Autor |
Zpráva |
Marra
Příspěvky: 326 Bydliště: Nový Jičín
|
Snížení předku Š 120
Měl jsem příležistost svézt se se škodovkou , která měla snížený předek. Vůbec nevím o kolik a jestli tam byla řezané nebo kratší origo pružiny. Ale jízda byla parádní, auto sedělo na cestě jak přibité, vítr si s tím nehrál..moc se mi to líbilo. Taky nad tím uvažuju, bohužel vůbec netuším, o kolik mi jaká volná délka pružiny auto sníží. Origo pruužiny jsou 284, stačí 260, které dělá Saky? a kdybych řezla pružinu a rovnal ji plynem, kolik má sříznout abych se dostal dejme tomu na těch 260? DÍky za nápady, ale mně se jeví nejlepší volba koupit origo kratší + upravit doraz. NECHCI SNÍŽENÍ BRUTÁLNÍ, CHCI TO LEHCE SNÍŽIT ABY AUTO STÁLO JAKŽ TAKŽ ROVNĚ A ABY TO NEMLÁTILO NA DORAZECH. akorát jsem student, takže peněz moc není... ale nechci mít vzducholoď , když fouká vítr, s autem, resp. předkem to pěkně mlátí:)
kdyby někdo měl foto, o kolik to snížil a jak to vypadá, moc by mi to pomohlo. DĚKUJI
|
6.3.08, 12:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Snadno a rychle:
a) predni pruziny z uzovky (do r.82)
b) uriznout flexou na kazdy strane pulku zakoncovaciho zavitu, nenariznout nasledujici zavit, jinak to praskne.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
6.3.08, 14:34 |
|
|
Marra
Příspěvky: 326 Bydliště: Nový Jičín
|
článek tady na techwebu o pružinách jsem četl, mám rozhodnuto, že pod 260 nechci jít, teď jen otázka, kolik to mám sříznout, aby to byl zhruba těch 260? bude to vůbec znát jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu?
|
6.3.08, 14:35 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
já mam přední pružiny zkrácený o závit, ale už mam objednané Sakyho 250ky
http://ukazto.com/?img=1888866,tn1_IMG_1754.jpg
a Tuner#2 má tuším Sakyho 250ky zkrácené o mrtvý závit, ale to se musí upravit dorazy na přední nápravě
http://skoda-virt.cz/cz/auta/emka/37-tu ... 36l/62923/
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
6.3.08, 14:55 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6587 Bydliště: Kosice
|
Marra píše: článek tady na techwebu o pružinách jsem četl, mám rozhodnuto, že pod 260 nechci jít, teď jen otázka, kolik to mám sříznout, aby to byl zhruba těch 260? bude to vůbec znát jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu?
Ja mam na Rapide znizene pruziny vpredu a mozno vypodlozkovane vzadu. Sposob a mnozstvo zrezania vpredu je nedefinovane, robil to este predchodzi majitel, ale vzhladom k tomu, ze neupravil misky dorazu, skace predok ako koza (progresivne tlmenie, pruzina skoro nic a potom hup na dorazy, mam ich oba rozdrvene na kasu), prechadzanie nerovnosti je bolest.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
6.3.08, 15:49 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
ventYl píše: Marra píše: článek tady na techwebu o pružinách jsem četl, mám rozhodnuto, že pod 260 nechci jít, teď jen otázka, kolik to mám sříznout, aby to byl zhruba těch 260? bude to vůbec znát jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu? Ja mam na Rapide znizene pruziny vpredu a mozno vypodlozkovane vzadu. Sposob a mnozstvo zrezania vpredu je nedefinovane, robil to este predchodzi majitel, ale vzhladom k tomu, ze neupravil misky dorazu, skace predok ako koza (progresivne tlmenie, pruzina skoro nic a potom hup na dorazy, mam ich oba rozdrvene na kasu), prechadzanie nerovnosti je bolest. To musí být super jízdní vlastnosti. Zkus upravit misky dorazů na rovný plech s výstuhou a gumu v dorazu zkrať. Jinak jako MATTESS, když chceš předek níž, tak 250tky a nechat přitvrdit tlumiče, jinak to fungovat nebude.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
