Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 02:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Jak poznat jestli funguje větrák motoru? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 322
Příspěvek Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
Jak poznám jestli mi u fáčka funguje? Já mam nějakej divnej pocit že nefunguje. Budík teploty vody teda ukazuje pořád jenom tak cca 30% a když fáčku trošku naložim tak to krátkodobě vzroste, ale třeba sem nikdy nezažil že by větrák po svižný jízdě dochlazoval, jak jsem zvyklej u druhýho auta. Možná se prostě jenom tak moc neohřeje a venku je zima, ale i tak by mě zajímalo jak to poznám.......

_________________
Škoda favorit 136LS 50kw - prodáno
Citroen saxo VTS 1,6 16v 88kw+ 900kg Schořelo :(
Audi A4 B5 1,8T :)


20.3.08, 13:02
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
Ritchma píše:
Jak poznám jestli mi u fáčka funguje? Já mam nějakej divnej pocit že nefunguje. Budík teploty vody teda ukazuje pořád jenom tak cca 30% a když fáčku trošku naložim tak to krátkodobě vzroste, ale třeba sem nikdy nezažil že by větrák po svižný jízdě dochlazoval, jak jsem zvyklej u druhýho auta. Možná se prostě jenom tak moc neohřeje a venku je zima, ale i tak by mě zajímalo jak to poznám.......



stojíš na místě s vyplým topením a čekáš pokud uvidíš pod autem chladící kapalinu tak je větřřák, termospínač, nebo napětí v háji miloš


20.3.08, 13:47
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek Re: Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
slovacek.milos píše:
...pokud uvidíš pod autem chladící kapalinu...


To už ale vaří, ne? Raději bych měřil teplotu chladiče v místě termospínače větráku, když to překročí spínací teplotu a větrák nic, něco je špatně...


20.3.08, 13:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
fatal píše:
slovacek.milos píše:
...pokud uvidíš pod autem chladící kapalinu...


To už ale vaří, ne? Raději bych měřil teplotu chladiče v místě termospínače větráku, když to překročí spínací teplotu a větrák nic, něco je špatně...


tak to je podle toho jestli se ti chce něco dělat nebo jen :shock: , já to tak dělám normálně pokud zasyčí expanska a větřák nejede vypnu motor a pak bádám dál, vytáhnu kontakt u termospínače měřím napětí 12 V pak vytáhnu ten od větřáku dám ho na altík na + a větřák se točí, vyměním termospínač a zdar, nebo taky termoventil na expansce miloš


20.3.08, 14:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
no já nejdřív zkouším jestli samotnej větrák vůbec větrákuje, prostě vemu kus drátu, vyškubnu kabel z čidla a propojím to na přímo z altíkem (na altíku ty dva silný kabely pod matkou) No když ventilátor točí tak už teda potom taky čekám až to začne přehřejvat, ale chce to fakt počkat protože co vím já tak fáčko a felda 1,3 se spouštěj když už pomalu kapalina v nádobce bublá

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.3.08, 15:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
to odskúšanie nemusíš hnať do takých extrémov že necháš vodu vyvrieť, nechaj ťo bežať na mieste, vyskúšaj či vobec vetrák ide, preklemuj tie kontakty na čidle, mal by sa roabehnúť, ak nie tak je chyba niekde inde ako v čidle, potom sleduj expanzku a priebežne aj ručičku teplomeru (na ňu sa nie vždy dá spoľahnúť), ak sa ti začnú v expanzke tvoriť bublinky tak zapni kúrenie na plno, alebo preklemuj čidlo na ten vetrák a počkaj kým to vychladí.

v žiadnom prípade notváraj expanzku, voda pod tlakom vrie pri väčšej teplote, keď otvoríš viečko automaticky ti vylezie polovica vody nakoľko má cca 110°, nechápem ak niekomu voda vyvirie tak prvé otvára viečko a potom ide s expanzky hotový gejzír...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.3.08, 15:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
Hlavne nezabudni ze na Facku sa vetilator spusta len ked mas zapnute zapalovanie, takze ked vypnes motor tak vypnes aj ventilator 8)

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


20.3.08, 17:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Novější typ Fa už to má myslím trvale, jo a když necháte zavřenou kapotu, ohřeje a spustí se to dřív. U mně se vetrák pouští zhruba když ručička teploměru opouští bílé pole a má už blízko k červenému.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


20.3.08, 18:24
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Nepér píše:
Novější typ Fa už to má myslím trvale, jo a když necháte zavřenou kapotu, ohřeje a spustí se to dřív. U mně se vetrák pouští zhruba když ručička teploměru opouští bílé pole a má už blízko k červenému.


všetky Fáčka majú ventilátor zapojený cez zapaľovanie, tento nezmysel je až na Feliciach, nemá to význam, nakoľko keď motor nebeží taak voda necirkuluje, toto sa tu už rozoberalo...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.3.08, 19:02
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
michalkatka píše:
...keď motor nebeží taak voda necirkuluje, toto sa tu už rozoberalo...


