Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 12:16



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Snížení předku Š 120 
Autor Zpráva

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Snížení předku Š 120
Měl jsem příležistost svézt se se škodovkou , která měla snížený předek. Vůbec nevím o kolik a jestli tam byla řezané nebo kratší origo pružiny. Ale jízda byla parádní, auto sedělo na cestě jak přibité, vítr si s tím nehrál..moc se mi to líbilo. Taky nad tím uvažuju, bohužel vůbec netuším, o kolik mi jaká volná délka pružiny auto sníží. Origo pruužiny jsou 284, stačí 260, které dělá Saky? a kdybych řezla pružinu a rovnal ji plynem, kolik má sříznout abych se dostal dejme tomu na těch 260? DÍky za nápady, ale mně se jeví nejlepší volba koupit origo kratší + upravit doraz. NECHCI SNÍŽENÍ BRUTÁLNÍ, CHCI TO LEHCE SNÍŽIT ABY AUTO STÁLO JAKŽ TAKŽ ROVNĚ A ABY TO NEMLÁTILO NA DORAZECH. akorát jsem student, takže peněz moc není... ale nechci mít vzducholoď , když fouká vítr, s autem, resp. předkem to pěkně mlátí:)
kdyby někdo měl foto, o kolik to snížil a jak to vypadá, moc by mi to pomohlo. DĚKUJI


6.3.08, 12:15
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Snadno a rychle:

a) predni pruziny z uzovky (do r.82)
b) uriznout flexou na kazdy strane pulku zakoncovaciho zavitu, nenariznout nasledujici zavit, jinak to praskne.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.3.08, 14:34
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek 
článek tady na techwebu o pružinách jsem četl, mám rozhodnuto, že pod 260 nechci jít, teď jen otázka, kolik to mám sříznout, aby to byl zhruba těch 260? bude to vůbec znát jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu?


6.3.08, 14:35
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
já mam přední pružiny zkrácený o závit, ale už mam objednané Sakyho 250ky
http://ukazto.com/?img=1888866,tn1_IMG_1754.jpg
a Tuner#2 má tuším Sakyho 250ky zkrácené o mrtvý závit, ale to se musí upravit dorazy na přední nápravě
http://skoda-virt.cz/cz/auta/emka/37-tu ... 36l/62923/

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


6.3.08, 14:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6587
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Marra píše:
článek tady na techwebu o pružinách jsem četl, mám rozhodnuto, že pod 260 nechci jít, teď jen otázka, kolik to mám sříznout, aby to byl zhruba těch 260? bude to vůbec znát jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu?


Ja mam na Rapide znizene pruziny vpredu a mozno vypodlozkovane vzadu. Sposob a mnozstvo zrezania vpredu je nedefinovane, robil to este predchodzi majitel, ale vzhladom k tomu, ze neupravil misky dorazu, skace predok ako koza (progresivne tlmenie, pruzina skoro nic a potom hup na dorazy, mam ich oba rozdrvene na kasu), prechadzanie nerovnosti je bolest.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


6.3.08, 15:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
ventYl píše:
Marra píše:
článek tady na techwebu o pružinách jsem četl, mám rozhodnuto, že pod 260 nechci jít, teď jen otázka, kolik to mám sříznout, aby to byl zhruba těch 260? bude to vůbec znát jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu?