6.3.08, 16:48 |
|
|
Marra
Příspěvky: 326 Bydliště: Nový Jičín
|
Mattess, to mně nemůžeš dělat, tohle, takovou krásnou fotku auta, pak tady slintám... jj, takže 250 mm:) o těch pružinách z užovky zauvažuju, ale mám možnost případný krácený závit nahřát plynem a zarovnat.... jinak...není lepší to uříznout jen z jedné strany a uřezanou stranou to šupnout směrem do kastle? a z užovky jsou pružiny dlouhé tuším něco kolem 270 (274?) mm...bude to znát?:)
|
7.3.08, 17:23 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Marra píše: Mattess, to mně nemůžeš dělat, tohle, takovou krásnou fotku auta, pak tady slintám... jj, takže 250 mm:) o těch pružinách z užovky zauvažuju, ale mám možnost případný krácený závit nahřát plynem a zarovnat.... jinak...není lepší to uříznout jen z jedné strany a uřezanou stranou to šupnout směrem do kastle? a z užovky jsou pružiny dlouhé tuším něco kolem 270 (274?) mm...bude to znát?:) V našich začátcích jsme taky měli uříznutý jen jeden konec, zarovnaný nahrátím konce a tím zarovnáním to bylo nahoru do nápravnice kde je guma a fungovalo to. Jen se to nesmí přehnat, aby byl dostatečně dlouhý chod ramene a nejzdil jsi po dorazech.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
7.3.08, 18:58 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Tuner#2 píše: V našich začátcích jsme taky měli uříznutý jen jeden konec, zarovnaný nahrátím konce a tím zarovnáním to bylo nahoru do nápravnice kde je guma a fungovalo to.
Sem myslel ze se ta fiknuta strana dava dolu, protoze gumu nahore tim muzes rozseknout...
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
7.3.08, 20:02 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Viky píše: Tuner#2 píše: V našich začátcích jsme taky měli uříznutý jen jeden konec, zarovnaný nahrátím konce a tím zarovnáním to bylo nahoru do nápravnice kde je guma a fungovalo to. Sem myslel ze se ta fiknuta strana dava dolu, protoze gumu nahore tim muzes rozseknout... Co by jsi rozsekával, když je to zakončené? Nahoru z toho důvodu, že to zakončení nemusíš udělat úplně přesně aby sedělo dole v rameni na plechu - tam bych dával raději vždy konec origo. Samozřejmě nejlepší je nově namotaná pružina přesně spočítaná na tlumiče.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
7.3.08, 22:00 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Tuner#2 píše: Co by jsi rozsekával, když je to zakončené?
Jo taak! Zakoncene.... no to ja nemam.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
7.3.08, 22:14 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6587 Bydliště: Kosice
|
Tuner#2 píše: ventYl píše: Marra píše: článek tady na techwebu o pružinách jsem četl, mám rozhodnuto, že pod 260 nechci jít, teď jen otázka, kolik to mám sříznout, aby to byl zhruba těch 260? bude to vůbec znát jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu? Ja mam na Rapide znizene pruziny vpredu a mozno vypodlozkovane vzadu. Sposob a mnozstvo zrezania vpredu je nedefinovane, robil to este predchodzi majitel, ale vzhladom k tomu, ze neupravil misky dorazu, skace predok ako koza (progresivne tlmenie, pruzina skoro nic a potom hup na dorazy, mam ich oba rozdrvene na kasu), prechadzanie nerovnosti je bolest. To musí být super jízdní vlastnosti. Zkus upravit misky dorazů na rovný plech s výstuhou a gumu v dorazu zkrať. Jinak jako MATTESS, když chceš předek níž, tak 250tky a nechat přitvrdit tlumiče, jinak to fungovat nebude.