Ale ano, cirkuluje. A vzduch proudící na blok také pomůže snížit teplotu.


20.3.08, 20:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
fatal píše:
michalkatka píše:
...keď motor nebeží taak voda necirkuluje, toto sa tu už rozoberalo...


Ale ano, cirkuluje. A vzduch proudící na blok také pomůže snížit teplotu.


Pokud nemáš přídavné čerpadlo na vodu které běží po vypnutí klíčku (jako to mám třeba já) tak voda necirkuluje, a u aut kde běží ventilátor při vypnutém motoru a klíčku je potřeba počkat s nastartovaným motorem než ventilátor doběhne aby se voda prohnala, jinak je to bezvýznamné. Když je motor roztopenej tak po jeho vypnutí stoupne teplota v hlavě až o 10-15 stupňů a když se spustí ventilátor na stojícím motoru tak akorát ochladí vodu v chladiči ale v hlavě se ochladí sotva o 2 stupně.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.3.08, 21:20
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Kristensen píše:
Pokud nemáš přídavné čerpadlo na vodu...


To je všechno fakt, až na tu cirkulaci. Pokud mě paměť neklame, v uzavřeném okruhu, na jehož jedné straně topíš a na druhé chladíš, dochází k cirkulaci kapaliny. Zapnutý ventilátor ochladí motor docela rychle, odhadem tak 4x rychleji než bez větráku, takže zbytečné to není.


20.3.08, 21:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
vzduch prúdiaci nejaký efekt má, ale myslím že zanedbateľný, motor je chladený hlavne vodou, a myslím že je zbytočné aby vetrák bežal keď motor nebeží, nehovoriac o tom že keď sa ti po.... čidlo tak ti to vymláti baterku.
napr ja som to sparavil tak že som dal čidlo pre 742.XXX a funguje to super, počas jazdy vetrák nejde, ale akonáhle niekde zastavím v kolóne, alebo na križovatke, tak sa do 1min rozbehne, teda v lete, teraz v zime to spína málokedy...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.3.08, 11:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
fatal píše:
Kristensen píše:
Pokud nemáš přídavné čerpadlo na vodu...


To je všechno fakt, až na tu cirkulaci. Pokud mě paměť neklame, v uzavřeném okruhu, na jehož jedné straně topíš a na druhé chladíš, dochází k cirkulaci kapaliny. Zapnutý ventilátor ochladí motor docela rychle, odhadem tak 4x rychleji než bez větráku, takže zbytečné to není.

jo..s tou cirkulaci to je pravda.-...ale asi ne u favoirita...musi tam byt nejaky vyskovy rozdil mezi motorem a chladicem..... aby to cirkulovalo stara auta co nemela cerpadlo vubec se tak chladila normalne bez cerpadla ale prumery hadic jsou podstadne vetsi a chladic je jako nad motorme....a je daleko vetsi...pak to funguje jinak ne


21.3.08, 11:51
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
michalkatka píše:
vzduch prúdiaci nejaký efekt má, ale myslím že zanedbateľný


Zkoušels někdy ochladit horký motor po zastavení větrákem?

michalkatka píše:
myslím že je zbytočné aby vetrák bežal keď motor nebeží


Možná to zbytečné je, ale proč by to bylo takto zapojeno? Ze srandy? Pokud budeme předpokládat, že se kontruktéři snažili ve Felicii vše oproti Favoritu vylepšit, nějaký důvod to mít určitě bude, a tím důvodem může být právě "dochlazení" stojícího motoru.

michalkatka píše:
nehovoriac o tom že keď sa ti po.... čidlo tak ti to vymláti baterku.


To je jasné, ale o takové závadě jsem ještě neslyšel, většinou je to naopak. A není nic jednoduššího, než to odpojit. Také to není jediný spotřebič, který ti při poruše může vymlátit baterku.


21.3.08, 11:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz