Autor |
Zpráva |
Lenny
Příspěvky: 3
|
Spotřeba
Dobrý den, mohl by mi prosím někdo vysvětlit proč ukazuje palubní počítač u motoru se vstřikováním při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí aktuální spotřebu 0 litrů a na neutrál cca 1,5 litru (asi závisí na rychlosti)? A funguje to takto i u motorů s karburátorem? Předem děkuji za odpovědi.
|
23.3.08, 10:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: Spotřeba
Lenny píše: Dobrý den, mohl by mi prosím někdo vysvětlit proč ukazuje palubní počítač u motoru se vstřikováním při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí aktuální spotřebu 0 litrů a na neutrál cca 1,5 litru (asi závisí na rychlosti)? A funguje to takto i u motorů s karburátorem? Předem děkuji za odpovědi.
U motoru s karburatorem to tak nefunguje. Kdyz jedes z kopce se zarazenou rychlosti a bez plynu, tak palubni pocitac z polohy pedalu pozna ze nezrychlujes a odstavi vstrikovani paliva, tudis ti jde do motoru jen vzduch a motor se pak chova jako kompresor.
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
23.3.08, 11:04 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Protoze kdyz mas zarazenou rychlosttak vlastne motorem brzdis a nepotrebuje zadne palivo proto jej jednotka odstavi..kdyz vyradis tak potrebuje nejake mnozstvi aby se udrzel na volnobeh.. to je prave tak asi tech 1.5 litru..pokud by si jel hodne pomalu...tak by to pak melo prudce narust...skoro ale az pri zastaveni....u motoru s karburatorem nevim ...tusim ze nejake ziguliky meli takovehle odstavovani....mozna nejake posledni karburatory...nevim...take sem nekde videl nekdo si to delal do skodovky pri brzdeni motorem to odstavilo volnobezny vemtil...ale nevim vysledek....jestli snizeni spotreby bylo nejak viditelne
|
23.3.08, 11:08 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Ten výsledek tam určitě byl (pokud s tím dotyčný umí jezdit) ale továrně se to do žádných škodovek nikdy nedávalo, vím akorát o těch žigulech.
|
23.3.08, 14:16 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
delal to nekdo na edsr tusim...kde je volnobeznej ventil nahore..u sedru kde je dole byl problem ten ze tam je vetsi plocha toho tesniciho trnu a kdyz to za jizdy zavrelo tak se to podtlakem prisalo a uz to pak samo neotevrelo......tak na sedr davali jeste jeden ventil nahoru...myslim ze se tam jen zasroubuje misto zatky no a fungovalo to tak ze pomoci elektronickeho obvodu pripojeneho k rozdelovaci pokud mel motor vice jak asi 1500otacek...a zavrena skrtici klapka...tak ventil zavrel..jak mile se pridal plyn nebo spadly otacky pod 1500tak zase otevrel...ale zajimalo by me to treba na favu...tam i tak je spotreba celkem priznva...tak s timhle...by sla treba jeste kousek dolu...
|
23.3.08, 15:39 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Nepér si s tím hrál, ale myslím, že mu to moc nefungovalo.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.3.08, 16:18 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
hral sa s tym, ale ked moc rychlo padali otacky, tak sa nestihol dost rychlo zaplnit kanal benzinom a motor zdochol
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
23.3.08, 19:21 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
s tema otackyma taky nekdo rikal no...ze byli problemy...jestli se to nakonec podarilo neomu vychytat...nevim
|
23.3.08, 20:39 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
To vypínání volnoběžného ventilu jsem měl (momentálně nezapojeno) taky, nepodařilo se mi vychytat nastavení, občas to zlobilo.
|
23.3.08, 22:08 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
fatal píše: To vypínání volnoběžného ventilu jsem měl (momentálně nezapojeno) taky, nepodařilo se mi vychytat nastavení, občas to zlobilo.
Teda ty máš takový tríčky , že až pojedu do Havru (za příbuzenstvem) tak se snad musíme potkat.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
23.3.08, 22:36 |
|
|
Lenny
Příspěvky: 3
|
Já mám Favorita r.v. 1992 s karburátorem tak by mě právě zajímalo, jestli je výhodnější jezdit z kopce se zařezenou rychlostí nebo s vyřazenou
|
24.3.08, 19:19 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Lenny píše: Já mám Favorita r.v. 1992 s karburátorem tak by mě právě zajímalo, jestli je výhodnější jezdit z kopce se zařezenou rychlostí nebo s vyřazenou
No zalezi na provoze a co ty zrovna potrebujes - pokud chces z kopce lehce pribrzdovat, tak tam nech rychlost, pokud nechces pribrzdovat a jen se nechat vest setrvacnosti, tak vyrad. - kdyz brzdis motorem, tak min opotrebovavas pneumatiky. Ono vsechno souvis se vsim takze asi tak. jinak palivo asi neusetris ani jednim zpusobem - jednine ze bys z toho kopce vypinal motor coz muze byt kolikrat o hubu
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
24.3.08, 19:47 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Já jsem to naladil, ale hranice zavírání ventilu volnoběhu je až na 2000rpm, když jsem šel níž, nestíhalo to po vyřazení těsně nad touto hranící "chytnout". A žere mi to pořád stejně. Nicméně jsem to tam nechal, když to funguje...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
24.3.08, 19:58 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Nepér píše: Já jsem to naladil, ale hranice zavírání ventilu volnoběhu je až na 2000rpm, když jsem šel níž, nestíhalo to po vyřazení těsně nad touto hranící "chytnout".
Měl jsem podobné problémy, snažil jsem se to naladit na co nejnižší otáčky, jednou jsem se přiblížil k optimálnímu nastavení, při zařazení neutrálu a poklesu otáček na volnoběh to elegantně luplo do výfuku a jelo se dále. Mám takové podezření, že se mi tam hýbaly i pracovní body tranzistorů, takže se to zahřáté chovalo trošku jinak. Když bude čas, tak to ještě prozkouším. A možná se to na techwebu někdy objeví jako článek.
|
24.3.08, 21:26 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
ono by mozno slo poriesit nieco take, ze pri vyradeni tesne nad hranicou 2000 otacok by to streklo cez akceleracnu pumpu trocha benzinu... nieco podobne mal jeden typ pri spusteni spojky klimy na 1000 MB, aby mu motor na volnobehu nezdochol, ked zapol klimu, a fungovalo mu to dobre.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
24.3.08, 23:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|