Ja to nechcem nizsie, ja to chcem do roviny... to "znizenie" robil predchodzi majitel, ja som si nejako moc nemohol vybrat, ci to chcem, alebo nie. Jazdne vlastnosti su uplne naprdel. Uvidim, ako je na tom zadok, ak to so seriovymi pruzinami bude v rovine, tak ostane seria a pojdu nove seriove tlmice.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
8.3.08, 03:01 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Já jsem znižoval nedávno(a možná budu zhánět druhé pružiny). Uřezal jsem na jednom konci pružinu o 1a1/4 závitu z toho vyplynul problém dorazy(ty gumy,aby to nesedělo jenom na nich,ale krátce to aji pružilo).Ale největší problém je stabilizátor,který při vjetí do větší díry už mrdá do mostu nápravy,což je hodně špatně. Musím říct že na rovné neuskákané cestě je to super,ale tady u nás je tomu spíš naopak,takže přední náprava jenom trpí a jizda se horší.
Tzn.
Mám zvedlý hodně zadek,mám tam v pružinách gumy,takže až je vytáhnu předek půjde snad trochu nahoru. Takže se to zase trochu zlepší,ale víc jak o 1a1/4 závitu to nesnižuj,já bych řekl že úplně stačí 1závit a výšku doladíš pneumatikama nižšíma a tím zachováš odpružení(dorazy mírně zkrátit). Ještě dodám,že to nemám zpátky zahnuté,jenom uřezané a stačí to.(jenom to pak musíš pěkně napasovat do té gumy).
+ je to pěkné a nízké,sedí na rovné cestě,jde lehčeji řízení
- dokurvíš si nápravu a musíš dávat bach na každou díru.
PROTO snižovat s citem!!!
Já bych řekl,že kompromis je 3/4 až 1 závit,podle toho jak to auto vypadá před snižováním a podle typu cest a jízdy a co od toho očekáváš,ale nižší gumy to jistí. Toť moje praktické zkušenosti a názory.
|
8.3.08, 23:22 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
Dyno: ten most buď trochu "vyklepat" na pohyb stabilizátoru nebo stabilizátor na mostě podložit. Ono co kus, to originál, ale osobně si taky myslím, že 1 závit je max. bez úpravy misek dorazů
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
9.3.08, 00:26 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Dyno píše: Já jsem znižoval nedávno(a možná budu zhánět druhé pružiny). ..... + je to pěkné a nízké,sedí na rovné cestě,jde lehčeji řízení - dokurvíš si nápravu a musíš dávat bach na každou díru. PROTO snižovat s citem!!! Já bych řekl,že kompromis je 3/4 až 1 závit..... Toť moje praktické zkušenosti a názory. MATTESS píše: Dyno: ten most buď trochu "vyklepat" na pohyb stabilizátoru nebo stabilizátor na mostě podložit. Ono co kus, to originál, ale osobně si taky myslím, že 1 závit je max. bez úpravy misek dorazů
Ja sem urezal pul zakoncovaciho zavitu na kazdy strane a klesne to cca o 5cm, cili je to tak zhruba narovno, pokud mas vzadu dobry pera. Dorazy potkavam jenom obcas, pokud nemam nalozenej kufr.
Asi nejlepsi je dat pera z uzovky.
Taky sem uvazoval o tom dat do hodne zkracenejch pruzin (mam doma jedny co sem vytahl z nejakyho vraku, jsou asi o jeden pracovni zavit bez zarovnani) jeste gumu, ze by to jako bylo mirne progresivni jeste nez to schyta doraz.
Zkusim je tam dat a uvidim, jeste sem je na aute nemel.
Od ty doby co mam vzadu kyvkovy pera ve vleckovejch domeckach, tak vzadu sem moc dole. Mozna zkusim kratit dorazy, tak dam potom vedet jak to dopadlo.
Kamos daval ty uzovkovy a je maximalne spokojenej.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
9.3.08, 09:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|