3L menej. Nemyslite si ze tyra, motor pri 1300ot na plny plyn!
Jasne ze to chce cit a sluch.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
19.8.06, 17:31 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Inu...tak teda nevím nevím, ale se svým Fa mám současnou spotřebu, kdy jsem se pohyboval na Vysočině a pětku řadil více méně výjimečně 8,4l/100km a jinak normálně jezdím okolo 7,2 - 7,4l/100km ( výjimkou ovšem nejsou ani hodnoty okolo 6,5l, ale to bylo ježdění bohužel na special, teď papá natural 95 a docela si libuje, uvidím, co to s tou spotřebou udělá ) a to nejezdím nijak zvlášť na spotřebu, ale na radost z jízdy. Zase ale teda dodržuju rychlosti a pokud je to jen trochu možný, tak držím udržovací otáčky někde okolo 1750-2000rpm s plynem na dotyk.
Jinak i tak si myslím, že 1300rpm na jakejkoliv převodovej stupeň kromě jedničky není vhodná hodnota.
Zatím...
|
19.8.06, 19:52 |
|
|
paca
Příspěvky: 128
|
nieje dôvod týrat motor na nízkych otáčkach,
skodovka sa cíti najlepšie od 2000 do 3500
nazývajú sa " optimálné otáčky "
optimálné na dynamiku jazdy, spotrebu a životnost motora.
Kto chce mat nižšiu spotrebu nech si kupi diesel.
myslím si, že 6,5 - 8,5 l/100 nieje až tak otrasne vela
Ja osobne chcem mat škodovku, je to značka jeden z najstarších v európe
a po druhej stránke velakrát prekvapili svet
Je to vizitka " zlatých českých ručičiek "
|
20.8.06, 20:00 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
paca píše: nieje dôvod týrat motor na nízkych otáčkach, skodovka sa cíti najlepšie od 2000 do 3500 nazývajú sa " optimálné otáčky " optimálné na dynamiku jazdy, spotrebu a životnost motora. Kto chce mat nižšiu spotrebu nech si kupi diesel. myslím si, že 6,5 - 8,5 l/100 nieje až tak otrasne vela Ja osobne chcem mat škodovku, je to značka jeden z najstarších v európe a po druhej stránke velakrát prekvapili svet Je to vizitka " zlatých českých ručičiek "
njn kup si fabii 1.9 tdi a kde máš vyrpbenej motor ???
no přece u volkswagena
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.8.06, 20:03 |
|
|
paca
Příspěvky: 128
|
Sadra17 píše: paca píše: nieje dôvod týrat motor na nízkych otáčkach, skodovka sa cíti najlepšie od 2000 do 3500 nazývajú sa " optimálné otáčky " optimálné na dynamiku jazdy, spotrebu a životnost motora. Kto chce mat nižšiu spotrebu nech si kupi diesel. myslím si, že 6,5 - 8,5 l/100 nieje až tak otrasne vela Ja osobne chcem mat škodovku, je to značka jeden z najstarších v európe a po druhej stránke velakrát prekvapili svet Je to vizitka " zlatých českých ručičiek " njn kup si fabii 1.9 tdi a kde máš vyrpbenej motor ??? no přece u volkswagena
presne z toho dôvodu by som fabiu nebral.
maš pravdu je tam motor VW ale je to motor slabší aj menej kvalitný
je to už otázka politiky a biznisu
pre mna najkrajšie auto je škoda ferrat
|
20.8.06, 20:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|