Ja mam na Rapide znizene pruziny vpredu a mozno vypodlozkovane vzadu. Sposob a mnozstvo zrezania vpredu je nedefinovane, robil to este predchodzi majitel, ale vzhladom k tomu, ze neupravil misky dorazu, skace predok ako koza (progresivne tlmenie, pruzina skoro nic a potom hup na dorazy, mam ich oba rozdrvene na kasu), prechadzanie nerovnosti je bolest.
To musí být super jízdní vlastnosti. Zkus upravit misky dorazů na rovný plech s výstuhou a gumu v dorazu zkrať. Jinak jako MATTESS, když chceš předek níž, tak 250tky a nechat přitvrdit tlumiče, jinak to fungovat nebude.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


6.3.08, 16:48
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek 
Mattess, to mně nemůžeš dělat, tohle, takovou krásnou fotku auta, pak tady slintám...:D jj, takže 250 mm:) o těch pružinách z užovky zauvažuju, ale mám možnost případný krácený závit nahřát plynem a zarovnat.... jinak...není lepší to uříznout jen z jedné strany a uřezanou stranou to šupnout směrem do kastle? a z užovky jsou pružiny dlouhé tuším něco kolem 270 (274?) mm...bude to znát?:)


7.3.08, 17:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Marra píše:
Mattess, to mně nemůžeš dělat, tohle, takovou krásnou fotku auta, pak tady slintám...:D jj, takže 250 mm:) o těch pružinách z užovky zauvažuju, ale mám možnost případný krácený závit nahřát plynem a zarovnat.... jinak...není lepší to uříznout jen z jedné strany a uřezanou stranou to šupnout směrem do kastle? a z užovky jsou pružiny dlouhé tuším něco kolem 270 (274?) mm...bude to znát?:)
V našich začátcích jsme taky měli uříznutý jen jeden konec, zarovnaný nahrátím konce a tím zarovnáním to bylo nahoru do nápravnice kde je guma a fungovalo to. Jen se to nesmí přehnat, aby byl dostatečně dlouhý chod ramene a nejzdil jsi po dorazech.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


7.3.08, 18:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
V našich začátcích jsme taky měli uříznutý jen jeden konec, zarovnaný nahrátím konce a tím zarovnáním to bylo nahoru do nápravnice kde je guma a fungovalo to.


Sem myslel ze se ta fiknuta strana dava dolu, protoze gumu nahore tim muzes rozseknout...

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


7.3.08, 20:02
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Viky píše:
Tuner#2 píše:
V našich začátcích jsme taky měli uříznutý jen jeden konec, zarovnaný nahrátím konce a tím zarovnáním to bylo nahoru do nápravnice kde je guma a fungovalo to.


Sem myslel ze se ta fiknuta strana dava dolu, protoze gumu nahore tim muzes rozseknout...
Co by jsi rozsekával, když je to zakončené? Nahoru z toho důvodu, že to zakončení nemusíš udělat úplně přesně aby sedělo dole v rameni na plechu - tam bych dával raději vždy konec origo. Samozřejmě nejlepší je nově namotaná pružina přesně spočítaná na tlumiče.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


7.3.08, 22:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
Co by jsi rozsekával, když je to zakončené?


Jo taak! Zakoncene.... no to ja nemam. :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


7.3.08, 22:14
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6587
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
ventYl píše:
Marra píše:
článek tady na techwebu o pružinách jsem četl, mám rozhodnuto, že pod 260 nechci jít, teď jen otázka, kolik to mám sříznout, aby to byl zhruba těch 260? bude to vůbec znát jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu?


Ja mam na Rapide znizene pruziny vpredu a mozno vypodlozkovane vzadu. Sposob a mnozstvo zrezania vpredu je nedefinovane, robil to este predchodzi majitel, ale vzhladom k tomu, ze neupravil misky dorazu, skace predok ako koza (progresivne tlmenie, pruzina skoro nic a potom hup na dorazy, mam ich oba rozdrvene na kasu), prechadzanie nerovnosti je bolest.
To musí být super jízdní vlastnosti. Zkus upravit misky dorazů na rovný plech s výstuhou a gumu v dorazu zkrať. Jinak jako MATTESS, když chceš předek níž, tak 250tky a nechat přitvrdit tlumiče, jinak to fungovat nebude.


Ja to nechcem nizsie, ja to chcem do roviny... to "znizenie" robil predchodzi majitel, ja som si nejako moc nemohol vybrat, ci to chcem, alebo nie. Jazdne vlastnosti su uplne naprdel. Uvidim, ako je na tom zadok, ak to so seriovymi pruzinami bude v rovine, tak ostane seria a pojdu nove seriove tlmice.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


8.3.08, 03:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 447
Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
Příspěvek 
Já jsem znižoval nedávno(a možná budu zhánět druhé pružiny). Uřezal jsem na jednom konci pružinu o 1a1/4 závitu z toho vyplynul problém :arrow: dorazy(ty gumy,aby to nesedělo jenom na nich,ale krátce to aji pružilo).Ale největší problém je stabilizátor,který při vjetí do větší díry už mrdá do mostu nápravy,což je hodně špatně. Musím říct že na rovné neuskákané cestě je to super,ale tady u nás je tomu spíš naopak,takže přední náprava jenom trpí a jizda se horší.
Tzn. :arrow:
Mám zvedlý hodně zadek,mám tam v pružinách gumy,takže až je vytáhnu předek půjde snad trochu nahoru. Takže se to zase trochu zlepší,ale víc jak o 1a1/4 závitu to nesnižuj,já bych řekl že úplně stačí 1závit a výšku doladíš pneumatikama nižšíma a tím zachováš odpružení(dorazy mírně zkrátit). Ještě dodám,že to nemám zpátky zahnuté,jenom uřezané a stačí to.(jenom to pak musíš pěkně napasovat do té gumy).
+ je to pěkné a nízké,sedí na rovné cestě,jde lehčeji řízení
- dokurvíš si nápravu a musíš dávat bach na každou díru.
PROTO snižovat s citem!!!
Já bych řekl,že kompromis je 3/4 až 1 závit,podle toho jak to auto vypadá před snižováním a podle typu cest a jízdy a co od toho očekáváš,ale nižší gumy to jistí. Toť moje praktické zkušenosti a názory. :wink:


8.3.08, 23:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
Dyno: ten most buď trochu "vyklepat" na pohyb stabilizátoru nebo stabilizátor na mostě podložit. Ono co kus, to originál, ale osobně si taky myslím, že 1 závit je max. bez úpravy misek dorazů

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


9.3.08, 00:26
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Dyno píše:
Já jsem znižoval nedávno(a možná budu zhánět druhé pružiny).
.....
+ je to pěkné a nízké,sedí na rovné cestě,jde lehčeji řízení
- dokurvíš si nápravu a musíš dávat bach na každou díru.
PROTO snižovat s citem!!!
Já bych řekl,že kompromis je 3/4 až 1 závit..... Toť moje praktické zkušenosti a názory. :wink:


MATTESS píše:
Dyno: ten most buď trochu "vyklepat" na pohyb stabilizátoru nebo stabilizátor na mostě podložit. Ono co kus, to originál, ale osobně si taky myslím, že 1 závit je max. bez úpravy misek dorazů


Ja sem urezal pul zakoncovaciho zavitu na kazdy strane a klesne to cca o 5cm, cili je to tak zhruba narovno, pokud mas vzadu dobry pera. Dorazy potkavam jenom obcas, pokud nemam nalozenej kufr.
Asi nejlepsi je dat pera z uzovky.
Taky sem uvazoval o tom dat do hodne zkracenejch pruzin (mam doma jedny co sem vytahl z nejakyho vraku, jsou asi o jeden pracovni zavit bez zarovnani) jeste gumu, ze by to jako bylo mirne progresivni jeste nez to schyta doraz.
Zkusim je tam dat a uvidim, jeste sem je na aute nemel.
Od ty doby co mam vzadu kyvkovy pera ve vleckovejch domeckach, tak vzadu sem moc dole. Mozna zkusim kratit dorazy, tak dam potom vedet jak to dopadlo.

Kamos daval ty uzovkovy a je maximalne spokojenej.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


9.3.08, 09:08
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz